Neviditelný pes
První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996Diskuse k článku
ELEKTROMOBIL: Pětkrát mínus
![]() |
R. Langer 20.6.2024 11:30Tak proč sis ho nekoupil už před tím? Jak je to auto staré, a co se mezitím změnilo? |
![]() |
K. Křivan 26.6.2024 15:52Ano, doba zdojnásobení 20 let. |
![]() |
P. Šídlo 25.6.2024 12:04To nebyla ironie. Navíc s Vámi souhlasím. Ani za 20 let jsem nenašel důkazy, že CO2 "zvyšuje skleník" a tedy "globální teplotu". Můžete mi doporučit knihu nebo vědeckou konferenci, kde by se vědci na tomto shodli? Děkuji |
![]() |
V. Havel 24.6.2024 18:00Obávám se, pane Křivane, že největší přírůstky obyvatel vykazuje spíš Afrika :(. VH |
![]() |
K. Křivan 24.6.2024 12:53Díky, Vám taky pěkný den ! |
![]() |
K. Křivan 24.6.2024 10:35Čína ? Indie ? |
![]() |
P. Štemberk 23.6.2024 19:58Tady to chce skutečně objektivně srovnávat. Nabíječek je dostatek na současný počet elektromobilů. Při současné (3 násobné) ceně se elektromobil skutečně finančně nevyplatí oproti spalováku i kdyby řidič měl po celou dobu životnosti energii zdarma. Ta ekologe baterií ohledně kobaltu a lithia je úsměvná, když si laik uvědomí, že BEV nemá nic jako objemové díly spalovacího motoru a režii s motorovým olejem, což je také nemalá eko stopa motoristů. Takže ekologicky to smysl má. Při energetickém mixu ČR se to auto ekologicky do 2 let vrátí. Viz: https://www.hybrid.cz/pocitame-je-z-hlediska-emisi-vyhodnejsi-spalovaci-auto-nebo-elektromobil/ |
![]() |
J. Plzák 22.6.2024 23:00Kdyby se měl počet automobilu jen zachovat, ne zvyšovat a všechna auta by byla elektro, pak bychom si celou republiku beznadějně zadrátovali kabely potřebnými pro nabíjecí stanice. Jiná věc je, že zelení zločinci vůbec nemají v úmyslu nám auta ponechat. Auta budou jen pro vyvolené. |
![]() |
L. Novák 21.6.2024 21:38Další idiot... |
![]() |
P. Rada 21.6.2024 21:23Pokud jde o technicky gramotné, tak ti by mohli věcně namítnout, že nebyla specifikována lokalita a další okolnosti. Ty jsou zřejmě ukradené i panu L.N. Pro příklad perspektiv tak APTERA provozovaná v podmínkách slunné Kalifornie totiž může ujet denně bez připojení k síti zhruba 70km a nejen to: https://www.youtube.com/watch?v=JcBY0VSC0-0 |
![]() |
L. Novák 21.6.2024 21:04Další totálně technicky NEGRAMOTNÝ IDIOT... |
![]() |
J. Jurax 21.6.2024 19:41Ano. Hovor arciť není o nabíječkách, nýbrž o výskytu elektroaut. Sledujte vlákno. |
![]() |
M. Kocián 21.6.2024 19:37Přiveze jim ho cisterna k pumpě, kde tankováním stráví tak minutu nebo dvě (i se zaplacením) a uvolní místo dalšímu. Pak hodně dlouho jezdí, než tam zase musí... Na co jste se to ptal? |
![]() |
M. Šejna 21.6.2024 18:31Elektromobily nejsou pro vás socky. Vy socky budete jezdit z rezavejicich spalovacích na věčné časy, jako na Kubě. |
![]() |
M. Šejna 21.6.2024 18:28V Karlíně a na Žižkově jsou benzínové pumpy. Zajeďte se k nim podívat. Mají tam i nabíječky. Další nabíječky najdete skoro u každého Lidlu. |
![]() |
A. Suchánek 21.6.2024 18:22Ja bych se zeptal autora, jestli nekde na sidlistich vidi u parkovaich mist stojany pro cerpani benzinu...nebo kde proboha ti lide, co parkuji na sidlistich, ten benzin berou? :-O |
![]() |
L. Novák 21.6.2024 17:27Jistě. Milion za auto je maličkost, kterou si bude moci dovolit každý, kdo denně potřebuje jezdit... |
![]() |
L. Novák 21.6.2024 17:22Napsal jste jenom to, jak jste hloupě naivní a pod vlivem prolhané propagandy. Toť vše. |
![]() |
L. Novák 21.6.2024 17:19Milý soudruhu, ten článek je o technických, ekonomických, ekologických a dalších souvislostech, které v autě nevysedíte. Na pochopení totiž potřebujete širší a hlubší znalosti problematiky. A vy (i zpětným pohledem na vaše vstupy v minulosti) tyhle znalosti zjevně nemáte. Ale klidně si elektromobill kupte, přispějeme vám na něj skrze |
![]() |
M. Kocián 21.6.2024 15:51Když začínaly auta se spalovacími motory, nakupoval se benzín v lékárně a stačilo to. Dlouho ovšem ne. |
![]() |
J. Jurax 21.6.2024 15:27No stejnou otázku jsem včera odpovídal panu Šejnovi takto: Protože automobil je pro mnohé nezbytností pro zajištění obživy, neboť mj. ne každý žije v dosahu vyhovující MHD, může fakt, že milión lidí je v exekuci naznačit, že hodně lidí asi nebude mít 1,5 melounu na elektromobil, ale na ojetý spalovák za 20 papírů dosáhne. A ten ho z dědiny do práce dopraví taky, byť jistě s menším komfortem ... :-) |
