21.5.2024 | Svátek má Monika


Diskuse k článku

VĚDA: Vznik života (2)

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
mlady.k.70m 26.12.2009 9:18

běhale

běhale měl jste si raděj zaběhat nebo napsat jen tu poslední větu,hned bychom měli jasnoRv:-D

Harry 26.12.2009 9:10

Pravdepodobnost

"Pravděpodobnost vzniku jednoho proteinu o obsahu 101 aminokyselin za 5 miliard let je 1: 1045." Proc si myslite, ze prvni bilkovina musela rovnou byt tak slozita? Kdyz prijmeme, ze by stacilo 10 aminokyselin tak pravdepodobnost bude cca 100x vyssi. Zaklad modelu evoluce je, ze zacatky jsou vzdy VELMI jednoduche. Prvni, jamkove oko umi "videt" jenom svetlo-tma.... komorove vidi barevne , stereo......... PS rekl bych, ze model postupneho, velmi dlouheho  a velkoobjemoveho vyvoje od chemie k zivotu je porad jednodussi nezli model Stvoritele. Kdo stvoril Stvoritele? Super-stvoritel? kdo jeho? Nebo je Stvoritel vecny? Proc by nemohl byt vecny zivot. To vse je slozitejsi a problem se jenom odsunuje.

Stoura 26.12.2009 9:21

Re: Pravdepodobnost

... a nemohl by být ten stvořitel a život i v Žitný (když už je v Ječný)? ;-P

VaclavC 26.12.2009 9:47

Re: Pravdepodobnost

I kdyby jsme uvazovali jiz tu "slozitou" verzi, tak za 100 000 000 let ta pravdepodobnost vychazi cca 1 : 52 250. Srovname-li toto cislo s poctem hvezd ve Vesmiru a tudiz pravdepodobnym poctem planet zemskeho typu (byt to zatim neumime rict rozumne presne), tak je vznik zivota na nektere z nich naopak temer jisty .... A my si tyto otazky logicky klademe na takove planete, kde k tomu zrovna doslo ;-)

rv 26.12.2009 8:35

neznalost

Autor ukazuje, že když něco nevím, tak to dokazuje existenci boha.

Jako věřící musí být člověk připraven na to, aby pružně měnil názory na to, co je boží dílo podle toho, jak věda objasňuje další boží zázraky.

Ivanhoe 26.12.2009 8:29

Moje hodinky

Mám na ruce digitální hodinky. Extrémně složitá věc: ukazují sekundy, minuty, hodiny, dny, měsíce, ba i roky, dokonce vědí, který rok je přestupný; lze je použít jako budík, stopky a minutku... Kde se vzaly?

Vy říkáte, že byly vyrobeny v nějaké továrně. Hm - ale ve které? Z jakých materiálů? Kde se vzaly ty materiály? Znáte jejich přesné chemické složení a postup, kterým byly vyrobeny? Jak byl sestrojen a jak funguje jejich čip? Jak vypadá výrobní linka, a kde se vzala ta? Znáte jména všech dělníků, kteří se podíleli na jejich výrobě, víte, kde bydlí, do jaké školy chodí jejich děti? COŽE? Že ne? Aha... - Že se to všechno dá zjistit, jen to chce nějaký čas? Aha...

JÁ Vám říkám, že se ty hodinky vylíhly z vejce, které snesl Starý Havran. Jak to můžu vědět? On mě totiž Starý Havran osobně navštívil ve snu a všechno mi to řekl!

Takže si to shrňme: máme tu dvě teore. Ta Vaše říká, že hodinky "asi" "nejspíš" někdo vyrobil - nevíte kde, kdy, kdo, z čeho... a stejně si myslíte, že máte pravdu! No a ta moje vysvětluje jejich původ zcela jasně, naprosto pochopitelně, a pochází osobně od samého Stvořitele! Která teorie asi bude pravdivá?

Yowda 26.12.2009 9:41

Re: Moje hodinky

ta, kterou můžete podepřít opakovatelnými experimenty?

