SPOLEČNOST: Muslimové v ČR si musí své „duchovní“ platit sami
Začíná zdravý rozum vítězit nad politickou korektností a frázemi o náboženské toleranci vůči islámu? Asi je předčasné se radovat, určitě můžeme očekávat stovky dalších komentářů evropských politiků o přínosu islámu pro evropskou kulturu, ale přesto je to velký úspěch.
Co by udělení oprávnění k výkonu zvláštních práv Ústředí Muslimských obcí (ÚMO) přineslo České republice a Evropě?
Důležité je uvědomit si, co to vlastně ÚMO je. Velmi přínosnou sondou do fungování této organizace byl dokument „Infiltrace“ pana Ovečky. Viděli jsme mešitu na Černém Mostě plnou arabsky mluvících cizinců z Blízkého východu. Celé modlitby se odehrávaly v arabštině, manželky, dcery a sestry těchto pánů se v tu chvíli modlily o patro níže v suterénních prostorách mešity.
Na sobotních přednáškách určených českým konvertitům přednášející komentoval sebevražedné atentáty v Palestině slovy:
„Jan Palach, který je znám jako státní hrdina, se zabil na protest proti okupantům, proti Rusům, ale je chápán jako státní hrdina. Kdyby tento člověk, který protestoval proti okupantům tenkrát, kdyby mohl způsobit ještě větší škodu pro Rusy. Jak by byl považován? Asi za ještě většího hrdinu. To by mi jenom lhal ten, kdo by říkal že ne. Toho bych považoval za teroristu. Bez ohledu na náboženství, každý má právo za svoji svobodu bojovat.“
A dělil se s přítomnými muslimy o další hluboké pravdy islámu – o cizoložství, pozici ženy v islámu atp. Přepis některých přednášek z mešity na Černém mostě, například o cizoložství a předepsaných trestech v islámu je možné najít na internetových stránkách mešity www.islamweb.cz v rubrice páteční kázání. Svobodné ženy zbičovat, vdané zabít.
To, že se život v mešitě na Černém Mostě řídí „arabskými pravidly“ a že odtud (z arabského světa) pravděpodobně pochází i většina finančních prostředků na koupi mešity, její přestavbu a provoz, je patrné na první pohled. Duchovním vůdcem této mešity je Júsuf al-Qaradáwí. Jeho knihy a názory jsou pod dozorem Vladimíra Sáňky, jednatele a zaměstnance ÚMO, překládány do češtiny. Ani jeho myšlenky nenechávají na pochybách, jaké je politické cítění jeho „duchovních“ žáků:
„Někteří klerikové se staví proti mučednickým (tj. sebevražedným) akcím v Palestině. Těmito akcemi Alláh vynahradil Palestincům jejich nedostatečnou sílu. Nemají na rozdíl od sionistů helikoptéry Apache, bojová letadla, tanky, řízené střely. Alláh jim to vynahradil těmito lidskými bombami. To je božská spravedlnost. (Bůh) dává slabým zbraň pro sebeobranu, proti které silní, přes jejich vojenský a jaderný arzenál, nic nezmohou.“
ÚMO ve své žádosti určené Ministerstvu kultury ČR žádalo o finanční podporu duchovních a projevilo zájem v budoucnu pořádat náboženské obřady jako svatby, pohřby. V praxi by to tedy znamenalo, že onen duchovní učitel, který přirovnával Jana Palacha k sebevražedným atentátníkům, by byl placen státem z našich daní a stát by potvrdil i jeho fundovanost v oblasti uzavírání sňatků.
Je dobře, že ministerstvo kultury žádost ÚMO zamítlo. Domnívám se, že evropská kultura nebyla výrazně ochuzena. Pokud by takoví „duchovní učitelé“ měli být placeni ze státem vybraných daní, znamenalo by to, že Evropa je duchovně opravdu na kolenou.