10.5.2024 | Svátek má Blažena


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Pasáček koz ve Vermontu 28.12.2007 16:28

Re: Re:Kkozodoji

Jen si poslužte, pane Bohuši. Nadávání zmenšuje Vaší frustraci.

J. Ryba 28.12.2007 5:07

Re: Děkuji předem

A kudy to vlastně děkujete, když děkujete předem?

Pasáček koz ve Vermontu 28.12.2007 1:10

Přátelství USA - Irák

Přátelství amerického a iráckého lidu se utužuje.  V listopadu 2007 podepsal prezident Bush a irácký ministerský předseda Al-Maliki předběžnou dohodu o trvalém pobytu amerických ozbrojených sil v Iráku.  V prohlášení se konstatuje, že oba státy mají vzájemné a trvalé zájmy ve vojenské, ekonomické a politické oblasti.  V Iráku zůstane asi 50,000 vojáků. Ti budou ochraňovat americké investice do iráckého ropného průmyslu, bojovat proti terorizmu a budou také hrází proti iránské rozpínavosti.  Trvalá přítomnost americké armády bude stát 25 miliard dolarů ročně.  Americký lid to jistě rád a s nadšením zaplatí na daních. Nic jiného mu ostatně nezbývá.

Americké vyslanectví v Iráku má být dokončeno v roce 2008 a bude největší na světě. Buduje se v Bagdadu uvnitř přísně střežené Zelené zóny, kde také sídlí irácká demokraticky zvolená vláda.  Na ploše 42 hektarů je 21 budov opevněných tak, aby vzdorovaly útoku minometů a raket.  Má vlastní elektrárnu a vodárnu a další zařízení, takže je zcela nezávislé na vnějším prostředí.  V areálu jsou také restaurace, společenské kluby a plavecký bazén. Všechny budovy jsou obehnány vysokou zdí s 5 opevněnými vchody.  Kolem zdi je pásmo, do kterého je vstup zakázán.  Vyslanectví bude mít 5,500 zaměstnanců, asi polovina z nich jsou bezpečnostní složky, vojáci a agenti FBI.  Náklady na stavbu již převýšily 1 miliardu dolarů.

Irácký lid je americkému lidu velice vděčný, vždyt´ za jeho svobodu padlo již více než 3,900 amerických vojáků.

At´ žije, vzkvétá a dále se utužuje již tak dost tuhé, nerozborné a věčné přátelství amerického a iráckého lidu. At´ žije osvobozovač ujařmených národů prezident George Bush. At´ žije irácká ropa !

Pasáček koz ve Vermontu 28.12.2007 1:06

V Iráku jde o ropu

Mr. Alan Greenspan byl 18 let ředitelem Federální Rezervní Banky (tedy hlavním ekonomem USA), která určuje americkou ekonomickou a peněžní politiku.  V září 2007 vyšla jeho kniha vzpomínek The Age of Turbulence: Adventures in a New World (Čas neklidu: dobrodružství v novém světě). V této knize napsal:

I’m saddened that it is politically inconvenient to acknowledge what everyone knows: The Iraq war is largely about oil.  (Jsem zarmoucen, že je politicky nepohodlné přiznat to co každý ví: ve válce v Iráku jde hlavně o ropu).  V rozhovoru s novináři listu Washington Post pak prohlásil, že agrese proti Iráku byla nezbytná pro zabezpečení světových ropných zdrojů a pro rozvoj globální ekonomiky. Sám tuto agresi americké vládě doporučil.  Ministr války Robert Gates to komentoval takto: Velmi si vážím Mr. Greenspana, ale nesouhlasím s ním. Nevěřím, že v Iráku jde o ropu. Napadli jsme Irák proto, aby byl Střední východ stabilní.  Což se vskutku, jak každý vidí, opravdu podařilo ........   Mr. Greenspan ve své knize také kritizuje prezidenta Bushe a Republikány v Kongresu za enormní zadlužení státu a také připouští možnost, že euro může brzy nahradit dolar jako světovou měnu.

 

Dosavadní výsledky osvobozování iráckého lidu jsou tyto:  USA: více než 3,900 zabitých vojáků, přes 1000 civilistů (war contractors), desetitisíce zraněných a zmrzačených, náklady, které musí občané zaplatit na daních přes 500 miliard dolarů.  Irák: zhroucení národního hospodářství, školství a zdravotnictví, nezaměstnanost 50 procent, musea s tisíciletými exponáty rozkradena, občanská válka, statisíce zabitých a zraněných, miliony občanů, zejména s vyšším vzděláním, uprchly ze země. V předchozích desetiletích lidstvo zažilo málo takových katastrof. Pachatelé této katastrofy nebudou potrestáni.No a co má být ?  Zabezpečení energetických zdrojů je naprosto nezbytné pro další úspěšné šíření americké svobody a demokracie po celém světě !

