29.3.2024 | Svátek má Taťána


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Bochi 18.10.2007 22:01

Re: Re: Japa to vypada, Mistre,

Pane Metelko, ono by to az tolik prace nebylo, ze?

Tak tedy, dle WOS mate JEDINOU publikaci v impaktovanych casopisech, konkretne Huth R, Mladek R, Metelka L, Sedlak P, Huthova Z, Kliegrova S, Kysely J, Pokorna L, Halenka T: On the integrability of limited-area numerical weather prediction model ALADIN over extended time periods, STUDIA GEOPHYSICA ET GEODAETICA 47 (4): 863-873 OCT 2003.

Clanek byl za cele ctyri roky citovan jen JEDINKRAT, navic jde v podstate o autocitaci (pod citujicim clankem je podepsan mimo jine i pan T. Halenka).

Bochi 18.10.2007 21:58

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: RNDr PhD, pane kolego,

Aha. Za to vy mate JEDNU. To je rozdil jako stehno, vazne...

(Huth R, Mladek R, Metelka L, Sedlak P, Huthova Z, Kliegrova S, Kysely J, Pokorna L, Halenka T: On the integrability of limited-area numerical weather prediction model ALADIN over extended time periods, STUDIA GEOPHYSICA ET GEODAETICA 47 (4): 863-873 OCT 2003)  - to je dle WOS vse!

)

chuchvalec 2.4.2007 2:30

Zatraceni Vikingove

Proc jen ti Vikingove pojmenovali Gronsko tak blbe, sakrble. A Rimani by taky byli udelali lepe, kdyby nepestovali vinnou revu v kdejake provincii.

e. 12.3.2007 11:18

Re: Jeste me dodatecne neco napadlo:

Nevim z ceho usuzujete ze Dr. Metelka neni fundovany klimatolog. neni to pravda. vystudoval meteorologii a klimatologii, ma v tomto oboru doktorat univerzity karlovy, a jiz dlouha leta pracuje jako klimatolog v CHMU. zabyva se mimo jine vyzkumem zmeny klimatu.

Fafa 12.3.2007 4:58

Re: Hawking: Oteplování je větší hrozbou než terorismus - Podle světoznámého britského teoretického fyzika

Nepsalo se tady nahodou, ze pan Motl jako teoreticky fyzik se k otazkam klimatu nemuze vyjadrovat? Pan Hawking vystudoval nejakou jinou teoretickou fyziku?

EWCZ+ 9.3.2007 17:48

Re: Re: Publikace

A to je zajimave, ze je nema vystavene na webu - my ucenci se obycejne publikacnim skore honosime na svych webovych strankach, jednak aby kazdej videl, jak jsme skveli ;-D a jednak proto, aby si kazdej ty prace rovnou stahnul a neprudil s zadostma v mailech ;-)

EWCZ+ 9.3.2007 17:27

Re: něco na tom oteplování bude

Nehlede k tomu, ze horske ledovce, zejmena ty alpske se teprve vraceji ke stavu pred malou dobou ledovou - coz dokladaji ty vesnice, ktere z nich ted znovu vykoukly. A za starych Rimanu byly Alpy temer bez ledovcu - proto se pres ne Hannibalovi podarilo prejit.

EWCZ+ 9.3.2007 17:23

Re: Re: Brezino

Protoze vychazeli ze stejnych dat jako Mann a nektera z nich konci rokem 1983. A sami panove McIntyre a McKitrick vy radi videli ty serie prodlouzene az do roku 2006. Akorat puvodcum tech dat, konkretne borovice osinate, se nejak nechce do hor...co kdyby dvacet let novych letokruhu treba ukazalo, ze to neni dobre teplotni proxy?

i.h. 4.3.2007 20:37

Jeste me dodatecne neco napadlo:

Pan Metelka prece stale tvrdi, ze jedini, kdo maji moralni pravo se ke klimatologicke problematice vyjadrovat, jsou KLIMATOLOGOVE (tudiz treba "jenom fyzik Motl" toto pravo nema a ja jako "jenom chemicky inzenyr" taky ne). Pote neustale tvrdi, ze modelovani POCASI a KLIMATU jsou dve uplne ruzne veci. Jak jsem tak hledal publikace pana Metelky, mam ten pocit, ze se tam vsude jednalo o modelovani POCASI (tedy tam, kde se jednalo o modelovani a ne jenom o popis povodni a podobne, znamych to projevu POCASI). Logicky zaver z techto dvou premis tedy je, pan Metelka - podle sebe - nema do KLIMATU co kecat. Ne ?

