29.6.2024 | Svátek má Petr, Pavel


Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
K. Křivan 26.6.2024 15:52

Ano, doba zdojnásobení 20 let.

P. Šídlo 25.6.2024 12:04

To nebyla ironie. Navíc s Vámi souhlasím. Ani za 20 let jsem nenašel důkazy, že CO2 "zvyšuje skleník" a tedy "globální teplotu". Můžete mi doporučit knihu nebo vědeckou konferenci, kde by se vědci na tomto shodli? Děkuji

V. Havel 24.6.2024 18:00

Obávám se, pane Křivane, že největší přírůstky obyvatel vykazuje spíš Afrika :(.

VH

K. Křivan 24.6.2024 12:53

Díky, Vám taky pěkný den !

K. Křivan 24.6.2024 10:35

Čína ? Indie ?

P. Štemberk 23.6.2024 19:58

Tady to chce skutečně objektivně srovnávat. Nabíječek je dostatek na současný počet elektromobilů.

Při současné (3 násobné) ceně se elektromobil skutečně finančně nevyplatí oproti spalováku i kdyby řidič měl po celou dobu životnosti energii zdarma.

Ta ekologe baterií ohledně kobaltu a lithia je úsměvná, když si laik uvědomí, že BEV nemá nic jako objemové díly spalovacího motoru a režii s motorovým olejem, což je také nemalá eko stopa motoristů. Takže ekologicky to smysl má. Při energetickém mixu ČR se to auto ekologicky do 2 let vrátí. Viz: https://www.hybrid.cz/pocitame-je-z-hlediska-emisi-vyhodnejsi-spalovaci-auto-nebo-elektromobil/

J. Plzák 22.6.2024 23:00

Kdyby se měl počet automobilu jen zachovat, ne zvyšovat a všechna auta by byla elektro, pak bychom si celou republiku beznadějně zadrátovali kabely potřebnými pro nabíjecí stanice.

Jiná věc je, že zelení zločinci vůbec nemají v úmyslu nám auta ponechat. Auta budou jen pro vyvolené.

L. Novák 21.6.2024 21:38

Další idiot... ;-D Já bydlím v sídlišti, kde jsou v dojezdu od většiny domů do pěti minut jízdy autem benzínové pumpy 3 (možná jsem ještě na nějakou zapomněl...) Ovšem tankování probíhá energetickým tokem v MW oproti vašim slavným elektromobilům se srovnatelným nabíjecím energetickým tokem max v desítkách kW... :-P

P. Rada 21.6.2024 21:23

Pokud jde o technicky gramotné, tak ti by mohli věcně namítnout, že nebyla specifikována lokalita a další okolnosti. Ty jsou zřejmě ukradené i panu L.N.

Pro příklad perspektiv tak APTERA provozovaná v podmínkách slunné Kalifornie totiž může ujet denně bez připojení k síti zhruba 70km a nejen to:

https://www.youtube.com/watch?v=JcBY0VSC0-0

L. Novák 21.6.2024 21:04

Další totálně technicky NEGRAMOTNÝ IDIOT... :-) Kde vás klonují? :-P

J. Jurax 21.6.2024 19:41

Ano.

Hovor arciť není o nabíječkách, nýbrž o výskytu elektroaut. Sledujte vlákno.

M. Kocián 21.6.2024 19:37

Přiveze jim ho cisterna k pumpě, kde tankováním stráví tak minutu nebo dvě (i se zaplacením) a uvolní místo dalšímu. Pak hodně dlouho jezdí, než tam zase musí... Na co jste se to ptal?

M. Šejna 21.6.2024 18:31

Elektromobily nejsou pro vás socky. Vy socky budete jezdit z rezavejicich spalovacích na věčné časy, jako na Kubě.

M. Šejna 21.6.2024 18:28

V Karlíně a na Žižkově jsou benzínové pumpy. Zajeďte se k nim podívat. Mají tam i nabíječky.

Další nabíječky najdete skoro u každého Lidlu.

A. Suchánek 21.6.2024 18:22

Ja bych se zeptal autora, jestli nekde na sidlistich vidi u parkovaich mist stojany pro cerpani benzinu...nebo kde proboha ti lide, co parkuji na sidlistich, ten benzin berou? :-O

L. Novák 21.6.2024 17:27

Jistě. Milion za auto je maličkost, kterou si bude moci dovolit každý, kdo denně potřebuje jezdit... ;-D Ty si sem vždycky jenom přijdeš vyhonit péro, abys nám ukázal, že na to máš. Že tě máme za ČU;-OÁKA, ti zjevně nedochází... :-P

L. Novák 21.6.2024 17:22

Napsal jste jenom to, jak jste hloupě naivní a pod vlivem prolhané propagandy. Toť vše. :-)

L. Novák 21.6.2024 17:19

Milý soudruhu, ten článek je o technických, ekonomických, ekologických a dalších souvislostech, které v autě nevysedíte. Na pochopení totiž potřebujete širší a hlubší znalosti problematiky. A vy (i zpětným pohledem na vaše vstupy v minulosti) tyhle znalosti zjevně nemáte. Ale klidně si elektromobill kupte, přispějeme vám na něj skrze EU stát na úkor vlastní peněženky. Kdybyste od nás chtěl dobrovolný přípěvek, nejspíš bychom vám nakopali řiť! !! :-P [>-]

M. Kocián 21.6.2024 15:51

Když začínaly auta se spalovacími motory, nakupoval se benzín v lékárně a stačilo to. Dlouho ovšem ne.

