9.5.2024 | Svátek má Ctibor


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Otakar 1.3.2007 8:05

Páni Klimatologové.

Vysvětlete laikovi, kdy byla doba ledová, kdy bude další doba ledová, jaký teplotní průběh bude mezi nimi a to: a) s člověkem, b) bez člověka a neotravujte člověka s 30 letými grafy se zlomky st. C a neorganizujte si mezivládní panely pod OSN za granty stále větší a dotace bez konce, i pokladny mají dno. 

M. a m i Z 1.3.2007 8:02

Mě se na Motlově článku

nejvíce líbilo, že soudruh Neff k němu zablokoval diskusi, protože Profesorovy výroky, ať již jakékoli kvality se nediskutují. Čestíka soudruhu Neffe.

Jirka 1.3.2007 8:01

jsme národ idiotů

Typické češství či čecháčství - jak komu libo. Jsme národ pokrytců a dutohlavů, neboť každý "véna" si myslí, že s odpuštěním "sežral" všechnu moudrost světa a musí být po jeho. Vědci, odborníci a skuteční znalci ve svých oborech jsou zesměšňováni či v lepším případě opomíjeni.  S článkem pana L. Metelky souhlasím a přeji mu mnoho zdaru ve své práci.

A. Kofroň, veterinární pedagog 1.3.2007 11:28

Re: jsme národ idiotů

Jirko, podle Vaší  znalosti češtiny toho moc nevíte ani o  čecháčkovství či Češství.   Naučte se napřed tu češtinu.  Mnoho zdaru ve Vaší práci Vám přeje

Antonín Kofroň, veterinární pedagog.

Petr B. 1.3.2007 7:57

Luboš Motl

Pozor, pane Metelko, ten pan Motl je sice skvělý fyzik a matematik, ale aby podpořil své oblíbence Klause a ODS (slepá víra a obrovská láska ke straně a vůdci) neváhá podnikat exkurze i do jiných vědních oborů (historie, klimatologie atd.) Pokud mu někdo odporuje, neváhá psát sprosté dopisy adresátovi i jiným osobám (příklad sprosté dopisy panu Čulíkovi na Glasgow university). Prostě neuvěřitelný trotl. 

clay 1.3.2007 11:22

Re: Luboš Motl

jak se tu tím prokousávám, tak akorát slintáte, ale s námitkama pana Motla si hlavu opravdu nelámete

Pavel Drábek 1.3.2007 7:53

Tihle klimatologové mi tak trochu připominaji cikánskou vykladačku karet.

  Zkuste se nějakého z nich zeptat, proč tedy byly nejméně 4 velké ledové doby a proč skončily? Dozvíte se jen jakési nejasné blábolení. Možná, že mamuti příliš perděli. Ani neumí vysvětlit co bylo, ale předpovidat co se teprve stane na to jsou odborníci. Metelka to vyjádril nejlépe, je to samé : možný způsob, možné vývoje, celkový pohled, nemáme k dispozici, prakticky nemůže atd. Tahle klimatologie je asi taková věda jako vědecký komunismus.

Petr Kohout 1.3.2007 7:29

Až v Grónsku poroste obilí, jako rostlo za Vikingů,

pak teprve můžeme mluvit o "prolomení" naměřeného maxima teplot. v Grónsku Rovněž vyhlašovat za "změřené" rozdíly menší, než je přesnost měření je mírně řečeno neslušné.

Anděla 1.3.2007 7:36

Re: Až v Grónsku poroste obilí, jako rostlo za Vikingů,

Je to neslušné, když to neřeknete.

Jan (ne ten od Cibulky) 1.3.2007 8:11

Re: Až v Grónsku poroste obilí, jako rostlo za Vikingů,

Petr Kohout prave dorazil do prace a muze se s ostatnimi podelit o sva moudra a podporit sveho oblibeneho pana lziprofesora Klause.

baltazar 1.3.2007 11:06

Re: Re: Až v Grónsku poroste obilí, jako rostlo za Vikingů,

Jo, dyť on v tom Norsku za Vikingů byl -- 8-o

honzak 1.3.2007 6:34

k slzám mě dojala hláška

"hranici přesnosti odhadu samotné globální průměrné teploty"!!!! Do dnešního dne jsem se domníval, že klimatolozi mají průměrnou globální teplotu definovanou. Z citátu usuzuji, že každý klimatolog může průměrnou globální teplotu odhadnout podle svého. Proto také každému může vyjít to, co potřebuje.

Pane Metelko, jste inteligentní a pracovitý člověk. Máte to zapotřebí?

Anděla 1.3.2007 7:27

Re: k slzám mě dojala hláška

Vy jste mne taky dojal. Teplota se měří na mnoha místech a počítá se z toho průměr a statistická odchylka.

honzak 1.3.2007 7:44

Re: Re: k slzám mě dojala hláška

když si přečtete co jsem napsal, tak najdete červené slovo odhad. My technici bychom napsali, že průměrná globální teplota je podle vzorce (viz odkaz) 16,54 stupně +/- 0,3 stupně (čísla jsem si vymyslel).

Pro zjednodušení - statistický úřad vydává v ročence např. průměrnou dobu života mužů/žen (tedy nikoliv odhad) a lze dohledat, jakým způsobem k tomu číslu došel. To v článku pana Metelky a všech ostatních klimatologů CHYBÍ. A tím se otevírá prostor ke spekulacím na obou stranách.

Anděla 1.3.2007 7:55

Re: Re: Re: k slzám mě dojala hláška

Přečtěte si zprávu IPCC Scientific Basis z roku 2001. Tam a v odkazech máte jakým způsobem se k číslu došlo. Ale víte, ono to má asi 290 strana a sem by se to prostě nevešlo. Statistické vyhodnocení měření nemá mnoho společného se statistickým úřadem.

