1.7.2024 | Svátek má Jaroslava


Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Šejna 20.6.2024 16:28

Hrušky na škole neučili nic o rekuperaci elektrické energie. Pak jim vyjde, že elektromobil spotřebuje na 120 km jízdy 60 kWh. Ve skutečnosti je to kolem 15 až 20 kWh.

Hlavně, že Hrušky ovládají trojčlenku ;-D

M. Šejna 20.6.2024 16:22

Ahoj Hruško,

kolik vedení 400 kV se muselo natáhnout do Prahy v minulosti, aby tam mohly jezdit tramvaje, metro a trolejbusy? Dokonce i železnice je v Praze plně elektrifikovana.

Ta Praha musí bejt úplně zadratovaná a k tomu aspoň 20 Temelínů ;-D

J. Huml 20.6.2024 16:11

Ano, ropa je v Arabii, co nas vsechny pekne dojili, Arabie jen kvete.

J. Huml 20.6.2024 16:11

Ano, ropa je v Arabii, co nas vsechny pekne dojili, Arabie jen kvete.

P. Brich 20.6.2024 16:06

"Snížený dojezd elektromobilu v zimě je způsoben především vyšší hustotou studeného vzduchu, způsobujícím vyšší aerodynamický odpor."

Báša je expert!! To se nedá zapřítR^:-)

J. Novotny 20.6.2024 16:02

Osobně to vidím tak, že je u baterií potřeba ještě jedna technologická změna (co bude řešit dostupnost materiálů a hořlavost). Poté bude standardem baterie doma a EV, to omezí jak potřebu zálohy (nedostraní, ale řeší hodně), tak posílení sítí.

Při současné technologii to nelze, protože není dost těch materiálů (zejména kadmium), které jsou na to potřeba.

P. Brich 20.6.2024 16:02

Opravdu k tomu stačí trojčlenka. Ale experti přes elektromobilitu, ekologii a klima většinou nevědí, co to je.

K. Křivan 20.6.2024 16:00

Mně připadají zi propagátoři stejně debilní jako fandové Baníku Ostrava.

J. Novotny 20.6.2024 15:58

S tím souhlas, jenom jsem polemizoval s autorem. Znám vlastníky elektromobilů jak v ČR, tak v zahraničí, v zahraničí jsou ok s plným elektromobilem, u nás lidi spíše hybridy.

Ve městech jednoznačně plus - rekuperace, hluk, emise. Všechno co se tlačí bez zohlednění investičních cyklů a rychlostí vývoje technologií je průser. Ale tak špatné, jak popisuje autor, to rozhodně není.

K. Křivan 20.6.2024 15:53

Ale ano, nejdřív musíte mít ty data (kW) a pak je to jednoduché. Jak to vypadá s rozvodem v domě ? Zvládnou to ty dráty ? Dost často bývají problémy když běží pračka a myčka současně.

P. Labaj 20.6.2024 15:53

To těžko.

P. Labaj 20.6.2024 15:52

Pak jste tady správně (myslím tady v EU). Jsou-li celní bariéry tím, co Vám připadá jako správný přístup, tak jste šťastný člověk. Žijete ve společnosti, která souzní s Vaším nastavením. Takže blahopřeji.

P. Labaj 20.6.2024 15:50

Asi bude působit oboje. Ale baterky jsou dolů rychleji, než se zdražují spalováky. Je naopak s podivem, že ta BEV stále ještě stojí tolik, když 1 kWh v baterkách se dá u s DPH a v malém koupit dost pod 3000 Kč.

K. Křivan 20.6.2024 15:48

A v Temelíně pár bloků navíc.

J. Hruška 20.6.2024 15:48

Stačí trojčlenka z páté obecné, Křivane. Rozum do hrsti.!

K. Křivan 20.6.2024 15:47

Myslíte výfuk z hnědouhelných elektráren ?

P. Labaj 20.6.2024 15:47

Nesouhlasím. Ceně se člověk přizpůsobí, když není jiná možnost. Ale pokud máte vedle sebe levný spalovák a drahé BEV, tak nemáte důvod se přizpůsobovat.

K těm nabíječkám: málo je rychlonabíječek. Protože zatím jezdí málo elektromobilů, tak je i málo nabíječek. Ale jinak se to dá nabíjet z každé zásuvky, ať už běžné 230V, nebo rychleji z 3f zásuvky. To jako reakce na ten penzión.

Když si přečtete komenty na autofórech, tak o nedostatku možností nabíjení tam píšou prakticky jen ti, co BEV nemají. Ti, co ho reálně používají, tam nic takového nepíšou. Názory které skupiny jsou tak asi relevantnější?

J. Hruška 20.6.2024 15:46

Aby se pokryla předpokládaná spotřeba el. pro el-kočáry (zaručený výkon) bude se muset postavit nové 400 kV vedení z Temelína do rozvodny Praha Chodov, ahoj Rado.

