Neviditelný pes
První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996Diskuse k článku
ELEKTROMOBIL: Pětkrát mínus
![]() |
L. Novák 20.6.2024 20:25
|
![]() |
P. Diviš 20.6.2024 21:10Se zachraňováním lidstva z baterek elektrohraček už tu blbnul Šejna. |
![]() |
J. Hruška 20.6.2024 15:30Trocha fyziky: Na obyčejnou cestu 120 km z města do města je třeba asi dvě hodiny, asi. Nejede se celou cestu na plnej plyn takže asi na 30 kW výkonu 2 hodiny znamená 60 kWh po cca. 8 Kč/kWh cena 480 Kč. To je fofr, co? a zpátky to samé. Dvakrát v týdnu a nabíjet na neděli 240 kWh, kde? Příkonem 24 kW -- 10 hod přes noc, asi, asi ne. Soused chce taky, že. 50kW, 5 hod, ale, ale, 120 kW, 2 hod, a jsme doma.!! Běžná vesnická sloupová trafostanice má 200 kW výkon, sídlištní mezi panelákama mývá 2x250 kW, což obnáší 4 el-kočáry najednou, slovy ČTYŘI el-kočáry nejednou. Kdy si poslechnete z televize tu zločineckou zelenou propagandu o zázračné elektromobilitě.?? Jóžín z Bažín. |
![]() |
K. Křivan 20.6.2024 15:36Pán se vyzná ! Že by matfyzák ? Nebo ČVUT ? |
![]() |
J. Hruška 20.6.2024 15:48Stačí trojčlenka z páté obecné, Křivane. Rozum do hrsti.! |
![]() |
K. Křivan 20.6.2024 15:53Ale ano, nejdřív musíte mít ty data (kW) a pak je to jednoduché. Jak to vypadá s rozvodem v domě ? Zvládnou to ty dráty ? Dost často bývají problémy když běží pračka a myčka současně. |
![]() |
J. Hruška 20.6.2024 16:52Tak ty DATA: Běžné domácnosti stačí třífázový jistič 16 A, to je 10 kW zaručeného příkonu, jenže dodavatel záměrně montuje 3x 25 A (platba za jistič) a na venkově 3x 40 A. Prý kvůli bezpečnosti. (zkontrolujte si na vyúčtování kolik platíte za jistič a konfrontujte ze skutečností, digitální automat účtuje 25 A.) Takže na sídlišti kabelem z okna el-kočár nenabijete. A na venkově v garáži jen za nepřiměřenou dobu neméně 10 hod 50 kW, to je 3x 80 A jistič jestli se vůbec montuje. Běžný jistič 3x 40 A by asi po nějaké době vypnul přetížením. |
![]() |
K. Křivan 20.6.2024 17:56Díky ! Tohle si uložím, Dobře, jistič jsem pochopil, ale co dráty ve zdi ? Problém by byl starý hliník, asi by to chtělo vyměnit vedení za měděné, a nabíječku hned vedle "hodin". No, mám dojem, že to ještě deset let s mým dýslem vydržím. Pak mi bude 86, a to už asi nebudu. |
![]() |
P. Brich 20.6.2024 16:02Opravdu k tomu stačí trojčlenka. Ale experti přes elektromobilitu, ekologii a klima většinou nevědí, co to je. |
![]() |
M. Šejna 20.6.2024 16:37Nějak se vám v té trojčlence ztratila rekuperace. |
![]() |
L. Novák 20.6.2024 16:56
|
![]() |
M. Šejna 20.6.2024 17:32Ty evidentně ne, dementní L.Nováku |
![]() |
P. Brich 20.6.2024 16:59Ozřejměte blíže rekuperaci v elektromobilu. |
![]() |
M. Šejna 20.6.2024 17:28Brzdíte elektromotorem, který v tu chvíli dobíjí baterii. Většina elektromobilů skoro vůbec nepotřebuje brzdit přes standardní brzdy. |
![]() |
L. Novák 20.6.2024 17:35Dej si předepsat nějakou "brzdu" na tvůj dementní mozek! |
![]() |
M. Šejna 20.6.2024 16:28Hrušky na škole neučili nic o rekuperaci elektrické energie. Pak jim vyjde, že elektromobil spotřebuje na 120 km jízdy 60 kWh. Ve skutečnosti je to kolem 15 až 20 kWh. Hlavně, že Hrušky ovládají trojčlenku |
![]() |
L. Novák 20.6.2024 16:57To když jedeš z kopce. A zpátky do kopce kolik? |
![]() |
M. Šejna 20.6.2024 17:31To když jedu z kopce nebo když na rovině potřebuji brzdit. Elektromobil má nejnižší spotřebu ve městě v hustém provozu. |
![]() |
