26.5.2024 | Svátek má Filip

ŠAMANOVO DOUPĚ: Kámen, hrušeň a hrob

3. června 2017
Na severním konci území leží pískovcový kámen, který označuje místo, kde stával dům č.p. 39 Josefa a Alžběty Doležalových, kteří zde žili společně s... více

ŠAMANOVO DOUPĚ: K hradbám Ashdodu

31. května 2017
První noc v Izraeli jsme spali jak zabití. Přesto jsme se vzbudili už v půl šesté. Vlastně, protože máme letní čas, tak v půl sedmé. Vlastně, protože... více

ŠAMANOVO DOUPĚ: Kdo pustil Kajínka?

27. května 2017
Tak teď víme, kdo. Tedy kdo finálně. Ale kdo ho pustil před 17 lety, kdy „utekl“ z Mírova? A kdo ho pustil před 24 lety, kdy se nevrátil z dovolené,... více

ŠAMANOVO DOUPĚ: Jak jsem zahynul u Dizengoffovy fontány

24. května 2017
V 16:20 místního letního času udělal podvozek letadla Boeing 737 drnc, drnc, přistáli jsme na letišti Ben Guriona a jsme v Izraeli. Ještě tedy... více

ŠAMANOVO DOUPĚ: Ranní příběh

20. května 2017
Když milý hlas v tramvaji č. 5 poprvé oznámí zastávku „Nákladové nádraží Žižkov“ (na této lince jsou totiž dvě stanice téhož jména), vím, že mám... více

ŠAMANOVO DOUPĚ: Přes přepážky ku hvězdám

17. května 2017
Předzvěstí naší letošní cesty do Izraele se stalo už nakupování nové mapy a nového bedekru. Léta jsem si vystačil s průvodcem Jeruzalém a Svatá země... více

ŠAMANOVO DOUPĚ: Konec demokracie v Čechách

13. května 2017
Hudba léčí a na srdce jsou Poděbrady. Obé platilo i v mrazivém počátku roku 1971 na poděbradské elektrotechnické fakultě Českého vysokého učení... více

ŠAMANOVO DOUPĚ: Přežít Izrael

10. května 2017
Před rokem jsme s mou neregistrovanou partnerkou Janinkou navštívili Izrael. Byli jsme tu dvanáct dní, nafotil jsem asi patnáct tisíc snímků. Některé... více

ŠAMANOVO DOUPĚ: Příští rok v Jeruzalémě!

19. dubna 2017
Je neděle 2. dubna 2016, 13:27, před hotelem zastavuje náš bílý taxík. Nakládám bagáž do kufru auta, zatímco ze stanu u domku, kde včera probíhala... více

MOBY DICK: Veselé Velikonoce

15. dubna 2017
Frustrovaní radikálové, dobří muslimové, dočasné používání, jaderný pohled, kvalita venezuelské gumy a duševně vyšinutí prezidenti více

ŠAMANOVO DOUPĚ: Loučení s Jeruzalémem

12. dubna 2017
Dnes už odlétáme domů do Prahy; hotelový pokoj jest dlužno vykliditi do jedenácti hodin. Sbalíno už v podstatě máme, proto spíme až do půl deváté.... více

MOBY DICK: Praštit bestii po čumáku

8. dubna 2017
„Co se týče Asada, je politickou realitou, kterou musíme přijmout s tím, jak na tom teď jsme. Za minulé administrativy jsme ztratili spoustu... více

ŠAMANOVO DOUPĚ: Cesta za vůní pomerančových květů

5. dubna 2017
Z údolí potoka Kidron stoupáme s Janinkou ke bráně sv. Štěpána. Štěpána, protože tady kousek dole je kostel sv. Štěpána, neb zde prý byl tento světec... více

MOBY DICK: Přízračný vliv Moskvy

1. dubna 2017
Jaromír Kohlíček, dříve poslanec, dnes europoslanec za KSČ(M) přibyl se soudruhy evropskými a ruskými poslanci do Sýrie na přátelskou návštěvu. O... více

ŠAMANOVO DOUPĚ: Lis Boží

29. března 2017
Scházíme s Janinkou kolem rozsáhlé židovské nekropole bezejmennou pěší uličkou, spíše širokým chodníkem z Olivové hory. více

MOBY DICK: Konec strategické trpělivosti

25. března 2017
Francouzský policajt byl postřelen řidičem při běžné dopravní kontrole na předměstí Paříže. Řidič se poté přemístil do baru, kde se hodlal občerstvit... více

ŠAMANOVO DOUPĚ: Rychlý otec náš

22. března 2017
Od tajných plechových dveří, které ukrývají nejviditelnější místo Jeruzaléma (tedy pravoslavný kostel Nanebevstoupení), se vracíme s Janinkou zase... více

