17.6.2024 | Svátek má Adolf

ŠAMANOVO DOUPĚ: Poklidná vyhlídka

1. září 2016
Sjíždíme z úbočí Golan po klikaté jednadevadesátce k Jordánu. Cik vpravo, cak vlevo, a před dalším cikem je odbočka vpravo na parkoviště. Informační... více

ŠAMANOVO DOUPĚ: Překročit Jordán

27. srpna 2016
Kontinentální snídaně má jenom tu výhodu, že se na ni musí vstát včas. Aby byl člověk u stolu nejpozději v půl desáté, když se v deset končí. Když se... více

ŠAMANOVO DOUPĚ: Mír tiberiadského večera

25. srpna 2016
Sjíždíme z Golan na jihovýchod ke Kineretu po silnici č. 87. Pěkně to odsejpá, následujících patnáct kilometrů padáme ze sedmisetmerového... více

ŠAMANOVO DOUPĚ: Blízký vodopád

20. srpna 2016
Úspěšně jsme vyklouzli z přírodní rezervace / národního parku Gamla, kde jsme toho spoustu prosmejčili. Sice smejčili, leč neprosmějčili zcela. více

ŠAMANOVO DOUPĚ: Vzdálený vodopád

18. srpna 2016
Máme hodinu a čtvrt, abychom na přehledné rovince náhorní planiny urazili dva kilometry, pokochali se vzdáleným vodopádem Gamly, a pak se zase dva... více

ŠAMANOVO DOUPĚ: Na schodech Gamly

11. srpna 2016
Vstupní areál národního parku Gamla, včetně parkoviště a záchodků, se nachází na náhorní planině ve výši asi 400 metrů nad mořem. Zde jsou i... více

ŠAMANOVO DOUPĚ: Gamla shora

6. srpna 2016
Odrážíme od vyhlídky na Betsaidu a jedeme deset kilásků na západ až na téčkovou křižovatku, kde lichá silnice č. 869 končí. Odbočujeme vlevo k severu... více

ŠAMANOVO DOUPĚ: Nečekaná vyhlídka

4. srpna 2016
Vyrážíme z přeplněného olbřímího a kalužnatého parkoviště poblíž hotelu G Tiberias směrem na Gamlu. Gamla leží na sever od Tiberias, ale my jedeme... více

ŠAMANOVO DOUPĚ: Kontinentální snídaně

30. července 2016
G Hotel Tiberias stál na správném místě, byl za přijatelnou cenu a v pokoji bylo dost místa na to, aby si člověk mohl rozložit kufry a nemusel... více

ŠAMANOVO DOUPĚ: Evropští lumíci

28. července 2016
Před necelými dvěma týdny jsem napsal článeček o tom, jak jsme s přítelkyní Janou prožívali letošní velikonoční neděli v Tiberias. Byl to ten... více

ŠAMANOVO DOUPĚ: Hradby nad jezerem

16. července 2016
Ve čtvrtek 14.7.2016, když Francie slaví Svátek Bastily, vjel řidič nákladního auta na pláži v Nice do davu oslavujících. Zabil přitom nejméně 84... více

ŠAMANOVO DOUPĚ: Nesvatý křest

14. července 2016
Upozornil mě čtenář mého minulého povídání, nazvaného „Zázrak v Kafarnau“ B. Michal na nepřesnost v názvu článku: „To místo se česky jmenuje... více

ŠAMANOVO DOUPĚ: Zázrak v Kafarnau

9. července 2016
Sjíždíme z Hory Blahoslavenství dolů ke Kineretu. Zatáčky pod Horou jsou stejně ostré jako zatáčky nad Horou. více

ŠAMANOVO DOUPĚ: Blaho na hoře

7. července 2016
Izrael je plný hor, pahorků a vršků, pro dnešní neděli velikonoční jsme za svůj první postupový cíl na cestě do Tiberias zvolili Horu... více

ŠAMANOVO DOUPĚ: Poslední návrat do Haify

2. července 2016
Konečně tržnice, chtělo by se zvolat, když při návratu z bájné hory Muchraka zastavujeme na začátku drúzské obce Daliyat el-Karmel. Stojí tu v... více

ŠAMANOVO DOUPĚ: Struna praskla

30. června 2016
Stavební konstrukce bývají navrženy tak, aby se při destrukci jedné části nezhroutil celý barák. Problematičtější je to u lanových mostů, kde je... více

ŠAMANOVO DOUPĚ: Den otevřené hory

23. června 2016
Kousek pod vrcholem bájné hory Keren Karmel jsem v tu Bílou sobotu pochopil, že jde o den zavřených dveří. V haifském muzeu tajné imigrace měli... více

ŠAMANOVO DOUPĚ: Karmelská promenáda

18. června 2016
V karmelitánském kostele v Haifě jsme neuspěli kvůli polední přestávce, v Muzeu tajné imigrace – čili Alija Bet – a (možná taky námořním muzeu) jsme... více

ŠAMANOVO DOUPĚ: Den zavřených dveří

16. června 2016
Je Bílá sobota a zároveň šabat, to dá rozum. Jana je křesťanka a já hodně liberální sionista. Zároveň jsme turisté, takže si nechceme nechat ujít ani... více

ŠAMANOVO DOUPĚ: Stačí jen zaparkovat

11. června 2016
Vracíme se z mořských jeskyní Roš ha-nikra zpátky do Haify. Cestou zpátky jsme se zastavili na příhodné pláži. Ještě hodlám Janě ukázat báječné... více

ŠAMANOVO DOUPĚ: Dobrý a klidný život...