Nemo 26.12.2009 11:34

Re: Moje hodinky

A ten Stvořitel vesmíru je totožný z biblickým Bohem? Tedy je to Bůh, který dal lidem takovéto příkazy?:

Dt 23,2 Do Hospodinova shromáždění nesmí vejít muž s rozdrceným nebo uříznutým přirozením (bude ho tam potřebovat?). 3Do Hospodinova shromáždění nesmí vejít bastard. Ani jeho desáté pokolení nevejde do Hospodinova shromáždění.

Je totožný s Bohem, který se zdráhá šlápnout do výkalu?:

Dt 23,13 Venku za táborem měj vyhrazené místo, kam budeš chodit na stranu. 14Ve své výstroji budeš mít kolík. Když si půjdeš ven ulevit, vyhrabeš jím důlek a potom své výkaly přikryješ. 15Hospodin, tvůj Bůh, totiž kráčí uprostřed tvého tábora, aby tě vysvobozoval a vydal ti tvé nepřátele.

M. Hanko 26.12.2009 11:45

Re: Moje hodinky

:))) Hezké :)

No však jasně, to tu říkám celou dobu i já: věřící se tu neúspěšně snaží dokázat existenci Boha-stvořitele Vesmíru a tvůrce života, a přitom i kdyby se jim to povedlo, tak to nevypovídá naprosto nic o existenci toho jejich Boha... Boha který má syna, který poslouchá jejich modlitby a popřípadě je plní, prostě onoho tisíce let starého Boha Bible...

To že tento Bůh neexistuje, je jisté úplně stejně, jako že neexistuje Mannittou, Višna, Ra, Zeus, a tisíce dalších starověkých i novějších Bohů...

jay 26.12.2009 7:59

už tady ta otázka jednou padla

Pokud je samovolný vznik pozemského života nepravděpodobný, jak si vysvětlit vznik něčeho, co jej svojí složitostí evidentně přesahuje?

A jestli je možný vznik a trvalá existence této doknalé entity, boha, proč by nemohlo samo vzniknout něco primitivnějšího?

Jestli tento svět nemá sám o sobě smysl, ale má ho jenom díky eistenci svého stvořitele, jaký je smysl toho stvořitele? ?á snad on smysl sám o sobě, nebo má také svého stvořitele a ten zas svého a tak dál a tak dál....

A ještě autorovy zvlášť, asi opravdu málokdo vědě, že už staří řekové byli křesťany, za ten objev si zasloužíte velké uznání.

V. Vérosta 26.12.2009 8:15

Re: už tady ta otázka jednou padla

Určtě i staří Řekové byli křesťané, nebo po sobě jistě s rozkoší chrstali vodou!! Zvlášť, dyž bylo vedro!  ;-D

jay 26.12.2009 9:08

Re: už tady ta otázka jednou padla

No jo, to máte pravdu.

Takže objev, že za experimentální vědou stojí křesťanství je jenom dalším potvrzením a objev p.Běhala není tak velký jak jsem si původně myslel :-(.

Emem 26.12.2009 7:35

Clarkův zákon č.1

Pokud některý renomovaný vědec o něčem tvrdí, že je to nemožné - zpravidla se mýlí. Pro ne-renomované platí dvojnásob.

chemik 26.12.2009 7:27

Ach jo.

Ono se tezko polemizuje s nekym, kdo ma znalosti na urovni stredni skoly, operuje nekolika odbornymi terminy a pouziva je uplne blbe. Nemam naladu na dlouhou polemiku, tak jenom par drobnosti k prvnimu dilu:

1. Kyslik vznikajici UV rozkladem vody/pary urcite neni problem, budto zpetne zreagoval s vodikem zpatky na vodu a nebo byl zredukovan dvojmocnym zelezem, ktereho byl v prvotnich oceanech nadbytek. Tim zelezem, ktere bylo zoxidovano az pozdeji a daleko vetsim mnozstvim kysliku, ktery vznikl fotosyntezou, tim, ktere se dnes tezi jako hlavni zelezne rudy (Fe2O3).

2. Methan s UV nepolymerizuje, kdyz, neni to majoritni reakce. Kdyby jo, vyrabeli bychom tak dneska plasty ze zemniho plynu a bylo by to daleko levnejsi nez ostatni procesy.

