Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
P87a72v10e59l 76Š22t18e52m49b41e48r64k
Tady to chce skutečně objektivně srovnávat. Nabíječek je dostatek na současný počet elektromobilů.
Při současné (3 násobné) ceně se elektromobil skutečně finančně nevyplatí oproti spalováku i kdyby řidič měl po celou dobu životnosti energii zdarma.
Ta ekologe baterií ohledně kobaltu a lithia je úsměvná, když si laik uvědomí, že BEV nemá nic jako objemové díly spalovacího motoru a režii s motorovým olejem, což je také nemalá eko stopa motoristů. Takže ekologicky to smysl má. Při energetickém mixu ČR se to auto ekologicky do 2 let vrátí. Viz: https://www.hybrid.cz/pocitame-je-z-hlediska-emisi.../
J33i52n69d70ř52i32c67h 65P92l71z60á23k
Kdyby se měl počet automobilu jen zachovat, ne zvyšovat a všechna auta by byla elektro, pak bychom si celou republiku beznadějně zadrátovali kabely potřebnými pro nabíjecí stanice.
Jiná věc je, že zelení zločinci vůbec nemají v úmyslu nám auta ponechat. Auta budou jen pro vyvolené.
A16l37o72i38s 46S32u46c90h53á76n45e23k
Ja bych se zeptal autora, jestli nekde na sidlistich vidi u parkovaich mist stojany pro cerpani benzinu...nebo kde proboha ti lide, co parkuji na sidlistich, ten benzin berou? :-O
M13i36r29o64s39l10a14v 27K47o21c48i29á89n
Přiveze jim ho cisterna k pumpě, kde tankováním stráví tak minutu nebo dvě (i se zaplacením) a uvolní místo dalšímu. Pak hodně dlouho jezdí, než tam zase musí... Na co jste se to ptal?
D47a85v55i92d 93O26n22d86r91e70j83k44o24v13i18č
Jinak děkuji autorovi za ukázkový článek o elektromobilitě od někoho, kdo v tom zcela evidentně v životě neseděl
L12a73d78i74s34l56a49v 94N48o10v63á71k
Milý soudruhu, ten článek je o technických, ekonomických, ekologických a dalších souvislostech, které v autě nevysedíte. Na pochopení totiž potřebujete širší a hlubší znalosti problematiky. A vy (i zpětným pohledem na vaše vstupy v minulosti) tyhle znalosti zjevně nemáte. Ale klidně si elektromobill kupte, přispějeme vám na něj skrze
stát na úkor vlastní peněženky. Kdybyste od nás chtěl dobrovolný přípěvek, nejspíš bychom vám nakopali řiť!
D56a95v29i93d 88O52n48d97r45e89j97k58o60v32i36č
Mohl by mi ještě někdo vysvětlit jak souvisí nákup NOVÝCH aut s lidmi v exekucích? Oni si lidé v exekucích kupují NOVÁ auta? A pokud ano - budou si je určitě kupovat i za 11 let? Já si tedy myslím, že jich se nákup elektrického auta netýká ještě nejméně následujících 30 let.
J20i65ř44í 29Š24a95m94á24n73e42k
No stejnou otázku jsem včera odpovídal panu Šejnovi takto:
Protože automobil je pro mnohé nezbytností pro zajištění obživy, neboť mj. ne každý žije v dosahu vyhovující MHD, může fakt, že milión lidí je v exekuci naznačit, že hodně lidí asi nebude mít 1,5 melounu na elektromobil, ale na ojetý spalovák za 20 papírů dosáhne. A ten ho z dědiny do práce dopraví taky, byť jistě s menším komfortem ... :-)
D73a94v42i97d 90O16n91d40r53e65j90k72o75v94i91č
Ad nedostatek nabíječek - nesouhlasím. Bydlím na pražském sídlišti a veřejných nabíječek mám asi 6 v pohodlné docházkové vzdálenosti. Rozhodně to jako problém nevnímám. Elektromobil mám od února a jezdím v něm PŘEVÁŽNĚ dlouhé trasy po dálnicích. Žádný problém - jezdím je za stejné souhrnné časy jako jsem jezdil dřív se spalováky. Např. čerstvě minulý týden Luhačovice - Praha - 2 zastávky po 20 minutách na jídlo, pití a WC, během kterých se auto i nabilo (jinak by tam jen bezúčelně stálo na parkovišti).
Ad pořizovací cena - již dnes je vyrovnaná ve vyšším segmentu, za 11 let bude úplně jinde (před 5 lety stál průměrný elektromobil 2,5 milionu, dnes stojí kolem 1 milionu). Za 11 let bude zcela jistě pod úrovní dnešních nových spalovacích aut ve všech segmentech díky masové výrobě. A elektromobily jsou i technicky jednodušší a tedy levnější.
Za půl roku, co to auto mám jsem ještě NIKDY nezažil plnou ani přetíženou nabíječku. Nikdy a nikde. To, co píše autor je mýtus. Může se to stát raritně, například v první den prázdnin. I tak už je rychlonabíječek všude dost.
