1.7.2024 | Svátek má Jaroslava


Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Roškota 20.6.2024 6:45

Velká škoda že se otázka elektroaut sesypala na buď a nebo. Máme v rodině elektroauto i dízl a oboje má své kouzlo. Co jsme se ale naučili je, že nemůžu chtít po elektroautu to co po dízlu a anopak. Elektroauto je na krátké jízdy kolem domu, s dízlem se jede na dovolenou. Zkrátím si v zimě topením dojezd ? Ano ale lezu do vyhřátého a odmraženého auta, které okamžitě jede.

M. Kocián 20.6.2024 6:35

Nebo k nabíječce, kde už bude stát dlouhá fronta aut.

M. Kocián 20.6.2024 6:33

A pak buď celý systém dopravy zkolabuje, nebo se skokově zvýší daně. Motoristé totiž přes různé daně odvádějí do rozpočtu obrovskou částku, a když si nebudou moci dovolit auto, nebudou tyto daně platit.

P. Pospisil 20.6.2024 6:32

Nesouhlasím. Ceně se člověk přizpůsobí. Za největší průšvih považuji bod 1, samozřejmě v kombinaci s bodem 3.

Kdo nemá možnost pohodlně dobíjet doma nebo na firemním parkovišti v práci, bude se neskutečně trápit, i když na to auto bude nakrásně mít. A pokud čas od času vyjdede někam, kde to moc nezná, stane se otrokem veřejných nabíječek. Občas se mu stane, že ho navigace zavede k některé nefunkční nebo k takové, která s ním odmítne spolupracovat. Nebo že nabíječka u penzionu, se kterou počítal, nebude použitelná. To pak převádí požitek z cestování na úroveň dobrodružných výprav Zikmunda a Hanzelky.

E. Klbik 20.6.2024 6:31

Za šesté - v zimě poloviční dojezd - a není to kvůli vytápění

F. Kořízek 20.6.2024 6:17

Není ta cena vysoká proto, že výroba elektro vehiklů je prostě na spotřebu energií a surovin náročnější než u běžného auta? A neznamená to tedy také, že v tom případě je výroba těchto vozů pro přírodu mnohem větší přítěží?

R. Langer 20.6.2024 5:39

Manažer Tesly nechtěně prozradil vývoj ceny baterií v posledních 5 letech, pro elektromobily je to další rána

https://www.autoforum.cz/technika/manazer-tesly-nechtene-prozradil-vyvoj-ceny-vyroby-baterii-v-poslednich-5-letech-pro-elektromobily-je-to-dalsi-rana/

Ale na to nemusím ani číst takové články, stačí se prostě podívat, o kolik v poslední době podražili libovolné akumulátory. Takže si ty LŽI o zlevňování strčte do BRUSELE, soudruzi! ;-€

R. Langer 20.6.2024 5:35

On si taky každej Zelenej bolševickej debil myslí, že ta nabíječka se postaví na zem, zapne do zásuvky a je hotovo. ;-D

R. Langer 20.6.2024 5:34

... a cena baterek NEKLESÁ, A KLESAT NEBUDE! :-P

R. Langer 20.6.2024 5:33

No, to se ovšem stane jedině tehdy, když NORMÁLNÍ auta zdraží na cenu elektroverglů.

Což asi opravdu časem přijde. ;-€

K. Machala 20.6.2024 4:43

Jenže... co udělá pár milionů e-aut v ČR navíc s cenou elektřiny? Přesněji, co udělá pár set milionů e-aut navíc v EU s cenou elektřiny v Evropě? Autor toto kupodivu nezmiňuje. A to není vše. Ještě je tu postupné vypínání uhelných elektráren, vypnutí německých jaderek plus plánované odstavení plynu zemního. Ostatní elektřina je v průměru dražší, takže cena půjde nahoru a výpadky mimo léto jsou možné. Představíme si sanitku, která nemůže dojet pro nemocného, protože zrovna nesvítí slunce a nefouká vítr? Představíme si elektrotank nabíjející se v lese, na což jistě agresor počká... Vyšší poptávka po elektřině plus její nižší nabídka znamená problém. A ten v článku chybí.

P. Labaj 20.6.2024 2:03

Relevantní je jen 2. bod - cena.

Až se dostane cena elektromobilů pod cenu spalováků, tak nebude co řešit. A ona se dostane, i když EU zaváděním celních bariér dělá všechno proti tomu. Cena baterek trvale klesá. A všechno ostatní je v BEV jednodušší než v ICE.

J. Bertl 20.6.2024 0:34

Ono nejde ani tak o množství nabíječek, to se dá poměrně rychle vybudovat. Horší je, kde do těch nabíječek vezmeme elektřinu, když si povypínáme a zrušíme stabilní zdroje.