4.7.2024 | Svátek má Prokop


Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Rada 20.6.2024 8:10

Oslovitost se projevuje neschopností věcně argumentovat - kterou více jak vyvažuje schopnost se šklebit či hýkat.

J. Ganaur 20.6.2024 8:09

R^;-D

J. Ganaur 20.6.2024 8:09

Celé je to naprostá idiocie!Žádné oteplování vlivem lidmi vypouštěného CO2 není.Ano oteplování probíhá, tak jako za dvěstě let bude ochlazování.Pro ty, co se chtějí vzdělávat:-)https://en.wikipedia.org/wiki/Dansgaard%E2%80%93Oeschger_event:-)https://en.wikipedia.org/wiki/%CE%9418O:-)

L. Novák 20.6.2024 7:59

Už sis ho koupil, osle? ;-D

L. Novák 20.6.2024 7:58

Blb Šejna už zase přispěchal masturbovat... Rv

M. Šejna 20.6.2024 7:58

Mám pocit, že autor psal tento blábol zhruba před 5 lety. Dnes je elektromobilita jinde.

Cena Tesly model 3 s výkonem 209 kW a dojezdem 550 km je 1,03 mil. kč. Ať mi autor najde spalovák střední třídy s tímto výkonem za nižší cenu.

Na čínské elektromobily uvalila EU clo 31 procent, protože jsou moc levná ohrožují evropské automobilky.

Vytápění elektromobilů řeší tepelné čerpadlo, které spotřebuje za hodinu asi 2 kWh, zatímco baterie má kapacitu min. 55 kWh.

M. Šejna 20.6.2024 7:51

Nejvíc mě dokáže pobavit , když se zastánce spalovaků ohání ekologií.

M. Planicka 20.6.2024 7:31

Souhlas, k tomu...ještě ten dostatek energie...dostatek "čisté" energie aby to dávalo smysl. Pokud se to podaří, tak bude dost drahá, protože odběr bude významně větší než dnes. A stejně po 8 letech nulová hodnota auta...když aktuální stáří vozového parku je cca 15let?...to prosazovat jen blbej nebo navedenej :-)

V. Církva 20.6.2024 7:30

Mohl by jste poslat odkazy na ekologičnost výroby těch baterií a surovin k nim?

P. Pospisil 20.6.2024 7:30

ad 1)

argumentovat průměrným dojezdem je nesmysl. Průměr se skládá z menších a větších hodnot. Je to onen případ, kdy jeden den sním celé kuře a druhý den nic, ale sytý jsem podle vás pořád, protože průměrně jsem přeci měl půlku kuřete na den a to mi musí stačit.

ad 2)

při těch nejnižších denních nájezdech se za dobu životnosti auta jaksi nemá kdy a kde vrátit rozdíl v kupní ceně. Zvlášť pokud je dotyčný odsouzen k veřejným nabíječkám -a to typický obyvatel města, sídlišťový bojovník, bohužel je.

ad 3)

jinak řečeno organizujete si čas a činnosti obecně podle potřeb dopravního prostředku. Na nákup nejedete do obchodu A, kde mají lepší rohlíky, ale do obchodu B, kde mají nabíječku. Bowling s přáteli nezorganizujete v hospodě A, kde mají lepší dráhy ale v hospodě B, poblíž které je nabíječka. Tak jo no, někomu to třeba vyhovuje.

V. Církva 20.6.2024 7:29

No leccos se dá zkousnout, i když krátký dojezd a tankování jsou řešitelné. Problém zde je především ta ekologicky i energeticky náročná výroba baterií.

A. Sára 20.6.2024 7:28

A k tomu ještě spotřební daň na PHM, která na elektřinu není. Výpadek ve státním rozpočtu bude třeba nějak nahradit...!!

S. Pícha 20.6.2024 7:26

Proč se k elektromobilite má potřebu vyjadřovat někdo jako pan Kolman. Ví o tom pramálo, a osobní zkušenost s tím evidentně taky nemá.

F. Navrátil 20.6.2024 7:22

Elektromobilitu nepohání elektřina, ale dotace.

P. Pospisil 20.6.2024 7:17

Ještě bych teda doplnil - i kdybychom měli dost elektrické energie, tak vybudovat nabíjecí infrastrukturu v potřebném rozsahu v sídlištích a v těch ulicích ve městech, ze kterých nenadělali pěší zóny a může se tam parkovat je obtížné nebo drahé. Je to na 100 let intenzivní práce. Ovšem EV tady mají být v masovém měřítku za 21 let.

No a v daném časovém horizontu...

Je to nereálné.

S. Ševeček 20.6.2024 7:16

UhR^

S. Ševeček 20.6.2024 7:13

osobní auta: budoucnost patří hybridům. spalovací motor (ICE), pracující v eko a eko optimálním režimu jako generátor elektřiny, 100 kg (max) baterie jako akumulátor a elektromotor pohánějící kola. žádné pluginy, soláry atd.

doprava hmot: sory, nafta.

/kdo normální by kupoval EV ?