9. června 2016
Když jsem se vloni na podzim v Lidicích zúčastnil symbolického položení základního kamene památníku Josefa Horáka a Josefa Stříbrného, dvou letců... více

ŠAMANOVO DOUPĚ: Příhodná pláž

2. června 2016
Od parkoviště nad jeskyněmi v Roš ha-Nikra sjíždíme zpátky na jih. Janinka je už ucabrtaná, řídím tedy já. Poprvé poněkud déle než nedávno v... více

ŠAMANOVO DOUPĚ: Moře ve skále

28. května 2016
Rozloučili jsme se s paní Hanou i Eliášovou jeskyní a vyrážíme na sever po Derech Allenby. Na prvním slušně se tvářícím kruháku odbočujeme vlevo... více

ŠAMANOVO DOUPĚ: Eliášova jeskyně, ta pravá

26. května 2016
Pravil jsem „vezeme se“, avšak vezu se než já. Jana řídí, paní Hana naviguje, a já se jen koukám z okýnka. Ani nefotím, canonek jsem zapomněl u... více

ŠAMANOVO DOUPĚ: Bahájci, Němci, Japonci a turecké dělo

21. května 2016
Je pátek 25. března, pro západní křesťany dokonce Velký pátek. V noci proběhl přechod na letní čas. Proč ne ze soboty na neděli, jak tomu bude... více

ŠAMANOVO DOUPĚ: Jak to bylo s tím naším koupáním v Haifě

19. května 2016
Minulou středu jsem držel besedu v hradčanské pobočce pražské Městské knihovny na Pohořelci. Dostavil se i čtenář, který byl v Izraeli nějakou chvíli... více

ŠAMANOVO DOUPĚ: Papežova ryba

14. května 2016
Jak mi mohly dojít baterie do foťáčku? Jednoduše: Doma jsem si koupil čtveřici nových dobíjecích baterek. Ale jednu baterii jsem zakutálel pod... více

ŠAMANOVO DOUPĚ: Cesarea na druhý pokus

7. května 2016
Je skvělé vstávat, až když se člověk vyspí, bez budíku. Když nemusíte stihnout autobus, který odváží turistickou skupinu v osm ráno. Je príma v klidu... více

ŠAMANOVO DOUPĚ: On The Road, vlastně Motorway

5. května 2016
Stále ještě je středa 23. března 2016. Je to velice dlouhý den, náš první v Izraeli, ale už se chýlí ke konci. Odjíždíme z Cesareje. Je po páté... více

ŠAMANOVO DOUPĚ: Voda cézarů

30. dubna 2016
Je 23. března 2016, hodinky ukazují čtvrt na čtyři, a míříme z Megida do antické Cesareje. Překonat těch čtyřicet kilásků by neměl být problém. U... více

ŠAMANOVO DOUPĚ: Hora eM

27. dubna 2016
Je 23. března 2016 po půl jedné. Protože jsme se z parkoviště haifské půjčovny vymotali ne „chvíli po jedenácté“, jak jsem tvrdil minule (a teď si to... více

ŠAMANOVO DOUPĚ: Kudy ku Meggidu

23. dubna 2016
Je 23. března 2016 chvíli po jedenácté, a jedeme půjčeným chevroletkem údolím Jizreel po silnici č. 75 na jihovýchod k troskám starověkého města... více

ŠAMANOVO DOUPĚ: Řidičem ve Svaté zemi

20. dubna 2016
Je 23. března 2016 chvíli po jedenácté, a vyrážíme z půjčovny Sixt chcípáčkem chevroletkem k jihozápadu po červené „hlavní silnici“ (Major road)... více

ŠAMANOVO DOUPĚ: Or similar

16. dubna 2016
„Penzion Mayer“ je velice klidný. Ale stejně se budím už před sedmou hodinou místního času. Následkem večerního kecání a rozbalování a ukládání jsme... více

ŠAMANOVO DOUPĚ: Malý velký festival

13. dubna 2016
Když se něco dělá už popáté, jde o tradici. Tak je tomu i u akce s podivně znějícím názvem „Mažif“. Spíše nežli o název jde o akronym ze slůvek „Malý... více

ŠAMANOVO DOUPĚ: Přes Brusel do Haify

9. dubna 2016
Cítil jsem se stejně bezpečně jako v tom Izraeli. Sdělil jsem tu neblahou novinu Janě a naladil si na svém iPodu rozhlasové zprávy, abych se dověděl... více