P. Diviš 20.6.2024 17:37Rekuperovat bržděním lze jen energii, která byla do pohybu auta dodána, pokud nejedete setrvale z kopce. Počítat s ní tedy v celkové spotřebě je poněkud vachrlaté. |
![]() |
M. Šejna 20.6.2024 18:25Samozřejmě. Ale počítat s ní musíte, zatímco u spalováků rekuperace neexistuje. Pro porovnání: Hybrid Toyoty, který jsem měl půjčený, měl v Praze v hustém provozu spotřebu jen 2 litry benzínu. Můj dieselový Stinger spotřebuje v Praze 7 litrů. Ten rozdíl je ukryt v rekuperaci. |
![]() |
L. Novák 20.6.2024 17:39Jasně. Když stojí. Když se musí rozjet nebo brzdit a pořád dokola, tak je ta spotřeba maximální. Tys při hodinách fyziky chodil kouřit za školu, viď? |
![]() |
M. Šejna 20.6.2024 18:28Když elektromobil brzdí, tak žádnou elektřinu nepotřebuje. Naopak ji vyrábí. To je ale na tvůj dementní mozek moc složité |
![]() |
P. Zahrádka 20.6.2024 21:08Můj spalovák má při rozjezdu spotřebu 50l/100 km, takže dojedu jen 100 km na plnou? |
![]() |
J. Hruška 20.6.2024 14:56Bášo, Bášo, To jsou pojmy, nedostatek, infrastruktura, rozvíjet a pod. Ptám se: Pro koho,?? pro Vás.? Z čích peněz.? Zaplaťte si takovou trafostanici sám, zaplaťte si dostavbu Temelína sám a těch drátů k tomu. Jacísi majitelé el-kočárů, zbohatlíci, tyjou z peněz nájemníků sídlištních paneláků. Pozor na ten nedostatek, ten mají samoživitelky, Bášo. Vy asi ne. Zdravíčko, Jóžín. |
![]() |
P. Diviš 20.6.2024 15:15Trafačku, Tlemelín i dráty ideálně a na trhu platí spotřebitelé v ceně elektřiny. |
![]() |
P. Báša 20.6.2024 14:41Nedostatek nabíječek je skutečnost, se kterou se dá souhlasit. Nabíjecí infrastrukturu je třeba rozvíjet. Dobíjení je o něco časově náročnější, ovšem týká se především cest na delší vzdálenosti, při kterých je stejně nutné dělat přestávky. A zdravotní přestávka spojená s nabíjením defakto nikoho neomezuje. Vysoká cena je relativní námitka. Posuzovat elektromobily obecně jako "drahé" je podpásový argument. Přece pokud chci porovnat dva automobily s ohledem na rozdíly v typu pohonu, musím je vybrat se stejnou pořizovací cenou. Ekologické dopady má i těžba, doprava a zpracování ropy, ale od poslední havárie ropného tankeru už uběhlo dost vody, tak se na to pozapomělo, že. Vytápění moderního elektromobilu s tepelným čerpadlem žádný problém nepředstavuje. Popis v článku je neobjektivní. Snížený dojezd elektromobilu v zimě je způsoben především vyšší hustotou studeného vzduchu, způsobujícím vyšší aerodynamický odpor. Akcelerační možnosti elektromobilu v zimě bych naopak označil za lepší, neboť nemusíte ujet pěkných pár kilometrů pomalu, abyste nejprve ohřáli motor. Nevadí mi mluvit o negativech elektromobilů, ani netvrdím, že každý kdo jezdí na benzín je proruský troll, nicméně že nákupem russácké ropy přímo podporujeme putlera je fakt. |
![]() |
P. Diviš 20.6.2024 15:17Dokud nebudou poškrtány všechny dotace, příkazy, zákazy a odpuštěné daně, dotud bude jistota zvýhodňování elektrohraček z ideologických důvodů. Ropa je i jinde, než v Rusku. |
![]() |
K. Křivan 20.6.2024 15:41Ale v Rusku byla levnější a doprava potrubím a ne smradlavými tankery. |
![]() |
J. Huml 20.6.2024 16:11Ano, ropa je v Arabii, co nas vsechny pekne dojili, Arabie jen kvete. |
![]() |
J. Huml 20.6.2024 16:11Ano, ropa je v Arabii, co nas vsechny pekne dojili, Arabie jen kvete. |
![](http://1gr.cz/u/IWEB32.gif)
![](http://m.1gr.cz/u/free.gif?r=4lHYY_Ap2cd_0cJ&p=MgBptW2r%7cyVl7nSV__6%7cLct_7hFVb_%7cqBrvuLr-Vte6WClyzL%7cLVWy4xUgb%7cLgIcsyPwTv&x=kQe5FE)