1.6.2024 | Svátek má Laura


Diskuse k článku

EU: Protlačovaným e-autům zazvonil umíráček.

Evropský parlament přijal na návrh Komise usnesení, že elektromobil není automaticky klimaticky neutrální vůz. Protlačovaným e-autům zazvonil v EU umíráček.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Roškota 11.3.2024 7:42

K poslední větě : Ale oni mají pravdu. Jen je otázka jestli to chceme podstoupit a jestli je to nezbytné. Závidím všem kteří mají jistotu ať tak nebo tak.

S. Komik 11.3.2024 7:40

Na paní Von děr Leyenovou se přesně hodí staré latinské rčení "Byl povýšen, aby byl odstraněn."

S. Pícha 11.3.2024 7:40

No z FVE to nabíjím kdy je třeba od března do listopadu. Ročně najedu cca 40000km a proti spalovaku v podstatě zadarmo

M. Kocián 11.3.2024 7:38

To má taky svá úskalí. Lépe by bylo, kdyby vláda dělala jen to, co nemůže dělat nikdo jiný.

Z. Žabička 11.3.2024 7:38

Celá ta rudozelená smečka si pomocí nejen sv. Gréty vytvořila pohádku (dnes se říká narativ) o nebezpečnosti CO2 a kapitalizmu. Cílem je oblbnout dav a získat z něj co největší kus koláče. Když křižáci chtěli zachránit Kristův hrob, cestou tam i zpátky kořistili na místních. Dnešní klima hujeři se chovají stejně, zatím ještě nezabíjejí a neznásilňují místní populaci. "Akorát znemožňují" logické myšlení ve jménu politické a gendrové korektnosti. Musí se také odčinit všechny prohřešky našich i jejich předků. Bílý muž zabíjel Indiány, černochy. Staří Slované provozovali otroctví. Moudří Řekové sice vymysleli filozofii, ale otrokáři byli také. Černoši a Arabové chytali a prodávali své slabší sousedy do otroctví. Musíme a musí všichni vrátit životy předků? Jak? No prostě blbneme na kvadrát a k tomu nám pomáhej (Bůh, CO2, metan a jiné materie). Zlikvidujme sochy a památníky, protože nám připomínají i případné nebo skutečné chyby ve vývoji lidstva. Zachraňme sysly a ubijme lidi, je jich víc. To je asi cíl všech těch nesmyslných pravidel. Bez nich by se průmysl i zemědělství vyvíjelo pomalu, ale možná racionálně, dokud zase nějaký filuta nenajde novou metu pro...cokoli, kde je možno loupit.

F. Navrátil 11.3.2024 7:27

Elektrické dopravní prostředky mají delší historii než auta se spalovacím motorem. Za celou tuto dobu se nedokázaly prosadit ekonomicky. Nyní se prosazují ideologicky a dotačně. což vede do slepé uličky.

L. Harvánek 11.3.2024 7:21

Souhlas. V čele vlád by neměli stát politologové či filosofové, ale technicky vzdělaní absolventi vysokých škol. Tem prvním totiž chybí schopnost racionálního myšlení.

J. Nevrkla 11.3.2024 7:17

Na venkově je zájem minimální. Panely na střeše a elektroauta nabíjená ve stodole jen zvyšují pojistné domu a rizika požáru, s klimatem lidí nebojují, jednou měsíčně si zajedou na tři minuty k pumpě a mají klid, žádné starosti.

R. Tichý 11.3.2024 7:17

Co je v clanku antizelene a zaroven neni podlozeno meritelnymi argumenty?

J. Gottlieb 11.3.2024 7:16

R^

R. Langer 11.3.2024 7:03

Žádní "antizelení fanatici" neexistují. Existují pouze rudí, hnědí či zelení fanatici, a proti nim stojí normálně realisticky uvažující jedinci. A u frekventovaných komunikací u nás bydlí velká spousta lidí, a nijak si nestěžují. Co byste volil vy je váš problém, ostatní do toho netahejte. A cena těch elektrokrámů bude jedině VYŠŠÍ, což vám tady píšu už posledních 10 let, a furt to stejně nechápete. :-P

R. Langer 11.3.2024 6:59

Jaký antizelený fanatik? Reálně uvažující jedinec. To je ovšem každý, kdo nepodporuje ty zelené komoušské kraviny. :-P

V. Mokrý 11.3.2024 6:58

Je potřebné, aby umíráček zvonil co nejdříve i jiným nesmyslům EU/Bruseli !

V. Mokrý 11.3.2024 6:54

:-)

K. Wágner 11.3.2024 6:51

Elektromobily jsou pouhá špička ledovce. Musíme zrušit kapitalismus! volají klimatičtí aktivisté, frustrovaní třemi desetiletími globálních a národních neúspěchů při snižování emisí skleníkových plynů. Stále více podléhají novodobým bludům, které prezentují jako zásadní pro úspěch v klimaticko-energetické výzvě. Kdy podle jejich přesvědčení lidstvo v boji s klimatem nemůže uspět bez radikální změny životního stylu nebo globální spravedlnosti, měst bez aut, univerzálního vegetariánství, nebo zastavení ekonomického růstu.

https://www.cambridge.org/core/books/citizens-guide-to-climate-success/we-must-abolish-capitalism/3ABF802FB584CA50695EF29A53E20395

P. Dvořák 11.3.2024 6:44

Auto stojí ve stodole při teplotách kolem nuly (o mrazu raději ani nepíšu, abych vás nevyděsil), čtvrt roku je výrazně krátký den a ještě většinou zamračeno.

