17.5.2024 | Svátek má Aneta


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Mard 23.3.2008 18:09

Re: GHCN stanice

To je zajímavé, že ty dřívější teploty jsou adjustovány do záporna. Například Cheb (11406, to je ta první v levo) má zcela zřetelné změny k záporným teplotám v minulosti. To jde proti logice věci. Když roste urbanistická výstavba v posledních cca 50-ti letech, tak by naopak měly být poslední teploty posunuty nahoru a mělo by se korigovat tak, že novější teploty budou korigovány do záporna. Vrtá mi to tedy hlavou :-(

Hipik - pravicovy recidivista 23.3.2008 18:01

Re: Re: co to udělá když

Jo ekonomicky vyjadreno - kdyz se otepli, nebudu muset tolik topit a tudiz omezim spotrebu i tech fosilnich paliv. Z precesniho cyklu zname mozna tak poslednich tisic let a to nektere udaje maji asi takovou hodnotu, jako ze do nektereho evropskeho kralovstvi za rok prileti drak a sezere princeznu a cekat se bude na statecneho Honzu. ;-P

Mard 23.3.2008 18:00

Re: Re: Re: zelená totalita - ?

člověče, nebuďte směšnej. Autor komentáře měl pravdu že vy máte lokajský způsob uvažování. Než aby jste něco sám zvážil, tak se raději podvolíte názoru někoho jiného.

I.Laengsfeld 23.3.2008 17:59

Re: Re: Re: Arogance

Pane A.R. alias D.M. alias black hawku a red bulle, zlodeji nicku, jiz jsem Vam jednou pri podobne prilezitosti odepisoval, ze ani pred rokem 1989 a  to ani v zminene strane nebyly v nasi instituci  u moci osoby s takhle vyraznou mentalitou "domovniho  duvernika"  jakou tady predvadite Vy . Navic Vas prispevek postrada logiku, krome tedy te vzdypritomne  snahy, Vas   tak dobre charakterizujici (lepe nez  IP)   prevadet kazdou debatu do osobni roviny :-P

Mard 23.3.2008 17:56

Re: Re: Re: Arogance

To je zajímavé, jak vy podle nositele určujete kvalitu myšlenky. Být Einstein členem komunistické strany, tak by jste plival na teorii fotovoltaického jevu :-(

Mard 23.3.2008 17:55

Re: Re: Re: Re: Arogance

Ano, naprostý souhlas. Včetně obdob křižáckých válek a včetně vyrojení se šílených vykladačů víry, kteří budou vyrábět důkazy na jejich ospravedlnění :-(

Mard 23.3.2008 17:53

Re: Novinky z virtuální gyn-ekologie

Super joke :-) ;-D Dávám za jedna! R^

Mard 23.3.2008 17:51

Re: Re: na zaklade takovych modelu

Za oknem je sněhová chumelenice a Vy máte snahu pomoct Arabům aby jim ropa vydržela co nejdéle. Co si myslíte, že se stane, když Evropa omezí spotřebu ropy? Nic, jen Čína a Indie bude spotřebovávat více za méně peněz. Tedy rozvoj jejich průmyslu bude financován evropskými penězi.

vltava 23.3.2008 17:49

Re: Re: Re: Arogance

Zlatá slova. Globální oteplování je skutečně spíše záležitost víry než vědy.

richard 23.3.2008 17:05

Re: Re: průměrná délka penisu se zvětšuje

Není, je to jen způsob uvažování současných globálních oteplovačů v jiné rovině. 

I.L. 23.3.2008 17:04

Re: Re: Arogance

Je zajimave, pane Milosi Zahradniku, ze vy jako byvaly komunista (pred r. 1989) se ohanite marxismem. Rv Rika se tomu pokrytectvi Rv

para 23.3.2008 16:48

Velmi pěknej příspěvek.

Vždycky mě potěší pročítat argumentaci a sledovat myšlení toho kdo se zjevně vyzná v problematice opravdu do hloubky. Kéž bych měl takovej zážitek tady u "Neviditelnýho Pejska" častěji.   Díky Metelko!VV

ZEPHIR 23.3.2008 16:47

Re: na zaklade takovych modelu

Říkám přece, že GO je zástupná kampaň, jak lidstvo přimět přejít na alternativní zdroje bez zbytečnýho zvýšení cen ropy, který by nás vrátilo do let studený války. Když budete popírat oteplovače, jediný čeho dosáhnete je vyšroubování cen ropy a rozkolísání ekonomik, který nedokážou ustát, že se v obrovských objemech obchoduje s tak drahou komoditou.

A o jakých modelech mluvíte - tak tajou ty ledovce, nebo ne? To si fakt myslíte, že mizej kvůli nějakým modelům?

ZEPHIR 23.3.2008 16:37

Re: průměrná délka penisu se zvětšuje

Podle je to blbost, ne?

Petr z Tábora 23.3.2008 16:37

Re: Tak oteplování ???

Patřím sice také k těm, kteří si myslí, že si dinosauři při vyšších teplotách a vyšším obsahu CO2 nežili špatně a ovládali Zemi podstaně déle, než to asi zvládne člověk.

