30.4.2024 | Svátek má Blahoslav


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
honzak 10.9.2008 12:47

Re: Re: Re: Re: Re: Václav Klaus

děkuji, asi jsem původní text špatně pochopil. Nicméně další otázka - těch 1,2 je vůči 100 letému nebo 30 letému průměru republikové teploty?

L.Metelka 10.9.2008 12:58

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Václav Klaus

Je to ze shlazeného průběhu teploty.

sdf 10.9.2008 13:05

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Václav Klaus

Jak dlouho jste dneska hladil než jste to napsal ??

gerontusinza 10.9.2008 14:40

Pane Metelko, nic proti vám.....Re: Re: Re: Re: Re: Václav Klaus

ale sakra, nepřeháníte trochu ty katastrofické předpovědi? Tahle planeta není perpetum mobile a chladne..... jediné co ji může zničit je 1.čas, 2.člověk ve své blbosti a 3.slunce... i přelidnění může mít svou drobnou funkci, ale nikoli že by to živé bytosti neustály jen je člověk nesmí všechny sežrat.... Takže i tu atmosféru může ovlivnit člověk, ale jen do té míry to co bylo přírodou vyprodukováno za miliony let.a člověk tu zpětnou přeměnu urychluje..... Ovšem aby vás to opravňovalo ke katastrofickým proroctvím, to je skutečně větší pravděpodobnost srážky s větším vesmírným tělesem než tyto vaše vize.....  a nesmysly o stoupání oceánů v metrech při specifických hmotnostech ledu a vody je taky poněkud hloupá...... a mluvit o centimetrech při metrových a desetimetrových přílivech a odlivech je také dost pochybné..... doporučuji nestrašte ty pitomce budou vás brát vážně, a špatní proroci bývají ukamenováni a to slovo špatní lze vyjádřit dvojznačně......;-P

Sýček 10.9.2008 12:37

a s jakou pravděpodobností?

milan007 10.9.2008 12:38

Re: Re: Re: Václav Klaus

ale pořád tu bude větší zima než v dobách říše římské. A o dost :-) Sakra , čím toho ti číňani dosáhli.

I.Laengsfeld 10.9.2008 12:40

Re: Re: Re: Václav Klaus

U nas v Hradci? Muzete uvest nejake udaje z let 1900x   versus  200x pro porovnani s jasnym komentarem, co to je za cisla (tedy pres co se ten  prumer "u nas" delal?)

Stredocech 10.9.2008 12:38

Re: Václav Klaus

Jenže v obchodě platíte právě tu iracionální veličinu. A cena ropy je určena nejen kartelovými dohodami producentů, ale i dostupností náhrad. Jestliže zavedeme výrobu benzinu z byť dováženého uhlí, budeme na ceně ropě méně závislí. 

Pokud nějaký zločinec, jako třeba Bursík, protlačí plynové elektrárny místo jaderných, budeme daleko více závislí na té iracionalitě, protože jaksi nepůjde snadno, pokud vůbec změnit dodavatele. To pro palivové články jaderných elektráren, notabene z domácího uranu, neplatí, dodavatelů je více a jsou to z velké části naši spojenci.

ook 10.9.2008 12:42

Re: Re: Václav Klaus

a proto si CEZ nasmlouval palivove clanky v Rusku...

Stredocech 10.9.2008 12:46

Re: Re: Re: Václav Klaus

Ruská nabídka byla nejvýhodnější. Ale změnit zde dodavatele je snadné. S plynem to je o moc horší až nemožné (v potřebném množství).

sdf 10.9.2008 13:06

Re: Re: Re: Re: Václav Klaus

navíc ten uran je náš, tlačili jsme ho rusům posledních 50 let prakticky zadarmo

JJ 10.9.2008 14:19

Re: Re: Re: Re: Re: Václav Klaus

Ten nas maji v raketach, ale zpatky bych ho v teto podobe nechtel.

JJ 10.9.2008 14:00

Re: Re: Re: Re: Václav Klaus

Navic rusove akorat obohacuji a kompletuji clanky. Vlastni uran je odjinud.

EW 10.9.2008 15:38

Re: Re: Re: Václav Klaus

Protoze ty westinghousove tyce se ohybaly, dochazelo k porucham a aktivisti vresteli. To ted odpadne.

JJ 10.9.2008 13:13

Re: Re: Václav Klaus

Kdyby nebylo biopaliv (a to i v US), tak by sla cena jeste vys.

Jiste neoliberalove tvrdi, ze zdroje nedojdou, protoze budou tak drahe, ze se prestanou pouzivat. A najdou se alternativy. Ale protoze vyvoj alternativ trva vetsinou celkem dlouho, stat zavisly na rope si rika o poradnou krizi, pokud do tech alternativ neivestuje predem.

honzak 10.9.2008 13:32

Re: Re: Re: Václav Klaus

synku, ty máš místo mozku opravdu jen kouli chlorofylu. Zkus kandidovat za melouny (bolševiky od kuchty), takové kádry potřebují.

JJ 10.9.2008 13:44

Re: Re: Re: Re: Václav Klaus

Pouze parafrazuji ze studii fundamentalnich paramateru trhu s ropou tatko. ;-D

Antonín Hrbek 10.9.2008 13:15

Re: Re: Václav Klaus

Ano, v obchodě platím tu irracionální veličinu. Co se ale změnilo na dostupnosti náhrad ropy v průběhu jednoho roku, že ceny tak kolísaly?

