21.5.2024 | Svátek má Monika


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
AeroKarel 25.10.2006 14:49

No, ještě klika, že jen stínový ministr.

Blbej jak hrouda kytu !!!!!!!!!

Společná zahraniční politika zemí EU ....... Buďto žádná (v lepším případě), nebo podpora žabožroutského okopávání amerického kotníku.

mapacorp 25.10.2006 15:27

Re: No, ještě klika, že jen stínový ministr.

Jeste, ze to tem vasim obdivovanym americkym mirotvorcum nemci a francouzi odmitli. Byli bychom ted vyvareni vsichni. Ty ostatni evropske zeme ktere do toho sly nemaji na valceni dostatek prostredku, cimz jsme vice mene zachraneni.

    Ted uz staci jen zorganizovat odsun vsech neevropanu od Lisabonu po Helsinky a tez vsech jejich kolaborantu MIMO UZEMI EVROPY !

AeroKarel 25.10.2006 17:56

Re: Re: No, ještě klika, že jen stínový ministr.

Jaksi jste nepochopil smysl mé glosy. Ale čta vaše glosy, ani se nedivím. Nejste prekabátěný Júchylka? Nebo Janeček?

Douša Josef 25.10.2006 14:39

Ano, je to zvláštní

.Zaorálek:...Do této chvíle nebyla podána žádná oficiální žádost USA na umístění základny nebo jejích komponentů v České republice, dokonce snad takovou žádost ani do konce roku neobdržíme. Navíc nejsou známy ani přesné parametry ani obecné podmínky umístění podobné základny v naší zemi....

A přesto si již podle soudruha Zaorálka ujasňujeme "pozice politické reprezentace", pořádáme podpisové akce, dokonce demonstrujeme. Nevíme, CO po nás budou chtít, KDY to budou chtít a ZDA TO VŮBEC BUDOU CHTÍT a Zaorálek a jeho komunističtí soukmenovci již mají jasno, protestují, podepisují petice  a někteří označují ty, co vůbec chtějí diskutovat za zaprodance amerického imperialismu.

Všichni jsme odsoudili prohlášení Charty, Několik vět a všechno, co se komunistům nehodilo do krámu. Aniž jsme věděli, co je tam psáno. Jen bylo řečeno, že to psali zaprodanci a již byly rezoluce, milionů podpisů a petic a odsouzení toho - VLASTNĚ ČEHO??? Vždyť jsme ani nevěděli, co odsuzujeme. Prostě bolševikům ty metody zůstaly hluboko pod kůží a znovu je uvádějí v život!

whocares 25.10.2006 15:09

Re: Ano, je to zvláštní

Ale Paroubek to bude pro jistitu konzultovat s "Moskvou", jestli jm to nevadí.... (Y)

Olinka 25.10.2006 14:28

Je to..

strach nahanejici postoj..mame cekat, az jak se veci vyvinou? a Evropa sjednoti v otazkach obrany? a dokonce se snazit vest dialog s  diktatory, abchom zazehnali hrozici nebezpeci..zaplat pambu je pan Zaoralek ministr obrany pouze stinovy!

* 25.10.2006 14:19

Jak lze mnohy slovy říct - jen si nezadat

socanská připos..

penzista 25.10.2006 13:58

Opět nic originálního.

Pouze přavzato z Eura. To opravdu máte tak málo vlastních autorů, že nás musíte oblažovat bláboly Paroubkových šibalů jako je Zaorálek, Jičínský a Jelínek?

zrusksc 25.10.2006 13:57

Levičácký blábol

idota který se musí ptát Moskvy a vzhledem k tomu že je Moskva nechce tak se tento "trotl" takhle kroutí a plácá hlouposti a hlavně tomu vůbec nerozumí!!

Zlý kukuč 25.10.2006 14:06

Re: Levičácký blábol

Tak pravil pravičácký genius;-)

zrusksc 25.10.2006 16:53

Re: Re: Levičácký blábol

Né,člověk který nechce aby idioti rozhodovali o národní bezpečnosti.Kecama jako Zaorálek likvidovali demokracii už před 65lety!

