1.7.2024 | Svátek má Jaroslava


Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Diviš 20.6.2024 9:54

Ad 2, ano, trhem. Ovšem trhem bez dotací, odpuštěných poplatků, kvot stanovených pro výrobce ....

M. Novák 20.6.2024 9:44

Nákladní dopravu řeší Green Deal jako celek. Nákladní doprava rozváží zboží. Když není co rozvážet nepotřebujeme nákladní dopravu. JAK SNADNÉ!!! :-(((

K. Zelený 20.6.2024 9:41

Tak si kupte nějakou starší Teslu S, ty mívají doživotní nabíjení ze Superchargerů zadarmo. A jak dlouho vydrží v bezva stavu: Jukněte třeba na inzeráty na AutoScout24 - https://1url.cz/z1eY3. Pár mega? Bude vám stačit mega půl nebo i méně.

M. Novák 20.6.2024 9:39

Levné je to jenom proto že neplatíte daň která je součástí ceny paliv. Pokud ji platit nechcete, přesvědčte lidi aby si elektromobily nekupovali :-)

stejně tak pokud nechcete v zimě zákaz nabíjení elektromobilů z důvodu nedostatku energie.

T. Hraj 20.6.2024 9:37

V jednotlivých bodech má autor pravdu, ačkoli je to taková směska objektivních, subjektivních, závažných a méně podstatných důvodů. Strukturované námitky jsou podle mne v podstatě dvě, a sice:

1) Myslím, že stěžejní námitkou proti povinnému zavádění EV je, že argument, na základě kterého jsou protlačovány nefunguje. I když přijmeme tezi že GO je fatální problém a že snižováním emisí CO2 tento problém významně řešíme, tak masové zavedení EV tomuto snižování významně NEPŘISPÍVÁ. Zejména dokud bude energetický mix v EU takový jaký je, tak přikazovat EV je nesmysl. Ale ani když EV jezdí na výhradně "zelenou" elektřinu, tak není ani zdaleka bez CO2 emisí. Každopádně zavádět nejdřív EV a teprve následně CO2 bezemisní mix je absurdní.

2) Celá debata o tom, jestli je EV uživatelsky horší nebo lepší (dojezd, nabíjecí čas, síť nabíječek, cena pomalo/rychlodobíjení, požáry, komfort, hluk, akcelerace,...) je debatou o osobních preferencích a volbě, tj. o svobodě jednotlivce a má být řešena trhem.

P. Nešvara 20.6.2024 9:36

U elektromobilů je zajímavé, že při svém prosazování spojily tři celkem nesourodé skupiny.

První jsou fanatičtí zelení aktivisté, kteří nenávidí osobní auta jako taková a chtějí, aby všichni jezdili hromadnou dopravou, nebo ještě lépe seděli doma. Protože toto extrémistické stanovisko nemohou prosazovat otevřeně, prosazují elektromobily, o kterých dobře ví, že budoucnost nemají a většinu lidí o možnost individuální dopravy připraví. Druhou a třetí skupinou jsou velmi bohatí lidé a vysocí úředníci. Bohatí lidé budou na elektromobil (nebo předražené spalovací auta a zdaněné palivo) mít vždy a úředníci budou mít vždy služební vozidlo. Benefit pro ně bude, že se nebudou tísnit v zácpách s "plebsem", ale budou jezdit i v obcích rychle po krásných téměř prázdných komunikacích.

Na co se vlastně nepoukazuje vůbec je nákladní doprava. Pořád všichni řeší osobní auta. Ale pokud bude zákaz spalovacích motorů, potom jak zásobíte obchody a jak zajistíte mezinárodní obchod? Elektrokamion vezoucí ovoce z Turecka do Švédska je naprostá blbost, s tím snad každý souhlasí. Elektrododávka zásobující obchůdky ve městě by sice teoreticky fungovat mohla, ale z hlediska ekonomiky ta potřebuje i s řidičem fungovat 12 hodin denně a ne každé dvě hodiny v zimě a tři hodiny v létě trávit hodinku na nabíječce.

J. Novotny 20.6.2024 9:35

Jinak topení s tepelným čerpadlem je v našich podmínkách v pohodě, i elektromobily se vyvíjejí.

M. Novák 20.6.2024 9:34

Ta nabíječka má odběr jako celá vesnice, pro to je potřeba postavit nebo posílit celou trasu vedení.

J. Novotny 20.6.2024 9:33

Zjevně autor nemá elektromobil.

Do města a dojíždění do 250 km denně, naprosto dostatečné, provozně levné a geniální. Komfort žízení, akcelerace atp. super. Pokud má člověk svůj solár, tak i dobrý pocit nezávislosti.

Na vše ostatní je lepší spalovák, pro kamiony také. Pro bohatší je pug in hybrid ideální kombinací obou světů.

J. Gottlieb 20.6.2024 9:31

Jj ten Rada je jeste vetsi mamlas nez jsem si myslel

K. Zelený 20.6.2024 9:25

Netřeba, každý vidí kdo je zde nechutný buran s neléčeným Tourettovým syndromem.

