28.4.2024 | Svátek má Vlastislav


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
tyro 28.5.2007 12:46

Re: K čemu je ten RADAR...?

 Výstižné. Dík za vyjádření i mého názoru a postoje.R^

zk 28.5.2007 13:14

Re: Re: K čemu je ten RADAR...?

Dík za Váš příspěvek, mám stejný názor!

rýpadlo 28.5.2007 13:31

Re: K čemu je ten RADAR...?

Ano, ano, ano!

Karel 28.5.2007 13:39

Re: K čemu je ten RADAR...?

>-

ps 28.5.2007 14:01

Re: K čemu je ten RADAR...?

Nechtějí, ale je jim to prd platný. Každý je ve sféře číchsi zájmů. Jde jen o to, abychom byli ve sféře zájmů které se alespoň částečně shodují s našimi.

Josef 28.5.2007 14:12

Re: K čemu je ten RADAR...?

NEBYVALE ! Jste si tak jist ? Byvale, a ma to kolem sveta hodne precedentu! Amici i jine velmoci pouzivaly vzdy ruznych forem natlaku, aby dosahli sveho! (Rusko plyn, USA hosp. bojkot, embargo).

JiriH 28.5.2007 15:02

Re: K čemu je ten RADAR...?

Skvělé a výstižné. Zajímavé je, že žádný z odpůrců se k těmto argumentům věcně (a naštěstí ani jinak) nevyjádřil.R^R^R^>-

Ludva 28.5.2007 15:11

Re: K čemu je ten RADAR...?

To je Váš výklad. Pokud je správný, tak se nemůžeme divit ostrým Putinovým vyjádřením a možná i hospodářským sankcím ze strany Ruska. Ale čím si tedy vysvětlujete oficiální propagandu o hrozbách ze Severní Koree a Íránu ? To patří nám primitivům, kteří se obejdeme bez přímého vlivu velmocí na našem území ? Jinak si myslím, že Váš důvod je prozaičtější. Věříte v ochranu svého majetku cizími žoldáky. Na to se dá také doplatit.

Joska 28.5.2007 15:14

Re: K čemu je ten RADAR...?

R^!

nup 28.5.2007 15:17

Re: K čemu je ten RADAR...?

Vyhrožování povinnou vojnou není vyhrožování ani vydírání? Ujednoťte si to, souzi...;-P

Milgred 30.5.2007 16:07

Re: K čemu je ten RADAR...?

:-)Souhlasím s posledním odstavcem Vašeho článku, mám stejný názor.

Bob 28.5.2007 12:42

Neříkám pro nebo proti,

ale všímám si rozdílného postoje velmocí: 1.Pokud radar nebude, Amerika nám to vyčítat nebude, ani se na Česko nenaštve. Několikrát nás její představitelé ujistili, že tohle je čistě naše suverénní rozhodnutí. 2. Pokud radar bude, ruské vedení to nerozchodí. Několikrát nás varovali, že oni to tak nenechají - rušští generálové evidentně věří, že jednou přijde čas, kdy se budou moci na území ČSR vrátit i se svými vojsky...

zk 28.5.2007 13:13

Re: Neříkám pro nebo proti,

Bohužel máte pravdu, jenže mnoho lidí to vidí jinak, případně by jim udělalo radost až by se ta ruská vojska tady zase objevila

ladik53 28.5.2007 12:41

říkám to znovu

Podle mně je radar přijatelný pro všechny, Americká technika s českou obsluhou. Není naprosto nutné, aby u nás američtí vojáci byli. Naši operátoři a technici to určitě zvládnou stejně jako Američani.

harry 28.5.2007 13:12

Re: říkám to znovu

Problem je, ze i) tady se vsechno rozkeca ii) hodne se tu krade.....

Joska 28.5.2007 15:15

Re: Re: říkám to znovu

Bohužel... máte pravdu!R^

zk 28.5.2007 13:16

Re: říkám to znovu

Jenže je to jejich majetek, proč Vám vadí, že by ho obsluhovalo cca 200 lidí. Vždyť už tady je mnohem víc Američanů, kteří Vám snad také nevadí, nebo ano?

ladik53 28.5.2007 13:44

Re: Re: říkám to znovu

Ale mně to nevadí. Budou je chraňovat jejich spojenci v rámci NATO, vybavení jejich technikou. Co je na tom špatného, že tu nebudou cizí vojáci. Když tady lidi nechtějí cizí vojáky tak ať tady nejsou. Takhle to může fungovat. Už někdo položil těm co nesouhlasí s vojenskou základnou otázku jestli by souhlasili v tomto případě s americkým radarem bez přítomnosti Američanů. A navíc-v tomto případě to ani není nutné, účel to splní a o to přece jde!

Pepa Jetel 28.5.2007 12:23

Souhlasím, kromě 6 a 8.