F. Čech 25.10.2006 13:47

Zaorálek je nebezpečný trouba

Jedině totální technický ignorant může tvrdit, že Česko může Irán ohrožovat jedině taktickými raketami, které mohou být sestřeleny malými americkými antiraketami Patriot.  Na Česko budou padat z Iránu (vzhledem ke vzdálenosti) jedině klasické balistické strategické rakety a ty může zneškodnit jen připravovaná americké základna s antiraketami ničícími tyto střely v kosmickém prostoru (tzn na konci aktivní fáze letu, kam Patrioty nemohou ani náhodou. Proč se technický laik Zaorálek pouští do úvah o věcech o nichž vůbec nic neví?

Zlý kukuč 25.10.2006 14:08

Re: Zaorálek je nebezpečný trouba

Proč se technický laik F. Čech pouští do úvah o věcech o nichž vůbec nic neví?

Jura Jurax 25.10.2006 14:40

Re: Re: Zaorálek je nebezpečný trouba

Aby se odborník Zlý Kukuč mohl divit :-/

zdeněk 25.10.2006 13:40

pro poznamecka

měl bych pár připomínek co jste tady psal

Takže zaprvé americký systém není vůbec spolehlivý zvláště rakety patriot i ten systém který teď budují. Patrioty měli problém sestřelit rakety SCUD v zálivu, pokud by někdo použil něco modernějšího (SS-23 OKA) tak by USA army mohla jen dívat. Mimochodem tento systém jsme vlastnily i my.

Vaše vývody že je možné sestřelit jadernou raketu jsou sice zajímavé, pokud ale vím existují pochybnosti jestli by byla jaderná hlavice zničena. USA dříve požívali antirakety SPARTAN a SPIT s jadernou hlavicí. Můžete zaručit že pokud nepoužijete jadernou hlavici u antirakety a hlavice mezikontinentální rakety bude třeba chemická nebo biologická, že  se nerozptýlí její obsah na území kde byla rakety sestřelena?

Pořízení vlastního systému by nebylo až zas tak drahé, jeden systém S-300V stojí 150 mil. dolarů, na pořízení cca 10 kusů by při navýšení vojenského rozpočtu tedy byli peníze. My bychom pak rozhodovali co sestřelíme a ne USA. Jinak modernější systém S-400 má dosah 400Km a na rozdíl od amerického systému funguje.

http://www.military.cz/russia/sam/s400/s-400.htm 

Jura Jurax 25.10.2006 13:49

Re: pro poznamecka

Jojo, ale kdybyste pozorně četl vlastní odkaz, seznal byste, že popisovaný systém není primárně protiraketovy a má dosah cca 400 km (tedy potenciálně, zatím jen 300). Jde o systém dokonalý, nejspíš ve své kategorii skutečně nejlepší, ale poněkud odlišný od toho, co chtějí Američané instalovat u nás či v Polsku.

zdeněk 25.10.2006 13:54

Re: Re: pro poznamecka

není sice primárně určen proti balistickým raketám ale může sestřelovat rakety o rychlosti až 4,8km/s což je dost slušný.

zdeněk 25.10.2006 14:03

Re: Re: pro poznamecka

srovnejte s patriotem -  max 700 m . s-1

Jura Jurax 25.10.2006 14:12

Re: Re: Re: pro poznamecka

U nás by nebyly Patrioty, pokud vím ...

zdeněk 25.10.2006 14:15

Re: Re: Re: Re: pro poznamecka

ano, jenže já se bavím o tom jak zajistit vlastní ochranu před raketami třeba z Iránu, ne o raketách které sestřelují balistickou raketu ve střední části letu

"Její minimální dosah je 1000 km a maximální dosah okolo 5000 km."

http://www.atmonline.cz/analyzy/pro/antiraketa.htm

takže tohle NENÍ ochrana našeho ÚZEMÍ! My bychom cílem nebyli, museli bychom se spoléhat na jinou základnu, která by byla před námi.

