Neviditelný pes
První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996Diskuse k článku
ELEKTROMOBIL: Pětkrát mínus
![]() |
P. Rada 20.6.2024 8:10Oslovitost se projevuje neschopností věcně argumentovat - kterou více jak vyvažuje schopnost se šklebit či hýkat. |
![]() |
J. Ganaur 20.6.2024 8:09
|
![]() |
J. Ganaur 20.6.2024 8:09Celé je to naprostá idiocie!Žádné oteplování vlivem lidmi vypouštěného CO2 není.Ano oteplování probíhá, tak jako za dvěstě let bude ochlazování.Pro ty, co se chtějí vzdělávat |
![]() |
L. Novák 20.6.2024 7:59Už sis ho koupil, osle? |
![]() |
L. Novák 20.6.2024 7:58Blb Šejna už zase přispěchal masturbovat... |
![]() |
M. Šejna 20.6.2024 7:58Mám pocit, že autor psal tento blábol zhruba před 5 lety. Dnes je elektromobilita jinde. Cena Tesly model 3 s výkonem 209 kW a dojezdem 550 km je 1,03 mil. kč. Ať mi autor najde spalovák střední třídy s tímto výkonem za nižší cenu. Na čínské elektromobily uvalila EU clo 31 procent, protože jsou moc levná ohrožují evropské automobilky. Vytápění elektromobilů řeší tepelné čerpadlo, které spotřebuje za hodinu asi 2 kWh, zatímco baterie má kapacitu min. 55 kWh. |
![]() |
M. Šejna 20.6.2024 7:51Nejvíc mě dokáže pobavit , když se zastánce spalovaků ohání ekologií. |
![]() |
M. Planicka 20.6.2024 7:31Souhlas, k tomu...ještě ten dostatek energie...dostatek "čisté" energie aby to dávalo smysl. Pokud se to podaří, tak bude dost drahá, protože odběr bude významně větší než dnes. A stejně po 8 letech nulová hodnota auta...když aktuální stáří vozového parku je cca 15let?...to prosazovat jen blbej nebo navedenej |
![]() |
V. Církva 20.6.2024 7:30Mohl by jste poslat odkazy na ekologičnost výroby těch baterií a surovin k nim? |
![]() |
P. Pospisil 20.6.2024 7:30ad 1) argumentovat průměrným dojezdem je nesmysl. Průměr se skládá z menších a větších hodnot. Je to onen případ, kdy jeden den sním celé kuře a druhý den nic, ale sytý jsem podle vás pořád, protože průměrně jsem přeci měl půlku kuřete na den a to mi musí stačit. ad 2) při těch nejnižších denních nájezdech se za dobu životnosti auta jaksi nemá kdy a kde vrátit rozdíl v kupní ceně. Zvlášť pokud je dotyčný odsouzen k veřejným nabíječkám -a to typický obyvatel města, sídlišťový bojovník, bohužel je. ad 3) jinak řečeno organizujete si čas a činnosti obecně podle potřeb dopravního prostředku. Na nákup nejedete do obchodu A, kde mají lepší rohlíky, ale do obchodu B, kde mají nabíječku. Bowling s přáteli nezorganizujete v hospodě A, kde mají lepší dráhy ale v hospodě B, poblíž které je nabíječka. Tak jo no, někomu to třeba vyhovuje. |
![]() |
V. Církva 20.6.2024 7:29No leccos se dá zkousnout, i když krátký dojezd a tankování jsou řešitelné. Problém zde je především ta ekologicky i energeticky náročná výroba baterií. |
![]() |
A. Sára 20.6.2024 7:28A k tomu ještě spotřební daň na PHM, která na elektřinu není. Výpadek ve státním rozpočtu bude třeba nějak nahradit... |
![]() |
S. Pícha 20.6.2024 7:26Proč se k elektromobilite má potřebu vyjadřovat někdo jako pan Kolman. Ví o tom pramálo, a osobní zkušenost s tím evidentně taky nemá. |
![]() |
F. Navrátil 20.6.2024 7:22Elektromobilitu nepohání elektřina, ale dotace. |
![]() |
P. Pospisil 20.6.2024 7:17Ještě bych teda doplnil - i kdybychom měli dost elektrické energie, tak vybudovat nabíjecí infrastrukturu v potřebném rozsahu v sídlištích a v těch ulicích ve městech, ze kterých nenadělali pěší zóny a může se tam parkovat je obtížné nebo drahé. Je to na 100 let intenzivní práce. Ovšem EV tady mají být v masovém měřítku za 21 let. No a v daném časovém horizontu... Je to nereálné. |
![]() |
S. Ševeček 20.6.2024 7:16Uh |
![]() |
S. Ševeček 20.6.2024 7:13osobní auta: budoucnost patří hybridům. spalovací motor (ICE), pracující v eko a eko optimálním režimu jako generátor elektřiny, 100 kg (max) baterie jako akumulátor a elektromotor pohánějící kola. žádné pluginy, soláry atd. doprava hmot: sory, nafta. /kdo normální by kupoval EV ? |
![]() |
V. Mokrý 20.6.2024 7:12Holt to chce ten " blekaut " na pár dní, aby se mnohým nejenom v Brusli - rozsvítilo v hlavě, že |
![]() |
