Středa 18. září 2024, svátek má Kryštof
  • Premium

    Získejte všechny články
    jen za 89 Kč/měsíc

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet

První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996

MÉDIA: Mnohé souvisí s mnohým

Server Ihned uveřejnil 7.6.2012 článek Pokles vzdělanosti stojí Česko 169 miliard ročně, ve kterém stojí: Špatný vzdělávací systém sráží ekonomický růst, kdyby se úroveň vzdělanosti vrátila do roku 2003 (zvýrazněno VG), ročně by to český HDP zvedlo o 169 miliard korun.

Dne 8.6.2012 uveřejnila redakce Euroskopu článek: "Vznikne evropský seznam silničních pirátů?" ve kterém redaktorka píše: "Není náhodou, že taková myšlenka vznikla právě v Itálii. Dopravním statistikám v tomto jihoevropském státě totiž vévodí černá čísla. Ročně tu přijde při automobilových haváriích o život 250 tisíc (zvýrazněno VG) lidí, čtvrtina pozůstalých přitom nedostane odškodnění." Protože jde o zcela zjevný nesmysl, napsal jsem poněkud ironické upozornění a musím k její cti říct, že paní redaktorka zareagovala: "Vážený pane, děkuji za reakci na článek o silničních pirátech. Jsem čtenářům vděčná za jakékoliv konstruktivní připomínky. Chápu, že číslo, které v textu zmiňuji, je přinejmenším neuvěřitelné. Při práci jsem ale vycházela z textu návrhu, který se problematikou zabývá a je publikován na oficiálních webových stránkách Evropského parlamentu. Posílám Vám odkaz na návrh usnesení, kde se můžete přesvědčit o tom, že s číslem 250 tisíc operuje sám předkladatel návrhu, italský europoslanec Silvestris. (viz) Věřím, že nám zachováte přízeň i přesto, že Vás můj článek neuspokojil."

Posléze si uvědomila, že existuje něco jako ověřování ze dvou zdrojů a poslala tento mail: "Přeji krásný den, tak jsem se podívala do italských statistik a to číslo je opravdu přehnané. V textu jsem to reflektovala a částečně ho upravila. Jak ale říkám, vycházeli jsme ze zprávy předkladatele. Takže teď to vypadá takhle. Každopádně jsem Vám vděčná za upozornění. Asi by stálo za to upozornit i pana europoslance:)" A nově upravený text: "Není náhodou, že taková myšlenka vznikla právě v Itálii. Dopravním statistikám v tomto jihoevropském státě totiž vévodí černá čísla. Alespoň podle předkladatele návrhu Silvestrise. Ten ve zprávě pro europoslance uvádí, že ročně v Itálii přijde při automobilových haváriích o život 250 tisíc lidí. Údaje italského statistického úřadu jsou však daleko střídmější a evidují například za rok 2010 přes 4 tisíce obětí. Propastný rozdíl v počtu mrtvých však neovlivňuje fakt, že pozůstalí v mnoha případech nezískají odškodnění. Důvodem je právě nedostatek svědků, kteří by k objasnění těchto nehod mohli přispět." Jméno a příjmení, redaktorka portálu Euroskop,
Nicméně pan poslanec napsal toto: "...whereas in Italy alone, every year 250 000 people are victims of road accidents, at least 50 000 of whom receive no compensation owing to a lack of witnesses;..."

Ať přemýšlím, jak přemýšlím, vychází mi z toho toto: paní redaktorka nemá o celé věci ani páru, nemá jazykový cit (posun oběť – mrtvý), neověřuje si fakta ze dvou nezávislých zdrojů a nemá ani kousek zdravého selského rozumu. Byl bych rád, kdyby to bylo jinak, pracuje totiž pro vládu: za jejím podpisem v mailu stojí toto: Euroskop, odbor informování o evropských záležitostech | European Affairs Information Department Úřad vlády České republiky; nábřeží Edvarda Beneše 4
A jak to všechno souvisí s titulkem a první větou článku? Na to si každý, který nabyl vzdělání před rokem 2003, odpoví lehce sám.