3. Hydrolyza nitrilu je pomala a kysele nebo bazicky katalyzovana, Nitrily urcite nejakou dobu vydrzi a stejne, jejich hydrolyzou vznikaji jine biogenni slouceniny, nevim proc by zrovna tohle mela byt prekazka vzniku zivota.

4. Zivot ani organicke slouceniny ve vode nepotrebuji ochranu pred UV, tu uz zajistuje sama voda. Nepotrebuje ozon ani kyslik. Naopak je tomu s zivotem na sousi, proto se ten mohl rozvinout az kdyz bylo dost kysliku v atmosfere a tim padem i ozonu. Zkratka, takhle se da postupovat bod po bodu a vyvratit vse co pan napsal. Pritom vira v boha s vedou nijak nekoliduje. Nechapu, proc tohle nekdo zaradi do rubriky "veda" do te to ma hodne daleko, tohle je takove plkani spis proti vede.

Dalbor Štys 26.12.2009 7:22

Nelineární dynamika

Kolega zřejmě neví nic o existenci nelineární dynamiky. Problém je  především v kanonizaci (!!!) středoškolské fyziky a to i (především) v rámci různých spolků, které zdánlivě obhajují prioritu fyzikálního zkoumání světa. Newtonova mechanika nedokáže popsat ani problém tří těles (např. slunce-země-měsíc) ale sluneční soustava je přitom převážně, přesněji řečeno asymptoticky, stabilní. Stejně tak jsou asymptoticky stabilní i živé organismy. Všehny tyto soustavy si našly své limitní cykly. (Do dalších zjednodušených vysvětlení se raději nebudu pouštět a zájemce odkazuji/zvu na příslušné kursy).  Obhjování zjednodušených představ samozřejmě důvěře ve vědeckou metodu nijak nepřispívá, právě naopak.

Jestli je na tom všem něco božského - či alespoň hodného údivu - tak je to lidská touha a schopnost zkoumat přírodní jevy.

Vše nejlepší do nového roku přeje

Dalibor Štys

Stoura 26.12.2009 8:55

Re: Nelineární dynamika

Jen drobnost: není pravda, že newtonovská mechanika nedokáže popsat problém tří těles. To dokáže prakticky od svého vzniku. Pro soustavu Slunce-Země-Měsíc dokáže dát i poměrně velice přesné výsledky. Problém se třemi tělesy tkví jinde: Analyticky nelze problém tří těles v obecném případě (kdy mají tělesa podobné leč různé hmotnosti) řešit. A pro dlouhá období jsou i teoreticky správná řešení v některých parametrech špatně podmíněná (ve smyslu zesilování odchylek vstupních parametrů). Se zbytkem souhlas

Mephisto 26.12.2009 9:58

Re: Nelineární dynamika

jjj, je to tak :)

BTW, takovému systému, kde se s časem dosti fatálně (exponenciálně, i silněji) zesilují odchylky vstupních parametrů, se říká chaotický systém. A takovým je v jistém směru i naše Sluneční soustava. Přinejmenším rotační osy planet se v měřítkách milionů let mění chaoticky. Dále je možné, (pokud vím, tak ale nikoliv jisté) že dokonce i oběžná dráha Marsu je nestabilní, a že v dostatečně dlouhém časovém horizontu bude Mars vystřelen ze Sluneční soustavy pryč, nebo se srazí s Jupiterem, a nebo spadne do Slunce...

Mephisto 26.12.2009 10:01

Re: Nelineární dynamika

hehe, je to ještě zábavnější, ono se to pravděpodobně týká i Země... :-)

http://scienceworld.cz/matematika/Srazka-Zeme-s-Marsem-a-odlet-Merkuru-4689

Dalbor Štys 27.12.2009 17:31

Re: Nelineární dynamika

Jo, díky, já jsem ve skutečnosti smotal tři věci dohromady.

opcan 26.12.2009 5:46

Bozi jsoucno

je potvrzeno existenci pana Behala,v opacnem pripade by byla jeho existence cenzurovana nemilosrdnou evoluci uz ve stavu zrodu slozitejsich bilkovin,v jeho pripade c 102.

