Neviditelný pes
První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996
22.5.2022 | Svátek má Emil
RODINA A PŘÁTELÉ: Zlatá padesátá - Železnice
3.2.2006
Nedávno jsem se bavil s jedním známým o poměrech na dráze. S velkým zaujetím hovořil o lidech, kteří na dráze pracují.
Měl jsem je na očích sedmnáct let, celou dobu, kdy jsme bydleli v Praze na Žižkove, v roháku Příběnické a dnešní Seifertově, tehdy Kalininovy. Bydleli jsme v prvním patře, přesněji v mezaninu, takže koleje byly prakticky v úrovni obýváku.
Toho známého jsem se ptal hlavně na to, co mě tenkrát moc zajímalo, když jsem coby kluk pozoroval dění na nádraží: jestlipak ještě dnes železničáři rozpojují vagóny tak, že mezi ně za jízdy (byť pomalé) vlezou a otevřou uzávěr a zase vylezou. "No," pravil známý, "nesmí se to, ale dělá se to pořád!"
Dělá se to i za současných mrazů? Tenkrát se to dělalo naprosto běžně.
Další kaskadérský kousek spočíval v naskakování. Koukám, že jsem slíbil o naskakování samostatné pokračování v článku o tramvajích, slíbil - a nesplnil! Tak někdy jindy. Dnes jen to zmíním, že do tramvaje se v zásadě naskakovalo ve směru jízdy, tedy jaksi zezadu, kdežto ajznboňáci to dělali vždy "proti srsti": ajznboňák (nebo ajznboňanda) stál, vlak jel a on skoro líně vztáhnul ruku a velmi pomalým, elegantním pohybem nastoupil. Pak už jen trůnil na stupátku a mával červeným praporkem, v noci pak máchal červenou lucerničkou. Často mě napadlo, jestli někdy spadnou, zvlášť v zimě, když je namrzlo... Nikdy jsem ale za ta léta známky žádného neštěstí neviděl - jen jednou - to ale byl úraz elektrickým proudem. Vyděšený kluk na to koukal z okna, jak se lékař pokouší vzkřísit bezvládného člověka. Nevím, jak to dopadlo a nezapomenu na tu hrůzu nikdy.
Je to vážná práce, na železnici, byla tehdy, je i dnes.
Měl jsem je na očích sedmnáct let, celou dobu, kdy jsme bydleli v Praze na Žižkove, v roháku Příběnické a dnešní Seifertově, tehdy Kalininovy. Bydleli jsme v prvním patře, přesněji v mezaninu, takže koleje byly prakticky v úrovni obýváku.
Toho známého jsem se ptal hlavně na to, co mě tenkrát moc zajímalo, když jsem coby kluk pozoroval dění na nádraží: jestlipak ještě dnes železničáři rozpojují vagóny tak, že mezi ně za jízdy (byť pomalé) vlezou a otevřou uzávěr a zase vylezou. "No," pravil známý, "nesmí se to, ale dělá se to pořád!"
Dělá se to i za současných mrazů? Tenkrát se to dělalo naprosto běžně.
Další kaskadérský kousek spočíval v naskakování. Koukám, že jsem slíbil o naskakování samostatné pokračování v článku o tramvajích, slíbil - a nesplnil! Tak někdy jindy. Dnes jen to zmíním, že do tramvaje se v zásadě naskakovalo ve směru jízdy, tedy jaksi zezadu, kdežto ajznboňáci to dělali vždy "proti srsti": ajznboňák (nebo ajznboňanda) stál, vlak jel a on skoro líně vztáhnul ruku a velmi pomalým, elegantním pohybem nastoupil. Pak už jen trůnil na stupátku a mával červeným praporkem, v noci pak máchal červenou lucerničkou. Často mě napadlo, jestli někdy spadnou, zvlášť v zimě, když je namrzlo... Nikdy jsem ale za ta léta známky žádného neštěstí neviděl - jen jednou - to ale byl úraz elektrickým proudem. Vyděšený kluk na to koukal z okna, jak se lékař pokouší vzkřísit bezvládného člověka. Nevím, jak to dopadlo a nezapomenu na tu hrůzu nikdy.
Je to vážná práce, na železnici, byla tehdy, je i dnes.

Nohy v teple a suché prádlo: Otestujte s námi odolný sušák od Viledy
Nemáte doma sušičku a trápíte se po každém praní se svým starým sušákem? Získejte jeden od Viledy. Právě na něm snadno usušíte ložní prádlo i...
fdgfdgdf
Do tramvaje se naskakovalo stejne jako do vlaku. Do tramvaje se naskakovalo...
14:36
9.2.2006
o´hafra
Re: Depo A jak bylo nádherné večer či v noci stát u pootevřeného okýnka vlaku a...
12:31
6.2.2006
Mysch
lokomotiva nemohla pálit podřadné palivo o tom tu nikdo nemluvi, to bylo pro...
16:36
3.2.2006