P. Rada 20.6.2024 7:12Pan Kolman se nejspíše má sám za přemýšlivého a kriticky myslícího. S textu to ale už zřejmé není. Jako provozovatel el-mobility i diesela se k jeho argumentům vyjádřím polemicky "kriticky": 1. Dojezd elektromobilů je sice v řadě případů limitující ale autor "nekriticky" vynechal hledisko průměrného denního nájezdu městských motoristů, které statisticky činí cca 30km a neporovnal ho s průměrnou četností různých typů mobility ve městech i dopady imisí... Přitom je městského obyvatelstva zhruba polovina a jeho četnost roste. 2. S vyšší pořizovací cenou el varianty má obecně pravdu ale nekriticky vynechal nákladovost na zdravotních důsledků imisí i fakt, že elektromobilita koncipovaná na nejčetnější nižší denní dojezdy vychází nákupně násobně ekonomičtěji a provozně na popojíždění městem 4x levněji a nakonec souhrnné hledisko za životnost. 3. Pominul, že doba dobíjení mnohdy závisí od možnosti i umění zorganizovat si čas. Mě dobíjení prakticky zabere jen zlomek času oproti čerpání u pumpy který je potřebný k zasunutí zásuvky (a to i při nejčastějším pomalém režimu). 4. Závažnost dopadů jakékoli výroby nezpochybnuji ale kriticky myslící by ji měl hodnotit vzhledem k provozním/užitným dopadům v té které situaci. Tedy i tak, že i CO2 zde také zůstane na věky. 5. S náklady na teplo má sice autor pravdu ale opět nekriticky neporovnává množství energie odebrané s různých systémů. Souhlasím však s jeho závěrečnou sebekritičností ohledně strejcovatosti pojetí, která totiž příznačně pomíjí fakta, že nároky na parkování doposud rostou obecně neadekvátně ke geometrii obývaného městského provozu. Mým závěrem je, že s nadhledem a v souvislostech "kriticky" uvažující, by řešení osobní mobility vzhledem k životnímu prostředí hledal v zásadní koncepční změně urbanistiky na tzv. "město krátkých vzdáleností": https://praha.camp/magazin/detail/mesto-kratkych-vzdalenosti-prinasi-revoluci-moderniho-urbanismu-do-prace-obchodu-nebo-k-lekari-za-15-minut |
![]() |
M. Kocián 20.6.2024 7:11A protože nabíjení trvá o dost déle, než tankování - ale o tom autor článku psal. |
![]() |
M. Kocián 20.6.2024 7:10Pravděpodobnější je, že se cena spalováků dostane nad cenu baterkáčů - a to vážně chceme A celní bariéry jsou zatím nutné, i když logičtější by bylo uvalit daň na výrobky, které nejsou vyráběny podle přísných ekologických norem EU, a takto získané prostředky použít na vyplacení emisních povolenek. Včetně výrobků evropských automobilek, jejichž neekologická výroba byla detašovaná do zemí, kde tato pravidla neplatí. |
![]() |
V. Mokrý 20.6.2024 7:09
|
![]() |
V. Mokrý 20.6.2024 7:08
|
![]() |
V. Mokrý 20.6.2024 7:07
|
![]() |
V. Mokrý 20.6.2024 7:06
|
![]() |
F. Pavelka 20.6.2024 7:06V zásadě souhlas. Ale v zimě lezu také do odmraženého a vytopeného dieselu, říká se tomu nezávislé topení. Na semaforech mi to natře i e-hyundayi, na dálnicích s úsměvem předjíždím Tesly S nebo X, nalepené ve vzduchovém pytli za kamionem a v rychlosti 85 km/h zoufale vyhlížející nejbližší nabíječku 😁 |
![]() |
P. Pospisil 20.6.2024 7:05Poměrně snadno dohledáte, že třeba Tesla Model 3 Long Range u nás v r. 2021 stál 1 486 990,-. Dneska stojí 1 203 990,-. Tesla Model S 85 Dual Motor se dala v r. 2015 (!) koupit za 2 310 000,- Auta se spalovacím motorem od té doby podražily o 50 % (a o něco teda stouply i platy). Tesla Model S dneska stojí 2 319 900,- ovšem s 100 kWh baterkou. 85 se už nedodává. Mně to jako zdražování tak úplně nepřipadá. |
![]() |
M. Kocián 20.6.2024 7:05Přidal bych za šesté - nutnost přepracovat požární předpisy pro domy s podzemními garážemi, trajekty (ty budou taky na baterky?) a pod - kromě povinných hasících přístrojů a hydrantu vjezd pro kontejner s vodou a v garážích místa na jeho instalaci tak, aby do něj bylo možné hořící elektromobil vložit. |
![]() |
R. Langer 20.6.2024 7:02JE. |
![]() |
L. Novák 20.6.2024 6:46Protože bude vypnutá kvůli přetížení rozvodné sítě. |
![](http://1gr.cz/u/IWEB31.gif)
![](http://m.1gr.cz/u/free.gif?r=kl6HPGypLOFGoc0&p=XgO3-Kqr%7cEO4xn7GRGm%7c2O-Gxh4GTG%7cqO51DYrKG-TmWN-6AY%7c2GN9kx9ST%7cYg5O09jwA9&x=4Qzrdv)