MOBY DICK: Dakota v plamenech

18. března 2017
Vědci z NASA Jet Propulsion Laboratory v Pasadeně našli u Měsíce indickou družici Chandrayaan-1, která se odmlčela už v srpnu 2009 a od té doby byla... více

ŠAMANOVO DOUPĚ: Zjevné tajemství

15. března 2017
Když jsem připravoval pro naši dvoučlennou výpravu po Izraeli itinerář, dělal jsem tak s plnou odpovědností. Měl jsem vybrány cíle, které jsem... více

MOBY DICK: Nepodložená a bizarní tvrzení

11. března 2017
„Hrozné! Právě jsem zjistil, že Obama odposlouchával mé telefony v Trump Tower krátce před mým vítězstvím.“ (Tvít US prezidenta Kačera Donalda Trumpa) více

ŠAMANOVO DOUPĚ: Z hradeb ven

8. března 2017
Od zvonice kostela Vykupitele se nám podařilo přes Múristán a Davidovu ulici vypohybovat se až k Citadele. více

MOBY DICK: Tak trochu Severní Korea

4. března 2017
Hnutí jednoho muže absolvovalo další náročný sněm. Dvě stě delegátů politické strany o ráži necelých 3 tisíce členů nakonec schválilo, co mělo být... více

ŠAMANOVO DOUPĚ: Luteránská vyhlídka

1. března 2017
Vylezli jsme s Janinkou z chrámu Božího hrobu docela psychicky odrovnaní. Tolik jsme toho viděli, a často ani nevěděli, že vidíme. Tolik jsme toho... více

MOBY DICK: Nanejvýš nepřesné a přehnané

25. února 2017
„Za vysoké ceny mobilních služeb může Český telekomunikační úřad, Úřad pro ochranu hospodářské soutěže a radní Malý.“ (Nedávné vyjádření ministra... více

ŠAMANOVO DOUPĚ: Svatá Golgota

22. února 2017
Minule jsem vyprávěl, jak jsme s Janinkou stoupali po Via Dolorosa uličkami Muslimské čtvrti od zastavení číslo pět až po křesťanskou devítku u... více

MOBY DICK: Blízký dohled

18. února 2017
Pět neobydlených ostrovů Kurilského souostroví bylo pojmenováno na počest sovětským hrdinům. více

ŠAMANOVO DOUPĚ: Cestou bolesti

15. února 2017
Úzkými uličkami, spíše tunely, jsme se z vycházky po střechách nečekaně dopravili až na vyhlídkové místo nad Západní zdí. Pokochali jsme se... více

MOBY DICK: Nic není vyloučeno

11. února 2017
Včera postřelila dvoučlenná vojenská hlídka neznámého muže. Byl zraněn v břišní oblasti a jeho stav je vážný. Vojáci po něm začali střílet poté, co... více

ŠAMANOVO DOUPĚ: Bloudění po střechách

8. února 2017
Klesáme od západu k východu, dolů, směřujeme přímo do nejcentrálnějšího centra Starého města jeruzalémského. Stříšky nad krámy se téměř dotýkají;... více

MOBY DICK: Drsní spasitelé

4. února 2017
US prezident včera podepsal výnos (executive order, EO) pořadového čísla 13769. Není to tedy nic, čím by Kačer Donald Trump vybočoval ze zvyklostí... více

ŠAMANOVO DOUPĚ: Hurá na Citadelu!

1. února 2017
Moje minulá reportáž poněkud znepokojila čtenářku Irenu. Chystá se jet do Izraele s cestovní společností. více

MOBY DICK: Revoluce lásky

28. ledna 2017
Nejdříve zmiňme výkřik čtenáře Michaela J. k našim ironickým zmínkám o návrhu ministra Chovance na změnu ústavy, podle níž by držení zbraní bylo... více

ŠAMANOVO DOUPĚ: Od trhu k trhu

25. ledna 2017
Strategickou křižovatku za námi střeží vojenská hlídka, jak jsem psal minule.. Během uplynulého týdne jsem se dověděl, jak rozeznat vojáky z IDF... více

MOBY DICK: Vivat Trump!

21. ledna 2017
Ptačí chřipka kosí ptáky. Prý ne kosy, ale divoké labutě a domácí puťky. Ale více se kosí preventivně. Za utracený kus patří úhrada od státu. více

ŠAMANOVO DOUPĚ: Ode Zdi ke Zdi

18. ledna 2017
Slanili jsme s Janinkou z ochozu synagogy Churva a vydali se směrem k té nejfundamentálnější židovské poamátce, k Západní zdi (hebrejsky ha-Kotel... více

MOBY DICK: Dobré vztahy s Ruskem

14. ledna 2017
15 má vyšší důchod než 50 tisíc korun měsíčně. Patnáct kusů, nikoli procent. Jeden kus má něco mezi devadesáti až sto tisíci. „Politbyro ÚV KSČ plus... více