6. Preventivní obrana je dlouhodobá záležitost a zvlášť přítomnost cizích vojáků na našem území. Nebo byste myslel, že by bylo dobré je sem teď pustit a za pár let je zase vyhodit, až se třeba okamžitá situace změní? Uvažování o kontextu je v tomto případě velmi nutné.

8. Nevím, jak chcete zařídit, aby byl národ v této otázce jednotný. Je pravda, že absence argumentů v diskusích je hodně vyhrocuje. Ale to je chyba stoupenců radaru, že nepředkládají věcné argumenty k diskusi (a také odpůrců, že je nevyžadují).

tyro 28.5.2007 12:38

Re: Souhlasím, kromě 6 a 8.

 Co je podle vás věcný argument?

Pepa Jetel 28.5.2007 13:10

Re: Re: Souhlasím, kromě 6 a 8.

Důvody, proč bude pro nás radar výhodný. "Loajalita spojenci", "nas*ání komunistů", "začlenění do vyspělého demokratického světa", "Němci je mají taky" nepokládám za argumenty.

brok 28.5.2007 12:18

schizofrenie odpůrců základny

Za schizofrenní považuji názor některých (v mém okolí většiny) odpůrců americké základny. Pronájem několika hektarů nezemědělské půdy a přítomnost cca dvou stovek vojáků považují za ztráru suverenity, zatímevropskou ústavu schvalují. Evropská ústava nás ale zcela zbavuje suverenity. O naší zahraniční politice bude (podle ústavy EU) rozhodovat unijní ministr zahraničí (pravděpodobně Němec nebo Francouz), evropská komise bude rozhodovat o našem zamědělství, potravinářství, dopravě, energetice a my smíme rozhodovat jen o těch kompetencích, o kterých nechce rozhodovat evropská komise. A to je ta pravá suverenita. Při tom však volný pohyb osob bude pro nás i nadále silně omezen ve většině členských států. Raději bych viděl odchod z EU než odmítnutí americké základny.

Hledajíci 28.5.2007 12:28

Tak z té EU vystupte

vybudujte znovu ostnaté zátarsy s minovými poly, hlídané po zuby ozbrojenými přislušniky  PS se psy.  

zk 28.5.2007 13:19

Re: Tak z té EU vystupte

A proč by stát, který není v EU měl mít ostnaté dráty a minová pole. Má to snad Norsko nebo Švýcarsko? To by tady museli vládnout ti, kteří se dostali k moci ve 48. Zátarasy a minová pole nebyl proti těm venku, ale proti těm uvnitř. 

brok 28.5.2007 13:30

Re: Tak z té EU vystupte

Typický příklad levičáka - sice to spolu nesouvisí (zátarasy a členství v EU), ale je to "úderné heslo".

tyro 28.5.2007 12:35

Re: schizofrenie odpůrců základny

 Evropskou ústavu ve valné většině lidé ani nečetli a kdo ji četl, nebyl z ní moudrý. Byla tak obsáhlá a složitá, že nebyla pochopitelná ani právníkům. Evropská Unie se teprve v podstatě vytváří a hledá mantinely pro pravomoci.

 Možnostt vystavění radaru u nás začíná teprve projednávat naše vláda s Američany. Ještě vůbec není jasné za jakých okolností by se stavba u nás povolila. Nikdo u nás ještě nedal souhlas k takovému kroku. Přesto se v médiích rozpoutala vášnivá diskuze o radaru a naposledy už demonstrovali odpůrci a žádají referendum.

 Takže jednoduše je to vždy o politické masáži voličů, ačkoliv málokterý může tvrdit, že problému rozumí. Já jsem pro radar a to z politických důvodů. Chci spolupráci s USA ve věcech obrany a ne jen vyvolávání hesel! Boj proti radaru a za referendum o něm vnímám jako útok levice s KSČM v čele. I to je jeden z důvodů, proč chci radar.

Tomas 28.5.2007 12:54

Re: Re: schizofrenie odpůrců základny

Radar je pouze politická otázka. Technické a jiné argumenty jsou druhotné. Proto je debata vášnivá a komunisté tak aktivní. Proto už je společnost rozdělená na příznivce a odpůrce a žádné argumenty na tom nic nezmění.

Stredocech 28.5.2007 15:15

Re: schizofrenie odpůrců základny

EU nám škodí, a to tak, že hodně. Už ten fakt, že jsme do EU vstoupili více méně proto, že jsme se neodvážili nevstoupit. Staré země EU si tam natahaly mraky machometánů, kteří představují pátou kolonu pro celou Evropu a je nebezpečí, že je budou chtít lifrovat i k nám.

Američané nám neškodí nijak a tahají kaštany z ohně za celou naši euroatlantickou civilizaci.

zloch 28.5.2007 12:01

Proč socialisté

neudělali referendum o nákupu gripenů? Gripen nena.sere islámské teroristy?(Y)

Ladislav 28.5.2007 12:03

Re: Proč socialisté

Gripen neznamena dlouhodobou pritomnost cizich vojsk na nasem uzemi. Je to tak tezke pochopit?