Neviditelný pes
První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996Diskuse k článku
ELEKTROMOBIL: Pětkrát mínus
![]() |
M. Šejna 20.6.2024 16:28Hrušky na škole neučili nic o rekuperaci elektrické energie. Pak jim vyjde, že elektromobil spotřebuje na 120 km jízdy 60 kWh. Ve skutečnosti je to kolem 15 až 20 kWh. Hlavně, že Hrušky ovládají trojčlenku |
![]() |
M. Šejna 20.6.2024 16:22Ahoj Hruško, kolik vedení 400 kV se muselo natáhnout do Prahy v minulosti, aby tam mohly jezdit tramvaje, metro a trolejbusy? Dokonce i železnice je v Praze plně elektrifikovana. Ta Praha musí bejt úplně zadratovaná a k tomu aspoň 20 Temelínů |
![]() |
J. Huml 20.6.2024 16:11Ano, ropa je v Arabii, co nas vsechny pekne dojili, Arabie jen kvete. |
![]() |
J. Huml 20.6.2024 16:11Ano, ropa je v Arabii, co nas vsechny pekne dojili, Arabie jen kvete. |
![]() |
P. Brich 20.6.2024 16:06"Snížený dojezd elektromobilu v zimě je způsoben především vyšší hustotou studeného vzduchu, způsobujícím vyšší aerodynamický odpor." Báša je expert |
![]() |
J. Novotny 20.6.2024 16:02Osobně to vidím tak, že je u baterií potřeba ještě jedna technologická změna (co bude řešit dostupnost materiálů a hořlavost). Poté bude standardem baterie doma a EV, to omezí jak potřebu zálohy (nedostraní, ale řeší hodně), tak posílení sítí. Při současné technologii to nelze, protože není dost těch materiálů (zejména kadmium), které jsou na to potřeba. |
![]() |
P. Brich 20.6.2024 16:02Opravdu k tomu stačí trojčlenka. Ale experti přes elektromobilitu, ekologii a klima většinou nevědí, co to je. |
![]() |
K. Křivan 20.6.2024 16:00Mně připadají zi propagátoři stejně debilní jako fandové Baníku Ostrava. |
![]() |
J. Novotny 20.6.2024 15:58S tím souhlas, jenom jsem polemizoval s autorem. Znám vlastníky elektromobilů jak v ČR, tak v zahraničí, v zahraničí jsou ok s plným elektromobilem, u nás lidi spíše hybridy. Ve městech jednoznačně plus - rekuperace, hluk, emise. Všechno co se tlačí bez zohlednění investičních cyklů a rychlostí vývoje technologií je průser. Ale tak špatné, jak popisuje autor, to rozhodně není. |
![]() |
K. Křivan 20.6.2024 15:53Ale ano, nejdřív musíte mít ty data (kW) a pak je to jednoduché. Jak to vypadá s rozvodem v domě ? Zvládnou to ty dráty ? Dost často bývají problémy když běží pračka a myčka současně. |
![]() |
P. Labaj 20.6.2024 15:53To těžko. |
![]() |
P. Labaj 20.6.2024 15:52Pak jste tady správně (myslím tady v EU). Jsou-li celní bariéry tím, co Vám připadá jako správný přístup, tak jste šťastný člověk. Žijete ve společnosti, která souzní s Vaším nastavením. Takže blahopřeji. |
![]() |
P. Labaj 20.6.2024 15:50Asi bude působit oboje. Ale baterky jsou dolů rychleji, než se zdražují spalováky. Je naopak s podivem, že ta BEV stále ještě stojí tolik, když 1 kWh v baterkách se dá u s DPH a v malém koupit dost pod 3000 Kč. |
![]() |
K. Křivan 20.6.2024 15:48A v Temelíně pár bloků navíc. |
![]() |
J. Hruška 20.6.2024 15:48Stačí trojčlenka z páté obecné, Křivane. Rozum do hrsti.! |
![]() |
K. Křivan 20.6.2024 15:47Myslíte výfuk z hnědouhelných elektráren ? |
![]() |
P. Labaj 20.6.2024 15:47Nesouhlasím. Ceně se člověk přizpůsobí, když není jiná možnost. Ale pokud máte vedle sebe levný spalovák a drahé BEV, tak nemáte důvod se přizpůsobovat. K těm nabíječkám: málo je rychlonabíječek. Protože zatím jezdí málo elektromobilů, tak je i málo nabíječek. Ale jinak se to dá nabíjet z každé zásuvky, ať už běžné 230V, nebo rychleji z 3f zásuvky. To jako reakce na ten penzión. Když si přečtete komenty na autofórech, tak o nedostatku možností nabíjení tam píšou prakticky jen ti, co BEV nemají. Ti, co ho reálně používají, tam nic takového nepíšou. Názory které skupiny jsou tak asi relevantnější? |
![]() |
J. Hruška 20.6.2024 15:46Aby se pokryla předpokládaná spotřeba el. pro el-kočáry (zaručený výkon) bude se muset postavit nové 400 kV vedení z Temelína do rozvodny Praha Chodov, ahoj Rado. |