Rychlonabíječky u moderních aut už baterie neničí - dat už je k tomu dost. Tesla nebo Kona nabíjená 5 let jenom na rychlonabíječkách má SOH kolem 95-97%.
Ad problematické vytápění - taky mýtus - moderní auta mají tepelné čerpadlo - rozdíl při plném výkonu topení i klimatizace je cca 5 km při zbývajícím dojezdu přes 300 km. Čili zanedbatelné.
A prosím, nepoučujte mne o tom, jaké mám JÁ zkušenosti se SVÝM autem - je to stejně trapné, jako když chlap poučuje matku tří dětí o porodu.
J75i15ř72í 22Š75a29m23á11n30e38k
Ad nedostatek nabíječek - ano, a kolik máte na těch šest veřejných nabíječek v onom sídlišti elektromobilů? A tentýž argument na to, že jste dosud nezažil plnou či přetíženou nabíječku. Já nakonec taky ne, ač jezdím spalovákem, ale všímám si - prostě elektroauta jsou raritní zjev.
A u nás v malém moravském městečku kdysi okresním máme již dvě nabíječky na parkovištích u nákupních center. Už jsem tam i nějaké auto asi tak třikrát dobíjet viděl, ale jinak ale věčně zejí na nacpaných parkovištích prázdnotou.
P39e14t79r 48P75i60n80k54a61s
Hlavní důvod pro koupě el. auta je pro mně to, že nechci být závislý na dodavatelích ropy (nebudu jmenovat), kteří za naše peníze neví co roupama dělat, skupují naše firmy a ještě nás cenově vydírají. Pořád všichni mluví o soběstačnosti, a že jsme závislí na nich to nikomu nevadí? Poznámka o lidech v exekuci je trapná. Ti lidé nemají ani na benzinové auto a navíc, kde je psané, že všichni mají nárok na auto? MHD jezdí a na kolech se také dá jezdit a navíc je to ekologické!
L25a56d15i10s54l83a15v 28N17o66v44á46k
Ukázkový naivistický přístup. Vy ráčíte být Pirát či Magor ryze zelený?
Vy taky určitě věříte, že pěstováním biomasy na tzv. "biopaliva" zlikvidujeme "ropné šejky", že? Opak je pravdou! Jenom se tím zvýší spotřeba ropy...
P88e48t37r 48K89u31b12á97č
Pořád mám neblahé tušení, že pokud bychom odstranili nánosy ideologie - benzínové auto v rozumném technickém stavu a rozumně provozované - bude ve všech myslitelných zelených i nezelených parametrech ( včetně produkce CO2) - lepší než elektromobil.
P22a59v93e22l 68Š60í11d22l91o
Stačilo by snížit průměrné stáří aut v ČR z 16 let třeba na 10 let
P77a14v19e28l 24Š79í44d70l14o
A za šesté. Energie spálených pohonných hmot v ČR, rovná se současné výrobě energie v elektřině. (na osobáky stačí přidat "temelín". Ano vědci a vědkyně to popírají, protože stačí jen nevyvážet co vyrobíme ...)
Dále to znamená i "zesílit" rozvody energie. (tisíce tun mědi a dalších kovů z Číny, nové"trafačky", rozvrtání země...)
Ale hlavně proč tak nehorázně plýtvat? Když:
1. Lidstvo koncentraci CO2 neovlivňuje
2. Není žádný vliv CO2 na klima
(připomínám že mi to nedokázal vyvrátit (zatím) ani vševěd pan Rada)
M28i37r69o11s16l43a84v 91K50o64c52i98á84n
Vědci to nepopírají - není to tak dávno, co právě tohle v TV tvrdila ing. D. Drábová. Ale to je jen technická poznámka.
J38o78s56e49f 64H62r91u40š92k81a
Na Šejnu platí biblické přísloví: "Tupci se raději obloukem vyhni, neboť z jeho úst se nic nedozvíš". S Radou je to trochu složitější, ten toho ví až příliš mnoho.
P92a35v38e61l 34R28a74d68a
Pane Hruško když už diskusně nadhazujete tradované obecnosti, pak v souvislosti s článkem "Pětkrát mínus" především platí dlouho známé pravidlo:
Kdo hledá řešení - hledá možnosti - kdo nikoliv - hledá DŮVODY.
DŮVODY předvedl Kolman a předvádíte je i Vy a další konzervativní posměváčci kteří si k reálné elektromobilitě a její problematice zřejmě zatím asi nikdy nepřičichli.
Vyhledávání
TIRÁŽ NEVIDITELNÉHO PSA
Toto je DENÍK. Do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patřičně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. Šéfredaktor Ondřej Neff (nickname Aston). Příspěvky laskavě posílejte na adresu redakce.
ondrejneff@gmail.comRubriku Zvířetník vede Lika.
zviretnik.lika@gmail.comHYENA
Tradiční verze Neviditelného psa. Sestává ze sekce Stručně a z článků Ondřeje Neffa - Politický cirkus a Jak život jde. Vychází od pondělka do pátku.
https://www.hyena.cz