1.3.2021 | Svátek má Bedřich


INTERNET: Smlouva od UPC – etika vs. chamtivost

30.6.2009

Poslední šance ke změně služby. Kdo nezmění v úterý bude UPC platit ještě další měsíc vyšší sazbu!

Již několik let používám připojení k Internetu od společnosti UPC. Mám rád rychlé připojení, a tak od zavedení služby UPC Extreme používám tuto poměrně drahou službu.

UPC přibližně před měsícem zavedlo novou službu nazvanou UPC 30M. Z jednoho pohledu je příjemné, jak utěšeně rostou rychlosti připojení a jak se pomalu vytrácí omezení FUP. Mimochodem FUP znamená Fair User Policy, což se dá přeložit jako férová uživatelská politika. Je jedno, co si pod tím představíte – v praxi to znamená, kolik dat smíte za dané časové období přenést.

Celé dlouhé roky rozdíl v parametrech služeb UPC Extreme a UPC Professional neodpovídal rozdílu v ceně. Tedy cena služby UPC Extreme byla přibližně o 100 % dražší než UPC Classic, ale její parametry byly lepší jen o méně než 50 %. Ale budiž, rád jsem platil za luxus rychlejší služby, ačkoliv bych mnohem raději bral dvě služby UPC Classic.

Když jsem se před deseti dny podíval do ceníku UPC, zažil jsem první překvapení.

Z výše uvedené tabulky vyplývá, že UPC poskytuje tři služby s identickými parametry za tři rozdílné ceny. Pokud si jako zákazník jedné z prémiových služeb Extreme nebo Professional nevšimnete, že se změnila skladba produktů, budete jako ovce platit o 843 Kč respektive o 3 698 Kč měsíčně víc, než je nutné. Pokud si toho nevšimnete jako zákazník služby UPC Classic, budete platit 389 Kč měsíčně navíc za to, že smíte mít pomalejší službu.

Očekával bych, že jako dlouholetý dobře platící zákazník budu mezi prvními, koho UPC upozorní na nastalou situaci nebo mi automaticky změní službu s tím, že mi nabídne jinou prémiovou službu s vyššími parametry. K tomu samozřejmě nedošlo, UPC čeká na zákazníky, až si sami všimnou, že platí zbytečně moc.

Očekával bych, že když už si všimnu, že za stejnou službu platím téměř dvakrát respektive pětkrát více než noví zákazníci (kteří mají ještě akční slevu), společnost UPC mi bez řečí sníží fakturovanou částku. K tomu samozřejmě také nedošlo.

UPC využívá klauzule ve smlouvě, podle které při přechodu na nižší tarif musíte platit vyšší tarif ještě celý další měsíc. Bez ohledu na to, že se mění pouze jméno vaší služby a částka, kterou platíte, nikoliv služba sama.

V praxi to tedy znamená, že mne i ostatní uživatele služeb UPC Extreme a UPC Professional společnost penalizuje měsíční pokutou ve výši 843 Kč respektive 3 698 Kč za to, že jsme si všimli, že zbytečně platíme za služby, které nepřinášejí nic navíc.

Zatelefonoval jsem na UPC a požádal o změnu tarifu na UPC 30M a současně jsem vyjádřil své pobouření nad postupem UPC, který považuji za hrubě neetický. Trestat dobře platící zákazníky? Hanba. Současně jsem požádal o informaci, na koho bych se měl obrátit se stížností na tento postup. Ochotná operátorka zaznamenala můj protest jako reklamaci s tím, ať službu nepřevádím a počkám na okamžitou reakci reklamačního oddělení. Když se týden nic nedělo, zavolal jsem UPC znovu, abych se dozvěděl, že reklamace byla sice zaznamenána, ale nebyla předána k vyřízení.

Stejně trapně bych se cítil jako zákazník služby UPC Classic, který dnes platí za horší parametry více než zákazník služby UPC 30M za parametry lepší.

UPC roky uplatňovala na své zákazníky Fair User Policy, která spočívala v tom, že by se měli zákazníci chovat férově. Co kdyby teď pro změnu začala uplatňovat Fair Operator Policy a chovat se férově ke svým zákazníkům?

Ale o peníze jde až v první řadě.

A když ti hloupí loajální zákazníci tak ochotně platí, tak proč jim v tom bránit?

P. S. Až budete hledat na stránkách UPC, jestli si vymýšlím nebo jestli jste opravdu další obětí „dodržování smlouvy“, nenechte se zmást. Položka menu Ceník vám ukáže jen nové tarify. Skutečný ceník je uveden drobným písmem pod odkazem Kompletní ceník UPC Internet pod titulkem Důležité dokumenty. (http://www.upc.cz/pdf/Cenik_internet.pdf)

P. P. S. Pokud jste také obětí „dodržování smlouvy“ ze strany UPC, musím vás upozornit na další pravidlo. Třicetidenní lhůta potřebná k převedení služby s nejvyšší pravděpodobností začíná prvním dnem měsíce následujícího po měsíci, ve kterém bylo o změnu služby zažádáno. Kdo zažádá ještě v červnu, bude platit vyšší cenu služby jen v červenci. Kdo počká do středy 1. července, bude platit vyšší sazbu i za měsíc srpen. Inu: Smlouva je smlouva.



Babské rady: zaručené tipy, jak bojovat proti neustálým virózám
Babské rady: zaručené tipy, jak bojovat proti neustálým virózám

Nudle u nosu, opakované virózy, nachlazení, pokašlávání –? nikdy nekončící kolotoč, ze kterého začínáte být šílení? Posbírali jsme ty...






 Neviditelný pes
Toto je DENÍK: do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patřičně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy.
Šéfredaktor Ondřej Neff (nickname Aston), příspěvky laskavě posílejte na adresu redakce Jiřímu Wagnerovi, redaktorovi NP (nickname JAG). Rubriku Zvířetník vede Lika.