Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
P58a83v35e70l 47Š42t54e42m54b91e66r13k
Tady to chce skutečně objektivně srovnávat. Nabíječek je dostatek na současný počet elektromobilů.
Při současné (3 násobné) ceně se elektromobil skutečně finančně nevyplatí oproti spalováku i kdyby řidič měl po celou dobu životnosti energii zdarma.
Ta ekologe baterií ohledně kobaltu a lithia je úsměvná, když si laik uvědomí, že BEV nemá nic jako objemové díly spalovacího motoru a režii s motorovým olejem, což je také nemalá eko stopa motoristů. Takže ekologicky to smysl má. Při energetickém mixu ČR se to auto ekologicky do 2 let vrátí. Viz: https://www.hybrid.cz/pocitame-je-z-hlediska-emisi.../
J92i89n21d82ř75i55c35h 78P31l74z56á61k
Kdyby se měl počet automobilu jen zachovat, ne zvyšovat a všechna auta by byla elektro, pak bychom si celou republiku beznadějně zadrátovali kabely potřebnými pro nabíjecí stanice.
Jiná věc je, že zelení zločinci vůbec nemají v úmyslu nám auta ponechat. Auta budou jen pro vyvolené.

A16l82o97i80s 90S38u54c72h87á47n38e16k
Ja bych se zeptal autora, jestli nekde na sidlistich vidi u parkovaich mist stojany pro cerpani benzinu...nebo kde proboha ti lide, co parkuji na sidlistich, ten benzin berou? :-O
M97i36r19o32s22l40a75v 86K13o60c64i73á93n
Přiveze jim ho cisterna k pumpě, kde tankováním stráví tak minutu nebo dvě (i se zaplacením) a uvolní místo dalšímu. Pak hodně dlouho jezdí, než tam zase musí... Na co jste se to ptal?

D27a25v92i69d 24O75n82d36r73e63j64k44o72v50i25č
Jinak děkuji autorovi za ukázkový článek o elektromobilitě od někoho, kdo v tom zcela evidentně v životě neseděl
L46a93d24i54s61l14a83v 48N46o12v66á90k
Milý soudruhu, ten článek je o technických, ekonomických, ekologických a dalších souvislostech, které v autě nevysedíte. Na pochopení totiž potřebujete širší a hlubší znalosti problematiky. A vy (i zpětným pohledem na vaše vstupy v minulosti) tyhle znalosti zjevně nemáte. Ale klidně si elektromobill kupte, přispějeme vám na něj skrze stát na úkor vlastní peněženky. Kdybyste od nás chtěl dobrovolný přípěvek, nejspíš bychom vám nakopali řiť!

D97a68v57i54d 27O34n86d73r23e60j12k73o71v54i79č
Mohl by mi ještě někdo vysvětlit jak souvisí nákup NOVÝCH aut s lidmi v exekucích? Oni si lidé v exekucích kupují NOVÁ auta? A pokud ano - budou si je určitě kupovat i za 11 let? Já si tedy myslím, že jich se nákup elektrického auta netýká ještě nejméně následujících 30 let.
J34i72ř53í 87Š48a88m60á50n19e46k
No stejnou otázku jsem včera odpovídal panu Šejnovi takto:
Protože automobil je pro mnohé nezbytností pro zajištění obživy, neboť mj. ne každý žije v dosahu vyhovující MHD, může fakt, že milión lidí je v exekuci naznačit, že hodně lidí asi nebude mít 1,5 melounu na elektromobil, ale na ojetý spalovák za 20 papírů dosáhne. A ten ho z dědiny do práce dopraví taky, byť jistě s menším komfortem ... :-)

