27.6.2024 | Svátek má Ladislav


Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Štemberk 23.6.2024 19:58

Tady to chce skutečně objektivně srovnávat. Nabíječek je dostatek na současný počet elektromobilů.

Při současné (3 násobné) ceně se elektromobil skutečně finančně nevyplatí oproti spalováku i kdyby řidič měl po celou dobu životnosti energii zdarma.

Ta ekologe baterií ohledně kobaltu a lithia je úsměvná, když si laik uvědomí, že BEV nemá nic jako objemové díly spalovacího motoru a režii s motorovým olejem, což je také nemalá eko stopa motoristů. Takže ekologicky to smysl má. Při energetickém mixu ČR se to auto ekologicky do 2 let vrátí. Viz: https://www.hybrid.cz/pocitame-je-z-hlediska-emisi-vyhodnejsi-spalovaci-auto-nebo-elektromobil/

J. Plzák 22.6.2024 23:00

Kdyby se měl počet automobilu jen zachovat, ne zvyšovat a všechna auta by byla elektro, pak bychom si celou republiku beznadějně zadrátovali kabely potřebnými pro nabíjecí stanice.

Jiná věc je, že zelení zločinci vůbec nemají v úmyslu nám auta ponechat. Auta budou jen pro vyvolené.

A. Suchánek 21.6.2024 18:22

Ja bych se zeptal autora, jestli nekde na sidlistich vidi u parkovaich mist stojany pro cerpani benzinu...nebo kde proboha ti lide, co parkuji na sidlistich, ten benzin berou? :-O

M. Kocián 21.6.2024 19:37

Přiveze jim ho cisterna k pumpě, kde tankováním stráví tak minutu nebo dvě (i se zaplacením) a uvolní místo dalšímu. Pak hodně dlouho jezdí, než tam zase musí... Na co jste se to ptal?

L. Novák 21.6.2024 21:04

Další totálně technicky NEGRAMOTNÝ IDIOT... :-) Kde vás klonují? :-P

P. Rada 21.6.2024 21:23

Pokud jde o technicky gramotné, tak ti by mohli věcně namítnout, že nebyla specifikována lokalita a další okolnosti. Ty jsou zřejmě ukradené i panu L.N.

Pro příklad perspektiv tak APTERA provozovaná v podmínkách slunné Kalifornie totiž může ujet denně bez připojení k síti zhruba 70km a nejen to:

https://www.youtube.com/watch?v=JcBY0VSC0-0

L. Novák 21.6.2024 21:38

Další idiot... ;-D Já bydlím v sídlišti, kde jsou v dojezdu od většiny domů do pěti minut jízdy autem benzínové pumpy 3 (možná jsem ještě na nějakou zapomněl...) Ovšem tankování probíhá energetickým tokem v MW oproti vašim slavným elektromobilům se srovnatelným nabíjecím energetickým tokem max v desítkách kW... :-P

D. Ondrejkovič 21.6.2024 15:04

Jinak děkuji autorovi za ukázkový článek o elektromobilitě od někoho, kdo v tom zcela evidentně v životě neseděl ;-D

L. Novák 21.6.2024 17:19

Milý soudruhu, ten článek je o technických, ekonomických, ekologických a dalších souvislostech, které v autě nevysedíte. Na pochopení totiž potřebujete širší a hlubší znalosti problematiky. A vy (i zpětným pohledem na vaše vstupy v minulosti) tyhle znalosti zjevně nemáte. Ale klidně si elektromobill kupte, přispějeme vám na něj skrze EU stát na úkor vlastní peněženky. Kdybyste od nás chtěl dobrovolný přípěvek, nejspíš bychom vám nakopali řiť! !! :-P [>-]

D. Ondrejkovič 21.6.2024 15:03

Mohl by mi ještě někdo vysvětlit jak souvisí nákup NOVÝCH aut s lidmi v exekucích? Oni si lidé v exekucích kupují NOVÁ auta? A pokud ano - budou si je určitě kupovat i za 11 let? Já si tedy myslím, že jich se nákup elektrického auta netýká ještě nejméně následujících 30 let.