V. Mokrý 20.6.2024 7:12

Holt to chce ten " blekaut " na pár dní, aby se mnohým nejenom v Brusli - rozsvítilo v hlavě, že !

P. Rada 20.6.2024 7:12

Pan Kolman se nejspíše má sám za přemýšlivého a kriticky myslícího. S textu to ale už zřejmé není. Jako provozovatel el-mobility i diesela se k jeho argumentům vyjádřím polemicky "kriticky":

1. Dojezd elektromobilů je sice v řadě případů limitující ale autor "nekriticky" vynechal hledisko průměrného denního nájezdu městských motoristů, které statisticky činí cca 30km a neporovnal ho s průměrnou četností různých typů mobility ve městech i dopady imisí... Přitom je městského obyvatelstva zhruba polovina a jeho četnost roste.

2. S vyšší pořizovací cenou el varianty má obecně pravdu ale nekriticky vynechal nákladovost na zdravotních důsledků imisí i fakt, že elektromobilita koncipovaná na nejčetnější nižší denní dojezdy vychází nákupně násobně ekonomičtěji a provozně na popojíždění městem 4x levněji a nakonec souhrnné hledisko za životnost.

3. Pominul, že doba dobíjení mnohdy závisí od možnosti i umění zorganizovat si čas. Mě dobíjení prakticky zabere jen zlomek času oproti čerpání u pumpy který je potřebný k zasunutí zásuvky (a to i při nejčastějším pomalém režimu).

4. Závažnost dopadů jakékoli výroby nezpochybnuji ale kriticky myslící by ji měl hodnotit vzhledem k provozním/užitným dopadům v té které situaci. Tedy i tak, že i CO2 zde také zůstane na věky.

5. S náklady na teplo má sice autor pravdu ale opět nekriticky neporovnává množství energie odebrané s různých systémů.

Souhlasím však s jeho závěrečnou sebekritičností ohledně strejcovatosti pojetí, která totiž příznačně pomíjí fakta, že nároky na parkování doposud rostou obecně neadekvátně ke geometrii obývaného městského provozu.

Mým závěrem je, že s nadhledem a v souvislostech "kriticky" uvažující, by řešení osobní mobility vzhledem k životnímu prostředí hledal v zásadní koncepční změně urbanistiky na tzv. "město krátkých vzdáleností":

https://praha.camp/magazin/detail/mesto-kratkych-vzdalenosti-prinasi-revoluci-moderniho-urbanismu-do-prace-obchodu-nebo-k-lekari-za-15-minut

M. Kocián 20.6.2024 7:11

A protože nabíjení trvá o dost déle, než tankování - ale o tom autor článku psal.

M. Kocián 20.6.2024 7:10

Pravděpodobnější je, že se cena spalováků dostane nad cenu baterkáčů - a to vážně chceme

A celní bariéry jsou zatím nutné, i když logičtější by bylo uvalit daň na výrobky, které nejsou vyráběny podle přísných ekologických norem EU, a takto získané prostředky použít na vyplacení emisních povolenek. Včetně výrobků evropských automobilek, jejichž neekologická výroba byla detašovaná do zemí, kde tato pravidla neplatí.

V. Mokrý 20.6.2024 7:09

R^

V. Mokrý 20.6.2024 7:08

;-)

V. Mokrý 20.6.2024 7:07

:-)

V. Mokrý 20.6.2024 7:06

R^!

F. Pavelka 20.6.2024 7:06

V zásadě souhlas. Ale v zimě lezu také do odmraženého a vytopeného dieselu, říká se tomu nezávislé topení.

Na semaforech mi to natře i e-hyundayi, na dálnicích s úsměvem předjíždím Tesly S nebo X, nalepené ve vzduchovém pytli za kamionem a v rychlosti 85 km/h zoufale vyhlížející nejbližší nabíječku 😁

P. Pospisil 20.6.2024 7:05

Poměrně snadno dohledáte, že třeba Tesla Model 3 Long Range u nás v r. 2021 stál 1 486 990,-.

Dneska stojí 1 203 990,-.

Tesla Model S 85 Dual Motor se dala v r. 2015 (!) koupit za 2 310 000,-

Auta se spalovacím motorem od té doby podražily o 50 % (a o něco teda stouply i platy). Tesla Model S dneska stojí 2 319 900,- ovšem s 100 kWh baterkou. 85 se už nedodává.

Mně to jako zdražování tak úplně nepřipadá.

M. Kocián 20.6.2024 7:05

Přidal bych za šesté - nutnost přepracovat požární předpisy pro domy s podzemními garážemi, trajekty (ty budou taky na baterky?) a pod - kromě povinných hasících přístrojů a hydrantu vjezd pro kontejner s vodou a v garážích místa na jeho instalaci tak, aby do něj bylo možné hořící elektromobil vložit.

R. Langer 20.6.2024 7:02

JE.

L. Novák 20.6.2024 6:46

Protože bude vypnutá kvůli přetížení rozvodné sítě. :-P