1.7.2024 | Svátek má Jaroslava


Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
K. Zelený 20.6.2024 8:55

Nevaž se, odvaž se: Kde máte zelené šílence, magory, mozky prorostlé zelenou plísní, ignoranty, zemské škůdce, věšení na kandelábry, atd, atp?

M. Novák 20.6.2024 8:54

Jakým laciným nočním proudem? Vy snad žijete v minulém tisíciletí. Díval jste se za posledních 5 let na nějaké vyúčtování energie?

Navíc proud v noci je z uhelných elektráren a ty za 2 roky NEBUDOU. Plánujete si koupit auto na 2 roky?

K. Křivan 20.6.2024 8:53

Pane Rado,

oteplování a ochlazování jsou celkem pravidelné cykly. Ty variují v délce a intensitě. Krátko- i dlouhodobé. V jednom z nich tu vznikalo třeba černé uhlí. Jiné., krátkodobé se projevovaly mizerným počasím a neúrodou.

Zeptejte se historiků, co stojí v kronikách.

V. Kučer 20.6.2024 8:52

To by se snad dalo odstranit. Zatím se vyplatí pouze elektrokolo a tam se dá maximální rychlost zvýšit.

M. Novák 20.6.2024 8:51

To chtějí ekologisti řešit tím že chudí budou chodit pěšky.

Destrukcí ekonomiky a střední třídy dosáhnou toho že střední vrstva vpodstatě zanikne a budou jen miliardáři a chudí. Už teď je průměrné stáří auta v ČR 16 let - toho se žádný elektromobil ani nedožije. Chudí nebudou mít na nový elektromobil, ojetý jim po pár letech přestane jezdit = počet aut se pronikavě sníží. Zase bude platit že "pán se veze vozem chudý musí pěšky".

V. Vérosta 20.6.2024 8:50

Dobíjení v noci je neekologické, protože zvyšuje spotřebu uhlí. Elauta by mělo být povolené dobíjet pouze a jedině přes den, kdy je šance, že ho budou dobíjet soláry. Jinak bych je zakázal. :-D

J. Ganaur 20.6.2024 8:50

R^R^R^

J. Ganaur 20.6.2024 8:49

Správný název je tlupa!;-D

J. Ganaur 20.6.2024 8:48

To je kde?8-o8-o8-o

J. Ganaur 20.6.2024 8:47

Vy jste ostuda naší Alma mater!Celý život jste se "živil" jako ouřada, nic užitečného jste nevytvořil a i ve stáří škodíte.Vaše formální vzdělanost bylo vyhazování prostředků!Určitě jste to nečetl (nárůst teploty o 8°C během čtyřicet let!!!)!Vaše "dominantní" souvislost je naprostá debilita!Moje predikce vychází z opakovaných událostí v minulosti!:-P:-P:-P

P. Rada 20.6.2024 8:46

Proč Vám nedává "smysl" se namísto desetiletého čekání raději neporozhlédnout tam, kde už se to deset let praktikuje?

V. Kučer 20.6.2024 8:46

Pokud bych měl barák se solárama a garáží a 10x větší penzi také bych si pořídil ke svému dízlu elektroauto.

M. Novák 20.6.2024 8:45

Hlavně by u hybridů měli odstranit největší nesmysl, a to ten že žádný hybrid nejede když mu klekne baterie. Není pro to naprosto žádný důvod kromě zeleného ekologistického fanatismu.

P. Rada 20.6.2024 8:43

Ostrakizování se projevuje např. absencí ověřitelných argumentů ale za to používáním pejorativ typu "banda"...

K. Křivan 20.6.2024 8:41

Elektromobil by mohl mít smysl pro majitele rodinného domku s garáží, kde může přes noc nočním (laciným) proudem dobíjet baterii.

Jako druhé auto pro manželku na odvoz dětí do škola a na nákup, by mělo smysl, kdyby stálo jen polovinu toho co stojí dobrý komplikovanější dýsl. A hlavně nová baterie by musela být mnohokrát lacinější.