P.S.

Mezitím vyšla další verze (viz): "Není náhodou, že taková myšlenka vznikla právě v Itálii. Dopravním statistikám v tomto jihoevropském státě totiž vévodí černá čísla. Alespoň podle předkladatele návrhu Silvestrise. Ten ve zprávě pro europoslance uvádí, že ročně eviduje Itálie při automobilových haváriích 250 tisíc obětí. Silvestris však zohledňuje všechny účastníky nehod, tedy i přeživší. Údaje italského statistického úřadu pak uvádějí ročně zhruba kolem 4 tisíce mrtvých. Pozůstalé i zraněné každopádně stále častěji spojuje nemožnost získat odškodnění. Důvodem je právě nedostatek svědků, kteří by k objasnění těchto nehod mohli přispět." To už si uvědomila, že oběť nemusí nutně znamenat mrtvola. Nebo se konečně probudil editor.

přečetl Panikář
18. 9. 2024

Přijďte klidně, neformálně a nenásilně korzující občané, podpořit ve středu od 17. hodin pražský...

Jan Kovanic
18. 9. 2024

Dánové (a Uršula) chtějí zachránit planetu elektromobily, které mají „nulové emise“. Čím je budou...

Aston Ondřej Neff
18. 9. 2024

Bude to energetika… bude to obchod… Nakonec to pro Jozefa Síkelu je komisariát pro partnerství a...

Jan Ferenc
18. 9. 2024

Premiér Fiala oznámil, že se bude snažit revidovat systém nových emisních povolenek, které by vedly...

Marek Jarausch
18. 9. 2024

Následující informace odráží moji zkušenost z Venla, města v Nizozemí, a je reakcí na článek pana...

Aston Ondřej Neff
17. 9. 2024

Ani velká voda nemůže zastavit přípravu voleb do krajů a třetiny senátu. Byly takové nápady,...

Aston Ondřej Neff
16. 9. 2024

Povodně přicházejí a odcházejí. Pokaždé zasáhnou jinde a jinak, tam kde zasáhnou, nechávají za...

Aston Ondřej Neff
18. 9. 2024

Bude to energetika… bude to obchod… Nakonec to pro Jozefa Síkelu je komisariát pro partnerství a...

Marian Kechlibar
16. 9. 2024

V červenci 1997 mi bylo necelých devatenáct let a povodně jsem znal … no, víceméně jen z četby.

Jan Kovanic
18. 9. 2024

Dánové (a Uršula) chtějí zachránit planetu elektromobily, které mají „nulové emise“. Čím je budou...

Josef Kopecký
18. 9. 2024

Zajištění voleb v místech, které zasáhly ničivé povodně, projednávali poslanci. Návrh prosadilo...

sta Darek Štalmach, ČTK
18. 9. 2024

Prezident Petr Pavel ve středu navštívil slezská města, která zasáhly povodně. Zavítal do Bohumína,...

dtt Ditta Stein
18. 9. 2024

V Libanonu po úterních explozích pagerů členů teroristické organizace Hizballáh zavládla panika a...

Zbyněk Petráček
18. 9. 2024

Stál jsem u trafiky, když kolem prošel křičící muž. Na boku měl hlubokou ránu, která silně...

Lidovky.cz, ČTK
18. 9. 2024

Hladina Labe v Sasku dál pomalu stoupá. V Drážďanech dosáhla šesti metrů, a překonala tak hranici...

Vyhledávání

TIRÁŽ NEVIDITELNÉHO PSA

Toto je DENÍK. Do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patřičně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. Šéfredaktor Ondřej Neff (nickname Aston). Příspěvky laskavě posílejte na adresu redakce.

ondrejneff@gmail.com

Rubriku Zvířetník vede Lika.

zviretnik.lika@gmail.com

HYENA

Tradiční verze Neviditelného psa. Sestává ze sekce Stručně a z článků Ondřeje Neffa - Politický cirkus a Jak život jde. Vychází od pondělka do pátku.

https://www.hyena.cz