Neviditelný pes
První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996Diskuse k článku
ELEKTROMOBIL: Pětkrát mínus
![]() |
M. Kocián 21.6.2024 13:36V tom případě budete muset vyrobit 1,6 x aut více a to mi jako moc ekologické nepřipadá. |
![]() |
M. Šejna 21.6.2024 10:28Máte tušení bláhové. Elektromobil má většinu parametrů lepších. Jediný horší je dojezd. Ale ten se rychlé zlepšuje. |
![]() |
L. Novák 21.6.2024 10:49Tak už si ten elektromobil konečně kup! |
![]() |
M. Šejna 21.6.2024 10:55Až za rok, demente. Už jsem to tady vysvětloval jednou. Tobě ale nelze vysvětlit vůbec nic. |
![]() |
L. Novák 21.6.2024 11:35Takže ještě rok tady |
![]() |
P. Kubáč 21.6.2024 11:44Velice pochybuju, že 500 kilo těžká baterka vyrobená za neznámých podmínek v Číně, ze surovin získaných za velice dobře známých - strašidelných - podmínek v Africe - není škodlivější - než 70 kilo těžký motor z hliníku a oceli. Totéž celý "solární ekosystém" který ve vlhkých snech zelených bolševiků má sloužit k nabíjení. Ve skutečnosti se ( snad s výjimkou Norska a Francie) elektromobily nabíjejí z fosilní elektřiny - s většími ztrátami než spalovací motor Samotná cena "elektromobility" vypovídá mnoho - pokud je (nedotovaný) elektromobil 1,5 - 2x dražší než spalovací auto ( + náklady na celou soustavu nabíjení ) - ve stejném poměru došlo ke spotřebě surovin a k poškození přírody ŽEJO ? |
![]() |
M. Šejna 21.6.2024 12:35Já si nebudu kupovat elektromobil kvůli ekologii a způsob výroby mě vůbec nezajímá. To ponechám na vás ekologických magorech a na progressivistech. Můj dieselový Kia Stinger stal před 6 lety 1,2 milionu. Má dojezd 880 km a výkon 140 kW. Asi si příští rok koupím Teslu model 3. Je stejně prostorná, má dojezd 560 km a výkon 210 kW. A stojí jen 1,03 mil. Takže ten váš blábol o drahých elektromobilech je dnes už blbost. |
![]() |
L. Novák 21.6.2024 17:27Jistě. Milion za auto je maličkost, kterou si bude moci dovolit každý, kdo denně potřebuje jezdit... |
![]() |
M. Šejna 21.6.2024 18:31Elektromobily nejsou pro vás socky. Vy socky budete jezdit z rezavejicich spalovacích na věčné časy, jako na Kubě. |
![]() |
P. Šídlo 21.6.2024 10:01A za šesté. Energie spálených pohonných hmot v ČR, rovná se současné výrobě energie v elektřině. (na osobáky stačí přidat "temelín". Ano vědci a vědkyně to popírají, protože stačí jen nevyvážet co vyrobíme ...) Dále to znamená i "zesílit" rozvody energie. (tisíce tun mědi a dalších kovů z Číny, nové"trafačky", rozvrtání země...) Ale hlavně proč tak nehorázně plýtvat? Když: 1. Lidstvo koncentraci CO2 neovlivňuje 2. Není žádný vliv CO2 na klima (připomínám že mi to nedokázal vyvrátit (zatím) ani vševěd pan Rada) |
![]() |
M. Kocián 21.6.2024 13:39Vědci to nepopírají - není to tak dávno, co právě tohle v TV tvrdila ing. D. Drábová. Ale to je jen technická poznámka. |
![]() |
P. Rada 21.6.2024 15:03Pane Šídlo děkuji byt jen za ironickou poklonu šířce mých znalostí a to přesto, že vesměs jen reprodukuji to, k čemu se jiní dobírali daleko obtížněji. Mezi znalostmi mám přitom i tu, že kdo se nechce něco nového naučit, nebo nemá schopnosti to pochopit - prakticky mu to nelze sdělit - natož souvislosti vyvrátit. |
![]() |
P. Šídlo 25.6.2024 12:04To nebyla ironie. Navíc s Vámi souhlasím. Ani za 20 let jsem nenašel důkazy, že CO2 "zvyšuje skleník" a tedy "globální teplotu". Můžete mi doporučit knihu nebo vědeckou konferenci, kde by se vědci na tomto shodli? Děkuji |
![]() |
J. Hruška 20.6.2024 23:08Na Šejnu platí biblické přísloví: "Tupci se raději obloukem vyhni, neboť z jeho úst se nic nedozvíš". S Radou je to trochu složitější, ten toho ví až příliš mnoho. |
![]() |
P. Rada 21.6.2024 4:40Pane Hruško když už diskusně nadhazujete tradované obecnosti, pak v souvislosti s článkem "Pětkrát mínus" především platí dlouho známé pravidlo: Kdo hledá řešení - hledá možnosti - kdo nikoliv - hledá DŮVODY. DŮVODY předvedl Kolman a předvádíte je i Vy a další konzervativní posměváčci kteří si k reálné elektromobilitě a její problematice zřejmě zatím asi nikdy nepřičichli. |
![]() |
M. Šejna 21.6.2024 7:56Tupec Hruška nám včera oznámil, že elektromobil spotřebuje 60 kWh na 120 km jízdy. Prý mu na to zjištění stačila trojčlenka. A tohle vemeno tu káže cosi o tupcích. |
![]() |
L. Novák 21.6.2024 8:38Ty jsi kromě tupce a technického negramoty spolu s Radou ještě ukázkový BOLŠEVIKÝ ČU |
![]() |
M. Šejna 21.6.2024 9:41Jen přidej, demente, v nadávkách . Svou včerejší debilitu o brzdícím elektromobilu tím nesnížíš |
![]() |
M. Šejna 21.6.2024 7:59Tupec L.Novák, ideologický soukmenovec Hrušky, nás tu obohatil o sdělení, že elektromobil má vysokou spotřebu, když brzdí. A tihle dva tupci nás tu školí v elektromobilitě. |
![]() |
L. Novák 21.6.2024 8:42Když se DEMAGOGICKÝ IDIOT JAKO Šejna s Radou CHLUBÍ NEGRAMOTNOSTÍ VE FYZICE, tak je to vážně k popukání... |
![]() |
M. Šejna 21.6.2024 9:37Už jsi, ty ve fyzice negramotný demente, zjistil, jak vysokou spotřebu má elektromobil, když brzdi? |
![]() |
L. Novák 21.6.2024 10:39M. Šejna 20.6.2024 17:31 napsal:
Elektromobil má nejnižší spotřebu ve městě v hustém provozu.
