17.5.2024 | Svátek má Aneta


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
EW 23.3.2008 0:49

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: pan Metelka je posedly -- to poznate uz z arogantniho tonu prispevku.

A trebas nechapu, proz adjustovali Huancayo - tam je totiz meteostanice, ktera je zapojena do mezinarodniho mereni zemskeho magnetismu a je to oficialni stanice statniho vyzkumaku, takze tezko predpokladat, ze tam sedi nejakej jouda, kterej neumi odecist teplomer.

EW 23.3.2008 0:43

Re: Re: Re: Re: Re: Re: pan Metelka je posedly -- to poznate uz z arogantniho tonu prispevku.

Nekrivdete tem Peruancum!

Adjustace dodava Giss pomoci algoritmu, s tim nemaji mistni nic spolecneho.

EW 23.3.2008 0:42

GHCN stanice

Kdo si chce prohlizet adjustovana a neadjustovana data Global Historic Climate Network, lze se ke grafum proklikat lip pres website Sinana Unura. Zde je link na ceske stanice. Pri pohledu na graf jsou cerne data neadjustovana, cervene pres ne data adjustovana.

gill 23.3.2008 0:40

Re: jojo, realita na naše kecy kašle

Líbil se mi ten postřeh s ropou a likvidací Sovětska. Že alternativní paliva nejsou nápad zelených, ale běží hlavně o ropný trh, to už je dost lidem jasné - bohužel ne majoritní skupině. :-) A souhlasím, že globální změny klimatu můžou být malér (ať je za ně zodpvědný Hélios, nebo Adam), ale ropa je průser nejmalérovatější.

Gerard 23.3.2008 0:39

Re: Re: Re: Re: Re: pan Metelka je posedly -- to poznate uz z arogantniho tonu prispevku.

Proboha! Absolutně nechápu podle jakého klíče ty teploty upravovali. Vypadá to, jako kdyby si soudruzi z peruánské meteorologické služby sedli večer s trochou místní pálenky a ty teploty tam dočmárali propiskou, aby se shodovaly s tím, co chce Hansen slyšet, ve stylu José "placni tam 3 stupne a bude to dobry".  (v uvozovkách uvádím citaci)

EW 23.3.2008 0:28

Re: Re: Re: Re: pan Metelka je posedly -- to poznate uz z arogantniho tonu prispevku.

Jezismarja, zase ten antikrist McKitrick! Padam na kolena a prosim zelene bohy o odpusteni, ja neboha hrisnice, ze jsem na tento kacirsky list pohledla...

A vy se zas muzete kouknout na adjustovani v Peru stylem "placni tam 3 stupne a bude to dobry".

http://www.climateaudit.org/?p=2793

Hubert Mašín 23.3.2008 0:26

Re: Re: Re: Re: o kolik například zvedlo průmernou teplotu Klementina Jižní město,Prosek,Barandov Lhotka

Zástavba v okolí může klidně být skoro stejná, ale docela určitě se v ní a okolo ní (ulice) dneska promění mnohem víc elektrické a chemické energie na teplo. Taky se celé město rozrostlo na minimálně desetinásobek (a všude v něm  se to teplo z dovezené energie vytváří) a protéká jím teplejší voda v řece. Vážně Vás nenapadá žádná souvislost se stoupající teplotou v tomto místě ? A co že to čtete ?

EW 23.3.2008 0:23

Re: Re: Re: Re: Re: Re: takže si to shrňme

O te korelaci mezi ceskymi stanicemi je jedna disertace, mozna ji znate

http://www.climahom.eu/about_me.html

akorat ale jine studie ukazuji, ze cim nize k rovniku, tim je korelace mezi blizkymi stanicemi nizsi. Takze kdyz HansenuvGiss koreluje a adjustuje stanice, ktere jsou od sebe podle te jeho site vzdaleny treba 1200 km...uf.

Hubert Mašín 23.3.2008 0:06

Re: Re: jako tragický antropopatologický případ

Zephire, mám velkou radost z Tvých příspěvků a z Tvého osobitého jazyka i způsobu "uvažování". Nedej se, buď svůj, kazíš to panu Metelkovi mnohem víc, než bych dokázal třeba já a nejspíš i ten Březina. On není každý odborník na klimatologii nebo statistiku, ale s Tvými praktickými ukázkami se vlastně už nedá tápat :-)

quetzal 22.3.2008 23:57

to s vrabci jsem taky slyšel - takových pokusů bylo více ...

a příroda - ta mrcha - si stejně dělá, co chce! ;-P

EW 22.3.2008 23:56

Re: Re: Re: Re: Re: Cert vi.