Pasáček koz ve Vermontu 28.12.2007 1:08

Re: V Iráku jde o ropu

Mr. Greenspan se zajisté mýlí. Irák byl napaden proto, že svými zbraněmi hromadného ničení bezprostředně odhrožoval USA a celý svět. To ví každý inteligentní člověk, pouze hlupáci si myslí něco jiného !  Šlo tedy pouze o nutnou sebeobranu svobodného světa.

Kdyby Spojené státy napadly Irák kvůli ropě, podle mezinárodního práva by to byl válečný zločin.

DJing cheb pako 28.12.2007 5:34

hele

kozom/r/d/e, kdy se vyjadris k jiz nekolikrat postovanemu odkazu, kde Mr Greenspan vysvetluje sve prohlaseni ve zcela jinem smyslu, nez to tu repetitivne placas jako zasekly flasinet?

Ty jsi jenom proste blby, nebo je to zavineno nejakou dusevni poruchou, cos chytil od koz?

Pasáček koz ve Vermontu 28.12.2007 16:25

Re: hele

Pane Pako, nic Vám nebrání, abyste zde napsal, jak Mr. Greenspan vyvrátil tvrzení o Iráku, které uvedl ve své knize. Jen do toho, nebojte se.

DJing cheb pako 28.12.2007 18:35

Nu, je prinejmensim pozoruhodne

ze me dva predchozi odkazy jsi ignoroval a reagujes az nyni, kdy jsem to jen pripomel; ac viditelne intelektualne nedomrly, krivacke taktiky schopen jsi. Ale s postizenymi by mel clovek mit trpelivost, tak tedy (Washington Post a Bob Woodward staci, ne?) zde:

http://www.washingtonpost.com/wp-dyn/content/article/2007/09/16/AR2007091601287.html

p.s. jak je v zimnim NYC, tuhle jsem videl hezkou fotku ESB odnekud z Tribecy, to pracujes v te velke ATT budove? Jsem cely napjaty cekanim na tve vysvetleni.

Pasáček koz ve Vermontu 28.12.2007 20:25

Re: Nu, je prinejmensim pozoruhodne

Pane Pako, děkuji Vám za odkaz na Washington Post, kde Mr. Greenspan potvrzuje, co napsal ve své knize o agresi proti Iráku. Očekával jste snad něco jiného ? Snad byste to měl přeložit, většina diskutujících anglickému textu asi nerozumí.

Že jde o iráckou ropu dokazuje smlouva o trvalém pobytu 50,000 amerických vojáků v Iráku na ochranu amerických ropných investic, viz můj další text.

Jen si poslužte s nadávkami, jistě Vám to dělá dobře. Je to zřejmě vhodný způsob jak zvládnout komplex méněcennosti.

DJing cheb pako 28.12.2007 21:29

Prosim nezamenuj

analyticke konstatovani faktu o tvem intelektu a zpusobu debaty za nadavky. Zda se, ze anglicky neumis hlavne ty, nakonec k obcovani s kozami staci mecet jako Pepek Vyskoc, jehoz se zdas byt inkarnaci. Jak jinak si vysvetlit, ze vetu "I was not saying that that's the administration's motive," Greenspan said in an interview Saturday, pokladas za potvrzeni sveho kolovratkoveho postu. Znamena totiz, ze pan Greenspan opravil, ze NERIKA, ze nafta byla motivem administrace, jak se zde stale snazis opakovane vnutit :-)

Jinak, nez zacnes s uhybnymi manevry ohledne vojenskych smluv - taky hezky obrazek tve demagogie - jak je to s tim NYC?

Pasáček koz ve Vermontu 28.12.2007 1:04

Radarová základna v Čechách

Radarová základna není problém technický, ale politický.

Proč tato  základna musí být pod americkým velením a nemůže být pod velením NATO? Důvod je prostý: Staří členové NATO (Francie, Německo a další) jsou proti americké agresivní zahraniční politice a odmítají další americké vojenské základny. Těch jsou po celém světě už desítky. Členové NATO nebudou podporovat americký útok na Rusko. Mnoho států NATO odepřelo účast na agresi USA proti Iráku, ty, které byly přinuceny, ted´ z Iráku odcházejí. Odmítají také posílat další vojáky do Afganistánu. Ve 30. letech minulého století se v Německu dostal k moci vojensko–průmyslový komplex. Nedopadlo to dobře, světová válka byla nevyhnutelná. Totéž se ted´ stalo v USA. Příznaky jsou stejné, jako byly v Německu. Americký vojensko- průmyslový komplex určuje vnitřní a zejména zahraniční politiku země. Války jsou výborný byznys, americké zbrojní továrny jedou naplno. To se projevuje agresemi proti jiným zemím (naposledy Irák – důvody pro invazi byly zcela vylhané, jde o ropu), stále se zvětšujícím vojenským rozpočtem, vývojem nových zbraní, omezováním práv amerických občanů (Patriot Act), pohrdáním OSN a mezinárodním právem a dalšími jevy, nebezpečnými pro světový mír.