|
![]() |
M. Šejna 21.6.2024 10:57Samozřejmě, že má, demente. Ale tohle ty nikdy se svou nulovou znalosti fyziky nepochopíš |
![]() |
L. Novák 21.6.2024 11:36Díky za názorný příklad blbosti, kterou se ještě chlubíš... |
![]() |
L. Novák 20.6.2024 20:21ZELENÍ MAGOŘI Z EVROPSKÉ KOMISE "regulují" účinnost transformátorů...
Zástupci evropské energetiky kritizují novou energetickou legislativu EU
Zástupci evropské energetiky vznesli námitky proti novým předpisům Evropské komise o elektrických transformátorech. Zároveň kritizují i obecný regulační přístup v energetice EU. Jedním z hlavních pilířů programu současné Evropské komise je dekarbonizace unijní ekonomiky, mimo jiné prostřednictvím regulace ekologizace využívaných materiálů. Jeden z posledních návrhů v této oblasti je nyní terčem kritiky ze strany zástupců energetického průmyslu, jak informoval server Euractiv.
Konkrétně jde o návrh mířící na snížení ztráty výkonu transformátorů - hodnota by měla být nastavena na 0,5 %. Průmysl ale kritizuje, že pro dosažení těchto úspor budou potřeba značné investice, jelikož podobné úspory lze dosáhnout jen s výrazně objemnějšími transformátory. (podrobnosti v článku) https://oenergetice.cz/energeticka-legislativa-eu/zastupci-evropske-energetiky-kritizuji-novou-energetickou-legislativu-eu |
![]() |
J. Jurax 20.6.2024 18:46Ehm ... v souvislosti s dnes až obludnými konzumními možnostmi, které umožňují vlastnit na jednu osobu několik aut pro různé příležitosti tak, aby dotyčný vždy mohl být co možná více jak jen IN, pravíte. A naproti tomu pravíte níže P. Rada 20.6.2024 13:10 Pane Juraxi přímé provozní náklady vykazuje Nissan Leaf v hustém městském provozu na vzdálenost (cca 15km dvakrát denně) pravidelně ... 14kWh/100km ... při 4kč/kwh ... to činí 54 Kč. V tomto samém režimu můj 2.1l disel 7l /100km.... 40Kč/litr .... 280Kč. Ergo vlastníte na jednu osobu několik aut pro různé příležitosti ... :-) |
![]() |
J. Jurax 20.6.2024 18:48Sakra - mobilní system Psa si dělá co chce - tohle patří panu Radovi níže. |
![]() |
L. Novák 21.6.2024 10:43Vy už blbnete sám. Krmením idiotů Rady se Šejnou žádné nové poznatky nezískáte. |
![]() |
J. Jurax 21.6.2024 15:16Nevidím to tak černě. Ostatně diskuze s jedinci zastávajícím stejné názory jako já je nudná, tedy lze-li ji vůbec nazvat diskuzí. |
![]() |
P. Rada 20.6.2024 19:01Ano vlastním dvě auta a k tomu ještě elektrokolo .... a vše používáme v rodině sdíleně a tedy co možná efektivně. Mám ostatně za to, že nejschůdnější cesta k elektrifikaci městské osobní mobility tkví právě v tom, začít na nejkratší např. nákupní cesty používat malá relativně levná elektro-autíčka - tedy koncipovaná akumulátory na dojezd jen cca 100 až 200km. https://fdrive.cz/clanky/podivejte-se-jak-v-klatovech-vznikaji-levne-elektromobily-elblesk-5929 |
![](http://1gr.cz/u/IWEB32.gif)
![](http://m.1gr.cz/u/free.gif?r=nyrEvAxua3lArbl&p=WYdOWEps%7cHsUywsBxAl%7cn3WAyXpBzA%7ctdQYJVs_BW3licSaGV%7cnBtFnmu-z%7cVYq3VFgnvM&x=5JEe7W)