M. Novák 20.6.2024 9:23

No jo no, Šejna na to má, ostatní ať se jdou picnout.

Elektromobil je pro bohaté. Pokud pro vás milion nejsou peníze, máte usedlost s 20kw solární elektrárnou, nemusíte do práce abyste nabíjeli přes den a hlavně máte pořádný spalovák na dlouhé cesty - nic vám nechybí.

Krátká životnost? Proč si nekoupit nový každé 4 roky? Je to levné, jenom pár mega. Právě tak pro Šejnu. Bohatý chudému nevěří.

M. Šejna 20.6.2024 9:21

Dementní Novák zas perlí. ;-O;-O

16 let je průměrné staří českého vozového parku, nikoli životnost. Tak velké průměrné stáří mít elektromobily nemohou, protože tehdy ještě skoro žádné nejezdily.

Taky by nám zde mohl dementní L.Novák poradit, která automobilka dává osmiletou záruku nebo záruku na 180 tisíc km. Ať víme, která dá víc, než Tesla ;-D

M. Novák 20.6.2024 9:17

Na kole jsem do práce jezdil, a věřte mi není to úplně ono. Když je takhle mínus 10, vánice že nevidíte a sníh vám fouká za brýle...

Jenomže to mi bylo 20, teď by to bylo ještě horší.

L. Novák 20.6.2024 9:16

Rada bude mít nejspíš psychiatrickou diagnózu... :-P

M. Šejna 20.6.2024 9:13

Ty závistivý duševní ubožáku. Přečti si ten článek ještě jednou. Třeba aspoň z poloviny pochopíš, že to autor opravdu napsal.

Pak si běž umýt svou 20 let starou rezavou Fabii. Pořádně ji navoskuj, aby ti vydržela aspoň do roku 2035.

V. Němec 20.6.2024 9:13

"spotřebuje za hodinu asi 2 kWh"... (aspoň přísně technicky správně).

To se mi líbí, asi jako třeba při předpovědí počasí:

..."spadne 40 mm srážek na metr čtvereční"...

..."nadmořská výška je tam 1200m nad mořem"...

..."v noci bude převážně slunečno"...

..."elektrárna vyrobí za dané období 400 MW elektřiny"...

...

Takové šprýmy občas potěší, tématem nemusí být pořád politika.

:-)

M. Šejna 20.6.2024 9:10

L.Nováku, ty dementní socko,

zatím jsem si ho nekoupil, protože můj dieselový KIA Stinger je stále ještě v záruce. Až příští rok záruka skončí, můžu ti ho prodat, a konečně budeš mít poprvé v životě pořádné auto a nikoli 20 let starou rezavou Fabii.

M. Novák 20.6.2024 9:09

Jednodušší je stacionární motor. 5kW 3f motor váží nějakých 20kg, v tom autě máte nějakých 50-100kw občas 2 motory. Motor v elektromobilu je úplně jiný než v cirkulárce.

K. Křivan 20.6.2024 9:08

Problém není spotřeba uhlí, ale dvacetinásobné přelidnění světa neschopnými, línými, nevzdělanými dvounožci, kteří mají ovšem lidská práva vozit si ... v autě.

L. Novák 20.6.2024 9:08

Už jsi přispěchal, zelený lháři. Hledat netřeba... :-P

L. Novák 20.6.2024 9:06

Šejno, že jsi dementní prolhaný bolševik, už víme dávno. Zkus nám to připomínat stále dokola... :-P

M. Šejna 20.6.2024 9:04

Nejvíc mě zaujala autorova myšlenka, že velkým problémem elektromobility je skutečnost, že skoro milion lidí je v exekuci. ;-D

Už jen chybí napsat, že exekuce vyřešíme spalovacím motory. ;-D

P. Adámek 20.6.2024 9:04

V podstatě to všechno už bylo tady na NP mnohokrát popsáno, ale tady je to hezky a srozumitelně shrnuto.

K. Křivan 20.6.2024 9:03

Já bych zakázal dýchat všem takovým zakazovatelům. ;-D

M. Novák 20.6.2024 9:02

Kupodivu motory nejsou o nic lepší a potřebují výměnu stejně často nebo i častěji jako baterie. Je to poměrně složitá konstrukce odlehčeného pravidelně přetěžovaného elektromotoru s kapalinovým chlazením a voda a elektřina se moc rády nemají.

K. Křivan 20.6.2024 9:01

Ano, až na tu baterii to není špatné, elektromotor je jednoduší než benziňák, pokud máš vlastní garáž, není problém, Ze začátku. Ten nastane po relativně krátké době, kdy baterka začne slábnout a odcházet.

Takže vědátoři, chce to nové baterie, koumejte !

J. Huml 20.6.2024 9:00

Pane Roskoto, palec nahoru.

J. Huml 20.6.2024 9:00

Pane Roskoto, palec nahoru.

M. Novák 20.6.2024 8:56

V případě rady je správný název spíš sekta.