16.5.2024 | Svátek má Přemysl


Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
S. Anna 17.3.2024 14:50

Quick loan offer

Do you need a quick loan to end your financial worries immediately? you can borrow from CZK 10,000 to CZK 90,000,000 with a low interest rate of 3%. You will have the loan in your account within 24 hours of sending the request. It is fast and reliable, the purpose of this private loan is to make money available to people in need. For any other question or request for a loan, write to: siskovaanna766@gmail.com

L. Novák 13.3.2024 0:21

;-D Grafoman Rada blbej jak tágo... Rv!!

V. Pitrs 12.3.2024 22:05

Plus hmotností.

V. Pitrs 12.3.2024 21:53

A oba si našly své místo. On Teslovo motor s kotvou nakrátko je geniálně jednoduchý, ale těžko se u něj regulují otáčky.

J. Kostelanský 12.3.2024 20:21

Nutím snad někomu elektromobily? Já rovněž zatím jezdím v spalováku. U těch procent jste to mimochodem málinko přehnal a na druhé straně jste "zapomněl" na ztráty spojený s fosilními palivy např. při jejich převozu a taky u samotné výroby.

Např. spotřeba u elektrovozů se odvozuje od toho, kolik elektřiny si motorista "natankoval" u stojanu. Ztráty v bateriích jsou v tom již započteny. Mimochodem i v důsledku jejich snižování (ztrát) se prodlužuje dojezd elektrovozů. Velice důležité je v přechozí větě to "i".

Ján jen píši, že tvrzení o nesmyslu elektrovozů je blbost. Nejsem vůbec příznivcem Bruselu a už vůbec ne Green Dealu. Ale od počátku stanovení termínu pro zákaz prodeje spalováků říkám, že ten termín je zbytečný. Po roce 2030 bude stejně většina nových vozů v EU elektrických. Už jenom proto, že jejich provoz a servis budou podstatně levnější a užitné vlastnosti lepší než u spalováků.

Stačí se kouknout do Číny. Již alespoň 10 let platí, že technologické novinky z Číny na Západ přicházejí se zpožděním několika let.

R. Řezníček 12.3.2024 18:26

Proboha Musk žije ze spekulací s emisními povolenkami. Copak za kapitlaismu něco jako emisní povolenka může vůbec existovat?

Musek, stejně jako emisní povolenka je výplodem socialismu, nikoli kapitalismu!

V kapitalismu je zdrojem zisku uspokojování potřeb druhých. V tom je jeho kouzlo a proto je to to nejlepší, co kdy lidstvo mohlo potkat. Sice už je to historie, ale krásná!

R. Řezníček 12.3.2024 18:22

Pane Rado, historie Vám bohužel odporuje na 100 %. Život na této planetě nikdy nebyl lepší, delší a snazší, než díky kapitalismu. Díky kapitalismu tu můžeme nesmyslně plkat o nějakém klimatu, protože před ním měli lidé co dělat, aby se najedli. Alespoň jednou denně a alespoň kaše, kterou by dnes náš pes nežral. Díky kapitalismu mohou naše nevzdělané děti prožívat klimatickou tíseň na tlachacích školách, protože před kapitalismem makali od dětství na poli od slunka do slunka a dospělosti se jich dožila slabá třetina. To kapitalismus přinesl všechny ty počítače a mobily, na nichž dnes můžeme sdílet klimatický žal. To kapitalismus přinesl nabíjecí elektromobily, které byly vzápětí vytlačeny efektivnějšími spalovacími motory. To kapitalismus přinesl všeobecné hlasovací právo, průběžný důchodový systém či zdravotní pojištění. To kapitalismus Vám umožnil, abyste tu cokoli psal.

Tak prosím přemýšlejte, než budete díky kapitalismu psát o sobeckosti kapitálu. Pravý opak je pravdou, jak ukazují dějiny lidstva.

A je to zase učivo základní školy, stejně jako ta fyzika... to je k uzoufání! Bohužel i za to, že nevzdělaní přežijí, vlastně může kapitalismus...

R. Řezníček 12.3.2024 18:13

A v čem mají pravdu, pane Rožkoto? Fakt si myslíte, že když všichni v EU drasticky zchudneme a zlikvidujeme si veškerý průmysl a zemědělství, že bude svět lepší?

R. Řezníček 12.3.2024 18:10

"Ať žijí čmouďáky na věčné časy a nikdy jinak. Ať zhyne slepá vývojová větev jménem elektromobil."

Přesně, jak píšete!