Stredocech 10.9.2008 16:00

Re: Re: Re: Václav Klaus

To je poměrně jednoduché. U takovýchto komodit i malý nedostatek vede k velkému růstu ceny, protože nabídka je nepružná a poptávka často rovněž. Člověk si třeba bude kupovat drahý benzin stejně a ušetří na něčem jiném (parádní mechanismus spuštění ekonomické krize). A daleko více toto platí pro průmysl.

Příkladem, co udělá malý nedostatek určitého klíčového zboží na trhu může být nedostatek elektřiny, který svého času nastal v Kalifornii.

Antonín Hrbek 10.9.2008 16:38

Re: Re: Re: Re: Václav Klaus

Ano, v podstatě současná ekonomie je do značné míry psychologickou záležitostí a zásadní úlohu v ní hrají očekávání a základní lidská vlastnost - hamounění. Když se objeví malý impuls runu na banku, tak se všichni na ni začnou hrnout a jen málokterá má sílu přežít. Když se objeví zmínka, že bude málo soli, tak všichni začnou nakupovat sůl po pytlích. A to bez ohledu na to, jaký řád právě panuje. Princip "předběžné opatrnosti", který tak napadá Václav Klaus, patří do základní zbrojnice přírody pro pasivní přežití. Kdo ze zvířat se pořádně nepřipravil na zimu (raději trochu víc), nepřežil. Kdo neměl zásobu paliva, zmrznul. Kdo neměl pořádnou armádu, zaniknul. Nakonec princip předběžné opatrnosti je v současné době základní politikou USA (napadnout Irák, zničit jaderný reaktor v Iránu, bombardovat Srbsko, atd.)

krmič 10.9.2008 19:35

Re: Re: Re: Re: Re: Václav Klaus

Připravit se na zimu nemá nic společného s principem předběžné opatrnosti, protože víme, s nejvyšší možnou mírou pravděpodobnosti, že ta zima opravdu přijde. Je to dáno zkušeností mnoha tisíciletí. Princip PŘEDBĚŽNÉ opatrnosti se týká takových případů, kdy je pravděpodobnost jevu buď nepatrná, nebo spíše neznámá.

ok 10.9.2008 11:54

nechápu...

Nechápu, proč se s tímto souputníkem Ruska ještě zdržujete.

Ve slušné společnosti by byl již dávno poslán na Kavkaz.

para 10.9.2008 11:59

Re: nechápu...

Myslíš na lov medvědů? ...

Honza42 10.9.2008 11:14

Celý humbuk kolem GO slouží jen ke zvyšování daní.

Z tohoto hlediska je úplně lhostejné, zda se otepluje nebo ne. Stačí to tvrdit.  Vybrané peníze se pak rozdělí formou dotací mezi věrné a poslušné. Zbytek se prožere. Nějaká planeta je politikům u zadku. Přijímaná "opatření"  jsou toho jasným důkazem. 

para 10.9.2008 11:30

Re: Celý humbuk kolem GO slouží jen ke zvyšování daní.

Jsem pro uvalit daně na neefektivní spalování uhlí které se u nás rovná spíše drancování strategických fosilních zásob!;-)

Honza42 10.9.2008 12:37

Re: Re: Celý humbuk kolem GO slouží jen ke zvyšování daní.

Ano, a proto zakažme babce někde na Vysočině topit uhlím. Když nechce zmrznout, ať si zajde do lesa na roští.

R.J. 10.9.2008 13:01

Re: Re: Re: Celý humbuk kolem GO slouží jen ke zvyšování daní.

Aspoň se  zahřeje při sběru klacků, když pak otep položí na oltář zeleným místo do kamen, zahřeje jí dobrý pocit více než klacík. Jenom je třeba dávat pozor při tom sběru klacků, mohla by zvýšenou čiností zahřát organismus příliš a to nedělá planetě dobře, myslím že by to měla ohlídat zelená policie. Jsou totiž tací haj.;..zlové, kteří usilí zelených budou sabotovat  třeba běháním.Nemocní chřipkou to také svou teplotou sabotujou. Ještě že nejsem 4%, ty si to u zelených pěkně vypijí. 

EW 10.9.2008 15:40

Re: Re: Re: Re: Celý humbuk kolem GO slouží jen ke zvyšování daní.

S temi 4% se mylite, ti jsou naopak Zelenym mili, protoze z jejich obcovani nehrozi potomstvo. A potomstvo, zvlaste evropske, je fuj z definice, protoze ma prilis vekou ekologickou stopu.

Stredocech 10.9.2008 12:48

Spalování uhlí jde omezit přechodem na jádro a není to V. Klaus, kdo

tomu brání.

Pytel 10.9.2008 11:11

správný výsledek

Klausův postoj k environmentalismu ukazuje, že i naprosto špatným výpočtem lze dospět ke správnému výsledku.

Jeho omyl spočívá v tom, že environmentalismus sám za sebe označuje za "levicové" hnutí, což má jistě pravdu, ovšem jen potud, pokud by zcelené chování skupin lidí rozdělil na pokrokové a reakční, přičemž to reakční pak teprve následně rozdělí na pravicové a levicové.

Faktem zůstává, že environmentalismus je zcela zřejmě buržoazní kratochvílí provozovanou na úkor pracujících. Je reakční stejně jako to pravicové liberálně konzervativní řádění kapitálem zkorumpovaných rádoby buržoazních "demokratů".

Nepřítelem pokroku a pracujících je jak environmentalismus, tak i Klaus, který ho z pozice liberála kritizuje. Vyběhněme s oběma!