Michal Koupý 3.3.2007 4:50

Re: pro Hledajícího

Jen bych upřesnil, že loňská zima nebyla jen "o něco studenější, než dlouhodobý normál". Výskyt tak studené zimy je na úrovni asi tak jednou za 15–20 let, takže tuto zimu už je možné do jisté míry považovat za "mimořádně studenou", rozhodně nešlo jen o nějaký slabý teplotní podprůměr.

Aleš 2.3.2007 18:57

Nenalézám dnes v diskusi reakce pana Metelky

a přiznávám, že mě to mrzí - i když s řadou jeho názorů nesouhlasím. Panu Metelkovi nelze upřít snahu vyjasnit problém pomocí argumentů - a tím se liší od řady jiných, kteří replikují pouze stylem ...jen idiot...kdo nevidí jediného viníka - CO2, nepatří do lidské společnosti...apod.

V diskusi k předchozímu článku pana Metelky vzniklo vlákno, které konfrontovalo selský rozum a čistě vědecky názor na GW. Slovenský klimatolog Prof. RNDr. Milan Lapin CSc. politoval pana Metelku, že musí oponovat lidem, v jejichž příspěvcích se objevují směšné nepřesnosti. Já klimatolog nejsem, ale nemohu se ubránit pocitu, že bez selského rozumu se neobejdeme. Z GW se stalo politické téma a proto i ten nejobyčejnější volič si potřebuje vytvořit názor na věc.

Za model, který běžnému člověku umožní udělat si názor na odborný problém, bych považoval jednání před porotou, jak je známe z anglosaského soudnictví. Zde před skupinu občanů předstupuje řada odborníků dvou protistran a snaží se je přesvědčit, kdo má pravdu. I když porotci nejsou odborníky na daktyloskopii, genetiku a jiné, přesto jsou schopni vyslovit verdikt.

Velmi bych se přimlouval za to, aby "řadoví" občané mohli sledovat podobné zápolení argumentů, protože v konečném důsledku budou volit buď politickou stranu požadující přísné omezování CO2 nebo stranu, která dosud předložené důkazy nepovažuje za důvod vracet se k plánované ekonomice.

Ludva 2.3.2007 11:35

Re: Zajima nas prumer nebo i jeho fluktuace ???

Správně, ale ne všichni se bojí růstu teploty. Naopak právě pro naši zemi, Českou republiku není oteplení o několik stupňů vůbec nebezpečné. Prostě se jen naše podnebí začne podobat jižnějším zemím a na to se můžeme jen těšit. A že to postihne jiné země ? Mají smůlu, my jsme si taky museli protrpět kruté zimy. To nemluvím o kladném vlivu oxidu uhličitého na růst rostlin - je přirozeným hnojivem. Odhaduje se, že růst výnosů plodin by v našich podmínkách mohl být až o třetinu. Tak se nebojme a neblázněme. I prezident se nebojí.

Helax 2.3.2007 10:16

Re: Re: Katastrofa

No já Vás lituju, že v tom musíte bydlet ...

L8M 2.3.2007 9:10

Re: Re: To myslí vážně?

Vašnosti trend určí rozdíl mezi průměrnou teplotou (pochopitelně za delší období, např. desetiletí) teď a za x -let. Zkuste to pochopit... 

xyz 2.3.2007 0:56

Re: Katastrofa

Jdete prosim delat ty svoje "helaxy" na WC a  nekazte zavery (v leccems poucne)

diskuse ;-)

Luinar 2.3.2007 0:49

Zajima nas prumer nebo i jeho fluktuace ???

Porad se tu mluvi o tom jak jakasi prumerna globalni teplota roste. Ale ta prumerna globalni teplota je urcite vzata jako statisticky prumer z nekterych mist jestli to dobre chapu. Celkem by me zajimala tato statisticka odchylka a jeji relevantnost vuci samotnemu rustu globalni teploty. Ev. pokud se delaji jakesi casove rady tak fluktuace tech teplot vuci trendu. Preci jen je clovek nachylnejsi na ty enormni fluktuace nez na nejaky prumer ktery za rok povyroste o 0.000nic.

Dalsi vec ktera me zarazi je jestli je to vubec spatne ze teplota roste. Clovek castecne prezil diky sve prizpusobivosti tak ceho se vsichni tak boji ??? Chapu ze pro politiky je to zajimave tema k volbam ale pokud to pujde takto plizivim tempem tak mam pocit ze civilizace se stihne v poradku prizpusobovat klimatickym zmenam. Pokud se pletu tak jake jsou relevantni argumetny proti??? Ceho se tak vsichni boji ??? Zmeny ??? Ale svet se meni mnohem rapidneji kazdou minutou tak proc se bat zrovna pocasi ??? Kdyz nas muze zahubit par jadernych hlavic kvuli tomu ze se nekdo neopatrne oprel o cerveny cudlik ...