Nicméně Vaše odvolávka je hoax.

karbet 23.3.2008 16:35

Re: co to udělá když

Máte samozřejmě pravdu. Jenom jste myšlenkově předstihl témata dnešních diskuzí. Jedná se totiž o to, jaký vliv dnes člověk přináší. Narušení vodní rovnováhy ? CO2 ? Metan ? Něco jiného ? Dokud nenajdeme odpověď na tuto otázku, nevíme, jaké nastanou regulační mechanismy a jaký stav bude ta rovnováha ...

Navrátil Josef 23.3.2008 15:53

Re: Re: Re: můžeme si říkat co chceme,

..o tom, že se příroda proměňuje, dynamicky a proměňovat bude, není spor. Spor je o to zda ta proměna povede "proti" člověku, nebo ne. Příroda se vyrovná se vším, jistě ... a co člověk ? ...Taky možná se může stát, že těch 50 let  "hýření" budeme pak 1000 let  "vyrovnávat"  zbytečnou námahou  na záchranu.

mueller 23.3.2008 15:38

Pan Metelka tady v diskusi minuleho tydne

dal link na jednu ze zprav IPCC, kde jsou predvedeny predpovedi "globalni teploty" na pristich zhruba dvacet let, udelane v roce 1990, 96 a tusim 2001 (za to mu budiz dik).  Je to bozsky pohled, krivky lisici se nepatrne od linearnich (aspon ta 1990), s intervaly spolehlivosti jako mensi slon. Takove ohromne a skvele modely a vyprodukuji predpovedi, ktere se nedaji pouzit na nic, jenom snad na konstatovani, ze zbyva jeste dlouha a trnita cesta, nez vubec mozna nekdy k necemu budou. A na zaklade takovych modelu chteji Metelkove rozhazovat stovky miliard dolaru pochybnym existencim.

I. Laengsfeld 23.3.2008 15:28

Re: Re: zelená totalita - ?

Pozorny ctenar si z Capkovych fejetonu leccos odnesl. Treba  jeden jeho velikonocni zacina: "Velikonoce pro lyzare spocivaji predevsim v hledani snehu..." ;-)    Zimy za 1. republiky  vubec casto staly za starou belu, napriklad o VANOCICH roku 1924 VYHORELA cela stran s lesem v Krkonosich nad Dvorackami ke Kotli (1434 m n m )

Hubert Mašín 23.3.2008 15:21

Re: Re: Vaše vystupování... lidem znemožňuje...

Kdo zareaguje špatně, ten to schytá dvojnásob a já jsem se na základě Vašich příspěvků rozhodl reagovat opačně, než Vy. Tající ledovce a cena ropy s tím nemá co dělat, neovlivním ani jedno ani druhé, ale můžu si vybrat, komu budu dávat váhu a komu ne. Funguje to dlouho, mnohem déle než jsou na zemi lidé, i zvířata mají vůdce stád a smeček, vybrané na základě jejich chování. Nemám strach z komunistů, ale nestojím o žádné další uzurpátory moci s "vědeckou pravdou" v kapse.

Hubert Mašín 23.3.2008 15:09

Re: Re: v teto chvili s timto nabojem jde proti proudu

Jasně, Rusové nakupují ropu a tu potom ani nedovezou, asi ji někde rozdají nebo vypustí. Gratuluji k nastolení dalšího celosvětového problému, CO S PŘEBYTEČNOU ROPOU ?

EW 23.3.2008 14:52

Re: Re: v teto chvili s timto nabojem jde proti proudu

A co presne nam ty vetrniky prinesou, krome toho, ze odcerpaji zdroje, ktere se mohly vyuzit na smysluplne a ekonomicky zdrave prizpusobovani?

A s Rusama prosim nestraste - jeste nikdy nezavreli kohouty tomu, kdo platil.

Tokamak 23.3.2008 14:31

Re: co to udělá když

Dost pravděpodobně si Země najde nový stav, kdy budou energetické toky v rovnováze. To že jsme do ovzduší přidali trochu CO2 navíc, pak není nic nového, koncentrace byly i 20x vyšší než jsou dnes!!! Stejně tak pokud se bavíme o teplotách, tak 5 milionů let neustále klesají, takže za trochu více tepla můžeme být jen rádi. Z bližší minulosti se uvádí teploty v posledním interglaciálu o 3°C vyšší než v současnosti, zalednění v Zelené zemi pak vypadalo asi takto: http://www.ucar.edu/news/releases/2006/images/greenland_topo_ice.jpg

EW 23.3.2008 14:02

Re: Re: trend teploty vzduchu od roku 1901 ... je tak globálne ako aj regionálne veľmi spoľahlivý.

Ja nemam problem s tim, ze se otepluje - stavalo se tak i driv, horsi byla ochlazeni. Koneckoncu posledni velke ochlazeni ma na uctu tricetiletou valku a carodejnicke procesy na sever od Alp. Proc mi jdou Pysvejcovy adjustacni konstanty GISS na nervy je to, ze povrchova mereni teplot jsou nanestesti TEN etalon, podle nehoz se napr. kalibruje i satelitni mereni troposfery. Vzhledem k durazu na kladne odchylky mne dost znepokojuje, ze starsi data byvaji adjustovana smerem dolu, tedy ochlazovana...

