8.5.2024 | Den vítězství


PRAHA: Kázat vodu, pít víno

14.9.2023

V rámci kritiky naprosto asociálního pokrytce Hřiba a jeho cestování po Praze s řidičem, mi jeden jeho soudruh napsal následující dotaz:

„Proč by u politika největšího města mělo vadit, že v rámci své práce nacestuje velké množství km (služebním autem s řidičem), a u toho se snaží propagovat „zdravý/ekologický“ způsob cestování?“

Neboli esence papalášství - MY JSME DŮLEŽITÍ. MY MŮŽEME, PROTOŽE SE O VÁS STARÁME. VY MUSÍTE, JAK VÁM ŘEKNEME, PROTOŽE MY VÍME, CO JE PRO VÁS DOBRÉ.

Soudruh Hřib neustále káže, že automobilová doprava je špatná, znečišťuje a esteticky zohavuje Prahu, snižuje obyvatelům životní úroveň, zapleveluje veřejný prostor a ještě navíc je nebezpečná, takže se musí co nejvíc zpomalit, omezit a znepříjemnit a jezdit se má na kole a v MHD. Navíc auta jsou pomalá a vlastně ve všem horší než MHD.

Sám soudruh Hřib (a jeho suita) ovšem najezdí 100 kilometrů ve služebním autě s řidičem denně!

Jaké je ospravedlnění? No soudruh Hřib má přece hodně práce! Má schůzky! Musí na nich být včas! On to dělá proto, aby se o nás mohl lépe starat! Jezdil by moc rád MHD, ale prostě to nejde! Kdyby nejezdil autem, nestačil by vykonat tolik dobra!

Tak určitě. On totiž v Praze není nikdo jiný, kdo by neměl moc práce a potřeboval se někam dostat rychle. A pokud někdo takový existuje, tak rozhodně není tak důležitý, jako soudruh Hřib.

A proč soudruh Hřib nejezdí tím autem aspoň sám, když už s ním tedy musí jezdit? Na co potřebuje řidiče? Řidič to je věc, kterou nedisponuje ani většina opravdu TOP manažerů v soukromém sektoru.

No protože kdyby měl soudruh Hřib jezdit sám, potřeboval by místo k parkování! Jednak před magistrátem, kde ho zrušil a jednak všude jinde, kam jede, kde ho taky systematicky likviduje.

Ale když má řidiče, tak na to vyzrál! Řidič ho doveze na místo, vysadí ho v zákazu parkování a pak krouží okolo, nebo odjede parkovat někam do dalekých krajů a pak se pro něj vrátí. Což zároveň možná vysvětluje ten obří denní nájezd. A je to samozřejmě STRAAAAAŠNĚ ekologické. Úplně nejvíc!

My obyčejní smrtelníci pak musíme kroužit někdy i desítky minut na soudruhem Hřibem „zklidněných“ lokalitách, kde ubral parkovací místa a vyrobil absurdní jednosměrky v zájmu zklidňování a rozmístění stolečků a židliček pro bezdomovce (stolečky a židličky patřící k restauracím, to je ovšem špatně a soudruzi to intenzivně potírají, protože to není „zadarmo“ a správně komunitní od slova komunismus).

Naskýtá se pak otázka z jakého titulu si soudruh Hřib může vozit prdel v námi placeném Superbu s námi placeným řidičem, aby se dostal včas kam potřebuje, zatímco nám bude vykládat, že máme tu samou činnost vykonávat na sdílené koloběžce, nebo v přecpané neklimatizované mastné tyči, která jede jednou za 20 minut a staví půl kilometru od místa kam se potřebujeme dostat.

Je soudruh Hřib něco víc? Je důležitější než jiní obyvatelé Prahy, kterým znepříjemňuje a zakazuje to, co sám dělá v míře mnohonásobně větší, než kdokoliv z nás?

Já jsem kupříkladu manažer ve velké firmě, která dává práci stovkám lidí. V práci mám garáž, doma taky a ještě si platím „parkování pro rezidenty“. Denně najedu v průměru 10x méně než soudruh Hřib!!! Zatímco dříve mi po zbudování tunelu Blanka trvala cesta do práce 10 minut, od nástupu soudruha Hřiba se protáhla na dvojnásobek a to díky tomu, že po cestě vytvořil zcela záměrně celou řadu umělých překážek, zúžení a omezení. Čímž soudruh Hřib reálně zdvojnásobil moje emise a zneklidnil a zahustil dopravu aby jí pak mohl zkliďnovat.

Přesto ve facebookové skupině pro obyvatele naší městské části spolustraníci soudruha Hřiba a členové Zelených neustále útočí na majitele aut, jak jim smrdíme a zabíráme prostor pro setkávání a radí, abychom se odstěhovali na venkov, pokud nám vadí, že nám ruší parkovací místa a zakazují vjezd aut k domovům. Přičemž paradoxně velká část těchto aktivistů (včetně Hřiba) tady ani nebydlí (a úplně nejlepší je, že mnoho z nich má auto, které se ale asi nepočítá).

V našem domě (vzhledem k cenám nemovitostí v centru), žijí a pracují taky samí „důležití“ lidé, kteří potřebují hodně pracovat a cestovat. Velký galerista, který jistě potřebuje přepravovat umění po celé Praze. Významný vědec a podnikatel, nositel prezidentského vyznamenání, špičková genetička a bioložka, organizátor velkého festivalu, spolumajitel banky, realitní podnikatel...

Nebo jsou snad méně důležití, než soudruh Hřib? Mají jezdit na schůzky na koloběžce? Soudím, že kdyby se to mělo počítat podle toho co kdo zaplatil na daních, nebo ve vytvořených pracovních místech, soudruh Hřib bude ve společenském významu na posledním místě. Přesto je to on, kdo jezdí služebním autem s řidičem. Nikdo z jmenovaných ne.

Jenže majetnost a úspěchy by přece měly být taktéž naprosto irelevantní. Protože to je klasické dělení lidí na chudé, co nemůžou něco dělat a bohaté, nebo mocné, kteří si to můžou dovolit. K čemuž přesně Hřibova politika spěje.

Vrcholem tohoto uvažování byla příhoda z období covidu, kdy jeden soused, člen strany Zelených tuším, po té, co napadl sníh začal psát na facebooku, jak je krásně vidět, že všichni ti zatracení majitelé aut nikam nejezdí a jen zabírají veřejný prostor, protože po týdnu jsou ty auta pořád zasněžená a mohla by tedy parkovat někde na periferii.

Podotýkám, že byl covid, všichni museli být zavření doma a nikam nesměli. A JEDNO Z TĚCH AUT BYLO JEHO. A co to bylo za auto? Dodávka větší než kterékoliv SUV v okolí. A na co tu dodávku má? Aby s ní každý den vozil děti na kraj Prahy do lesní školky!

Takže pan „zakažte auta“ sám najezdí každý den desítky kilometrů smradlavým dieselem, přestože školku i školu má 300m pěšky za domem. To se vážně stalo.

A to je soudruzi esence uvažování drtivé většiny těchto dobrodějů a ekologů. Oni to moc hezky vymyslí, jak to má platit pro ostatní, ale když dojde na ně samotné, tak mají vždycky strašně důležitý důvod, proč to pro ně vlastně neplatí. Oni totiž nejsou stejní jako ti zlotřilí líní zbohatlíci v SUVéčkách, kteří určitě zbohatli nějakým podvodem a zločinem. Oni svoje astronomicky drahé byty získali poctivě!

Kázat vodu a pít víno.