JaS 26.12.2009 2:27

Je tu jedna podstatná otázka:

proč církvím a militantním Věřícím tolik záleží na tom, aby existenci Boha obhájili.Na to mám jediné vysvětlení: potřeba zblbnout ostatní lidi, aby se podřídili jakémukoliv výmyslu, i když vypadá nedůvěryhodně. Tím se totiž upevňuje moc!

JaS 26.12.2009 2:29

Re: Je tu jedna podstatná otázka:

Jinak by jim totiž stačilo si říci: "nevím". Kdo chce vládnout hloupějším, tak přece nemůže říci "nevím"!

Jasno 26.12.2009 7:36

Podobnost ciste nahodna

Napada mi podobnost mezi argumenty ateistu a homosexualu. Oboji jsou agresivni v argumentech, arogantni ve smyslu povysenosti pri presentaci svych nazoru, presvedceni o jedine  spravnosti svych praktik, bez studu praktikovani neprirozenych aktu (analni sex u jednech a vnucovani sveho nazoru jinym a kdyz se setkaji s opacnymi nazory prejdou na nadavky eventuelne fysickou likvidaci podoby praktikam soudruhu Stalina a Jezova). Intolerance je zrejma u nekterych debateru zde - ta nenavist k opacnym nazorum primo cisi z jejich vyroku jako: "potreba zblbnout ostatni lidi" - snad aby pretali byt normalni a zacali praktikovat neprirozene akta rozplodnovani? Primitivni argumentace podobna utokum pseudonymu JaS je ostudna a nevhodna debaty zde - prave na Vanoce! 

Stoura 26.12.2009 8:58

Re: Podobnost ciste nahodna

S tou fyzickou likvidací oponentů máte pravdu. Giordano Bruno by mohl povídat. Ale že by jeho soudci podle Vás byli homosexuálové nebo ateisté8-o, to mne celkem překvapuje. :-P

jay 26.12.2009 9:13

Re: Podobnost ciste nahodna

Copak nějaký Bruno, není třeba takový BinLadin taky věřící?

M. Hanko 26.12.2009 11:27

Re: Podobnost ciste nahodna

Tohle je pro diskuze věřících s ateisty také velmi příznačné: věřící se snaží argumentovat tak aby to bylo v souladu s jeho vírou, přičemž se tak nutně dopouští hrubých chyb a jeho tvrzení jsou v rozporu se skutečností. Ateista na tyto jeho chyby poukáže, a věřící to bere jako agresivitu z jeho strany, popř. útok na jeho víru...

Nemo 26.12.2009 11:43

Re: Podobnost ciste nahodna

Ve vědě je každý objev chápán jako pokrok, nikdo nechápe pokrok jako hanbu, že věda předtím zastávala špatný názor. Když je však církev donucena uznat, že se v něčem mýlila, je to bráno jako její prohra.

JaS 26.12.2009 2:20

Když je nějaká skutečnost příliš vzdálená

dosavadnímu lidskému poznání, tak se to vysvětlí tím, že Bůh si prdl a ejhle - zázrak, který může působit i proti fyzikálním zákonům! Kdo je Bůh, že takové věci dokáže? Že se nemusí starat o detaily? Jak vznikl Bůh? Taky ho někdo Stvořil? Zatím jsem poznal akorát (za bolševika) telefon z Okresního výboru Strany - tím se taky dala změnit jakákoliv zákonitost, všechno pak mohlo být jinak.

Vaněk 26.12.2009 1:59

Autor asi nebyl připuštěn

***************************

dnes i zarytí ateisté připouští existenci Stvořitele

***************************

Nejsem zarytý ateista, jen takový obyčejný skeptik. A rozhodně nic z uvedeného mi existenci nějaké verze "Stvořitelek" či "Stvořitelů" nenaznačuje. Jen hlubokým neznalostem autora o tom o čem píše.

JaS 26.12.2009 2:06

Re: Autor asi nebyl připuštěn

Souhlas. Když něco nevím, tak mi stačí, abych řekl "nevím" a nepotřebuju k tomu vymýšlet nesmysly. Horší je to, že ty nesmysly jsou nástrojem ovládání nemyslících lidí.  To pak už není projev neznalosti nebo hlouposti, ale lumpárna.