Sobota 17. května 2025, svátek má Aneta
  • Premium

    Získejte všechny články
    jen za 99 Kč/měsíc

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet

První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996

EVROPA: Ochrana práv cestujících

Unijní způsob řízené lidské degenerace

Evropský parlament schválil pravidla na "ochranou práv cestujících". Nařizuje soukromým subjektům, kolik zaplatí za zpoždění svého dopravního prostředku, místo aby a přiměl lidi se o sebe umět postarat.

Pro všechny nesvéprávné a nesamostatné uvádím několik základních faktů. Jestliže s někým uzavřete smlouvu, což činíte každý den například koupí rohlíku, mléka, sprchováním, použitím výtahu, chůzí po chodníku nebo jízdou po komunikaci, máte svá práva a povinnosti. Máte je vy, jako kupující, ale má je samozřejmě také prodávající. Tento vztah je vždy vyvážený, a to právem NEKOUPIT A NEPOŘÍDIT, ale také přirozeným právem na náhradu škody, kterou vám prodávající výrobku či služby způsobil. Tato škoda je vždy a za každých okolností přísně individuální a nikdy ne plošná. Jinou škodu totiž způsobí například přepravce při nedodržení jízdního řádu člověku, který se jede sám vykoupat k jezeru, jinou někomu, kdo jede do stejné zastávky proto, aby pak o 500 metrů dál operoval pacienta při transplantaci srdce, a jinou někomu, kdo má předat do zákonem stanoveného termínu nabídku k vyhlášenému výběrovému řízení, jehož objem je několik set milionů a práce pro tisíce lidí.

Souhlas členských zemí EU s rozšířením pravidel ochrany cestujících ze železniční a letecké dopravy také na autobusovou a lodní již poslanci EP obdrželi. "Je to dobrá zpráva pro občany," uvedla španělská europoslankyně Inés Senderová, která za parlament vedla jednávání s členskými státy. "Upravujeme situaci, která je nefér. Jen cestující využívající letadla či vlaky jsou nyní odškodněni," dodala.

"Blíží se čas letních dovolených a i cestujícím autobusy náleží právo na šťastnou cestu. Nedospěl-li k vysoké úrovni přepravních služeb a z ní vyplývajících práv cestujících volný trh, nezbývá než zasáhnout formou závazného právního předpisu respektujícího rovnováhu mezi zájmy cestujících a finančními dopady na dopravce," komentoval legislativní úpravu náš europoslanec Březina.

Pro všechny nesvéprávné a nesamostatné uvádím, že při cestování uzavíráte s dopravcem smlouvu. Koupí jízdenky přistupujete na jeho nabídku, která je dána jízdním řádem a podmínkami přepravy. Pokud poskytovatel služby nedostojí svým závazkům a vám vznikne škoda, žeňte ho k odpovědnosti. Doložte do poslední koruny, jak velká škoda vám vznikla, proč vám vznikla, a jaké důsledky nese. Nepotřebujete na to kuratelu ani státu, ani Evropského parlamentu. Jím stanovená výše odškodnění je jen prázdným gestem. Je dalším nesystémovým krokem, škatulkujícím a stanovujícím výši škody plošně, bez přihlédnutí ke skutečně způsobeným škodám. Jen blbec může tleskat (opravdu nemám jiné hodnocení).

Museli prý narovnat nerovnost. Když už to bylo u letadel a na železnici, bylo nutné to udělat i u autobusů a lodí. Ne, nebylo. Špatně to bylo u letadel a vlaků a stejně blbě je to u autobusů a lodí. Europoslankyně ze socialistického Španělska se fatálně mýlí, když hovoří o nefér pravidlech. Nefér už je totiž samotné zvýhodnění dopravy hromadné nad dopravou osobní, když už musíme využívat k přepravě stejný podklad, například silnice. Kdo odškodní miliony řidičů za jejich újmu, když díky špatně udržovaným silnicím, neoznačeným přejezdům, rozbitým závorám, nedodržení termínu výstavby či oprav nebo mnohdy zbytečnou buzerací v podobě policejních kontrol v době, kdy musí naplnit naši nebo němečtí policisté úkol počtu kontrolovaných osob a vozidel, dojedou pozdě nikoli vlastní vinou?! Nikdo. Tohle je nefér, vážení.

