Neviditelný pes
První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996Diskuse k článku
ELEKTROMOBIL: Pětkrát mínus
![]() |
K. Křivan 20.6.2024 17:59Před tím metro nebylo, vlaky jezdily na páru, a tramvaje byly ještě od pana Křižíka. Taky jsem se s nimi vozil. Na přednášky na Karlov. |
![]() |
K. Křivan 20.6.2024 17:56Díky ! Tohle si uložím, Dobře, jistič jsem pochopil, ale co dráty ve zdi ? Problém by byl starý hliník, asi by to chtělo vyměnit vedení za měděné, a nabíječku hned vedle "hodin". No, mám dojem, že to ještě deset let s mým dýslem vydržím. Pak mi bude 86, a to už asi nebudu. |
![]() |
A. Nový 20.6.2024 17:50Nebo koňka. :-) |
![]() |
L. Novák 20.6.2024 17:44Takových "expertů" má Fialova vláda jak na§ráno... |
![]() |
V. Kučer 20.6.2024 17:44Bude to jak za mých mladých let. Koncem šedesátek v naší ulici parkovaly tak jeden až dva auťáky a můj skútr. Na baterky jezdil maximálně elektrovozík na nádraží. |
![]() |
L. Novák 20.6.2024 17:39Jasně. Když stojí. Když se musí rozjet nebo brzdit a pořád dokola, tak je ta spotřeba maximální. Tys při hodinách fyziky chodil kouřit za školu, viď? |
![]() |
P. Diviš 20.6.2024 17:37Rekuperovat bržděním lze jen energii, která byla do pohybu auta dodána, pokud nejedete setrvale z kopce. Počítat s ní tedy v celkové spotřebě je poněkud vachrlaté. |
![]() |
V. Kučer 20.6.2024 17:35Už si jí běžím koupit. |
![]() |
L. Novák 20.6.2024 17:35Dej si předepsat nějakou "brzdu" na tvůj dementní mozek! |
![]() |
P. Diviš 20.6.2024 17:33Pokud se nějaké dráty přidají, tak snad. Na nabíjení zbožná přání bez znalostí nestačí. |
![]() |
L. Novák 20.6.2024 17:33Jsi technicky negramotný |
![]() |
M. Šejna 20.6.2024 17:32Ty evidentně ne, dementní L.Nováku |
![]() |
P. Diviš 20.6.2024 17:32Elektřiny, lithia, kdo ví, čeho ještě. |
![]() |
M. Šejna 20.6.2024 17:31To když jedu z kopce nebo když na rovině potřebuji brzdit. Elektromobil má nejnižší spotřebu ve městě v hustém provozu. |
![]() |
M. Šejna 20.6.2024 17:28Brzdíte elektromotorem, který v tu chvíli dobíjí baterii. Většina elektromobilů skoro vůbec nepotřebuje brzdit přes standardní brzdy. |
![]() |
M. Šejna 20.6.2024 17:23No nazdar pane Hruško, takže jste si odpověděl sám. Praha je zadratovaná už dávno, takže utáhne i ty elektromobily. |
![]() |
M. Šejna 20.6.2024 17:20Demente L.Nováku, a předtím byly tramvaje, metro a vlaky poháněné nejspíš liščím ohonem, že troubo?. Ještě, že bolševici nebyli tak blbí, jak L.Novák a Hrušky, a věděli, že už i tehdejší elektricka síť to utáhne. Kdyby měli IQ na úrovni L.Nováka a Hrušky, jezdily by po pražských kolejích dieselové tramvaje a metro. |
![]() |
J. Hruška 20.6.2024 17:19No nazdar, zdravím pane Šejno, už jste tady? Od Temelína do rozvodny Praha Řeporyje vede jedno vedení, dvojpotah svazkovými vodiči 3x3x240mm2 schopné přenést celých 2x1000 MW instalovaného výkonu generátorů i reaktorů v ETE. Ale pro Prahu to nestačí. Je Vltavou rozdělena do dvou oblastí po dvou a třech hlavních zdrojích jen výjimečně sfázovaných (propojených). Je skutečně zadrátovaná, jinak by nastal obávaný "black out". V elektrice se počítá s tzv. soudobostí, všichni si nevaří kafe najednou. Ahoj a hezký den, Jóžín z Bažín. Nevím jestli to platí ještě dnes: Největší soudobý příkon (ve 4 hodiny ráno) do Prahy nastal, když v Tokiu cvičila Čáslavská v přímém TV přenosu. |