Evropské národy odmítají další zbrojení, chtějí žít v míru a spolupracovat s Ruskem. To je proti zájmům USA. Proto Američané chtějí vybudovat nové základny proti Rusku ve východoevropských zemích, kde jsou vlády protirusky zaměřeny a ochotně základny přivítají. I když většina občanů těchto zemí je proti.

Česká republika je již členem NATO a EU. Radarová základna v Čechách bude podporovat agresivní politiku USA. Je to opravdu v českém zájmu ?  To je ovšem pouze akademická otázka. O vybudování základny již bylo rozhodnuto !

STK 28.12.2007 1:16

Re: Radarová základna v Čechách

Asi bych neměl polemizovat s dogmatikem Vašeho ražení, milý P asáčku. Je to předem ztracené. Tak jen jedna poznámečka: Človíčku, dovedete si vůbec představit, jak USA útočí na Rusko? Myslíte, že Amerika neví, že se to nedá vyhrát?

Sebevraždu lze spáchat i jednodušeji...

Nicméně myslím, že celé vaše psaní tady na Psu je vlastně vždy jenom taková malinkatá provokace na "zastydlé pravičáky". Asi se následně dost bavíte, že?

Pasáček koz ve Vermontu 28.12.2007 1:41

Re: Re: Radarová základna v Čechách

Ano, pane STK, máte pravdu. Polemizovat s fakty je předem ztracené.

A. 28.12.2007 16:55

Re: Re: Radarová základna v Čechách

Pane STK , amerika přece nehodlá napadnout Rusko. Aspoň zatím, za současného poměru sil a technologií ne. Ale potřebuje z řady důvodů oslabovat EU i Rusko a proto mezi ně vráží klín. Tento ojetý starý radar se k tomu znamenitě hodí.

jezevec 28.12.2007 2:22

Re: Radarová základna v Čechách

Proč tato  základna musí být pod americkým velením a nemůže být pod velením NATO?

Protože pr asáčku NATO se svojí připos raženou politikou žádný radar nepostaví, nestaví a necítí jeho potřebu - zatímco USA ano.

Nedivím se že člověk s podobným politicko-kulturním rozhledem rozhledem pase kozy. Jen se divím, že zrovna v bídě imperialismu - hele na Kubě maj taky kozy, a nebude tam žádnej radar.

Pasáček koz ve Vermontu 28.12.2007 16:19

Re: Re: Radarová základna v Čechách

Pane Jezevče, napsal jste to velmi správně. NATO necítí potřebu mít v Čechách radar, protože nechce dělat protiruskou politiku. USA ano.

Na Kubě by snad mohla být pro kozy dobrá tráva, ale jako americký občan mám cestu na Kubu zákonem zakázánu. Pro cestu na Kubu musí být výjezdní doložka (pamatujete se na výjezdní doložky za totality?) Výjezdní doložku mohou získat jednou za několik let kubánští emigranti pro návštěvu příbuzných. Za ilegální cestu na Kubu je pokuta 7,500 dolarů.

Jenda 28.12.2007 18:32

Re: Re: Re: Radarová základna v Čechách

Kolikpak tech statu do kterych coby obcan USA oficialne nemuzete? Pod hrozbou obrovske pokuty nejakych bratru 150 000Kc? Uznavam, ze je to asi trikrat tolik co jsem letos utratil za dovolenou, to pro pasacka koz musi byt opravdu likvidacni.

Vasekpasek 28.12.2007 0:49

Starostové

No oni se poslední dobou ani moc ti starostové nevyjadřují. Těm chytřejším už došlo, že se ztrapnili před půlkou světa svou nekvalifikovaností a těm hloupějším už došly "argumenty". Nicméně přesně souhlasím s názorem autora, tu nejde o radar, ale o politiku a nenáviděné USA

slovan 28.12.2007 9:40

Re: Starostové

Myslim ze jste to vyhodnotil spatne, svoji nekvalifikovanost si nepriznali dodnes a argumenty jim staci porad ty same. Svoji kampani dosahli presne toho, co chteli od sameho zacatku, stat se medialne znamymi a vybojovat pro sve obce materialni vyhody(a tim si zabezpecit dalsi volemni uspech), asi vam uslo, ze vlada slibila na rozvoj dotcenych obci v blasti cca 0,5mld Kc (s castkou si nejsem jisty), za takove penize lze leccos v obcich udelat (vodovody, kanalizace, mistni komunikace) a malokomu v obcich bude vadit, ze dani za tyto vyhody je souhlas s radarem proti kteremu zpocatku vsichni byli. A nakonec - starostove se nevyjadruji, protoze "radarboom" pominul a media uz nazory starostu nezajimaji a nikdo je nezverejnuje, starostove by urcite medialnimi hvezdami byli i nadale, ale nikoho uz nezajimaji.

