16.5.2024 | Svátek má Přemysl


SPOLEČNOST: Jak vypadá “chránění snů” klientů České pojišťovny v praxi

27.10.2005 21:36

Byla sobota ráno asi 7 hodin, takže jsem volal ze svého mobilního telefonu asistenční službu ČP Asistent pro volání ze zahraničí, která má být k dispozici 24 hodin denně. Pracovnice na čísle 420 224 557 004 si nechala vysvětlit naši situaci, ptala se na zemi, město a přesné místo, kde jsem. Přestože jsem okamžitě nahlásil číslo smlouvy, pracovnice se mě vyptávala na poznávací značku, barvu, přesný typ vozidla atd. Pak vše hledala v počítači a po několika minutách mi konečně řekla, že jsem opravdu u nich pojištěn a že mě přepojí na dalšího člověka. Pracovnice na dalším čísle se ptala několik dalších minut znovu na totéž a nakonec mi řekla, že musí zjistit, kde je nejbližší kontaktní odtahová služba a že až to zjistí, tak mi zavolá. Víc než hodinu nikdo nevolal, takže jsem asi po hodině a půl znovu volal Asistenta ČP. Tam mi sdělili, že odtahová služba je někde na cestách u jiné události a že by pro mě mohli přijet nejdřív v 11 hodin. Jelikož jsem si za dobu čekání zjistil, kde je nejbližší Škoda servis, hned jsem se pracovnice ČP ptal, zda bych si mohl nechat sám odtáhnout auto k tomuto nejbližšímu servisu v Tučepi. Ta mi potvrdila, že odtah do tohoto servisu (26 km) odpovídá pojistné smlouvě (údajně do 50 km) a nabídla mi navíc překladatelské služby ČP. Ty jsem naštěstí nevyužil. Takže jsem si odtah a opravu vozidla zajistil sám.

Po návratu do ČR jsem 30.8. osobně na ČP nahlásil pojistnou událost (č. 954542) a předal doklad o odtahu vozidla a práci mechanika v servisu (mám pojištění ALL Risk, které zahrnuje odtah do 50 km a 2 hodiny práce mechanika).

Jaké bylo moje překvapení když mi 11.10. přišla odpověď z ČP datovaná 29.9. a tam mi pan vedoucí týmu NŽP (?) sděluje že vzhledem k nedodržení Zvláštních podmínek pro pojištění vozidel ZPPS1- Asistenc Special čl.1, b.3 a 4 je ČP nucena můj nárok na náhradu škody odmítnout. Česky řečeno, ty podmínky ČP jsou tak zvláštní, že ani pracovnice asistenční služby ČP nevěděla, které servisy v tak vzdálené a exotické zemi jako je Chorvatsko jsou pro klienty ČP smluvní. A jelikož ČP není povinna seznam zemí Evropy a smluvních partnerů pojišťovny (u kterých jsou sjednány dohody o poskytování asistenčních služeb) svým klientům avizovat, nevěděl jsem to ani já.

Takže být pojištěn u ČP pro mě znamenalo toto:

- odtah a opravu auta jsem si zařídil a zaplatil sám
- ztratil jsem zbytečně čas čekáním na zavolání pracovníka ČP
- zaplatil jsem spoustu peněz za mobilní telefon, když jsem do ČP volal a opakoval stále totéž, naštěstí jsem nevyužil překladatelských služeb ČP, protože bych si pak asi musel vzít půjčku na hovorné

Takže já už si určitě své sny Českou pojišťovnou dále chránit nenechám.

Ing. Jaroslav Novák