1.7.2024 | Svátek má Jaroslava


Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
K. Křivan 20.6.2024 17:59

Před tím metro nebylo, vlaky jezdily na páru, a tramvaje byly ještě od pana Křižíka. Taky jsem se s nimi vozil. Na přednášky na Karlov.

K. Křivan 20.6.2024 17:56

Díky ! Tohle si uložím, Dobře, jistič jsem pochopil, ale co dráty ve zdi ? Problém by byl starý hliník, asi by to chtělo vyměnit vedení za měděné, a nabíječku hned vedle "hodin".

No, mám dojem, že to ještě deset let s mým dýslem vydržím. Pak mi bude 86, a to už asi nebudu.

A. Nový 20.6.2024 17:50

Nebo koňka. :-)

L. Novák 20.6.2024 17:44

Takových "expertů" má Fialova vláda jak na§ráno...:-P

V. Kučer 20.6.2024 17:44

Bude to jak za mých mladých let. Koncem šedesátek v naší ulici parkovaly tak jeden až dva auťáky a můj skútr. Na baterky jezdil maximálně elektrovozík na nádraží.

L. Novák 20.6.2024 17:39

Jasně. Když stojí. Když se musí rozjet nebo brzdit a pořád dokola, tak je ta spotřeba maximální. Tys při hodinách fyziky chodil kouřit za školu, viď? ;-D

P. Diviš 20.6.2024 17:37

Rekuperovat bržděním lze jen energii, která byla do pohybu auta dodána, pokud nejedete setrvale z kopce.

Počítat s ní tedy v celkové spotřebě je poněkud vachrlaté.

V. Kučer 20.6.2024 17:35

Už si jí běžím koupit.

L. Novák 20.6.2024 17:35

Dej si předepsat nějakou "brzdu" na tvůj dementní mozek! !! ;-D

P. Diviš 20.6.2024 17:33

Pokud se nějaké dráty přidají, tak snad.

Na nabíjení zbožná přání bez znalostí nestačí.

L. Novák 20.6.2024 17:33

Jsi technicky negramotný ;-O DEBIL a nejsi schopen pochopit, jakou zátěž pro rozvodnou síť znamená fantasmagorický plán idiotů jako ty při totálním přechodu na elektromobilitu. Krizová regulační odběrová opatření už platí v několika státech zejména pro zimní období s možností TRVALÉHO ZÁKAZU NABÍJENÍ elektromombilů. Ti, co tato opatření navrhovali, jsou v energetice profesionálové!!!

M. Šejna 20.6.2024 17:32

Ty evidentně ne, dementní L.Nováku

P. Diviš 20.6.2024 17:32

Elektřiny, lithia, kdo ví, čeho ještě.

M. Šejna 20.6.2024 17:31

To když jedu z kopce nebo když na rovině potřebuji brzdit. Elektromobil má nejnižší spotřebu ve městě v hustém provozu.

M. Šejna 20.6.2024 17:28

Brzdíte elektromotorem, který v tu chvíli dobíjí baterii. Většina elektromobilů skoro vůbec nepotřebuje brzdit přes standardní brzdy.

M. Šejna 20.6.2024 17:23

No nazdar pane Hruško,

takže jste si odpověděl sám. Praha je zadratovaná už dávno, takže utáhne i ty elektromobily.

M. Šejna 20.6.2024 17:20

Demente L.Nováku,

a předtím byly tramvaje, metro a vlaky poháněné nejspíš liščím ohonem, že troubo?.

Ještě, že bolševici nebyli tak blbí, jak L.Novák a Hrušky, a věděli, že už i tehdejší elektricka síť to utáhne. Kdyby měli IQ na úrovni L.Nováka a Hrušky, jezdily by po pražských kolejích dieselové tramvaje a metro.

J. Hruška 20.6.2024 17:19

No nazdar, zdravím pane Šejno, už jste tady?

Od Temelína do rozvodny Praha Řeporyje vede jedno vedení, dvojpotah svazkovými vodiči 3x3x240mm2 schopné přenést celých 2x1000 MW instalovaného výkonu generátorů i reaktorů v ETE. Ale pro Prahu to nestačí. Je Vltavou rozdělena do dvou oblastí po dvou a třech hlavních zdrojích jen výjimečně sfázovaných (propojených). Je skutečně zadrátovaná, jinak by nastal obávaný "black out". V elektrice se počítá s tzv. soudobostí, všichni si nevaří kafe najednou. Ahoj a hezký den, Jóžín z Bažín. Nevím jestli to platí ještě dnes: Největší soudobý příkon (ve 4 hodiny ráno) do Prahy nastal, když v Tokiu cvičila Čáslavská v přímém TV přenosu.