J. Jurax 21.6.2024 15:27

No stejnou otázku jsem včera odpovídal panu Šejnovi takto:

Protože automobil je pro mnohé nezbytností pro zajištění obživy, neboť mj. ne každý žije v dosahu vyhovující MHD, může fakt, že milión lidí je v exekuci naznačit, že hodně lidí asi nebude mít 1,5 melounu na elektromobil, ale na ojetý spalovák za 20 papírů dosáhne. A ten ho z dědiny do práce dopraví taky, byť jistě s menším komfortem ... :-)

D. Ondrejkovič 21.6.2024 14:51

Ad nedostatek nabíječek - nesouhlasím. Bydlím na pražském sídlišti a veřejných nabíječek mám asi 6 v pohodlné docházkové vzdálenosti. Rozhodně to jako problém nevnímám. Elektromobil mám od února a jezdím v něm PŘEVÁŽNĚ dlouhé trasy po dálnicích. Žádný problém - jezdím je za stejné souhrnné časy jako jsem jezdil dřív se spalováky. Např. čerstvě minulý týden Luhačovice - Praha - 2 zastávky po 20 minutách na jídlo, pití a WC, během kterých se auto i nabilo (jinak by tam jen bezúčelně stálo na parkovišti).

Ad pořizovací cena - již dnes je vyrovnaná ve vyšším segmentu, za 11 let bude úplně jinde (před 5 lety stál průměrný elektromobil 2,5 milionu, dnes stojí kolem 1 milionu). Za 11 let bude zcela jistě pod úrovní dnešních nových spalovacích aut ve všech segmentech díky masové výrobě. A elektromobily jsou i technicky jednodušší a tedy levnější.

Za půl roku, co to auto mám jsem ještě NIKDY nezažil plnou ani přetíženou nabíječku. Nikdy a nikde. To, co píše autor je mýtus. Může se to stát raritně, například v první den prázdnin. I tak už je rychlonabíječek všude dost.

Rychlonabíječky u moderních aut už baterie neničí - dat už je k tomu dost. Tesla nebo Kona nabíjená 5 let jenom na rychlonabíječkách má SOH kolem 95-97%.

Ad problematické vytápění - taky mýtus - moderní auta mají tepelné čerpadlo - rozdíl při plném výkonu topení i klimatizace je cca 5 km při zbývajícím dojezdu přes 300 km. Čili zanedbatelné.

A prosím, nepoučujte mne o tom, jaké mám JÁ zkušenosti se SVÝM autem - je to stejně trapné, jako když chlap poučuje matku tří dětí o porodu.

J. Jurax 21.6.2024 15:04

Ad nedostatek nabíječek - ano, a kolik máte na těch šest veřejných nabíječek v onom sídlišti elektromobilů? A tentýž argument na to, že jste dosud nezažil plnou či přetíženou nabíječku. Já nakonec taky ne, ač jezdím spalovákem, ale všímám si - prostě elektroauta jsou raritní zjev.

A u nás v malém moravském městečku kdysi okresním máme již dvě nabíječky na parkovištích u nákupních center. Už jsem tam i nějaké auto asi tak třikrát dobíjet viděl, ale jinak ale věčně zejí na nacpaných parkovištích prázdnotou.

D. Ondrejkovič 21.6.2024 15:05

Nepočítal jsem je, ale raritou to tam rozhodně není (Praha - Barrandov)

J. Jurax 21.6.2024 15:12

Ono asi záleží na lokalitě. V Karlíně či na Žižkově možná raritou budou ... :-)

U nás jsou raritou nesporně. A ano, můžete opáčit, že zatím ... :-)

M. Šejna 21.6.2024 18:28

V Karlíně a na Žižkově jsou benzínové pumpy. Zajeďte se k nim podívat. Mají tam i nabíječky.

