Úterý 29. dubna 2025, svátek má Robert
  • Premium

    Získejte všechny články
    jen za 89 Kč/měsíc

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet

První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996

GLOSA: Jak se vzdělávat?

diskuse (15)
Výsledky školení by měly být měřitelné

Pro pochopení důležitosti celoživotního vzdělávání nepotřebujeme krizi. Ta přináší jen realistický pohled na způsob, jakým se vzděláváme. Probudil se i stát a dává alespoň omezené prostředky na školení lidí, kteří by se jinak ocitli mezi nezaměstnanými s pochmurnými vyhlídkami na novou práci.

Vzdělávání a školení však něco stojí. Stále platí axiom, že kromě kurzu musíme mít také příležitost a přátelské prostředí k uplatnění toho, co jsme se naučili. Přibývají otázky směřující k efektivitě vzdělávání zaměstnanců. Přednost získávají znalosti potřebné k oživení a růstu firmy. Všechno, co podporuje reakce na změny, pružnost v hledání nových cest, inovace, nové nápady má teď pro firmy zásadní význam. Je možné, že do takovýchto kurzů se vám zaměstnanci zrovna nepohrnou. Důležitý je proto i interní marketing vedený nejen manažery, ale i oddělením lidských zdrojů, které „prodá“ potřebné kurzy a přesvědčí o jejich výhodách posluchače.

Pro zvýšení efektivity je třeba hledat i nové způsoby vzdělávání. Shromažďovat zaměstnance na jednom místě, často vzdáleném, je drahé. Přizpůsobovat se termínu vypsaného kurzu může ohrožovat nebo komplikovat chod firmy. Financovat pobyt drahého lektora přináší další náklady. Efektivnější, a tedy i levnější způsob vzdělávání, hledají samozřejmě i vzdělávací firmy. Kromě e-learningu, který zatím nepřinesl přesvědčivé výsledky, se objevuje videovzdělávání nebo úplně nově webináře. Možná málo známý pojem, zkusím jej krátce objasnit. Webinář řídí lektor, který je na dálku on-line spojen s účastníky kurzu. Může s nimi nejen hovořit, ale zasílat jim i materiály, texty, fotografie, obrazovky a jejich části. Interaktivitu podporuje to, že jej účastníci vidí a slyší a mohou s ním různým způsobem komunikovat. Takovýto způsob výuky vyžaduje novou metodiku a kromě kvalitního obsahu nutně scénář provedení.

Při rozhodování o způsobu a obsahu školení bychom měli mít jasnou představu, jaké školení potřebujeme. Budeme muset vynaložit peníze a čas. Je třeba vzbudit zájem, nikoli bojkot účastníků. Výsledky školení by měly být měřitelné. Vzdělávací firmy by to měly respektovat. Dodat kvalitní lektory, kvalitní obsah, mít odpovídající technologické vybavení, používat prostředky na udržení zájmu posluchačů. Jen tak se očekávání na obou stranách naplní a nejen firmy, ale i účastníci budou ze vzdělání profitovat.

Týdeník EURO 4/2010

Aston Ondřej Neff
29. 4. 2025

Řečnická otázka nevyžaduje odpovědi.

přečetl Panikář
29. 4. 2025

Proč nadstandardy ve zdravotnictví nebudou

Ondřej Neff
29. 4. 2025

Sobotní pohřeb papeže Františka byl významná společenská událost.

Jan Bartoň
29. 4. 2025

Žádný „normál“ či průměr nerozhoduje.

Tomáš Vodvářka
29. 4. 2025

Nám zůstanou oči pro pláč, pocit neurčitého hnusu...

Aston Ondřej Neff
26. 4. 2025

Reality show jsou oblíbený televizní formát.

Aston Ondřej Neff
28. 4. 2025

Opravdu se nechci zúčastnit debaty o potratech.

Chechtavej tygr
26. 4. 2025

Přijde sedm trpaslíků na audienci k papežovi.

Jan Bartoň
28. 4. 2025

Podle Trumpa je dohoda s Ruskem připravena.

Gustav Sitař
28. 4. 2025

Když je ilegální imigrant důležitější než občan vlastního státu

Lidovky.cz, ČTK
28. 4. 2025

Případný růst platů bezpečnostních sborů by měl brát ohled i na ostatní obory veřejné sféry, řekl v...

Lidovky.cz, ČTK
28. 4. 2025

Šéf izraelské vnitřní zpravodajské služby Šin Bet Ronen Bar v pondělí večer oznámil, že k 15....

jla Jiří Lacina
28. 4. 2025

Politiku prezidenta Donalda Trumpa už brzy pocítí američtí spotřebitelé, soudí odborníci. V dalších...

Ondřej Neff
28. 4. 2025

Sobotní pohřeb papeže Františka byl významná společenská událost. Společenská i politická. Celý...

Jiří Punčochář
28. 4. 2025

Padesát hodin je ochoten čekat na chodníku devětadvacetiletý Filip z Bratislavy, aby byl první ve...

Vyhledávání

TIRÁŽ NEVIDITELNÉHO PSA

Toto je DENÍK. Do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patřičně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. Šéfredaktor Ondřej Neff (nickname Aston). Příspěvky laskavě posílejte na adresu redakce.

ondrejneff@gmail.com

Rubriku Zvířetník vede Lika.

zviretnik.lika@gmail.com

HYENA

Tradiční verze Neviditelného psa. Sestává ze sekce Stručně a z článků Ondřeje Neffa - Politický cirkus a Jak život jde. Vychází od pondělka do pátku.

https://www.hyena.cz