Paroubek na suchu
Nicméně tohle je trivialita, někteří sociální demokraté se okamžitě nechali slyšet, že jich se Paroubkovo rozhodnutí netýká a že oni s médii kontakt nepřeruší. Že v novinách nebude jejich šéf, je patrně moc netrápí. Mnohem důležitější je ale Paroubkův obrat ve vedení předvolební kampaně - téhož dne totiž vydal rozkaz ke zrušení předvolebních mítinků na náměstích českých měst. To je poněkud neobvyklý, radikální krok. Důvodem k němu prý byla rána pěstí uštědřená v Brně jakýmsi opilcem Bohuslavu Sobotkovi a jeden ohořelý volební kiosk v Plzni.
Paroubek chce nyní vést předvolební kampaň už jen ve firmách a na vysokých školách. Tady se ale s velkým pochopením asi nesetká. Který soukromý podnikatel - pokud není fanatickým příznivcem Paroubkových socialistů - nechá své zaměstnance místo práce poslouchat někde ve dvoraně závodu politickou agitaci? Nejspíš žádný, aspoň ne ten, kterému záleží na prosperitě podniku. Vysoké školy Paroubkovy politické přednášky na akademické půdě už předem houfně odmítají, takže šéfovi socialistů zbývá jen kampaň vedená v Poslanecké sněmovně. Má smůlu v tom, že jednání poslanců skoro nikdo nesleduje, takže jeho neohrožený boj za práva pracujících vyjde naprázdno asi i v tomto směru.
My si ale musíme položit otázku, jaké důvody k tak drastickému omezení předvolební kampaně měl předseda ČSSD ve skutečnosti. Příčina bude nejspíš velmi prozaická - nedostatek peněz. ČSSD vede předvolební kampaň nepřetržitě už déle než rok, v podstatě od svržení vlády Mirka Topolánka, a to se prostě na stavu stranické pokladny projevit musí. Šušká se, že Lidový dům za tu dobu vydal už úctyhodnou sumu sedmi až osmi set milionů korun, což je pořádná díra do rozpočtu jediné politické strany. Není tedy divu, že na poslední květnové týdny už jí asi moc peněz nezbývá.
Ožralý útočník tak přišel Paroubkovi nesmírně vhod. Tíživou situaci může nyní zamlčet, a přesto bude moci vytrubovat své názory do světa dál a zdarma - pomocí tiskových konferencí. I kdyby totiž pořádal tři tiskovky denně, Česká televize mu je poslušně odvysílá všechny. Předvolební kampaň mu tak v podstatě budou platit všichni televizní koncesionáři. No řekněte, není to báječně vymyšlené?