J. Jurax 21.6.2024 15:27

No stejnou otázku jsem včera odpovídal panu Šejnovi takto:

Protože automobil je pro mnohé nezbytností pro zajištění obživy, neboť mj. ne každý žije v dosahu vyhovující MHD, může fakt, že milión lidí je v exekuci naznačit, že hodně lidí asi nebude mít 1,5 melounu na elektromobil, ale na ojetý spalovák za 20 papírů dosáhne. A ten ho z dědiny do práce dopraví taky, byť jistě s menším komfortem ... :-)

J. Jurax 21.6.2024 15:16

Nevidím to tak černě. Ostatně diskuze s jedinci zastávajícím stejné názory jako já je nudná, tedy lze-li ji vůbec nazvat diskuzí.

J. Jurax 21.6.2024 15:12

Ono asi záleží na lokalitě. V Karlíně či na Žižkově možná raritou budou ... :-)

U nás jsou raritou nesporně. A ano, můžete opáčit, že zatím ... :-)

J. Jurax 21.6.2024 15:07

Jojo, tak si zjistěte, kde se těží lithium a kde byly vyrobeny články baterky Vašeho elektromobilu. A odkud je měď na vinutí Vašeho elektromotoru.

D. Ondrejkovič 21.6.2024 15:05

Nepočítal jsem je, ale raritou to tam rozhodně není (Praha - Barrandov)

D. Ondrejkovič 21.6.2024 15:04

Jinak děkuji autorovi za ukázkový článek o elektromobilitě od někoho, kdo v tom zcela evidentně v životě neseděl ;-D

J. Jurax 21.6.2024 15:04

Ad nedostatek nabíječek - ano, a kolik máte na těch šest veřejných nabíječek v onom sídlišti elektromobilů? A tentýž argument na to, že jste dosud nezažil plnou či přetíženou nabíječku. Já nakonec taky ne, ač jezdím spalovákem, ale všímám si - prostě elektroauta jsou raritní zjev.

A u nás v malém moravském městečku kdysi okresním máme již dvě nabíječky na parkovištích u nákupních center. Už jsem tam i nějaké auto asi tak třikrát dobíjet viděl, ale jinak ale věčně zejí na nacpaných parkovištích prázdnotou.

D. Ondrejkovič 21.6.2024 15:03

Mohl by mi ještě někdo vysvětlit jak souvisí nákup NOVÝCH aut s lidmi v exekucích? Oni si lidé v exekucích kupují NOVÁ auta? A pokud ano - budou si je určitě kupovat i za 11 let? Já si tedy myslím, že jich se nákup elektrického auta netýká ještě nejméně následujících 30 let.

P. Rada 21.6.2024 15:03

Pane Šídlo děkuji byt jen za ironickou poklonu šířce mých znalostí a to přesto, že vesměs jen reprodukuji to, k čemu se jiní dobírali daleko obtížněji.

Mezi znalostmi mám přitom i tu, že kdo se nechce něco nového naučit, nebo nemá schopnosti to pochopit - prakticky mu to nelze sdělit - natož souvislosti vyvrátit.

J. Jurax 21.6.2024 14:52

No to je všecko hezké, ale zpátky na zem. Žiju a jezdím dnes v realitě, ne v budoucích chimérách.

Mimochodem tohle není nic nového, ale koncept sídliště s tzv. občanskou vybaveností, o němž jsem čítal již před půl stoletím. Tzv. komplexní bytová výstavba. Dokonce se je někde - arciť za bolševika - povedlo v osekané formě a za dlouho realizovat. Dnes při developerské výstavbě je to poněkud složitější.

D. Ondrejkovič 21.6.2024 14:51

Ad nedostatek nabíječek - nesouhlasím. Bydlím na pražském sídlišti a veřejných nabíječek mám asi 6 v pohodlné docházkové vzdálenosti. Rozhodně to jako problém nevnímám. Elektromobil mám od února a jezdím v něm PŘEVÁŽNĚ dlouhé trasy po dálnicích. Žádný problém - jezdím je za stejné souhrnné časy jako jsem jezdil dřív se spalováky. Např. čerstvě minulý týden Luhačovice - Praha - 2 zastávky po 20 minutách na jídlo, pití a WC, během kterých se auto i nabilo (jinak by tam jen bezúčelně stálo na parkovišti).

Ad pořizovací cena - již dnes je vyrovnaná ve vyšším segmentu, za 11 let bude úplně jinde (před 5 lety stál průměrný elektromobil 2,5 milionu, dnes stojí kolem 1 milionu). Za 11 let bude zcela jistě pod úrovní dnešních nových spalovacích aut ve všech segmentech díky masové výrobě. A elektromobily jsou i technicky jednodušší a tedy levnější.

Za půl roku, co to auto mám jsem ještě NIKDY nezažil plnou ani přetíženou nabíječku. Nikdy a nikde. To, co píše autor je mýtus. Může se to stát raritně, například v první den prázdnin. I tak už je rychlonabíječek všude dost.

Rychlonabíječky u moderních aut už baterie neničí - dat už je k tomu dost. Tesla nebo Kona nabíjená 5 let jenom na rychlonabíječkách má SOH kolem 95-97%.

Ad problematické vytápění - taky mýtus - moderní auta mají tepelné čerpadlo - rozdíl při plném výkonu topení i klimatizace je cca 5 km při zbývajícím dojezdu přes 300 km. Čili zanedbatelné.

A prosím, nepoučujte mne o tom, jaké mám JÁ zkušenosti se SVÝM autem - je to stejně trapné, jako když chlap poučuje matku tří dětí o porodu.