Kolikrát smysluplně objedete komín, jak často a kam to vlastně je? Budete jezdit v palčákách a v kulichu nebo si i zatopíte? Po kolika letech za pár set tisíc koupíte novu baterii? . . . .

M. Kocián 11.3.2024 6:30

Nebyli by zelení ani antizelení, kdyby ponechali vývoj na vědcích, inženýrech a trhu a netlačili ho dopředu politickými proklamacemi a nemrhali při tom penězi daňových poplatníků. Vítězství ideologie nad rozumem se rozum vzpírá.

J. Němec 11.3.2024 6:22

Antizelený fanatik píše o fanaticích zelených. Obojí je samozřejmě špatné. V EU mají momentálně navrch ti zelení, ale to neznamená, že by ti antizelení byli lepší.

T. Kubín 11.3.2024 6:12

V pondělí 4.3. ani nikdy jindy si Evropský parlament nic takového neodhlasoval.

J. Novak 11.3.2024 6:03

pan Smutný je realista a ma pravdu.

J. Novak 11.3.2024 6:03

pan Smutný je realista a ma pravdu.

J. Novak 11.3.2024 6:02

Doufejme

K. Horák 11.3.2024 5:57

No jo, ale kdy už to konečně bude? Bohužel se domnívám, že si tato banda najde nějaký jiný způsob jak opět masívně parazitovat.

P. Labaj 11.3.2024 5:37

S fanatiky všeho druhu je to těžké. A tak jako existují zelení fanatici, tak pan Smutný je antizelený fanatik. Ono to s tím koncem BEV nebude v praxi tak horké. Je do toho nainvestováno tolik (celosvětově, nejen v Evropě ale i v Číně nebo USA), že je to už asi nezvratný trend.

Pokud by někdo musel bydlet u nějaké frekventované komunikace: jestli pak by se mu víc líbilo, kdyby po ní jezdily samé BEV, nebo naopak samé spalováky? Já bych tedy rozhodně raději volil ta elektroauta. A nejde mi o nějaké CO2, ale jiné "vonné" složky, co spalováky vyrábějí.

Co je zvláštní, že se u nás BEV cenově stále drží tak vysoko. Výroba baterek (myšleno samotných článků) šla cenově docela dramaticky dolů. Články do menšího auta už mají výrobní cenu někde do 100 tis. Kč. A protože zbytek auta je o něco jednodušší, tak už by tady měla být cenová parita. A až ta parita bude, tak by mě ani nenapadlo si koupit nový spalovák. Zejména pokud se skutečně prosadí nějaká ta syntetická eko-paliva, kde bude cena někde nad 200 Kč/litr (což pan Smutný prezentuje jako nějakou výhru).

R. Langer 11.3.2024 5:36

Nemá smysl ani tam. Z FVE to možná nabijete 10x v létě. ;-€

J. Hudec 11.3.2024 1:06

Ono to má ještě další háček.

Nabijete baterii na 80% a necháte stát auto 4 dny v garáži. Zásoba energie v baterii se samozřejmě samovolně sníží (čísla lze dohledat, mně se teď nechce), tudíž část energie se "vypaří".

Což se s benzínem či naftou samozřejmě neděje.

S. Ševeček 11.3.2024 0:37

„překvapivé“ zjištění Evropské komise (EK), že do emisní bilance čistě elektrických aut (BEV) se musí započítat celý životní cyklus auta včetně velmi emisně šeredné bilanční výroby baterie, ztráty z provozu jako i fakt, že většina elektrických aut má svůj výfuk vlastně v uhelné elektrárně. Totiž že v energetickém mixu většiny evropských zemí převládá výroba elektřiny z uhlí a plynu. Příkladně v takovém Polsku ze 70 %, v Česku z poloviny a v deklarovaně zeleném Německu ze 40 procent. O čem se přitom příliš nemluví, je skutečnost, že zatím neexistuje spolehlivá, efektivní a cenově dostupná recyklace baterií jako typicky nebezpečného odpadu. Přitom Frans Timmermans v roce 2022 za návštěvy v Praze tvrdil, že chudší země EU včetně Česka se „naučí mít elektromobily rády“, až k nim dorazí ze západu Evropy jako ojetiny. Ovšem možná podstatnějším bonusem by bylo, že bohatá část EU nemusí řešit složitou recyklaci baterií...

J. Nevrkla 11.3.2024 0:17

To nechápou jenom zelení aktivisté a bohaté pseudoelity, normálním lidem se zdravým rozumem to došlo hned na začátku. Arogantní pseudoelity normální lidé nezajímají a na to jednou zákonitě dojedou.

V. Kolman 11.3.2024 0:16

E-mobil je JINÉ auto a je nesmyslem ho cpát do krabičky "automobil".

Smysl má třeba na venkově u stavení se střechou pokrytou FV panely a pro kratší cesty "kolem komína".

Ale cestovat s e-mobilem na dovolenou k moři, nebo třeba s ním i "jenom" zůstat stát v zimě na dálnici Praha-Brno při mrazu -20°C bych nechtěl.