Jura Jurax 25.10.2006 14:39

Re: Re: Re: Re: Re: pro poznamecka

Bavíte-li se o vlastní ochraně před raketami třeba z Iránu, pak je to poněkud mimo téma americké základny na našem území a článku vůbec, sorry, nepostřehl jsem to :-D

poznamecka 25.10.2006 15:43

Re: pro poznamecka

Bavime se tady o systemu MDA, tedy "protiraketovemu destniku", ktery je neco uplne jineho nez systemy Patriot a podobne, primarne urcene k niceni letadel a krizujicich strel, ktere byly na posledni chvili preprogramovany jako pbrana proti balistickym strelam se stredne a kratkym doletem (typu SCUD), protoz ebylo potreba chranit uzemi spojencu (Izrael, SA) v prvni valce v zalivu. Tyto systemy (Patriot aka PAC-3) by byly soucasti zakladny za ucelem ochrany teto zakladny a okoli, nikoliv jako primarni system na sestrelovani ICMB. Nemichat dohromady prosim. Proc si o tom neco nezjistite, ne zacnete vyvozovat sve zavery?

"Vlastni system" - to je jako z Hurvinka  a jeho valky. My jako CR  budeme vypoustet vlastni satelity monitorujici odpaly strel a sledujici spektralni slozeni vyfukovych plynu zjistujicich co ze je to za rachejtli,  budeme mit systemy radaru na obezne draze presne monitorujicich drahu letu  a navadejici antirakety etc?

Ty Ruske raketove systemu jsou primarne urcene na likvidaci utovnych svazu strategickych bombarderu, neco uplne jineho nez AR destnik. Nikdy nebyly pouzity proti balistickym strelam ani na to nejsou konstruovany. Jsou srovnatelne (vzdalene) s PAC-3, tedy viz prvni odstavec - neco zcela jineho ...

Jura Jurax 25.10.2006 13:26

Jako už víckrát se mi přichází na mysl paralela se střední Evropou třicátých let.

Počátkem třicátých let je Německo standardní zemí, s níž máme dobré vztahy (připomeňme si, že tehdy jsme viděli hlavního nepřítele v Maďarsku, proti němuž byla namířena Malá dohoda, a druhotného v Polsku - oba tyto státy měly vůči nám územní požadavky).

Po nástupu Hitlera jedni zpozorněli, druzí chlácholil - pan Hitler je úspěšný politik, vyvádějící Německo z politické i hospodářské krize a v neposlední řadě zabraňující jeho bolševizaci.

Pak se pan Hitler začal vybarvovat, v našich sudetských Němcích se vzedmula echt germánská krev a nastaly problémy, a jedni varovali, druzí chlácholili - on ten pan Hitler má sice trošku razantní nároty na Židy, že, no ale znáte Židy, a ti naši Němci si jenom tak zapochodují a bude dobře. Ti prozíravější projektovali obranné linie a neúspěšně žádali o zvýšení rozpočtu na obranu.

Krátce nato jsme zoufale a urychleně stavěli pevnosti i linie řopíků, čelili ozbrojenému teroru sudetských Němců, úzkostlivě se snažili nezavdat mocnému germánskému rajchu záminku, mobilizovali - a pak nás pozoruhodně krátkozrací Francouzi a Angličané prodali v Mnichově, zaručivše okleštěnému zbytku republiky bezpečí; pak nás Hitler spolkl, dovoliv milostivě Slovákům jejich štát, aniž by se Anglie a Francie na cokoliv zmohly ... a to vše, co tu popisuju, trvalo pouhých osm let. Z řetězu puštění ýbrmenšové pak napadli Polsko, pozřeli Dánsko, Holandsko, Belgii, Norsko a Francii jak malinu (třetina německých tanků byla z českých zbrojovek a PzKpfw 38(t) neboli LT-38 patřil k tehdejší světové špičce) ... a dál to všichni znají. Stálo to desetimilióny lidských životů.

No a teď je Írán standardní země, sice islámská s popudlivým prezidentem, ale má naftu ... no a KLDR si bouchla, ale operačního nasazení schopnou atomovou zbraň ještě nejspíš nemá (jak dlouho ještě), islámská pátá kolona rozkládá Francii, útočí v Anglii a ohrožuje Německo ... ale my se nebudeme podílet na budování obrany, a s Američany tuplem ne ...

mapacorp 25.10.2006 13:44

Re: Jako už víckrát se mi přichází na mysl paralela se střední Evropou třicátých let.