R. Řezníček 12.3.2024 18:09

To je přece úplně jedno, protože pokud k těm bateriím nebudou prodávat i proud, tak je to k ničemu!!!!

R. Řezníček 12.3.2024 18:07

Ehm... odpor je v EU k sociálnímu kapitalismu a k automobilu, coby zdroji svobodné individuální dopravy (průvodní znak kapitalismu). Máte to poněkud pomotané, EU prosazuje bateriové elektromobily za použití loupeží a vydírání a naopak zakazuje dobrovolně lidmi vlastněné a provozované automobily se spalovcími prostory, protože chce lidi zbavit individuální dopravy.

Je to tedy (opět) přesně naopak, než Vy si myslíte...

R. Řezníček 12.3.2024 18:00

No, v SSSR... proč ne? ;-D

R. Řezníček 12.3.2024 17:58

Zatímco baterie jsou objemově menší než nádrž na benzin či naftu???

Děkuji za Vaši snahu nás pobavit, ale...

R. Řezníček 12.3.2024 17:55

Jako technik přece víte, že jediný zdroj el. výkonu, který umíme udělat účinnější, než auto na naftu, je paroplynová turbína. Tedy první generace, uzavřená. Protože ta umí dokonce i víc, než lodní písťáky na mazut. Ale protože plyn nemáme a "odstřihli jsme se" od toho, kdo jej má a byl ochoten nám jej za tržní cenu prodat, je nám to k ničemu.

Takže budoucnost elektřiny je v křišťálové kouli.

R. Řezníček 12.3.2024 17:51

Co byly, jsou tučně daněny! A nejen auta, ale hlavně benzin a nafta! Umíte sipředstavit spotřební daň na elektriku a poté vypočtenou daň z daně (DPH)?

A pokud si skutečně necháme vnutit bateriová autíčka, tohle všechno nás čeká, protože jinak by se státní ekonomika zřítila.

R. Řezníček 12.3.2024 17:45

R^

R. Řezníček 12.3.2024 17:43

R^

R. Řezníček 12.3.2024 17:41

R^

R. Řezníček 12.3.2024 17:38

Můžete nějak upřesnit, co máte na mysli?

Já vím pouze o opaku, kdy Obama protěžoval Chevrolet Volt a byl z toho průšvih jak mraky. Ale Volt byl hybrid.

R. Řezníček 12.3.2024 17:34

Technologicky jsme se bohužel v energetice od 19. století posunuli pouze v jaderných zdojích el. výkonu, ostatní již lidstvo používalo tehdy (tedy počítejme konec 19, století). Největší vývoj po století dvacáté představoval právě automobil se spalovacím motorem, a to bez násilí formou dotací, zákazů, pokut a omezování. Právě vývoj spalovacích motorů vytlačil bateriové elektromobily do propadliště dějin (opakovaně, občas je chtěl někdo rozdýchat v ropných krizích, ale každý přišel na to, že to nevyjde).

R. Řezníček 12.3.2024 17:28

Ano, protože doufají v porci veřejných peněz prostřednictvím dotací. Dotace nejsou vývoj, ale legalizovaná trestná činnost (loupež, vydírání).

R. Řezníček 12.3.2024 17:26

Dotace jsou státem posvěcená trestná činnost (loupež, vydírání) a v tržní ekonomice nic takového samozřejmě neexistuje, jinak by nebyla tržní, ale dotační (viz. např. v korporativistický fašismus). V tržní ekonomice rozhoduje trh, tedy poptávka a nabídka, a o bateriové elektromobily není na volném vůbec žádný zájem (on o ně není ani na tom fašistickém, i když z toho koukají různé výhody, jako např. parkování pro elektromobily zdarma tam, kde bývalo zdarma pro všechny apod.).

Ekonomika pro základní školy.

R. Řezníček 12.3.2024 17:20

1. globální ekologický přínos nabíjecích elektromobilů je nulový, můžeme o něm hovořit pouze lokálně a v ČR nemá význam (viz. výše či níže asi 100x). V době covidových uzávěrek se celosvětově ukázal nulový vliv snížení cca 80 % individuální dopravy na měřené emise ve všech parametrech.

2. s využitím jaderného odpadu k dalšímu zdroji el. výkonu se již opakovaně experimentovalo, ale z bezpečnostních a ekologických důvodů byly prozatím (doufejme, že ne navždy) tyto experimenty odloženy ad acta.

R. Řezníček 12.3.2024 17:14

Rekuperace ale v reálném světě zatím přináší zápor, protože nárůst hmotnosti je zatím vyšším žroutem výkonu, než rekuperace jeho přínosem. Ale to si myslím, že by se v budoucnosti u hybridů mohlo podařit zlepšit.

