Kdo pojede do Bruselu
Jednu chvíli byl Jan Fischer horkým kandidátem. To proto, že se v roli premiéra osvědčil, najednou má velikou popularitu, větší než bývalý premiér Topolánek a budoucí premiér Paroubek. Proto bylo třeba ho vykopnout vzhůru, tedy odsunout do Bruselu. Hned se ukázalo, že Saruman na Hradě zavětřil příležitost to zase Evropě osladit a zpoza oceánu dal najevo, že bude dělat potíže. Fischer bystře pochopil vzkaz a stáhl se a nominaci, jak to vypadá ještě v neděli večer, odřekl.
Pak přišel na řadu guvernér Národní banky Tůma. Proti je Topolánek - že by Saruman chtěl místo něho v ČNB svého člověka. Vzdálenému pozorovateli by se mohlo zdát, že ČNB je euroskeptická dost i s Tůmou v čele, ale do Klause nevidíme, jemu by dostatečný euroskeptik byl jen novodobý Guy Fawkes , který by byl ochoten vyhodit do povětří budovu Evropské komise a Evropského parlamentu jedním vrzem. Ale takového v Česku nenajdeme, on by tu prachovou nálož zašmelil na černém trhu.
Bude v Praze stávka?
Momentálně to vypadá, že primátor Bém stávku dopraváků oddálil úplatkem (=zálohou) ve výši 900 miliónů korun. Veřejně se propírají dva zásadně odlišné pohledy na hospodaření DP. A zase, podnět k diskusi o demokracii: je správné, že se Pražané dozvídají o problémech Dopravního podniku dva dny před zamýšlenou stávkou, která by ochromila nejen Prahu, ale přinejmenším Ratholand s dopadem na okolní kraje? Jak to, že DP měl 50 miliónů zisk v roce 2008 a o rok později propad ve výši 2,5 miliardy? Jak tvrdí Bém. Nebo je to účetnický kejkl a za potíže může magistrát? Jak tvrdí odbory. Na co máme média, nebo přinejmenším veřejnoprávní média, aby o tak důležitých věcech objektivně a na základě faktů informovala?