Vasekpasek 28.12.2007 10:28

Re: Re: Starostové

Ano, může to být i takhle. Nicméně myslím, že prachy nebyly tím, za to od začátku bojovali, to spíš ta mediální známost

testone 28.12.2007 0:43

souhlas a přípodotek

Vážený pane Bergere, bezvýhradně souhlasím s Vaším názorem.Jen pro doplnění pár maličkostí, které už jsem v nějaké diskusi ne netu napsal :

1) Kde byli všichni ti odpůrci v osmdesátých letech, když protileteckých radarů byl kolem Prahy kruh (Kačice, Přelíc, Podlešín, Tursko a dále v kruhu kolem Prahy, i na Brdech byl), zkusili proti vyzařování protestovat tenkrát?

2)všimli jste si ve zprávách, jak Rusové poslední dobou zase chrastěj zbraněma?

3)je mi milejší lézt do pr... americké, protože ti ji mají alespoň umytou a zeptali se mě slušně, jestli chci, než být znova použit jako hajzlpapír ruský....

4) nezávilost, neutralita...??? nejsme Švýcarsko....

I. 28.12.2007 6:52

Re: souhlas a přípodotek

Díky. Tak nějak jsem si představoval svůj příspěvek. A taky jsem chtěl panu Bergerovi poděkovat. Už dlouho mi chyběl trošku kvalitnější názor na radar, ne výkřiky a bilbordy jak na prací prášek.

Děda 28.12.2007 11:09

Re: souhlas a přípodotek

Je to přesně tak, naprosto se vším souhlasím s Vámi, je až neuvěřitelné co co je u nás blbců a někdy mám dojem, že jsou někým placeni.

Emi 29.12.2007 15:58

Re: souhlas a přípodotek

Pane Berger, jste cílevědomý člověk s analytickým myšlením. Já už jsem dávno rezignoval na to, ergumentačně přesvědčit tendečního levičáka. To je stejné, jako chtít po vodě  téct do kopce.Dovolím si pár poznámek na doplnění diskuze.

1) Nemohli jsme jsme jako národ dostat jednodušší zkoušku naší ochoty a soudržnosti se západní civilizací, než ten radar s 200 lidmi personálu. Český Švejk není proto obraně, ale proč u nás. Nakolik je tato protiradarová kampaň řízená a placená Ruskem ponecháme odborníkům.

2) Vždycky, když Rusové mlátí do stolu, má to nějaký skrytý smysl. Pokud tento radar nepočítá s možností monitorovat ruské území, chci právě takový radar. Iránu stačí s ruskou pomocí vyvinout rakety s patřičným doletem, atomové hlavice lze vyrobit buď přímo v Rusku nebo se na tom mohou podílet spousty ruských bývalých špatně placených odborníků.

3)V neposlední řadě náš postoj k radaru bude mít pro nás velké výhody na poli nejen technické, ale i všeobecné spolupráce.      

JJ 28.12.2007 0:26

Myslim, ze nejvetsi

duvod pro dany system je dnes nevypocitatelnost Pakistanu. Tam muze jit do tuheho behem jednoho dne, staci odstrelit jednoho generala. A Pakistan ma jak jaderne zbrane, tak raketovou technologii.

Jenda 28.12.2007 18:24

Re: Myslim, ze nejvetsi

To je mozne, ovsem Pakistan ma nevyrizene ucty spis s Indii. Takze v pripade zmagoreni Pakistanu se da ocekavat spis valka s Indii. Maximalne ... jako trenink, obsazeni casti nebo celeho Afghanistanu. Coz by ostatne byla asi nejlepsi ... tim by se na cas zabavili. Myslim, ze mistni by to obtizne snaseli.

conqueror 28.12.2007 0:25

Dobrý článek

Dobrý článek, ovšem kreténi a komunisté nepotřebují argumenty.

mil 28.12.2007 0:17

Zaplať pámbu

za kvalifikovaný článek.

Drevorubec 28.12.2007 5:37

Re: Zaplať pámbu

Je neuveritelne, kolik se v te ceske kotline demagogu, tupcu a jinych vytecniku nachazi a pise do Psa. A to je na internetu v podstate pouze ta "lepsi chazka". Extrapolujte si to a bude nam z toho vsem nanic. Skoda, mohli jsme byt mnohem dale za tech temer dvacet dlouhych let.;-( 

akai 28.12.2007 18:54

Re: Re: Zaplať pámbu

Hezký, a konkrétně vám něco vadí, nebo je to jen výkřik do tmy ?