Ale vzdyt jste v predchozim postu tvrdil, ze neni nicehoz neznameho 8-o

EW 22.3.2008 23:52

Re: Re: Re: Re: Re: slavní měřiči mají téměř 40 % stanic umístěných tak šikovně

V mem pripade testosteronem sotva :-D

EW 22.3.2008 23:50

Re: Re: Re: Re: o kolik například zvedlo průmernou teplotu Klementina Jižní město,Prosek,Barandov Lhotka

Podle Manna a spol je to klidne mozne. Kdyz tak rad ctete, jiste znate pojem "teleconnections", ne?

Gerard 22.3.2008 23:48

Re: Re: Re: tak by se měl teoreticky ohřívat lépe

To byste nevěřil, jak je v Austrálii kosa! ;-D

Gerard 22.3.2008 23:47

Re: Re: Re: pan Metelka je posedly -- to poznate uz z arogantniho tonu prispevku.

Možná už jste četl. Tvrdí tam, že až za 1/2 oteplování od r. 1980 je zodpovědné "oteplování teploměrů".

http://icecap.us/images/uploads/MM.JGRDec07.pdf

EW 22.3.2008 23:45

Re: Re: Marde,

Ano, existuji - zrovna loni skoro touhle dobou se dve sice zkusene, ale propagandou patrne zcela zblble polarnice vydaly ukazovat svetu i skolni mladezi, jak rozmrza Arktida.

 S omrzlymi paznehty je museli letecky dopravit zpet...pritom mely holky s sebou i neopreny, aby jako mezi tema krama mohly plavat. A mely i satelit, aby mohly skolni mladezi telemostem ukazovat ty topici se ledni medvedy...jojo, to byla ukazka vitezstvi ideologie nad zdravym rozumem a vlastni zkusenosti.

EW 22.3.2008 23:37

Re: Re: tak by se měl teoreticky ohřívat lépe

Chcete rict, ze v Africe a Australii je chladneji, perotoze tam nemaji Golfsky proud??? 8-o

EW 22.3.2008 23:35

Re: Re: Vy nevíte, kolik bylo kterých, ale tvrdíte, že "nula od nuly pojde"

Tak to mne desite - prave tento predpoklad vede k tomu, ze vysledkem je presna serie zcela nepresne spoctenych cisel. Ono staci, kdyz sledovany jev nema rozlozeni, ktere predpoklada vami zvolena metoda...

EW 22.3.2008 23:33

Re: Re: pan Metelka je posedly -- to poznate uz z arogantniho tonu prispevku.

A kdyz uz tady tak okounite, vazeny Metelko, treba byste mi mohl vysvetlit jak je to se stanicemi GHCN jako Neurode,  Schossl, Smetschna,  jejichz WMO cisla ted plati pro Pec pod Snezkou, Tusimice a Praha-Ruzyne, pritom data v GHCN jsou jen pro 19. stoleti. A Schossl jsou Vsestudy, coz je od Tusimic prece jen trochu mimo. A souradnice uz neodpovidaji vubec - to puvodni Neurode je podle nich dost daleko v polskem vnitrozemi.

Rovnez mne rozesmala charakteristika Milesovky v GHCN, kde se pise, ze je "in a mountainous valley, but NOT on a mountain top". A to je prosim stredni Evropa, civilizovana zeme. Bojim se pomyslet, jak asi odpovidaji pravde data pro stanice v Tretim svete.

EW 22.3.2008 23:25

Re: Re: Re: kolik je těch stanic nevhodně umístěných ve prospěch oteplení a kolik v neprospěch oteplení

Treba taky Milesovka, nejen Kvilda. Ale problem opravdu neni v ceskych stanicich. I to zatracene Klementinum lze smysluplne korigovat, protoze v okoli jsou dobre stanice , tepelny ostrov byl meren ceskymi odborniky a trend je v souladu se stredoevropskym. Mne vadi ty umele prisouzene adjustace GISS, a ze nejsou male!