Takže uvidíme za deset let, zda má elektroauto smysl. Do té doby, papá !

P. Rada 20.6.2024 8:41

1. Nesmyslem spíše je, popírat převládající pravidelnost v opakování lidského konání. Podle mě budete např. sytý pořád pokud budete jíst přiměřeně zdravě - tedy pravidelně. Podobně to bývá i s pracovním (dojezdovým) režimem u většiny populace.

2. Používám ojeté el.auto (3.majitel) za nákup cenu která se ve snížených nákladech na energie vrátí po 50tis km - v mé praxi za 5let. Další provoz náklady pravděpodobně už budou jen čtvrtinové. Zatím jezdím rok a o delším období usuzuji podle zkušeností jiných provozovatelů.

3. Nabíjím prakticky jen pomalu zato jak doma tak i u zaměstnavatele. Dopravní prostředek je jen pro mě nejčastěji MHD. Na nákupy či rozvoz nákladů běžně využívám po městě el. Dopravní možnost na atyp. cesty typu "bowling..." volím individuálně.

M. Novák 20.6.2024 8:40

Rada je fanaticky věřící magor, na toho je logiky škoda. Přesvědčovat Radu je stejně marné jako dělat z jehovisty ateistu.

J. Hanzal 20.6.2024 8:40

Dobře napsáno, myslím ale, pane autore, že budete notně ostrakizovám zdejší zelenou progresivistickou bandou jako zaslepený Neandrtálec nemající ten zprávný a jediný postoj!!Omlouvám se našemu prapředkovi za přirovnání, oni tak hloupí jako současní zelení rozhodně nebyli!!

Děkuji za článek.R^R^R^

V. Kučer 20.6.2024 8:39

Baterie je jediný problém elektromobilu.

L. Novák 20.6.2024 8:34

Když nevzdělatelný idiot jako ty začne blábolit o vzdělávání, je nutno zpozornět... :-P

M. Novák 20.6.2024 8:33

Největší problém v článku není, a to krátká životnost elektromobilu. PRŮMĚRNÁ životnost auta v ČR je 16 let, a toho se snad žádný elektromobil nedožil, natož tak dvoj-a více násobku.

Záruka na Teslu musela být snížena z 10 let a neomezeného počtu kilometrů na 8 let a 180 tisíc protože někteří dokázali za těch 10 let ojet až ke zničení 4 baterie (každá půl mega) a stejně tolik motorů. Stejně tak i bez nájezdu je po 8 letech baterie sázka do loterie a může kdykoliv skonat rychlou smrtí.

Jeden způsob stárnutí je pomalý úbytek kapacity, druhý je narůstání kovových nárůstů na anodě které nakonec článek zkratují. BMS to vyrovnává zapojováním náhradních článků kterých má cca 30% kapacity, ale když ty dojdou baterie rychle odejde na věčnost.

Co se nájezdu týká tak 250 tisíc (dobře zajetý spalovák) je u elektromobilu nejvyšší čas na výměnu baterie a motoru, pokud to už neodešlo.

V. Kučer 20.6.2024 8:32

Budoucnost patří hybridům a to by se ještě musela podstatně zvýšit životnost baterie.

M. Kocián 20.6.2024 8:29

Až bude na elektřinu pro elektromobil stejná spotřební daň, jako na naftu a benzín, a až si začnou elektropodniky účtovat za elektřinu, kterou musí rezervovat na "nabíjecí špičky", výhody elektromobilů rychle pominou.

V. Kučer 20.6.2024 8:27

Nekupte to za ty peníze.

M. Kocián 20.6.2024 8:26

Oni se jí neohánějí - oni v tom směru něco dělají. Zkuste si srovnat ekologičnost vozů z před padesáti lety s těmi dnešními.