Další nabíječky najdete skoro u každého Lidlu.

J. Jurax 21.6.2024 19:41

Ano.

Hovor arciť není o nabíječkách, nýbrž o výskytu elektroaut. Sledujte vlákno.

M. Kocián 21.6.2024 15:51

Když začínaly auta se spalovacími motory, nakupoval se benzín v lékárně a stačilo to. Dlouho ovšem ne.

P. Pinkas 21.6.2024 10:41

Hlavní důvod pro koupě el. auta je pro mně to, že nechci být závislý na dodavatelích ropy (nebudu jmenovat), kteří za naše peníze neví co roupama dělat, skupují naše firmy a ještě nás cenově vydírají. Pořád všichni mluví o soběstačnosti, a že jsme závislí na nich to nikomu nevadí? Poznámka o lidech v exekuci je trapná. Ti lidé nemají ani na benzinové auto a navíc, kde je psané, že všichni mají nárok na auto? MHD jezdí a na kolech se také dá jezdit a navíc je to ekologické!

L. Novák 21.6.2024 10:48

Ukázkový naivistický přístup. Vy ráčíte být Pirát či Magor ryze zelený? ;-D

Vy taky určitě věříte, že pěstováním biomasy na tzv. "biopaliva" zlikvidujeme "ropné šejky", že? Opak je pravdou! Jenom se tím zvýší spotřeba ropy... ;-)

P. Pinkas 21.6.2024 11:11

Vy jste četl můj příspěvek? Kde píší o biomase,o zelené aktivitě ? Já jenom nechci podporovat nám nepřátelské státy.

L. Novák 21.6.2024 11:26

Čti znovu. Slyšel jsi někdy termín "zvyšující snižovačky"? O tom to celé je...

IDEOLOGIE: Politické zdroje klimatického alarmismu

https://pravdive.eu/news/46025/ideologie-politicke-zdroje-klimatickeho-alarmismu

L. Novák 21.6.2024 11:31

http://www.antimeloun.cz/?p=13704

P. Pinkas 21.6.2024 12:22

Klasika, "já o voze, Vy o koze". Píši někde o klimatu? Píši někde o zelené ideologii??? Ne, 100x ne. Já jenom nechci podporovat svými penězi nám nepřátelské státy. Tečka.

M. Šejna 21.6.2024 12:27

On je L.Novák "momentálně opožděný". Tak se nedivte, že nechápe, o čem píšete. ;-)

L. Novák 21.6.2024 17:22

Napsal jste jenom to, jak jste hloupě naivní a pod vlivem prolhané propagandy. Toť vše. :-)

J. Jurax 21.6.2024 15:07

Jojo, tak si zjistěte, kde se těží lithium a kde byly vyrobeny články baterky Vašeho elektromobilu. A odkud je měď na vinutí Vašeho elektromotoru.

M. Kocián 21.6.2024 13:35

Soběstační nejsme a nebudeme, leda bychom se vrátili do dob, kde by se málokdo z nás cítil dobře. I časy, kde Hrabalův tatínek objížděl pivovary na motocyklu české výroby, už pominuly - jestli jsme závislí na ropě, plynu, lithiu nebo kovech a jiných surovinách, které se u nás netěží, ale pro elektrické mašinky jich je třeba, je vcelku putna. Souhlasím, že kola jsou ekologická, i když sud piva do místního hostince bych na něm převážel nerad - ale pak není důvod se bavit ani o elektromobilech.

P. Kubáč 21.6.2024 10:02

Pořád mám neblahé tušení, že pokud bychom odstranili nánosy ideologie - benzínové auto v rozumném technickém stavu a rozumně provozované - bude ve všech myslitelných zelených i nezelených parametrech ( včetně produkce CO2) - lepší než elektromobil.

P. Šídlo 21.6.2024 10:20

Stačilo by snížit průměrné stáří aut v ČR z 16 let třeba na 10 let