Dobry muzi,

    Pokud si chcete hrat na historika a argumentovat nacismem, pouzijte analogii, ktere maji jakousi souvislost s dnesni situaci. Co se tyce takticke a operacni urovne, tyto analogie existuji, protoze se jedna o modus operandi a know-how. Na strategicke urovni, kterou se tu tak vehementne ohanite se ale obe skutecnosti nedaji vubec porovnat. Cili tu jenom tak koldokola zvanite a " nazorne predstavujete " par notoricky znamych historickych skutecnosti.

    Takove vademecum US propagandisty tedy mimo jinym obsahuje vzdycky to vsudypritomne kecani o tom jak nas v minulosti USA spasily a o tom, jak je Evropa neschopna a nema se ji duverovat. Cili dohromady jste nam timto predvedl urovnove horsi PSYOPS z kuchyne nejakeho lepsiho poddustojnika po kurzu ve Fort Benning .

Jura Jurax 25.10.2006 14:27

Re: Re: Jako už víckrát se mi přichází na mysl paralela se střední Evropou třicátých let.

Dobrý muži Mapacorpe, s prominutím kecáte, aniž byste uváděl smysluplné argumenty. Byť moje analogie - jako každá analogie - nemůže překročit své meze. Ale diskuze, resp. vyvracení Vašich názorů (po mém soudu směsi anarchismu, levičáctví a Haló Novin) by přesáhlo možnosti tohoto fóra; nehledě na to, že mne poněkud nudí neustálé opakování notoricky známých technických i politických argumentů.

Mrzí mne to "urovnove horsi PSYOPS", leč má ješitnost je pohlazena přirovnáním k nějakému lepšímu seržantovi po absolvování kurzu ve Fort Benningu

A protože mi to nedá, oplatím Vám ve stejném tónu - kecáte stejně blbě jak politruk, co mne v dávném roce 1973 na vojně politicky školil; toho ovšem omlouvalo, že to dělal za slušné peníze. A taky na rozdíl od Vás neuměl ovládat internet (to je to pohlazení :-D).

mapacorp 25.10.2006 14:41

Re: Re: Re: Jako už víckrát se mi přichází na mysl paralela se střední Evropou třicátých let.

Dobry muzi,

    Argumentu je v te me odpovedi dost, staci si to precist, coz jste zamerne neudelal . Co se tyce meho svetonazoru, nema s zadnymi totalitarismy nic spolecneho. Jako dukaz uvadim fakt, ze se nikde neohanim zvanenim o politrucich a jakychsi pochybnych vojenskych skolenich z doby bolsevisticke diktatury, ani kvakanim o komunistickem tisku.

    Nemam to jednoduse zapotrebi, ale treba se vam tez jednoho dne otevrou oci a plne pochopite cemu ve skutecnosti nahravate . Nekdy je lepsi si to uvedomit, pokud je cas, protoze potom fatalne prichazi doba, kdy uz je pozde.

AeroKarel 25.10.2006 14:56

Re: Re: Jako už víckrát se mi přichází na mysl paralela se střední Evropou třicátých let.

No, nějak mi to co píše Jura připadá logičtější. Ať už je to z jakéhokoliv kurzu.

MaR 25.10.2006 13:47

Re: Jako už víckrát se mi přichází na mysl paralela se střední Evropou třicátých let.

No... LT-38 byl poměrně krátce po nasazení stahován z východní fronty protože prostě nestačil moderním ruským tankům... To jen tak k národním mýtům.

mapacorp 25.10.2006 13:51

Re: Re: Jako už víckrát se mi přichází na mysl paralela se střední Evropou třicátých let.

LT 35 ano,

    ale na jeho podvozku staveli nemci stihace tanku " Hetzer" az do konce valky.

mapacorp 25.10.2006 13:52

Re: Re: Re: Jako už víckrát se mi přichází na mysl paralela se střední Evropou třicátých let.

Prominte LT 38, samozrejme.