L. Novák 20.6.2024 8:24

Na DEMENTNÍ ;-O ZELENÉ KOMUNISTY jako ty nebo RUDÝ Šejna ŽÁDNÉ RACIONÁLNÍ ARGUMENTY NEPLATÍ. Rv !! Za těch 20 let, co sem perete jeden nesmysl za druhým, už s blby jako ty a Šejna máme dostatek zkušeností... ;-)

M. Kocián 20.6.2024 8:24

Zkuste pochopit, že koncepce čehokoliv nespočívá ve vyřešení jednoho dílčího problému (máme automobil střední třídy, který je se všemi dotacemi a výhodami skoro stejně dobrý jako ten, co jsme už měli), ale celku, v tomto případě dopravy a všeho, co dosud mělo spalovací motory - tedy i různé pracovní stroje, lodě a letadla - a pokud se při tom zaštiťujeme globálním problémem, pak na celém světě, tedy i v Indii, na Kubě a v Severní Koreji. V opačném případě získáme pouze dvě větve (spalovací a elektro), které mezi sebou budou soupeřit, ovšem ne v konkurenčním prostředí, ale za vydatných injekcí z kapes daňových poplatníků. A při větším množství elektromobilů začnou soupeřit o zdroje se vším, co je na elektřinu - což je ve světle současného omezování její výroby silně groteskní.

P. Rada 20.6.2024 8:21

Opravdové vzdělávaní je procesem vstřebáváním ověřitelných pravd tak aby nemuselo být vše vynalézáno znovu.

S odkazů které jste uvedl a které sice správně popisují ale něco jiného než dominantní souvislosti dnešního G.W. , není zřejmé že: ..."za dvěstě let bude ochlazování".

Pomíjení věcných vazeb svědčí o jakýchsi halucinačních vizích až stavu "naprostá idiocie" - sotva o vzdělanosti.

M. Novák 20.6.2024 8:21

Cha chá, ale on má s tou ekologií pravdu. Jediné co elektromobil dělá je že odsouvá ekologické problémy tam kam krátkozrací jako Šejna nedohlédnou.

Například to že na dobu jednoho životního cyklu jednoho spalováku potřebujete nejméně 3 elektromobily, už to celé srovnání posílá na stranu spalováku.

L. Novák 20.6.2024 8:19

Podstatné je, že lidé vnucované elektromobily, pokud jejich nákup není podpořen tučným balíkem státních dotací, nechtějí. Takže poptávka na straně automobilistů vázne a propaganda vynucované elektromobility je nedokázala přesvědčit...

Celý průšvih je (kromě autorem vyjmenovaných problémů) v NAPROSTÉM NEDOSTATKU ELEKTRICKÉ ENERGIE vyvolaném ZELENÝMI IDIOTY v EK/EU, likvidací jaderných elektráren v Německu a odporem ZELENÝCH MAGORŮ v EK k jaderné energetice. Německo si zakázalo pod vlivem katastrofického vývoje s OZE rušit uhelné elektrárny, takže elektromobilita rep. její SPOLEHLIVOST tak jako tak závisí na el. energii z fosilních paliv.

Další souvislost je otázka hospodaření státu a zdrojů k masívní podpoře elektromobility a souvisejících opatření s jejím vynucováním a provozem. Všechny tyto aktivity jsou ekonomicky ztrátové a nejsou schopny udržitelného ekonomického vývoje bez zadlužování státu. Stačí se podívat, kolik desítek či stovek miliard ročně požírají nesmyslné výdaje související s politikou "boje s uhlíkem" jenom Fialovou vládou zelených aktivistů... :-P

Probírat výhody a nevýhody elektromobilů má smysl jenom v ekonomických souvislostech jejich provozu a skutečného stavu plnění "uhlíkových předsevzetí". Zatím to vypadá, že aktivisté bez technického vzdělání jsou v pozici císaře pyšně se předvádějícího ve svých "nových šatech". Jak dlouho mu (jim) to ještě vydrží?? ;-D