M. Novák 20.6.2024 15:44

Pokud chcete hrát hazard a koupit si za půl mega auto o kterém nevíte jestli dojede aspoň na šrotoviště protože už má prakticky prošlou životnost je to vaše volba. nebyl byste první kdo zjistil že mu po pár měsících odešla baterie v ceně dalšího půl milionu.

K. Křivan 20.6.2024 15:41

Ale v Rusku byla levnější a doprava potrubím a ne smradlavými tankery.

K. Křivan 20.6.2024 15:36

Pán se vyzná ! Že by matfyzák ? Nebo ČVUT ?

J. Hruška 20.6.2024 15:30

Trocha fyziky: Na obyčejnou cestu 120 km z města do města je třeba asi dvě hodiny, asi. Nejede se celou cestu na plnej plyn takže asi na 30 kW výkonu 2 hodiny znamená 60 kWh po cca. 8 Kč/kWh cena 480 Kč. To je fofr, co? a zpátky to samé. Dvakrát v týdnu a nabíjet na neděli 240 kWh, kde? Příkonem 24 kW -- 10 hod přes noc, asi, asi ne. Soused chce taky, že. 50kW, 5 hod, ale, ale, 120 kW, 2 hod, a jsme doma.!! Běžná vesnická sloupová trafostanice má 200 kW výkon, sídlištní mezi panelákama mývá 2x250 kW, což obnáší 4 el-kočáry najednou, slovy ČTYŘI el-kočáry nejednou. Kdy si poslechnete z televize tu zločineckou zelenou propagandu o zázračné elektromobilitě.?? Jóžín z Bažín.

P. Diviš 20.6.2024 15:17

Dokud nebudou poškrtány všechny dotace, příkazy, zákazy a odpuštěné daně, dotud bude jistota zvýhodňování elektrohraček z ideologických důvodů.

Ropa je i jinde, než v Rusku.

M. Kocián 20.6.2024 15:16

No, jako dítě jsem měl elektrický vláček, takže jako důchodce...

P. Diviš 20.6.2024 15:15

Trafačku, Tlemelín i dráty ideálně a na trhu platí spotřebitelé v ceně elektřiny.

M. Kocián 20.6.2024 15:14

Kolo je skvělé pro rekreaci a sport, ale jako dopravní prostředek absolutně nevhodné. Elektrokolo je horší skútr se stejnými problémy, jako elektromobil, jen v malém.

M. Kocián 20.6.2024 15:11

Ovšem problém jako Brno.

J. Hruška 20.6.2024 14:56

Bášo, Bášo, To jsou pojmy, nedostatek, infrastruktura, rozvíjet a pod. Ptám se: Pro koho,?? pro Vás.? Z čích peněz.? Zaplaťte si takovou trafostanici sám, zaplaťte si dostavbu Temelína sám a těch drátů k tomu. Jacísi majitelé el-kočárů, zbohatlíci, tyjou z peněz nájemníků sídlištních paneláků. Pozor na ten nedostatek, ten mají samoživitelky, Bášo. Vy asi ne. Zdravíčko, Jóžín.

P. Báša 20.6.2024 14:41

Nedostatek nabíječek je skutečnost, se kterou se dá souhlasit. Nabíjecí infrastrukturu je třeba rozvíjet.

Dobíjení je o něco časově náročnější, ovšem týká se především cest na delší vzdálenosti, při kterých je stejně nutné dělat přestávky. A zdravotní přestávka spojená s nabíjením defakto nikoho neomezuje.

Vysoká cena je relativní námitka. Posuzovat elektromobily obecně jako "drahé" je podpásový argument. Přece pokud chci porovnat dva automobily s ohledem na rozdíly v typu pohonu, musím je vybrat se stejnou pořizovací cenou.

Ekologické dopady má i těžba, doprava a zpracování ropy, ale od poslední havárie ropného tankeru už uběhlo dost vody, tak se na to pozapomělo, že.

Vytápění moderního elektromobilu s tepelným čerpadlem žádný problém nepředstavuje. Popis v článku je neobjektivní. Snížený dojezd elektromobilu v zimě je způsoben především vyšší hustotou studeného vzduchu, způsobujícím vyšší aerodynamický odpor. Akcelerační možnosti elektromobilu v zimě bych naopak označil za lepší, neboť nemusíte ujet pěkných pár kilometrů pomalu, abyste nejprve ohřáli motor.

Nevadí mi mluvit o negativech elektromobilů, ani netvrdím, že každý kdo jezdí na benzín je proruský troll, nicméně že nákupem russácké ropy přímo podporujeme putlera je fakt.

J. Hruška 20.6.2024 14:31

Tak Rado, Raďte.! Jaký zaručený příkon potřebuje rychlo-nabíjecí stanice asi pro, dejme tomu, 5 el-kočárů,?;-( A kam se připojí pro těch 5 zbohatlíků, nenažranejch chrapounů.