19.3.2024 | Svátek má Josef


Jsme v rukou imbecilů

3.8.2020

Vrchní soud v německém Karlsluhe potvrdil vinu řidiče, který havaroval, když na dotykovém displeji nastavoval rychlost stěračů na dotykové obrazovce svého auta. Můžete si říct, že tahle kauza nemá co dělat mezi glosami Neviditelného psa, takže dodám, že trotloviny v Německu se brzy přenesou i k nám a je třeba se mít na pozoru. Takže k tomuto případu:

Úplně mimo případ se tu vyznám, proč odmítám změnit svoje auto po pěti letech, jak jsem míval ve zvyku. Mám na to, mohl bych si to dovolit a bylo by to správné z mnoha hledisek. Neudělám to, protože současná auta už jsou konstruována pod tlakem ideologické zaslepenosti. Pod hesly ochrany životního prostředí a ochrany bezpečí jsou do moderních aut implementovány systémy, které ve výsledku škodí.

Biopaliva škodí, to už je i oficiálně přijímáno. Zhášení motoru při krátkém stání na červenou nepřináší žádný užitek, spíš škodí. Asistenty řízení zvyšují riziko. Statistiky to zatím nepostihují, ale jistě už je mnoho případů havárii zaviněných tím, že asistent naprosto zbytečně zabrzdil a následné auto narazilo.

Pokud jde o regulaci frekvence stírače, to je důležitý bezpečnostní prvek. Tendence vše přenášet na jakési dotykové obrazovky je nebezpečná. Velmi často měním frekvenci stírání, samozřejmě za deště. Nechci auto, které má jiné ovládání, než má můj subaru ročník 2015, tedy mechanické. Nechci hybridní auto, které s sebou veze metrák vážící baterii, kterou po ukončení životnosti budou takzvaně likvidovat děti v nějaké otrokárně na Dálném východě. Nechci ani elektroauto, s jeho pochybnou energetickou náročností při započtení všech externalit.

To všechno se dá změřit, spočítat. Pak to ale narazí na ideologii a ta převládá.

Aston Ondřej Neff