JC 22.3.2008 23:16

Re: Tolik diskuze nad tím že za 100 let stoupne teplota o 0,4C je neuvěřitelné :-)

Mě ta globální řešení problémů připomínají jeden také vědecký experiment z minulého století, kdy v Číně presně statisticky spočítali kolik procent z úrody jim sezobou vrabci, celonárodně je vyhubili a násedně jim celou úrodu sežrali přemnožení brouci.

L.Metelka 22.3.2008 23:09

Re: pan Metelka je posedly -- to poznate uz z arogantniho tonu prispevku.

;-D

Taky dobrý...

Ladislav N. :-))) 22.3.2008 23:08

Re: ZEPHIR IP: 85.160.40.xxx

a blábolí, a blábolí, a blábolí....

ginANDtonix 22.3.2008 23:07

Re: Tolik diskuze nad tím že za 100 let stoupne teplota o 0,4C je neuvěřitelné :-)

Mluvite mi z duse, priteli. R^R^R^

ginANDtonix 22.3.2008 23:06

pan Metelka je posedly -- to poznate uz z arogantniho tonu prispevku.

Nechci hodnotit obsah -- treba ma pravdu (stejne to nic nedokazuje, ani nevyvraci). Ale tihle lide vzdycky mluvi s takovou desnou aroganci, ze se vam z toho dela nevolno. Pocitam, ze stejnym tonem mluvili/psali ve stredoveku inkvizitori o carodejnictvi, za druhe valky nacisti o cistote rasy atd..

Jasne, pan Brezina je totez jen s opacnym znamenkem. Ale v teto chvili s timto nabojem jde proti proudu, proti te nechutne arogantni vetsine podporovane tupohlavym davem... Takze mi tolik nevadi, jako ti Metelkove a ostatni hlasatele jedine spravne pravdy...

Mard 22.3.2008 22:58

Tolik diskuze nad tím že za 100 let stoupne teplota o 0,4C je neuvěřitelné :-)

Kdyby tolik lidí dumalo jak dosáhnout toho aby nebylo v obchodech zkažené maso, nebyly nákazy boreliózou ani meningokokem, tak to by byla pohoda. Denně zemře jen u nás v našem malém státě kolem 3 lidí na následky automobilové nehody a to nikoho moc netrápí. Ale vzestup teplot o nepatrnou hodnotu a vzestup moří o dva nebo tři decimetry, když se správně podá, tak je z toho globální problém, kvůli kterému lítají stovky lidí tryskáči z jednoho kouta světa na druhý a na který se vydávají miliony dolarů. Doba je šílená a svět úpí vyvrácen z kloubů.....

ZEPHIR 22.3.2008 22:50

Re: tak by se měl teoreticky ohřívat lépe

Neteoretizujte, to, proč na jižní polokouli neni Golfskej proud a díky tomu je tam na pevnině chladněji je stará vesta, známá dávno před tím, než se nějaký globální oteplování začalo řešit. Jen objevujete trakař.

L.Metelka 22.3.2008 22:48

Re: Re: Re: podivné je, že na jižní polokouli teplota neroste

Velká tepelná kapacita vody je ten problém na jižní polokouli...

Mard 22.3.2008 22:45

Re: Já zase s Vámi nesouhlasím,

Hehe ;-D, díky! Já tedy každopádně souhlasím a hlasuji pro.

Mard 22.3.2008 22:44

Re: Re: podivné je, že na jižní polokouli teplota neroste

No to je sice možná pravda, ale když budeme tvrdit že zdrojem oteplení je pohlcené sluneční záření a zdrojem ochlazení odražené sluneční záření, tak vzhledem k periodě o kterou tady jde (dlouhou) je nějaké proudění zanedbatelné. Buď něco přenáší teplo z jihu na sever nebo se ohřívá více sever než jih! Pochybuji že by města měla tak velké teplotní vyřazování že by to ovlivnilo globální teplotu. Z nočních fotografii severní polokoule je vidět, že zástavba není dominantní  a spíše převládají nezastavěná území.  Pár osamocených baráků s teplotou nic neudělá a těch měst je jen pár stovek. A naopak protože jih má větší plochu moří než sever, tak by se měl teoreticky ohřívat lépe, neboť voda lépe akumuluje teplo než více izolující hornina.