![]() |
J. Jurax 21.6.2024 15:16Nevidím to tak černě. Ostatně diskuze s jedinci zastávajícím stejné názory jako já je nudná, tedy lze-li ji vůbec nazvat diskuzí. |
![]() |
J. Jurax 21.6.2024 15:12Ono asi záleží na lokalitě. V Karlíně či na Žižkově možná raritou budou ... :-) U nás jsou raritou nesporně. A ano, můžete opáčit, že zatím ... :-) |
![]() |
J. Jurax 21.6.2024 15:07Jojo, tak si zjistěte, kde se těží lithium a kde byly vyrobeny články baterky Vašeho elektromobilu. A odkud je měď na vinutí Vašeho elektromotoru. |
![]() |
D. Ondrejkovič 21.6.2024 15:05Nepočítal jsem je, ale raritou to tam rozhodně není (Praha - Barrandov) |
![]() |
D. Ondrejkovič 21.6.2024 15:04Jinak děkuji autorovi za ukázkový článek o elektromobilitě od někoho, kdo v tom zcela evidentně v životě neseděl |
![]() |
J. Jurax 21.6.2024 15:04Ad nedostatek nabíječek - ano, a kolik máte na těch šest veřejných nabíječek v onom sídlišti elektromobilů? A tentýž argument na to, že jste dosud nezažil plnou či přetíženou nabíječku. Já nakonec taky ne, ač jezdím spalovákem, ale všímám si - prostě elektroauta jsou raritní zjev. A u nás v malém moravském městečku kdysi okresním máme již dvě nabíječky na parkovištích u nákupních center. Už jsem tam i nějaké auto asi tak třikrát dobíjet viděl, ale jinak ale věčně zejí na nacpaných parkovištích prázdnotou. |
![]() |
D. Ondrejkovič 21.6.2024 15:03Mohl by mi ještě někdo vysvětlit jak souvisí nákup NOVÝCH aut s lidmi v exekucích? Oni si lidé v exekucích kupují NOVÁ auta? A pokud ano - budou si je určitě kupovat i za 11 let? Já si tedy myslím, že jich se nákup elektrického auta netýká ještě nejméně následujících 30 let. |
![]() |
P. Rada 21.6.2024 15:03Pane Šídlo děkuji byt jen za ironickou poklonu šířce mých znalostí a to přesto, že vesměs jen reprodukuji to, k čemu se jiní dobírali daleko obtížněji. Mezi znalostmi mám přitom i tu, že kdo se nechce něco nového naučit, nebo nemá schopnosti to pochopit - prakticky mu to nelze sdělit - natož souvislosti vyvrátit. |
![]() |
J. Jurax 21.6.2024 14:52No to je všecko hezké, ale zpátky na zem. Žiju a jezdím dnes v realitě, ne v budoucích chimérách. Mimochodem tohle není nic nového, ale koncept sídliště s tzv. občanskou vybaveností, o němž jsem čítal již před půl stoletím. Tzv. komplexní bytová výstavba. Dokonce se je někde - arciť za bolševika - povedlo v osekané formě a za dlouho realizovat. Dnes při developerské výstavbě je to poněkud složitější. |
![]() |
D. Ondrejkovič 21.6.2024 14:51Ad nedostatek nabíječek - nesouhlasím. Bydlím na pražském sídlišti a veřejných nabíječek mám asi 6 v pohodlné docházkové vzdálenosti. Rozhodně to jako problém nevnímám. Elektromobil mám od února a jezdím v něm PŘEVÁŽNĚ dlouhé trasy po dálnicích. Žádný problém - jezdím je za stejné souhrnné časy jako jsem jezdil dřív se spalováky. Např. čerstvě minulý týden Luhačovice - Praha - 2 zastávky po 20 minutách na jídlo, pití a WC, během kterých se auto i nabilo (jinak by tam jen bezúčelně stálo na parkovišti). Ad pořizovací cena - již dnes je vyrovnaná ve vyšším segmentu, za 11 let bude úplně jinde (před 5 lety stál průměrný elektromobil 2,5 milionu, dnes stojí kolem 1 milionu). Za 11 let bude zcela jistě pod úrovní dnešních nových spalovacích aut ve všech segmentech díky masové výrobě. A elektromobily jsou i technicky jednodušší a tedy levnější. Za půl roku, co to auto mám jsem ještě NIKDY nezažil plnou ani přetíženou nabíječku. Nikdy a nikde. To, co píše autor je mýtus. Může se to stát raritně, například v první den prázdnin. I tak už je rychlonabíječek všude dost. Rychlonabíječky u moderních aut už baterie neničí - dat už je k tomu dost. Tesla nebo Kona nabíjená 5 let jenom na rychlonabíječkách má SOH kolem 95-97%. Ad problematické vytápění - taky mýtus - moderní auta mají tepelné čerpadlo - rozdíl při plném výkonu topení i klimatizace je cca 5 km při zbývajícím dojezdu přes 300 km. Čili zanedbatelné. A prosím, nepoučujte mne o tom, jaké mám JÁ zkušenosti se SVÝM autem - je to stejně trapné, jako když chlap poučuje matku tří dětí o porodu. |
![](http://1gr.cz/u/IWEB31.gif)
![](http://m.1gr.cz/u/free.gif?r=q3-MFMs-GRPMmS5&p=ZOT09Ik1%7c9I2v5EJLMo%7c3R9MvN1JJM%7c2T277_1HJ9NoJU4CC_%7c3JHBq7CNJ%7c_O0RABd8BE&x=2ismYx)