1.7.2024 | Svátek má Jaroslava


Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Rada 20.6.2024 14:27

Mě přijde "fér" srovnávat/ sdělovat reálnou situaci. Uznávám, že jsem pominul popisovat zde tu pohodičku s řízením elektra nebo fakt, že startovat ho lze i v garáži přímo spojené s obytnými prostory bez rizik přidušení...

J. Hruška 20.6.2024 14:05

Tak dobře, Rado, raďte.! Trafo na rohu má výkon 2x 300kW a ve večerních hodinách je již na hranici sil. Čím si posvítí nájemníci paneláků, když se připojí deset el-mobilů večer k nabíjecí stanici aby si ráno mohla madona (matrona) ze třetího patra výtahem dojet pro rohlíky? Raďte, Rado.!

J. Jurax 20.6.2024 13:53

Ano. Další z četných dotací elektromobility.

L. Zídek 20.6.2024 13:52

Jen 5 důvodů ? Naivo !

L. Novák 20.6.2024 13:42

Ona ta sazba pro domácnosti (se započítáním poplatků za připojení) je tak jako tak kolem 10 Kč/kWh. :-P A s debilními "zelenými" fantasmagoriemi jenom dál poroste...:-/

M. Hnilička 20.6.2024 13:26

Za osmé - významně vyšší průměrná hmotnost EV (spolu se schopností rychlé akcelerace) znamená i větší opotřebení brzdových destiček a pneumatik. Tj. vyšší provozní náklady a vyšší emise PM (Škoda už zvažuje reinkarnaci bubnových brzd). Detail zařaditelný pod obecné body 2 (vysoká cena) a 4 (ekologie) autora článku p. Kolmana, ale chtěl jsem ilustrovat, že konsekvence elektromobility jsou mnohem rozsáhlejší a pestřejší. Poctivé hodnocení celého životního cyklu EV (resp. elektromobility jako celku) by jistě bylo překvapivé. Ale nepodstatné, rozhodovací mechanismy evidentně fungují jinak.

S. Kneifl 20.6.2024 13:22

To předpokládá nabíjení doma za sazbu pro domácnosti, že? Zkoušel jste to spočítat při nabíjení na rychlé veřejné nabíječce, bez předplatného u daného poskytovatele? Tj. minimálně za 10 Kč/kWh?

A srovnávat droboučký Nissan Leaf s velkým (podle spotřeby větším než můj "obrovský" Sharan) dvoulitrovým dieselem vám přijde fér?

K. Zelený 20.6.2024 13:21

Nj je to tak! To čumíte, Putinův soudruhu, co?

S. Kneifl 20.6.2024 13:16

Přesně tuto otázku jsem už před pár lety položil jednomu zapálenému propagátorovi elektromobility. Dozvěděl jsem se, že zlepšením životního prostředí ve městech ušetříme ve zdravotnictví ročně až 80 miliard, které se dají přesunout na údržbu infrastruktury. Smál jsem se, až jsem se za břicho popadal.

P. Rada 20.6.2024 13:10

Pane Juraxi přímé provozní náklady vykazuje Nissan Leaf v hustém městském provozu na vzdálenost (cca 15km dvakrát denně) pravidelně ... 14kWh/100km ... při 4kč/kwh ... to činí 54 Kč.

V tomto samém režimu můj 2.1l disel 7l /100km.... 40Kč/litr .... 280Kč.

BEZDOTAČNĚ mi vychází 5x levnější provoz el. mobilu.

Spekulovat o ceně oprav, nákupní i prodejní rozhodně lze ale může to být relevantní jen pro ten samý typ provozu. Osobně mi nepřímé náklady na rok provozu vycházejí srovnatelně a proto na občasné dlouhé cesty používám dissel - kdežto na prakticky denní popojíždění s nákladem cca 100kg po městě využívám prakticky jen elektro.

Tak jsem nyní "s prominutím" zvědav jaké "rozumné" protiargumenty na oplátku uvedete.

J. Jurax 20.6.2024 12:55

Ehm ... Touretteův syndrom (zkratka TS) je vrozené neurologicko-psychiatrické onemocnění. Projevuje se několika pohybovými a zvukovými tiky. Běžnými projevy tiků jsou mrkání, kašlání, odkašlávání si, posmrkávání a záškuby v obličeji. To mám z Wiki.

Tak mne jenom napadá, jak rozpoznáte uvedené projevy přes psanou diskuzi, abyste mohl jasnozřivě diagnostikovat.

Ale možná máte na mysli koprolálii. Podle Wiki se jako koprolálie označuje opakované nutkání resp. sklon k používání výrazů, označovaných též jako fekální řeč resp. fekální výroky, sklon k užití výrazů z oblasti trávicí činnosti, případně „vykřikování neslušných slov“. A ano, koprolálie známa také jako neurologicko-psychiatrický symptom i u TS, kde je však typický pouze pro malou část takto postižených; podle odhadů je koprolálie typická pro 30 procent nebo pouze 14 procent pacientů s TS.

