23.6.2021 | Svátek má Zdeňka


TELEVIZE: Výměna manželek

19.3.2021

Jelikož jsme jedni z těch, kteří nemají televizi, tak nejsme v obraze, jak často je tento program vysílán. Rodiny usednou před obrazovku a s napětím sledují, do které rodiny maminka dorazí a jak si bude s novým manželem rozumět. Když vzniknou nesrovnalosti nebo problémy, diváci to vítají. Úmyslně jsou vybírány rodiny diametrálně odlišné, s nestejnou životní úrovní, aby diváci u televize neusnuli, aby se mohli pobavit. Položme si otázku: jaká by byla sledovanost, kdyby se program jmenoval: Výměna maminek? Nevyměňujeme maminky k dětem, ale manželky k manželům. Měly by být vybírány k výměnám rodiny inteligentní, bezproblémové, které by divákům něco pozitivního přinesly, byly jim příkladem.

Zajímalo by mne, jestli se někdo z diváků vžije do mysli dítěte. Večer sedí rodina u stolu pohromadě, dítě ukládá ke spánku maminka a druhý den maminka odjíždí autem, není už k nalezení a na jejím místě vedle tatínka sedí cizí žena. A chová se tu jako doma. A tatínek ji nevyhodí, tváří se, že se nic nestalo. Nikoho nezajímá, že dítě ji celý den hledá. Obzvlášť večer, když dítě pláče: Jdi pryč! Já chci svoji maminku.“ Takové uložení dítěte ke spánku, už kamera nezabírá. Nikdo se nezeptá, jaký je to pro dítě šok, když maminka nikde není.

Neměli by se psychologové nad tímto programem a nad jeho dopadem na děti zamyslet.? Když jsme jeden program shlédli, usoudili jsme, že je to nelogický a velmi primitivní pohled na deset uměle slepených dnů, že je to v jádru zoufalý program, který nikomu nic dobrého nepřinese. Jen ztrátu času. Zamyslete se, že se národ baví nad neštěstím druhých a zvažte, zda dětem tím neubližujete a TV nekouká jen na své zisky a na sledovanost. Někteří diváci si ani program nevybírají, otevřou televizi a dívají se na to, co je na programu. Ani nepřemýšlejí o tom, že český národ podporuje takovýto nevkusný druh zábavy. A stále nadávají na reklamy a na primitivní pořady. Konečně se těšili na seriál Božena, od kterého si slibovali zvýraznění historie, ale režizéři namísto, aby seriál podpořili, naopak ho zkrátili jen na 4 díly. Na politiku má každý svůj názor, ale k výchově další generace převažuje u lidí lhostejnost.

Vždyť je v Česku nespočet poctivých a pracovitých lidí, které by mohli být v televizi jako vzor ostatním, ale naše TV se jen soustřeďuje na primitivní společnost.

Marta Urbanová

Jelikož jsme jedni z těch, kteří nemají televizi, tak nejsme v obraze, jak často je tento program vysílán. Rodiny usednou před obrazovku a s napětím sledují, do které rodiny maminka dorazí a jak si bude s novým manželem rozumět. Když vzniknou nesrovnalosti nebo problémy, diváci to vítají. Úmyslně jsou vybírány rodiny diametrálně odlišné, s nestejnou životní úrovní, aby diváci u televize neusnuli, aby se mohli pobavit. Položme si otázku: jaká by byla sledovanost, kdyby se program jmenoval: Výměna maminek? Nevyměňujeme maminky k dětem, ale manželky k manželům. Měly by být vybírány k výměnám rodiny inteligentní, bezproblémové, které by divákům něco pozitivního přinesly, byly jim příkladem.

Zajímalo by mne, jestli se někdo z diváků vžije do mysli dítěte. Večer sedí rodina u stolu pohromadě, dítě ukládá ke spánku maminka a druhý den maminka odjíždí autem, není už k nalezení a na jejím místě vedle tatínka sedí cizí žena. A chová se tu jako doma. A tatínek ji nevyhodí, tváří se, že se nic nestalo. Nikoho nezajímá, že dítě ji celý den hledá. Obzvlášť večer, když dítě pláče: Jdi pryč! Já chci svoji maminku.“ Takové uložení dítěte ke spánku, už kamera nezabírá. Nikdo se nezeptá, jaký je to pro dítě šok, když maminka nikde není.

Neměli by se psychologové nad tímto programem a nad jeho dopadem na děti zamyslet.? Když jsme jeden program shlédli, usoudili jsme, že je to nelogický a velmi primitivní pohled na deset uměle slepených dnů, že je to v jádru zoufalý program, který nikomu nic dobrého nepřinese. Jen ztrátu času. Zamyslete se, že se národ baví nad neštěstím druhých a zvažte, zda dětem tím neubližujete a TV nekouká jen na své zisky a na sledovanost. Někteří diváci si ani program nevybírají, otevřou televizi a dívají se na to, co je na programu. Ani nepřemýšlejí o tom, že český národ podporuje takovýto nevkusný druh zábavy. A stále nadávají na reklamy a na primitivní pořady. Konečně se těšili na seriál Božena, od kterého si slibovali zvýraznění historie, ale režizéři namísto, aby seriál podpořili, naopak ho zkrátili jen na 4 díly. Na politiku má každý svůj názor, ale k výchově další generace převažuje u lidí lhostejnost.

Vždyť je v Česku nespočet poctivých a pracovitých lidí, které by mohli být v televizi jako vzor ostatním, ale naše TV se jen soustřeďuje na primitivní společnost.

Marta Urbanová



Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!






 Neviditelný pes
Toto je DENÍK: do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patřičně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy.
Šéfredaktor Ondřej Neff (nickname Aston), příspěvky laskavě posílejte na adresu redakce Jiřímu Wagnerovi, redaktorovi NP (nickname JAG). Rubriku Zvířetník vede Lika.