21.9.2019 | Svátek má Matouš


DOPRAVA: Ukončeme hon na českého řidiče

3.8.2016

Současná mediální masírka pracuje postupně a vytrvale na očerňování řidičů. Dále lidí, co létají letadlem. Zakazují se a omezují se segway, drony, kamiony, Uber... You name it, we have it, we hate it.

Jaký je pohled na věc slovy „odborníků“?

Na úvod cituji AutoRevue.cz:

Podle informací, které získal spolek Brno Autem díky zákonu o přístupu k informacím, náměstek pro dopravu Bc. Matěj Hollan z Žít Brno a náměstek pro rozvoj města Mgr. Martin Ander, Ph.D. ze Strany zelených najeli ročně služebními auty dohromady 80 000 km.
Matěj Holan z Žít Brno za svým ekologickým posláním v roce 2015 ujel služebním autem 58 000 km. V první polovině roku 2016 se umírnil a prozatím služebním vozem najel něco přes 20 000 km.

Tímto děkujisdružení Brno Autem, protože odhalování pokrytectví dá práci.

Další skvělá zpráva, která je již trochu starší, ale souvisí s pozicí českého řidiče na mediální scéně:

„Ne vždy má tragédie viníka,“ volně cituji Ústavní soud. „Tak přece jen existuje spravedlnost!“ (Vichnar, Nagano, 1998) Tímto se rozsekl případ muže couvajícího na parkovišti v Havířově, který nedopatřením a neúmyslně usmrtil malé dítě, které mu vběhlo pod kola. Šok a hrůza a trauma z ukončeného života bude řidiče pronásledovat do konce života. I tak se nedlouho před tím v médiích objevila věta, která mě zamrazila v kostech a zhnusila mi tehdejší pozdní večeři: Čeští řidiči jsou bezohlední, brání verdikt v kauze přejetého dítěte soudkyně.

„Nejrizikovější jsou u řidičů první dva roky, tuhle skupinu musíme podchytit,“ zdůrazňuje Lerch (Slova šéfa dopravní policie Tomáše Lercha v rozhovoru pro DVTV, ze 16. 9. 2015). Pokud bude nejproblémovější skupina modroocí bruneti z Olomoucka, preventivně jim dáme jen pouhé dva body a řidičák jen na pět let a bude vymalováno, že.

Názor Martina Fendrycha z Aktuálně.cz mě donutil přemýšlet nad pojmem demagogie. Protože to je tak subjektivní a nahodilý termín, že ho lze aplikovat na cokoliv, i na názor na individuální neveřejnou dopravu v ČR. V jednom mu dám za pravdu, kolo dokáže nepříjemně překážet. Obzvláště, když je cyklista neukázněný a jezdí tak, že ohrožuje duševní zdraví řidičů. Když jsem jel kolem starého sídliště v Radotíně, mezi auty se vynořil asi dvanáctiletý chlapec na kole. Paradoxně se lekl víc on mě než já jeho a při pohledu na mě spadl. Brzdy mě nezradily, v klidu jsem zastavil, klukovi jsem pomohl na nohy (klepaly se mi ruce). Řekl jsem mu, že jsem rád, že se nikomu nic nestalo, a zaklel jsem jak ďábel, že doufám, že si to zapamatuje do konce života.

Můj pohled na celou věc?

Co má tohle všechno společné? Že máme viníka již předem. Řidič se stal potenciálním, latentním zločincem. Již předem víme, že čeští řidiči jsou zlí. Ti němečtí jsou v pořádku, a proto např. může být v Německu neomezená rychlost na dálnicích. Také to prý souvisí s tím, že v Německu mají kvalitní dálnice.

Ale nene, prosím. Každý, kdo pravidelně Německo navštěvuje, ví, že bezohlednosti se meze nekladou. Byl jsem v hesenském Kasselu, když se nám řidič přehnal na červenou přes přechod. Byl jsem v saském Lipsku, když řidič prudce brzdil a skončil metr na přechodu pro chodce.

Zároveň se nesmyslně argumentuje, že řídit auto je přírodě škodlivé. Když už selže argument o tom, že všichni řidiči jsou nebezpeční (a proto je třeba je preventivně buzerovat, danit, omezovat), tak se vytáhne CO2 jako ultimátní argument a tím je podle mnohých hotovo. Není. V tomto článku jsou nádherně plastické obrázky toho, jak se těží lithium a jiné kovy obsažené nejen v elektrických bateriích „elektrických“ automobilů. Připomíná mi to v mnohém Most.

