Neviditelný pes
První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996Diskuse k článku
EU: Protlačovaným e-autům zazvonil umíráček.
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
R. Langer 11.3.2024 11:22No, smát se vlastní blbosti, to už stojí za to. |
R. Langer 11.3.2024 11:21Tak užitná hodnota elektromobilu je kvůli drahému a těžkému akumulátoru rozhodně horší. |
R. Langer 11.3.2024 11:19Nelži zase, prolhaný Zelený bolševiku. Lžeš, jako když Rudé právo tiskne! |
R. Langer 11.3.2024 11:18No, to se za pár let rychle změní. |
A. Nový 11.3.2024 11:18Nedávno jsem viděl v nemocnici U Svaté Anny magnetickou rezonanci na petrolej. Nechte si tam prozkoumat hlavu. Možná vám to pomůže. :-) |
R. Langer 11.3.2024 11:17Jo, jako hračka to funguje, stejně jako elektromobil. |
P. Labaj 11.3.2024 11:06Ano, třeba v oblasti rajčat to platí. Ale v autech je to trochu komplikace, protože pak auto musí obsahovat techniku obou druhů. Se všemi negativy, tj. vyšší cenou a poruchovostí. |
V. Církva 11.3.2024 11:05Aha tak ty budeš nějaka ta konspirační ztracená existence. To si teda Chocholoušek mákne! |
V. Církva 11.3.2024 11:03Vypnutej mozek mezi půlkama Putina máš ty Šmíde tak si to nepleť. Jasný?! |
J. Jurax 11.3.2024 11:01Nikoliv do slepé uličky, nýbrž direktně do prdele. Zelené. |
P. Labaj 11.3.2024 10:59V ČR není taková firma, protože není co recyklovat. Baterky buď pořád jezdí v autech, nebo se používají v nějakých úložištích. Když se někde objeví nějaký havarovaný elektromobil, a tak baterka je první, po čem se jenom zapráší. |
M. Šejna 11.3.2024 10:59Zato vy za tento komentář určitě dostanete Nobelovu cenu. |
J. Jurax 11.3.2024 10:58Zhola pošetile, neřkuli blbě provokujete ... 👎 |
P. Dvořák 11.3.2024 10:57Výběr kandidátů do EP, to je fakt čirá zoufalost |
M. Šejna 11.3.2024 10:57To je přece jasné, že elektrické drony jsou fyzikální nesmysl. |
J. Jurax 11.3.2024 10:56Aha, a2larm ... 👎 |
J. Jurax 11.3.2024 10:53Velmi dobře řečeno. Nemohu zapřít, že mne každý náznak návratu macechy naší EU dozelena zblblé ke zdravému rozumu velmi těší. Žel jde jen o náznaky, špína je hodně zažraná a blbů nejen zelených v bruseli jak naseto. A u nás taky. |
V. Hlad 11.3.2024 10:41V. Církva 11.3.2024 8:26 No a Gretě a greténům nechat jejich podporu palestinských teroristů ale v Palestině mimo Evropu. Obdivuji, co jste dokázal napsat s vypnutým mozkem ! |
J. Chalupnik 11.3.2024 10:39Vy jezdíte na mobilu? |
V. Hlad 11.3.2024 10:36Otázka zní : Když Vás nezajímá "uhlíková stopa", kterou vymyslelo PR oddělení British Petrol, jste vůbec hoden volně se pohybovat po této planetě ? Váš Timmy. |
S. Ševeček 11.3.2024 10:29budoucnost patří hybridům všeho druhu |
J. Matuška 11.3.2024 10:28Ad 9:50 |
S. Ševeček 11.3.2024 10:27tesla dosáhla mezního zisku a spadne. financování má jedině díky burze. |
L. Harvánek 11.3.2024 10:15Ono s těmi vůdci nemáme moc dobré zkušenosti. Stačí si projít 20. století a člověku se z nich ježí všechny chlupy. Vláda by ale měla zasahovat jen tam, kde to nikdo jiný nemůže zvládnout. Pak by nám stačilo mít nanejvýš 10 ministerstev. |
F. Navrátil 11.3.2024 10:11I když s vámi povětšinou v oblasti zelené energie nesouhlasím, musím přiznat racionální jádro provozu elektromobilů ve specifických podmínkách. Zatímco dotace na nákup nebo výrobu elektromobilů odmítám, připouštím jejich zvýhodnění v městském provozu, v chráněných přírodních nebo historických oblastech, v hromadné dopravě nebo rozvozu potravin. |
L. Novák 11.3.2024 9:50LÉTÁNÍ na baterky.... Když jsme u té ELEKTROdebility, před pár lety byla média plná PROPAGANDY, že létat se v budoucnu bude taky na baterky... "Zkoumali, miliardové podpory a dotace pobrali... Výsledek nula." Dnes už o přechodu letectva na bateriový pohon ani pes neštěkne... Kdo má fyzikální gramotnost, nepotřeboval k takovému zjištění ani cent dotací. |
O. M. 11.3.2024 9:45Obávám se, že závěr toho článku je nemístně optimistický. |
P. Diviš 11.3.2024 9:38Jinak tedy je pan Smutný příliš optimistický. Jedna vlašťovka jaro nedělá (ač potěší) a do celého podfucku už je namočeno příliš mnoho lidí, firem i politických organizací, než aby uznali chybu. |
P. Diviš 11.3.2024 9:36Jen tak mimochodem, to je taky z toho Vesmíru: Emise CO2 při výrobě této baterie jsou srovnatelné s emisemi vzniklými při výrobě celého zbytku vozidla [3]. Elektromobil, který právě vyjíždí z výrobní linky, má za sebou zhruba dvojnásobné emise ve srovnání s podobným automobilem se spalovacím motorem. Recyklace: Část potřebných materiálů lze získat recyklací po skončení života elektromobilu. Zatímco mechanické části vozidla (karoserie, skla atd.) umíme recyklovat dobře, recyklace baterií je obtížná a drahá. Baterie na konci své životnosti jsou nebezpečným odpadem, s nímž je nutné nakládat v souladu s předpisy. V zásadě není problém recyklovat jednu baterii. Problém je v zajištění hromadné recyklace jejich velkého množství. V současné době existují dva způsoby recyklace: Metoda pyrometalurgická, která využívá vysokých teplot, při kterých se taví baterie a následně separují jednotlivé kovy. Takto se získává kobalt a nikl, případně měď, vše ostatní včetně lithia končí ve strusce nebo na skládce. Tato metoda je vysoce energeticky náročná a drahá. Druhá, tzv. hydrometalurgická metoda využívá rozpouštění kovů kyselinou a jejich následnou extrakci. Tento proces vyžaduje méně energie, ale vyznačuje se s nízkou účinností, vysokou spotřebou chemikálií a nebezpečným odpadem. Recyklace není ekonomicky efektivní. V ČR stále neexistuje firma, která by plně recyklovala lithiové baterie. Nejasnou otázkou je i nakládání se zbývajícím odpadem, který je toxický. Současné snahy o „řešení“ recyklace vývozem ojetých elektromobilů do jiných zemí (včetně ČR) jen zvyšují problém, co s vyřazenými bateriemi, které se v těchto zemích budou hromadit. |
J. Ganaur 11.3.2024 9:36U lithiovky moc ne.To že se vybíjí accu v mobilu je tím, že je neustále připojený k (mobilní ne elektrické) síti.Samotná lihiovka bez odběru vydrží nabitá deset let!!! Mám vyzkoušeno. |