R. Řezníček 12.3.2024 17:10

Nesmaže ji ve skutečnosti nikdy. Protože životnost baterií to neumožňuje. Proto vytlačil před 120 lety spalovací motor baterky.

R. Řezníček 12.3.2024 17:07

To je právě to, co řeší norma Euro7.

R. Řezníček 12.3.2024 17:04

Pane Kostelanský, problém není zdaleka jen v bateriích, ale v celém energetickém cyklu, hlavně ve zdrojích elektrického výkonu. Spalovací motor pracuje s cca obdobnou účinností, jako je zhruba na výstupu parní turbíny v elektrárně, tedy kolem 33 %. Jenomže u bateriového elektromobilu následně odečítáte 10–15 % na přenosovou soustavu, 15–25 % na chemickou reakci k dobití baterie a dalších cca 10 % na převod zpět na mechanický výkon. Takže nezískal jste vůbec nic, zato jste hodně ztratil. A to neřešíme drancování planety těžbou vzácných prvků ani spotřební daň, kterou bychom na el. výkon museli napálit, aby se nám nezřítila ekonomika (cca 20 Kč z litru benzinu jsou daně).

Jediný případ, kdy se to může lokálně vyplatit, je v případě smogových situací ve velkoměstech. My v ČR máme jedno poměrně malé velkoměsto a v něm již nemáme prakticky žádný průmysl, takže ani tento argument pro ČR nelze využít. Dále se mohou využít v uzavřených prostorách (např. vysokozdvižné vozíky, vozíky pro dopravu zavazadel na nádraží, v podzemí...) či ve styku s potravinami, což se ostatně již přes 100 let běžně děje.

Globálně je tedy snaha nahrazovat automobily pro individuální dopravu bateriovými elektromobily pouhým vyhazováním energie a peněz do kanálu. A pokud se tak děje navíc silou a proti zájmům subjektům na volném trhu, je to ještě navíc zločin.

Pokud si přesto bateriový elektromobil chcete zakoupit a provozovat, tak klidně, ale za dvou podmínek: 1. koupíte jej a budete jej provozovat výhradně za svoje peníze a 2. nikomu to násilím ani vydíráním nebudete nutit. Potom Vám přeji hodně šťastných kilometrů!

M. Kocián 12.3.2024 13:07

V tom to asi bude - 47 druhů motorů už bylo vynalezeno a v praxi se uplatnily ty nejlepší principy, které se dál rozvíjí, zatímco ty ostatní zanikly nebo slouží jiným účelům. Nyní někdo z touhy po originalitě a hlavně technické neznalosti vytahuje to, co tady už bylo. Bohužel nemá dost slušnosti na to, aby tak činil za svoje peníze.

M. Krátký 12.3.2024 12:40

E-auta jsou stejná pitomost jako tvrzení, že už jenom pár dní a Ukrajina porazí Rusko. Přitom EU nemá ani sílu dodávat Ukrajině střelivo požadované ráže - můj tchán - ročník 1907 kdysi říkával posázavským dialektem : dite do pihele s těma vašima kravinama !!!!!!

R. Řezníček 12.3.2024 12:19

No hurá, zdá se, že už konečně opouštíme 19. století, ale na rozdíl od tehdejší doby nám chybí strojaři, elektrotechnici, stavaři, doktoři, atd. Obávám se, že doba, kdy během 50 let různí lidé vymysleli na 47 druhů motorů je už dávno pryč a nic podobného nám už nehrozí. Už nevymyslíme ani ň, tedy krom dalších 50 pohlaví, zašíváren z dotačních programů (s tržní ekonomikou dotace fakt nemají společného NIC, vy ekonomický Neználku!!!!) a podobných nesmyslů. Protože jak je vidět u některých diskutujících, propaganda byla silnější než výuka fyziky a dějepisu na základní škole a najdou se mezi námi i repetenti, kteří fakt té do očí bijící absurdní ideologii uvěřili a vydávají e-auta za výsledek jakéhosi zvráceného věděckotechnického pokroku. Všechno zpátky do lavic!!! Bych vám prohnal pérka, svazáci! 'Byste z tý sedmý třídy nevylezli pět let! Je vidět, že naše školství fatálně selhalo a s takovým materiálem se fakt do 20. století vykročit nedá. Tehdy museli být lidé mnohem chytřejší, pracovitější a schopnější, aby vůbec přežili!