D19a22v88i42d 75O56n66d57r83e83j66k26o18v46i20č
Ad nedostatek nabíječek - nesouhlasím. Bydlím na pražském sídlišti a veřejných nabíječek mám asi 6 v pohodlné docházkové vzdálenosti. Rozhodně to jako problém nevnímám. Elektromobil mám od února a jezdím v něm PŘEVÁŽNĚ dlouhé trasy po dálnicích. Žádný problém - jezdím je za stejné souhrnné časy jako jsem jezdil dřív se spalováky. Např. čerstvě minulý týden Luhačovice - Praha - 2 zastávky po 20 minutách na jídlo, pití a WC, během kterých se auto i nabilo (jinak by tam jen bezúčelně stálo na parkovišti).
Ad pořizovací cena - již dnes je vyrovnaná ve vyšším segmentu, za 11 let bude úplně jinde (před 5 lety stál průměrný elektromobil 2,5 milionu, dnes stojí kolem 1 milionu). Za 11 let bude zcela jistě pod úrovní dnešních nových spalovacích aut ve všech segmentech díky masové výrobě. A elektromobily jsou i technicky jednodušší a tedy levnější.
Za půl roku, co to auto mám jsem ještě NIKDY nezažil plnou ani přetíženou nabíječku. Nikdy a nikde. To, co píše autor je mýtus. Může se to stát raritně, například v první den prázdnin. I tak už je rychlonabíječek všude dost.
Rychlonabíječky u moderních aut už baterie neničí - dat už je k tomu dost. Tesla nebo Kona nabíjená 5 let jenom na rychlonabíječkách má SOH kolem 95-97%.
Ad problematické vytápění - taky mýtus - moderní auta mají tepelné čerpadlo - rozdíl při plném výkonu topení i klimatizace je cca 5 km při zbývajícím dojezdu přes 300 km. Čili zanedbatelné.
A prosím, nepoučujte mne o tom, jaké mám JÁ zkušenosti se SVÝM autem - je to stejně trapné, jako když chlap poučuje matku tří dětí o porodu.
J85i76ř11í 85Š90a50m82á16n34e59k
Ad nedostatek nabíječek - ano, a kolik máte na těch šest veřejných nabíječek v onom sídlišti elektromobilů? A tentýž argument na to, že jste dosud nezažil plnou či přetíženou nabíječku. Já nakonec taky ne, ač jezdím spalovákem, ale všímám si - prostě elektroauta jsou raritní zjev.
A u nás v malém moravském městečku kdysi okresním máme již dvě nabíječky na parkovištích u nákupních center. Už jsem tam i nějaké auto asi tak třikrát dobíjet viděl, ale jinak ale věčně zejí na nacpaných parkovištích prázdnotou.
P75e91t24r 27P12i47n28k47a18s
Hlavní důvod pro koupě el. auta je pro mně to, že nechci být závislý na dodavatelích ropy (nebudu jmenovat), kteří za naše peníze neví co roupama dělat, skupují naše firmy a ještě nás cenově vydírají. Pořád všichni mluví o soběstačnosti, a že jsme závislí na nich to nikomu nevadí? Poznámka o lidech v exekuci je trapná. Ti lidé nemají ani na benzinové auto a navíc, kde je psané, že všichni mají nárok na auto? MHD jezdí a na kolech se také dá jezdit a navíc je to ekologické!
L18a21d97i40s47l13a45v 26N86o69v22á18k
Ukázkový naivistický přístup. Vy ráčíte být Pirát či Magor ryze zelený?
Vy taky určitě věříte, že pěstováním biomasy na tzv. "biopaliva" zlikvidujeme "ropné šejky", že? Opak je pravdou! Jenom se tím zvýší spotřeba ropy...
P63e17t77r 61K21u58b64á28č
Pořád mám neblahé tušení, že pokud bychom odstranili nánosy ideologie - benzínové auto v rozumném technickém stavu a rozumně provozované - bude ve všech myslitelných zelených i nezelených parametrech ( včetně produkce CO2) - lepší než elektromobil.
P94a36v15e63l 82Š10í64d52l39o
Stačilo by snížit průměrné stáří aut v ČR z 16 let třeba na 10 let
P81a46v48e77l 10Š38í97d86l45o
A za šesté. Energie spálených pohonných hmot v ČR, rovná se současné výrobě energie v elektřině. (na osobáky stačí přidat "temelín". Ano vědci a vědkyně to popírají, protože stačí jen nevyvážet co vyrobíme ...)
Dále to znamená i "zesílit" rozvody energie. (tisíce tun mědi a dalších kovů z Číny, nové"trafačky", rozvrtání země...)
Ale hlavně proč tak nehorázně plýtvat? Když:
1. Lidstvo koncentraci CO2 neovlivňuje
2. Není žádný vliv CO2 na klima
(připomínám že mi to nedokázal vyvrátit (zatím) ani vševěd pan Rada)
M63i81r55o33s94l46a22v 50K21o84c46i64á89n
Vědci to nepopírají - není to tak dávno, co právě tohle v TV tvrdila ing. D. Drábová. Ale to je jen technická poznámka.
J87o63s28e22f 80H16r44u57š46k48a
Na Šejnu platí biblické přísloví: "Tupci se raději obloukem vyhni, neboť z jeho úst se nic nedozvíš". S Radou je to trochu složitější, ten toho ví až příliš mnoho.

P91a85v15e33l 73R39a63d77a
Pane Hruško když už diskusně nadhazujete tradované obecnosti, pak v souvislosti s článkem "Pětkrát mínus" především platí dlouho známé pravidlo:
Kdo hledá řešení - hledá možnosti - kdo nikoliv - hledá DŮVODY.
DŮVODY předvedl Kolman a předvádíte je i Vy a další konzervativní posměváčci kteří si k reálné elektromobilitě a její problematice zřejmě zatím asi nikdy nepřičichli.
Vyhledávání
TIRÁŽ NEVIDITELNÉHO PSA
Toto je DENÍK. Do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patřičně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. Šéfredaktor Ondřej Neff (nickname Aston). Příspěvky laskavě posílejte na adresu redakce.
ondrejneff@gmail.comRubriku Zvířetník vede Lika.
zviretnik.lika@gmail.comHYENA
Tradiční verze Neviditelného psa. Sestává ze sekce Stručně a z článků Ondřeje Neffa - Politický cirkus a Jak život jde. Vychází od pondělka do pátku.
https://www.hyena.cz