Krach zákona o třetím odboji
Mezi lety 1945 a 1990 se v naší zemi cosi dělo. Nacistická diktatura padla a agresivní síla řízená ze zahraničí od roku 1945 připravovala nastolení diktatury a v roce 1948 ji realizovala. Dosti na tom, že se nepodařilo postavit tuto organizaci mimo zákon, třebaže překračovala vlastní zákony včetně vlastní ústavy, když například ustanovila vlastní ozbrojenou soukromou armádu, v praxi nasazovanou proti občanům vlastního státu. Důvody, proč mimo zákon postavena nebyla, jsou očividné: jejími řadami prošlo sedm milionů českých a slovenských občanů, včetně závažného procenta disentu. Komunisté tedy legálně přežili a zůstali součástí české politiky, v níž hrají roli strážců ohně, chystaného pro příhodnější "historickou situaci".
Navzdory závažnosti argumentů pana Dienstbiera je šílené a nepřijatelné, že není z pohledu státu oceněna činnost lidí, kteří se proti komunistické zvůli aktivně postavili a byli jí perzekvováni. Dienstbierův státní úředník hodnotící míru odbojnosti, to je jistě jeden odpuzující extrém, avšak právě tak je šílené, kdyby se věci zasahující dodnes do konkrétního života lidí měly odkázat pracovnám historiků. Přece není možné minulost prostě zamáznout v duchu hesla "čo bolo, to bolo, terazky som demokratom"!
Čtenářský ohlas
Pan O.V. mi poslal mail tohoto znění:
V den, kdy byla zveřejněna studie PISA o znalostech dětí ve státech OECD, jsem se díval na německé zprávy. Jak ZDF, tak i bulvární RTL měli jako první hlavní zprávu v trvání asi pěti minut výsledky německých dětí s podrobným komentářem, vysvětlením posunu od minule atd. Zprávy ČT jsem nechytil úplně od začátku, o studii vzdělanosti neřekli nic, stejně jako NOVA, která první minuty zpráv věnovala sněhové kalamitě.
Jako zaměstnavatel (máme strojírenskou firmu) jsem se musel vyrovnat se skutečností, že čerstvý průmyslovák s maturitou neumí z hlediska odbornosti vůbec nic. Ani vysokoškoláci (absolventi techniky) neumí cizí jazyk. Poté, co odešli do důchodu němčináři, kteří uměli jazyk díky původu (bydlíme v Novém Boru), nemáme montéry, které bychom mohli posílat na zahraniční montáže. Nefungující státní školství se snažíme suplovat pořádáním jazykových kursů pro zaměstnance, nyní budeme muset doplnit i odbornou výuku, nahrazující alespoň základy toho, co se měli naučit ve škole. Konstrukční práce začínáme zadávat do Indie, což je možné díky internetu a telekonferencím. Uvažuji o založení pobočky v Německu.
Na problém se snažím upozorňovat v regionálních médiích, žádný ohlas jsem však nezaznamenal.
No comment. Pojďme raději stávkovat.