Ale i tak - zelení šílenci a magoři, mozky prorostlé zelenou plísní, ignoranti, zemští škůdci, jakož i výzvy k věšení na kandelábry či vplétání do kol mi nepřijdou jako výroky splňující definici koprolálie, natož TS.

Nejste Vy s tím "Tourettovým syndromem" (mmch. blbě to píšete, objevitel se jmenoval Tourette, tudíž Touretteův) jako obvykle mimo mísu?

P. Diviš 20.6.2024 12:41

Zdražení vší elektřiny a zvýšení buzerace, to je přesně to, co očekávám.

P. Diviš 20.6.2024 12:40

Vše jen za určitých okolností, které ve své vášni pro zelenou agitaci obvykle nechápete.

J. Hanzal 20.6.2024 12:37

Jo a ještě se tu nikdo nezmínil o výfuku těch "čistých" přibližovadel!!

M. Kocián 20.6.2024 12:37

V tom případě ať tito budoucí majitelé elektromobilů chodí pěšky, planeta bude spasena (zločinný kysličník se nebude řinout ani z komínů lodí vozících lithium a elektráren) a dotovat nebude třeba.

J. Hanzal 20.6.2024 12:35

Ještě je tu taková banalitka a to, že elauta neplatí dálniční poplatek! Přitom jsou podstatně těžší váhově (pro hnidopichy hmotnostně) a násobně energeticky na výrobu nárčnější než nermální auta. Čili, dle zelené rétoriky, mnohem, mnohem více zasírají zeměguľu!!:-/

M. Kocián 20.6.2024 12:34

Dopadne to jako s naftou a lehkými topnými oleji - vzpomíná si ještě někdo, že ty zprvu také nebyly spotřební daní zatížené?

J. Hanzal 20.6.2024 12:29

Ne, ruzumný argument ve prospěch elaut ne, to fakt ne!!

V. Kučer 20.6.2024 12:27

Na kole můžeme jezdit tak od +7 do +27°C a to nesmí pršet. Když mi bylo 20 také jsem jezdil za extrémního počasí.

J. Jurax 20.6.2024 12:27

Rozumný argument? S prominutím - od Vás?

I ty nižší provozní náklady na krátké dojezdové vzdálenosti městského provozu, jimiž operujete, závisí na ceně dobíjení, pojistky, ceně oprav a zbytkovou hodnotou auta při prodeji; jsou více než kompenzovány cenou elektroaut, možností nabíjení etc. etc. I když se elektromobilita dotuje finančně i legislativně.

M. Hnilička 20.6.2024 12:21

Za sedmé - podle testů to vypadá, že standardní svodidla nejsou dostatečně dimenzovaná na (těžké) elektromobily. Ano, ani na nákladní vozidla/autobusy (ty zadrží jen pod malým úhlem), ale jde tu o četnost nehod těch kterých vozidel (s profesionálními / amatérskými řidiči). Ve výsledku tedy nutnost dalších/vyšších investic do infrastruktury anebo akceptování nižší bezpečnosti / horších následků nehod.

L. Novák 20.6.2024 12:21

Ty jsi jenom HLOUPÝ a TECHNICKY NEGRAMOTNÝ ;-O PROLHANEC! !!

P. Rada 20.6.2024 12:21

V ohledu připomenutí jakéhosi "lidského práva" na bezbřehý konzum s Vámi rozhodně souhlasím.

K. Křivan 20.6.2024 12:19

R^ ;-D ;-D ;-D

J. Jurax 20.6.2024 12:17

S jistým omezením budiž.

Jenže elektromobil je z mnoha důvodů vhodný do zejména velkých měst - exhalace, krátké vzdálenosti - kde ovšem podstatná část obyvatel bydlí v panelových králíkárnách a obdobných domech starých či nově stavěných.

P. Rada 20.6.2024 12:17

To můžete mít kousek pravdy. Kdykoli zde totiž uvedu rozumný argument ve prospěch elektromobility (jako nižší provozní náklady na krátké dojezdové vzdálenosti městského provozu) ... vzápětí se ozvou "uječení ropní aktivisté".

J. Jurax 20.6.2024 12:12

No, v noci je cca polovina proudu i z jaderek.

J. Jurax 20.6.2024 12:09

Ale kuš - protože automobil je pro mnohé nezbytností pro zajištění obživy, neboť mj. ne každý žije v dosahu vyhovující MHD, může fakt, že milión lidí je v exekuci naznačit, že hodně lidí nebude mít 1,5 melounu na elektromobil, ale na ojetý spalovák za 20 papírů dosáhne.

J. Jurax 20.6.2024 11:51

To je ovšem v EU nemožné, neboť je to proti všem eurounijním hodnotám!

J. Jurax 20.6.2024 11:49

Možná. Na spalováky lze uložit tučnou daň z luxusu a elektromobily naopak zbavit všech daní a ještě dotovat. To je běžný způsob řešení problémů v EU, takže to může být již co nevidět.

A při současné energetické politice EU je jen otázkou času, kdy elektrická energie bude podstatně dražší než energie uložená v benzínu.