D. Polanský 20.6.2024 17:09

Nakonec půjde jenom o to, zda bude dost elektřiny pro elektro autíčka. A když nebude, to bude chytrých řečí.

L. Novák 20.6.2024 17:04

;-O Osle, při zanedbateleném počtu jezdících elektromobilů v ČR se jich pár najde. A masívní dotace, které nám vlády vykrádají z kapes, je to vlastně ani nic nestojí, že? Jenom na nákup elektromobilů pro státní úřady v Praze a budování nabíjecích míst k jejich parkovištím vyhodila Fialova vláda ("zatím jen") 1 miliardu Kč... Taková maličkost...Rv

P. Brich 20.6.2024 16:59

Ozřejměte blíže rekuperaci v elektromobilu.:-)

V. Havel 20.6.2024 16:58

Dobrý den, pane Pospíšile,

nevím, jak Vám, ale mně připadá, že ceny standardních vozů začaly rapidně růst poté, co automobilky začaly pracovat na elektroautech - že by je křížově dotovaly?

Přeji pěkný den.

VH

L. Novák 20.6.2024 16:57

To když jedeš z kopce. A zpátky do kopce kolik? :-P

L. Novák 20.6.2024 16:56

;-D Víš ty vůbec, co to je? ?

L. Novák 20.6.2024 16:53

Osle, poslední velká stavba vedení VVN do Prahy proběhla koncem 80. let (Písek - Praha) právě kvůli zásobování Prahy el. energií vyrobenou v Temelíně.

Ty tvoje hloupé kydy už zjevně nejsi schopen kontrolovat... Zkus se zeptat Rady a Pivody, jestli na to něco berou... :-P

M. Šejna 20.6.2024 16:52

Zeptejte se u pumpy. Skoro každá už nabízí rychlonabijeni. A dodavatelé elektřiny se trumfují v nabídce, aby si je pumpaři vybrali. Evidentně jim kapacita el. energie nedělá problém.

J. Hruška 20.6.2024 16:52

Tak ty DATA: Běžné domácnosti stačí třífázový jistič 16 A, to je 10 kW zaručeného příkonu, jenže dodavatel záměrně montuje 3x 25 A (platba za jistič) a na venkově 3x 40 A. Prý kvůli bezpečnosti. (zkontrolujte si na vyúčtování kolik platíte za jistič a konfrontujte ze skutečností, digitální automat účtuje 25 A.) Takže na sídlišti kabelem z okna el-kočár nenabijete. A na venkově v garáži jen za nepřiměřenou dobu neméně 10 hod 50 kW, to je 3x 80 A jistič jestli se vůbec montuje. Běžný jistič 3x 40 A by asi po nějaké době vypnul přetížením.

V. Havel 20.6.2024 16:50

Dobrý den, pane Kociáne,

napadlo mne, že by se to dalo vyřešit povinností a) mít podzemní garáž vodotěsnou a b) mít k dispozici dostatečně kapacitní zdroj hasicí vody, kterou by se v případě potřeby garáž napustila.

Jen tak pro zasmání - když zde tak vášnivě probíráme slepou kolej vývoje automobilismu - kdyby nebyla slepá, už více než sto let jezdíme výhradně v EV :(.

Přeji hezký den.

VH

M. Šejna 20.6.2024 16:37

Nějak se vám v té trojčlence ztratila rekuperace.

V. Havel 20.6.2024 16:29

Dobrý den, pane Křivane,

obávám se, že dvacetinásobné přelidnění se primárně netýká oblastí, kde se řeší elektromobilita.

Jinak souhlasím s tím, že tzv. humanismus západní civilizace stojí za přelidněním a všemi problémy z něj vyplývajícími, vč. odpovědnosti za výplody ekologismu - např. zdražení potravin v třetím světě kvůli kontaminaci pohonných hmot rostlinnými složkami.

Pokojný den přeji.

VH