Tady jde o celkový obrázek na automobil. Automobil je vynález, který posunul lidskou společnost vpřed. Máme nezvratné důkazy o kladech pro společnost v podobě sanitních, požárních a dalších vozů. Nejdřív byl automobil a pak teprve autobus. Dnes na silnice z autosalónů vyjíždějí prvotřídní vozy, které jsou bezpečné, tiché, lehké a mají nižší a nižší spotřebu. Jsou vyráběné z moderních materiálů, které opotřebovávají vozovku méně, než automobily z dřívějška. Automobil nezabíjí, to bezohlední lidé ano. A těm je nějaký bodový systém a pokutování ukradený.

Co s tím? Dosavadní systém nefunguje. Potřebuje změnit. Paradoxně více směrem ke svobodě! Bodový systém zrušit a překopat systém peněžních pokut. Žádný povinný e-call a žádná povinná lékárnička. Žádné povinné připoutávání řidiče. Za jízdu pod těžkým vlivem omamných látek, ohrožování druhých a usmrcení paradoxně přísnější tresty. Proč buzerovat tu většinu slušných vystresovaných řidičů. Policie se musí zaměřit na skutečné piráty silnic.

Více danit dopravu na silnici?

Doplatí na to normální cestující i zákazníci a odběratelé. Problematika zvyšování mýtného se odráží i v ceně jízdného pro autobusy, odráží se i ve výsledné ceně přepravného za zboží jako textil, potraviny nebo součástky, které se vezou v nákladních automobilech nad 3,5 tuny. Uvedu vám konkrétní příklad:

Pokud jedete žlutým autobusem z Prahy do Liberce, jedete po 95 km mýtem zpoplatněném úseku. Za každý km to je cca 1 Kč (1,04 Kč pro autobusy Euro V). Lístek jedním směrem stojí 100 Kč. A pokud vás jede v autobusu 33 (podle mě průměrná obsazenost na této trase), tak na mýtném jako cestující zaplatíte 3 Kč. Peníze vybrané z mýta mizí já nevím kde, protože občan je daněn více a více a jediné, co narůstá, je byrokracie a ne veřejné služby. Korunku po korunce jste daněni a korunky se rozkutálejí bůhví kam (že by neziskovky).

Jeden z největších příběhů historie psaný pneumatikou

Automobil je dost často prostředek, který pomůže mnohým z chudoby. Znáte ten příběh zakladatele KFC, plukovníka Sanderse? Přespával ve svém automobilu, když od restaurace k restauraci popojížděl a nabízel svůj recept na kuře. Já znám příběh řemeslníka z Rakovníka, který mi opravil vanu a musel jet ke mně autem, protože je nejlepší ve svém oboru a udělal to za skvělou cenu, včas a rychle. Znáte ty příběhy, kdy jste museli okamžitě vyjet směrem na dálnici, protože vám kamarád zapadl do příkopu a potřeboval lano a vytáhnout? Každý z vás žije příběh, který je unikátní a jedinečný. Začalo to Ferdinandem Porsche, který z pojízdných kočárů udělal skutečné auto? Nebo to byl Škoda, který dal jméno nejslavnějšímu artiklu v naší malé zemi? Byla to ta oprýskaná oktávka, ve které jste jeli pro svou ženu do porodnice, kdy se vám narodilo krásné dítě? Byla to první pořádná pusa, kterou jste dostali při západu slunce na parkovišti? Ty příběhy jsou různé, různě krásně.

Závěr?

Současná mediální masírka pokračuje podle trendů nastavených elitami, které chtějí neustále zušlechťovat naše životy k obrazu svému. Homo sapiens dokonalis. Znáte knihu Konec civilizace (Brave New World)? Celkový koncept oklešťování individuálních lidských svobod je postupný a nedokonavý proces, který prostupuje všemi oblastmi našich životů. Závěr neexistuje, boj za individuální svobodu je nikdy nekončící cesta.

Autor je člen Svobodných

Převzato ze Svobodni.cz se souhlasem autora








 Neviditelný pes
Toto je DENÍK: do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patřičně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy.
Šéfredaktor Ondřej Neff (nickname Aston), příspěvky laskavě posílejte na adresu redakce Jiřímu Wagnerovi, redaktorovi NP (nickname JAG). Rubriku Zvířetník vede Lika.