![]() |
M. Novák 20.6.2024 15:44Pokud chcete hrát hazard a koupit si za půl mega auto o kterém nevíte jestli dojede aspoň na šrotoviště protože už má prakticky prošlou životnost je to vaše volba. nebyl byste první kdo zjistil že mu po pár měsících odešla baterie v ceně dalšího půl milionu. |
![]() |
K. Křivan 20.6.2024 15:41Ale v Rusku byla levnější a doprava potrubím a ne smradlavými tankery. |
![]() |
K. Křivan 20.6.2024 15:36Pán se vyzná ! Že by matfyzák ? Nebo ČVUT ? |
![]() |
J. Hruška 20.6.2024 15:30Trocha fyziky: Na obyčejnou cestu 120 km z města do města je třeba asi dvě hodiny, asi. Nejede se celou cestu na plnej plyn takže asi na 30 kW výkonu 2 hodiny znamená 60 kWh po cca. 8 Kč/kWh cena 480 Kč. To je fofr, co? a zpátky to samé. Dvakrát v týdnu a nabíjet na neděli 240 kWh, kde? Příkonem 24 kW -- 10 hod přes noc, asi, asi ne. Soused chce taky, že. 50kW, 5 hod, ale, ale, 120 kW, 2 hod, a jsme doma.!! Běžná vesnická sloupová trafostanice má 200 kW výkon, sídlištní mezi panelákama mývá 2x250 kW, což obnáší 4 el-kočáry najednou, slovy ČTYŘI el-kočáry nejednou. Kdy si poslechnete z televize tu zločineckou zelenou propagandu o zázračné elektromobilitě.?? Jóžín z Bažín. |
![]() |
P. Diviš 20.6.2024 15:17Dokud nebudou poškrtány všechny dotace, příkazy, zákazy a odpuštěné daně, dotud bude jistota zvýhodňování elektrohraček z ideologických důvodů. Ropa je i jinde, než v Rusku. |
![]() |
M. Kocián 20.6.2024 15:16No, jako dítě jsem měl elektrický vláček, takže jako důchodce... |
![]() |
P. Diviš 20.6.2024 15:15Trafačku, Tlemelín i dráty ideálně a na trhu platí spotřebitelé v ceně elektřiny. |
![]() |
M. Kocián 20.6.2024 15:14Kolo je skvělé pro rekreaci a sport, ale jako dopravní prostředek absolutně nevhodné. Elektrokolo je horší skútr se stejnými problémy, jako elektromobil, jen v malém. |
![]() |
M. Kocián 20.6.2024 15:11Ovšem problém jako Brno. |
![]() |
J. Hruška 20.6.2024 14:56Bášo, Bášo, To jsou pojmy, nedostatek, infrastruktura, rozvíjet a pod. Ptám se: Pro koho,?? pro Vás.? Z čích peněz.? Zaplaťte si takovou trafostanici sám, zaplaťte si dostavbu Temelína sám a těch drátů k tomu. Jacísi majitelé el-kočárů, zbohatlíci, tyjou z peněz nájemníků sídlištních paneláků. Pozor na ten nedostatek, ten mají samoživitelky, Bášo. Vy asi ne. Zdravíčko, Jóžín. |
![]() |
P. Báša 20.6.2024 14:41Nedostatek nabíječek je skutečnost, se kterou se dá souhlasit. Nabíjecí infrastrukturu je třeba rozvíjet. Dobíjení je o něco časově náročnější, ovšem týká se především cest na delší vzdálenosti, při kterých je stejně nutné dělat přestávky. A zdravotní přestávka spojená s nabíjením defakto nikoho neomezuje. Vysoká cena je relativní námitka. Posuzovat elektromobily obecně jako "drahé" je podpásový argument. Přece pokud chci porovnat dva automobily s ohledem na rozdíly v typu pohonu, musím je vybrat se stejnou pořizovací cenou. Ekologické dopady má i těžba, doprava a zpracování ropy, ale od poslední havárie ropného tankeru už uběhlo dost vody, tak se na to pozapomělo, že. Vytápění moderního elektromobilu s tepelným čerpadlem žádný problém nepředstavuje. Popis v článku je neobjektivní. Snížený dojezd elektromobilu v zimě je způsoben především vyšší hustotou studeného vzduchu, způsobujícím vyšší aerodynamický odpor. Akcelerační možnosti elektromobilu v zimě bych naopak označil za lepší, neboť nemusíte ujet pěkných pár kilometrů pomalu, abyste nejprve ohřáli motor. Nevadí mi mluvit o negativech elektromobilů, ani netvrdím, že každý kdo jezdí na benzín je proruský troll, nicméně že nákupem russácké ropy přímo podporujeme putlera je fakt. |
![]() |
J. Hruška 20.6.2024 14:31Tak Rado, Raďte.! Jaký zaručený příkon potřebuje rychlo-nabíjecí stanice asi pro, dejme tomu, 5 el-kočárů,? |
![](http://1gr.cz/u/IWEB31.gif)
![](http://m.1gr.cz/u/free.gif?r=1M1sA5BIIn055D3&p=F9RiG13G%7c_7HEKCvC5-%7c5nG5EA-vE5%7cFRgIOGGFvG8-6SeLRG%7c5v8S1QErE%7cG92nFSSPDV&x=rxuSsg)