A mýlí se i socialistický europoslanec Březina, když hovoří o potřebě napravit nefunkčnost a selhání volného trhu. Ten totiž u hromadné dopravy nikdy neexistoval. Díky křivému systému dotací a jistoty příjmu peněz pro dopravce, ať už někoho vozí nebo jedou prázdní, nemohly pozitivní důsledky skutečného volného trhu nikdy přijít. Kdyby přišly, absolutní minimum spojů by jezdilo pozdě a například České dráhy by si nedovolily pouštět z tlampačů na nádražích ohranou píseň "Vážení cestující, omlouváme se za zpoždění vlakového spoje číslo…".

Svou novou regulací udělal Evropský parlament jen další krok k systémové přeměně svobodných lidí, kteří si mají umět vymáhat ve svém vlastním zájmu svá práva, na blbce, za které to údajně musí dělat Unie. Je to takový začarovaný kruh. Nejprve z lidí blbce udělá, aby pak mohla odůvodnit další jejich "ochranu". Paradoxem je, že oboje za peníze těch lidí. A tragédií pak je, že se najde stále dostatek lidí, kteří takovému postupu ještě tleskají a předou blahem.

Autor je členem Republikového předsednictva Strany svobodných občanů

Převzato z FrantisekMatejka.cz se souhlasem autora

Ivo Fencl
17. 5. 2025

Krásnými časy se míní roky 1880-1912.

Jan Kovanic
17. 5. 2025

Novotný má teď svou vlastní huť v Novém Boru.

Lika
17. 5. 2025

Zmrzlý kalendář

Gustav Sitař
17. 5. 2025

Nemálo Američanů vnímá situaci v USA jako souboj.

Aston Ondřej Neff
14. 5. 2025

Chystaná smlouva s Korejci mohla být nepopiratelný úspěch

Aston Ondřej Neff
16. 5. 2025

V tomto světě je možné všechno.

Aston Ondřej Neff
15. 5. 2025

O co jde vládní sestavě v předvolební kampani?

Úpadek německého hospodářství je zjevný každému.

Aston Ondřej Neff
17. 5. 2025

Prezident Pavel vystoupil na veřejnosti.

Lidovky.cz, ČTK
17. 5. 2025

Americké ministerstvo vnitřní bezpečnosti (DHS) uvažuje o zapojení do televizní reality show, v níž...

Martin Dřevínek
17. 5. 2025

Čeští hokejisté čelí na mistrovství světa dalšímu papírově slabšímu soupeři. Od 16.20 hrají proti...

Josef Kopecký
17. 5. 2025

Ministr vnitra Vít Rakušan byl znovu zvolen předsedou STAN. Dostal 282 hlasů od 286 delegátů, čtyři...

ČTK, Lidovky.cz
17. 5. 2025

Izraelská armáda informovala, že v Pásmu Gazy zahájila novou velkou ofenzivu zvanou Gedeónovy vozy....

ČTK, Lidovky.cz
17. 5. 2025

Na trasy 58. ročníku dálkového pochodu Praha-Prčice v sobotu vyrazilo přes 24,5 tisíce turistů....

Vyhledávání

TIRÁŽ NEVIDITELNÉHO PSA

Toto je DENÍK. Do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patřičně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. Šéfredaktor Ondřej Neff (nickname Aston). Příspěvky laskavě posílejte na adresu redakce.

ondrejneff@gmail.com

Rubriku Zvířetník vede Lika.

zviretnik.lika@gmail.com

HYENA

Tradiční verze Neviditelného psa. Sestává ze sekce Stručně a z článků Ondřeje Neffa - Politický cirkus a Jak život jde. Vychází od pondělka do pátku.

https://www.hyena.cz