LM 1.3.2007 8:11

Re: Re: Re: Re: k slzám mě dojala hláška

Celou zprávu IPCC ani netřeba. Stačilo by i http://www.cru.uea.ac.uk/cru/data/temperature/HadCRUT3_accepted.pdf

honzak 1.3.2007 12:07

Re: Re: Re: Re: k slzám mě dojala hláška

tak jsem si prohlédl ten kratší odkaz (od pana Metelky) a jen jsem se utvrdil ve svém názoru. Vzhledem k velikosti povrchu, počtu a hustotě měřících míst, množství naměřených dat a počtu vnějších vlivů je stanovení průměrné globální teploty velmi složité a zdaleka ne  jen jediné možné. Proto ho ponechám těm, kteří si myslí že tomu jedině oni rozumí. Statistika je v tom nevinně. Vhodnou volbou metod a konstant lze dosáhnout toho jediného správného výsledku. Jestli se přinutím, tak to proženu EXCELem a uvidíme.

Zivě si pamatuji přesné výpočty z přenosové techniky, které v závěru byly zjednodušovány pro praktické použití, mimo jiné za použití různých matematických zaklínadel. Jediná podmínka těchto úprav byla, že to muselo sedět rozměrově. Nic proti tomu, ale autoři těchto výpočtů to explicitně uvedli a netvrdili, že mají patent na rozum a že jejich výsledek je jediný správný. Snad k tomu klimatolozi také dospějí.

baltazar 1.3.2007 11:08

Re: Re: Re: k slzám mě dojala hláška

Red herring pro vás -- ve statistice se pojem "odhad" používá běžně, jako technickej termín, a znamená zhruba to co pro vás "výsledek výpočtu" -- ono pro více proměnných které máte jen vzorkované je to solidnější popis.

baltazar 1.3.2007 11:09

Re: Re: Re: Re: k slzám mě dojala hláška

Ostatně to co publikuje staťák jsou vyložený odhady i v laickym smyslu -- mnohdy to "zpřesňujou" ještě roky zpětně, pokud jste si nevšim.

Aurelius 1.3.2007 19:19

Re: Re: k slzám mě dojala hláška

A k cemu je to dobré? Skutecne chcete tvrdit, ze teplota muze mít prumer? Jako ze kdyz dva meli husu a jeden ji sezral, tak dostal pulku?

LM 1.3.2007 8:08

Re: k slzám mě dojala hláška

Je dobré, že nad sebou slzíte. Berte to jako první krok. Následovat by mělo studium základů statistiky.

martin TT 1.3.2007 6:22

Odkaz za všechny komentáře

http://lumo.blogspot.com/2007/02/odpov-panu-metelkovi.html

Anděla 1.3.2007 7:31

Re: Odkaz za všechny komentáře

Ano, pan Motl tam uvádí zničující protiargumenty podepřené halowoodskou produkcí.

baltazar 1.3.2007 11:11

Re: Re: Odkaz za všechny komentáře

A dokonce odpovídá relativisticky a o dva dny dříve, než vyšel článek na který odpovídá -- slušnej výkon ;-D

clay 1.3.2007 11:15

Re: Re: Odkaz za všechny komentáře

po vašich zničujících protiargumentech jsem šel do sebe a stránku pana Motla vymazal ze svých oblíbených;-D;-D;-D;-D

i.h. 1.3.2007 5:48

Otazka je prosta,

od koho byste si spis koupili ojete auto, od klimatologa Metelky nebo pana Motla ?

wolich 1.3.2007 8:06

Re: Otazka je prosta,

Od Motla ani tvrdej rohlík...:-D:-D

USA.GOV 1.3.2007 5:37

Veda a Propaganda - jsou to lide kteri meni podnebi - stupid

Motl: lidi, pro které je klima pouhým nástrojem, jak dokázat, že je tržní ekonomika cestou do pekel

ne moc vedeckeho - ale hodne ideologickeho - asi tri vseobecne odkazy ktere se opakuji a opakuji - vsechny s politicke ekonomie. Kvalita argumentu hodna Ne... Psa.

Metelka - poctivy vedecky clanek - specificke odkazy - tak jen dodam jeste dalsi - hokejku - primo z pekla: Fedstats     USA.gov     Dept of Energy  

Levels of several important greenhouse gases have increased by about 25 percent since large-scale industrialization began around 150 years ago (Figure 1). During the past 20 years, about three-quarters of human-made carbon dioxide emissions were from burning fossil fuels. Figure 1. Trends in Atmospheric Concentrations and Anthropogenic Emissions of Carbon Dioxide 

jako Varadínková? 1.3.2007 5:00

Světoznámý klausofil, z bidílka v USA se bije za svůj chřadnoucí ideál

Teď, když i britští Tories přesedlali na ekologii, jedinými zastánci echte zakonzervovaných interrpretací všehomíre je nás 1. prezident KSČM a jeden z mála Klausem "schválený" náš člověk v cizině, pan Motl.

Nu, slušovický pohrobek, který místo předsedy Čuby po Sametu mašíruje za Klausem, inž. Milena Varadínková odpálila novou vlnu teď již předvolebních adorací svého ztělesnění českého premiantství. Zdá se být jen otázkou času, kdy se s ódami na světem nedoceněného Klause přidá i pan Motl.

Bivoj 1.3.2007 22:50

Re: Světoznámý klausofil, z bidílka v USA se bije za svůj chřadnoucí ideál

No pana Motla do ciziny nikdo schvalovat nemusel, alebrz se tam schvalil sam, sic je ve svem oboru svetova spicka.

Uz za studii si ho sice pamatuju jako fandu V. Klause, ale to s obsahem obou clanku nema nic spolecneho...