Kam ten svet speje ...

Helax 2.3.2007 0:37

Katastrofa

Chraň Pámbu zeměkouli před národem, který dokáže zplodit takto dementní diskuzi!!!

clay 2.3.2007 0:10

Re: A mame po ftakach, Nametelkovi padla.

hm nedodá

clay 1.3.2007 23:53

Re: Vy jste asi

vám snad ty citace nakonec vadí8-o;-D;-D;-D;-D.....no tak ro abyste vědečkovi Metelkovi důrazně domluvila

clay 1.3.2007 23:51

Re: Zase jeden

vy jen prokazujete, že jste tu diskusi mezi i.h. a panem autorem nečetla, páč byste takhle žvanit nemohla.

clay 1.3.2007 23:49

Re: Re: Re: Re: Re: Re: RNDr PhD, pane kolego,

vytahujete se i na renomované vědce a posíláte je do pomocné školy, vyzýváte je, aby vrátili diplomy atd.

clay 1.3.2007 23:45

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: To je vono,

on si to naštuduje a příště už to na taháku bude mít

clay 1.3.2007 23:38

Re: To je vono,

no on tak slavný není, to by musel publikovat ještě někde jinde než na NP;-)

clay 1.3.2007 23:35

Re: Re: Je to podobne vo vsetkych krajinach!

akorát jste nepochopil, že se to týká i vás;-D

clay 1.3.2007 23:32

Re: Z nameteneho slovnicku

ano, přesně tento pocit mám, jen jste to tu pěkně všechno dal na jednu hromadu hnoje, co tu Metelka trousíR^

Šumavák 1.3.2007 23:29

albedo nebo libido, vsjo ravno !

balthasar 1.3.2007 23:24

Motla?

Teda ten vlastně nediskutuje, to jen na lihovkách -- tady deklaruje :o)

Jana Kloušková 1.3.2007 23:18

Vy jste asi

moc rozumu nepobralo. Ale naučili Vás aspon používat kombinaci copy a paste.

Na NIck už bohužel nemáte. Jen shluk pismen. Nebo jste to přeperníkovalo?

Sowfiw 1.3.2007 23:13

Z nameteneho slovnicku

"Půvabná argumentace... 2. Chcete LHÁT? Napište jasně, kdy a kde jsem uvedl, že "...počasí se předpovídá se 100% pravděpodobností...". Pokud neuvedete, mám Vás za lháře. To jste to nepochopil Vážený, tady šlo o srovnání trendu  Nemusíte se obávat, to vím  Mám pocit, že jste si něco přečetl a moc tomu nerozumíte.  Statistika nepatří do rukou polovzdělancům. Tak doufám, že už toho necháte... pak o tom můžeme dát řeč. Já jen abych to sem nedával zbytečně, ona stejně většina lidí o tom jen žvaní,  Bez obav, práci stihnu a je to na mě jak to udělám... Z Vaší strany je to buď deficit ve znalostech statistiky nebo v chápání psaného textu... Jedna zima, jedno léto - to není ani potvrzení ani vyvrácení něčeho. Pletete dohromady změny produkce a změny koncentrace Jinak s tou 50% pravděpodobností nemáte pravdu. Až to budete mít prostudované, můžeme pokračovat... o tom moc nevíte  Seznam mám, ale nikoli na webu.  Jste můj šéf nebo co?  Fajn. Uveďte přesně kde... o tom moc nevíte.  Doporučil bych nějaké studium klimatologie.  Vy ani pořádně nevíte čím, jak to funguje  Komu se, prosím Vás, klimatologové pletou do života? A jak?  Zkuste alespoň odpovědět... Právě naopak. On ty karty ani nezná... V čem je problém?  Je dobré, že nad sebou slzíte. Berte to jako první krok. Následovat by mělo studium základů statistiky. Tedy pokud jste schopen ten rozdíl vnímat a pochopit.... ale jak to tady tak sleduju, spousta lidí by měla těžký problém pochopit, Až spolu budeme řešit nějaký grant, dostanete ten seznam. Jinak opravdu nevidím důvod. Čímpak se vytahuju? To jsem pochopil, ale je s nima legrace, ne?"

Arogantnejsi a jesistnejsi mamlas se tezko najde. Jaky komplex si sem chodi Nametelka asi lecit. Ukazte mi nekoho dalsiho ucence co ma potrebu se predvadet v diskuzi na psu?;-D

gringo 1.3.2007 23:06

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: To je vono,

Ano, jde o definici, takze budeme slovickarit. Pokousel jsem se demonstrovat absurditu vasi definice, ktera prepoklada nejakou komisi, ci co. Konkretni cisla jsou mi total egal, ale vy to zjevne nekapirujete. Tristni.