DOPRAVA: Nevýhodný a nakonec nezákonný
Pro pořádek uvedeme známé skutečnosti:
- byl vybrán dodavatel jako jediný uchazeč, když ostatní zájemci byli ze soutěže vyloučeni
- byl vybrán dodavatel, jehož cena byla druhá nejvyšší, s tím, že vyšší cenu nabídla firma AŽD, která však s firmou KAPSCH má velmi úzké obchodní vztahy v jiných oblastech
- byl vybrán uchazeč, jehož cena několikráte převyšovala obdobné nabídky
- byl vybrán uchazeč, který nemohl předložit žádné reference takové dodávky, pouze spoluúčast na rakouském projektu ASFINAG, který v samotném Rakousku není hodnocen jako příliš úspěšný
- byl vybrán systém, který už v době soutěže byl technicky překonán a který oproti satelitnímu byl výrazně nevýhodný. (Pozn. autora: srovnání systému jsem provedl v listopadu 2005 zde na těchto stránkách.)
Za systém koupený ministrem Šimonovským za neuvěřitelné desítky miliard korun odpovídalo ministerstvo dopravy a těžko najdeme ve vyjádření odborné veřejnosti s tímto postupem souhlas. V té době vládnoucí ČSSD však projekt posvětila a nezbývá než si klást otázku, proč stínový ministr dopravy ČSSD prof. Moos tehdy mlčel a dnes evidentně prosazuje (správně) přechod na satelitní systém jako vedoucí odborného týmu ministra dopravy Aleše Řebíčka. Stranická disciplína vyžadovaná Jiřím Paroubkem prokázala opět špatnou službu naší zemi a věřme, že tandem Řebíček-Moos dosavadní špatný stav napraví ku prospěchu všech občanů. Náprava chyb je jedna část, trest viníkovi by ale měla být druhá část. Pan Šimonovský, který prokazatelně obhajoval svůj dodatek v televizních médiích, by se tedy měl domáhat u soudu, aby rozhodnutí ÚOHS bylo zrušeno. Pokud však soud potvrdí rozhodnutí ÚOHS, měly by vyšetřující orgány postupovat podle zákona, neboť o úmyslu ze strany Šimonovského není pochyb. Lze-li vydat senátora Čunka, jistě lze vydat i poslance Šimonovského. Zametení kauzy KAPSCH se škodou, která prokazatelně vznikla, není možné. Vlastně za vlády ČSSD to možné bylo, tak uvidíme, jak tomu bude dnes.