![]() |
D. Polanský 20.6.2024 17:09Nakonec půjde jenom o to, zda bude dost elektřiny pro elektro autíčka. A když nebude, to bude chytrých řečí. |
![]() |
L. Novák 20.6.2024 17:04
|
![]() |
P. Brich 20.6.2024 16:59Ozřejměte blíže rekuperaci v elektromobilu. |
![]() |
V. Havel 20.6.2024 16:58Dobrý den, pane Pospíšile, nevím, jak Vám, ale mně připadá, že ceny standardních vozů začaly rapidně růst poté, co automobilky začaly pracovat na elektroautech - že by je křížově dotovaly? Přeji pěkný den. VH |
![]() |
L. Novák 20.6.2024 16:57To když jedeš z kopce. A zpátky do kopce kolik? |
![]() |
L. Novák 20.6.2024 16:56
|
![]() |
L. Novák 20.6.2024 16:53Osle, poslední velká stavba vedení VVN do Prahy proběhla koncem 80. let (Písek - Praha) právě kvůli zásobování Prahy el. energií vyrobenou v Temelíně. Ty tvoje hloupé kydy už zjevně nejsi schopen kontrolovat... Zkus se zeptat Rady a Pivody, jestli na to něco berou... |
![]() |
M. Šejna 20.6.2024 16:52Zeptejte se u pumpy. Skoro každá už nabízí rychlonabijeni. A dodavatelé elektřiny se trumfují v nabídce, aby si je pumpaři vybrali. Evidentně jim kapacita el. energie nedělá problém. |
![]() |
J. Hruška 20.6.2024 16:52Tak ty DATA: Běžné domácnosti stačí třífázový jistič 16 A, to je 10 kW zaručeného příkonu, jenže dodavatel záměrně montuje 3x 25 A (platba za jistič) a na venkově 3x 40 A. Prý kvůli bezpečnosti. (zkontrolujte si na vyúčtování kolik platíte za jistič a konfrontujte ze skutečností, digitální automat účtuje 25 A.) Takže na sídlišti kabelem z okna el-kočár nenabijete. A na venkově v garáži jen za nepřiměřenou dobu neméně 10 hod 50 kW, to je 3x 80 A jistič jestli se vůbec montuje. Běžný jistič 3x 40 A by asi po nějaké době vypnul přetížením. |
![]() |
V. Havel 20.6.2024 16:50Dobrý den, pane Kociáne, napadlo mne, že by se to dalo vyřešit povinností a) mít podzemní garáž vodotěsnou a b) mít k dispozici dostatečně kapacitní zdroj hasicí vody, kterou by se v případě potřeby garáž napustila. Jen tak pro zasmání - když zde tak vášnivě probíráme slepou kolej vývoje automobilismu - kdyby nebyla slepá, už více než sto let jezdíme výhradně v EV :(. Přeji hezký den. VH |
![]() |
M. Šejna 20.6.2024 16:37Nějak se vám v té trojčlence ztratila rekuperace. |
![]() |
V. Havel 20.6.2024 16:29Dobrý den, pane Křivane, obávám se, že dvacetinásobné přelidnění se primárně netýká oblastí, kde se řeší elektromobilita. Jinak souhlasím s tím, že tzv. humanismus západní civilizace stojí za přelidněním a všemi problémy z něj vyplývajícími, vč. odpovědnosti za výplody ekologismu - např. zdražení potravin v třetím světě kvůli kontaminaci pohonných hmot rostlinnými složkami. Pokojný den přeji. VH |
![](http://1gr.cz/u/IWEB30.gif)
![](http://m.1gr.cz/u/free.gif?r=kAkP2qyEWG8qoHq&p=XLiBOmqC%7c6-Xx8zO4qm%7coGOqxMmO6q%7cBiDQdYCXOOtmQj7TgY%7coO0hk6xK6%7cYLlGNhj5w1&x=4W7zkR)