Dale - Zeme se neotepluje vsude stejne, nejvetsi skok nahoru podle mereni stanic zaznamenala severni Eurasie, potazmo Sibir. Doufejme jen, ze Rusove merili presne - nektere skepticke hlasy nadhazuji, ze v minulosti kvuli "polarnim prispevkum" zaokrouhlovali data smerem dolu...

I klimaticke modely nepredpovidaji vsude stejnou zmenu, proto je sakra dulezite mit naprosto neprustrelna povrchova mereni, aby se dalo hned rict, kde modely ujizdeji. Mimochodem, prvni generace modelu predpovidala otepleni v Antarktide, kde se naopak spise ochlazuje, takze ty modely museli zkorigovat.

Navrátil Josef 23.3.2008 13:34

co to udělá když

Pro ty co přišli pozdě do debaty, zopakuji :

Patřím k laikům. Víme, že dějiny Země zažily střídání klimatických změn a že by to nebylo nic nového kdyby se nyní oteplovalo, ale….ale v historii, řekněme v období 50-100 tisíc let zpět se tyto teplotní změny a tím klimatické projevy odehrávaly ve vzájemném propojení všech vlivů, které si „řídila“ sama příroda na Zemi i mimo Zemi.( v jejím okolí  např. změny zemské osy, změny záření Slunce, změny pozic planetek, některá sem spadla atd., to vše jako změny vnější a „vnitřní“ především složení atmosféry ( ozon, pára ), pak třebas přepólování magnetického pole, a ve starších dobách změny sopeční činnosti,…atd., prostě "suma změn, suma vlivů na změny", nebudu to rozepisovat. Myšlenku, kterou ovšem chci říci je, že si příroda sama harmonicky reaguje na mnoho faktorů změn ( na všechny ) do jakési výslednice stavůůůů…, konkrétní stop-stavy jsou v různých obdobích historie v rovnováze. Příroda se reguluje sama stále v rovnovážných stop-stavech. Dnes ovšem když do tohoto procesu změn, ( které byly, jsou a budou, a které si příroda sama řídí, a které jsou v každou dobu rovnovážnými stop-stavy ) si přijde člověk a jeho nový vliv. Ten „je přírodou řešen“, ano, i tento bude příroda asimilovat a řešit (!)… do nějaké rovnováhy, ale…ale jaké ? Je to vliv „navíc“, vliv „umělý“, který by samovolně nenastal. ( Nevíme zda nastane pouze vyrovnání vlivů, anebo nějaká nezadržitelná řetězová reakce nových stavů ? ). Nyní vstupuje do  „původního fyzikálního stavu“ procesů i na Zemi i v okolí Země nový umělý zásah-vliv…; co to udělá ? Víme to ? Víme ( ! ). Příroda najde rovnováhu. Ale jakou ? Proč např. vědci neudělali pokus a nehodili na Slunce vodíkovou bombu, co to udělá ? ( abychom je pak tam mohli naházet všechny ). Proč ?

JanaB 23.3.2008 13:25

Re: Re: slavní měřiči mají téměř 40 % stanic umístěných tak šikovně

Ty milovníku ledovců, teplota se přece má měřit ve stínu a ne na slunci, tak co tady plácáš o zastínění stromy?8-o Naopak, právě ty zastíněné stanice asi budou měřit teplotu nejpřesněji.

krmič 23.3.2008 13:07

Re: zelená totalita - ?

A to letošní počasí není nic tak mimořádného. Opravdu asi jenom mladí lidé si myslí, že dřív bylo počasí ukázněné podle prvouky z obecné školy, žádné zvraty, žádné extrémy. Že je počasí vrtkavé, to krásně popisuje třeba Karel Čapek v knize Zahradníkův rok. Věnuje se tomuto tématu dost obšírně na mnoha místech knihy. Tak třeba kapitolu Zahradníkův leden končí slovy: "A zatím, aniž měl o tom tušení nebo aniž se o to nějak přičinil, mu vyrazily na zahrádce krokusy a sněženky."

Pavel 23.3.2008 12:58

Novinky z virtuální gyn-ekologie

Novozélandský vědec John E. Kolog zveřejnil své grafy průměrné délky penisu za posledních 10 let a zjistil, že průměrná délka penisu se zvětšuje, takže za sto let bude přesně  53,27 cm. To  ovšem znamená, že většina souloží bude fÿzicky neproveditelná a lidstvo do té doby vyhyne. Navrhuje, aby se na trh zaváděla umělá smšťovadla údů, případně jiné metody zkracování, obklady ledem, homoephatie a podobně. Sám s tím ale ještě nezačal, nemá svolení od manželky.

krmič 23.3.2008 12:56

Re: zelená totalita - ?

Zase si někdo plete meteorologii s klimatologií? Ale teď stojí na té správné straně, takže to nevadí! ;-)