Neviditelný pes
První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996Diskuse k článku
EU: Protlačovaným e-autům zazvonil umíráček.
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
J. Ganaur 11.3.2024 9:28Na WC je taková páčka nebo tlačítko.... |
M. Kocián 11.3.2024 9:28Již český nešťastný vynálezce Kadeřávek přišel na to, že co dobře funguje v malém , nemusí fungovat ve velkém, a jen proto, že jeho model samoletu českého s mávajícími křídly poháněnými miniaturními elektromagnety skutečně létal, neznamená to, že tudy leží budoucnost letectví. Na velikosti prostě záleží. |
P. Diviš 11.3.2024 9:27Slepá vývojová větev jste vy, s touhle hloupou poznámkou. |
J. Ganaur 11.3.2024 9:26Problémem demokracie (teď EP) je, že na výběr jsou buď pitomci nebo darebáci!Ovšem obojí chamtiví. |
P. Diviš 11.3.2024 9:25Hlavní je to skladování energie. Dokud nebude vyřešeno, jsou všechny ty Občasné Zdroje Energie (kromě řídkých situací ostrovních režimů) zelená vyžírka. |
P. Dvořák 11.3.2024 9:24"Uhlíková stopa mě u automobilů nezajímá."
|
P. Diviš 11.3.2024 9:23Nechte už toho zeleného lhaní. Když se spalovací motory a auta s nimi prosazovaly, byly tvrdě daněny. Pohonné hmoty jsou zatíženy spotřebkou dodnes, a není to jediná daň, na automobilní dopravu uvalená. Článek pro zelené Khmery. |
P. Diviš 11.3.2024 9:21Podrobný rozbor s čísly a grafy zde, za ty dvě pětky to stojí: https://vesmir.cz/cz/casopis/archiv-casopisu/2024/cislo-3/otazniky-kolem-elektromobilu.html Autoři jsou technici, ne ideologové. |
P. Dvořák 11.3.2024 9:21... ale mnohem později, než bylo třeba, aby nevznikly nedozírné škody. A současný vrchní elektrodebil jakási neúspěšná gynekoložka Leyenová se chystá na dalších pět let, dokud tu Evropu nezničí úplně. |
M. Kocián 11.3.2024 9:20Nyní možná, ale když se prosazovala (Benz, Ford, Rockefeller,) bylo to bez dotací a spontánně - lidé je chtěli a tak je kupovali. |
M. Šejna 11.3.2024 9:14já jsem měl možnost si elektromobil vyzkoušet po dobu 4 dnů a je to výrazný kvalitativní skok oproti spalovákům. Uhlíková stopa mě u automobilů nezajímá. Zajímá mě užitná hodnota. Ale já nejspíš nejsem standardní český automobilista, protože ten nejspíš denně nejezdí 400 km a víc, a bydlí v paneláku. Těch je tu nejspíš většina a proto musí vlastnit auto, jehož největší užitnou hodnotnou je velká nádrž nafty nebo benzínu. |
V. Kučer 11.3.2024 9:04Antizelení fanatici vznikli v roce 1905 když prosadili spalovací motor ačkoliv déle existoval elektromobil. |
V. Povolný 11.3.2024 9:03Ty hektary zemědělské půdy, co se mají vybetonovat, mají mnohem větší cenu než celá batérkárna dohromady. Nemluvilo se náhodou na vysokých místech o tom, že se už nebude stavět na cenné zemědělské půdě a že se budou využívat brownfieldy? Tak kde jsou ta předsevzetí? |
J. Ganaur 11.3.2024 9:03Investice má smysl, když jsou kupci! |
V. Církva 11.3.2024 9:03To jsem nevěděl že už to říkali staří Římané. Ale jasně ono to bude staré jako lidstvo samo. |
K. Wágner 11.3.2024 9:01Pane Rado, příznačné pro Vás a Vám podobné je to, že zavíráte oči před skutečností a mnohdy překrucujete holá fakta. Prostě nevidíte, že E. Muskovi, jako jednomu z nejbohatších mužů planety, "jde globálně především o růst sebe sama - nikoliv o ŽIVOT!" Kdyby nebylo kapitalismu, nebylo by ani obrovských zisků Elona Muska, plynoucích mu z elektromobility. |
P. Pepax 11.3.2024 9:01mobilní telefón važí několik deka díky miniaturizaci elektroniky a nízkě spotřebě, je optimální zařízení pro napájení baterii, vehikl vážící více jako tunu napájen bateriemi je docela úlet. |
J. Ganaur 11.3.2024 9:00Ano, hromadná (hlavně nákladní tranzitní) na koleje a pod troleje!Ale na to "zelení" ser....! |
V. Církva 11.3.2024 8:59Když, tak se dotuje energie na všechna auta, a elektromobily víc, protože to vám tu přeci autor článku napsal, že elektromobily spotřebují té energie z uhlí a plynu nejvíc. No a dík že jste tím vlastně upozornil, že emisní povolenky a další šílenosti jsou nesmysl, protože vytvořily drahé energie které pak státy musí masívně dotovat. Jinak podporovat snižování CO2 je naprosto vpořádku, ale jak i váš odkaz ukazuje, ekoteroristi dotlačili podobně hloupé a zbabělé vlády k naprosto kontraproduktivním řešením. Ono soláry a třeba offshoarové větrníky by taky smysl dávali ale jen se změnou chování lidstva, taky po určitém vývoji skladování energie a pak určitě ne, když vozíme ty námi dotované z komunistické Číny. |
J. Horáček 11.3.2024 8:58Mimořádně hloupý příspěvek! I na Vás, pane Šejno. |
J. Ganaur 11.3.2024 8:57Nejlepší jsou kněží nebo malíři! https://cs.wikipedia.org/wiki/Vladimir_Ilji%C4%8D_Lenin https://cs.wikipedia.org/wiki/Josif_Vissarionovi%C4%8D_Stalin https://cs.wikipedia.org/wiki/Adolf_Hitler |
V. Církva 11.3.2024 8:51Nicméně energetické studie o výrobě a spotřebě elektromobilů bychom si měli nastudovat. Minimálně je asi pravda, že současný evropský energetický mix a fuj suroviny na výrobu baterií i jejich energetická náročnost dnes elekromobily v EU proti spalovákům menší CO2 nepřinášejí. A že začít se musí od energetiky a evropské technologické soběstačnosti, ale i změně způsobu života. Jako technik a člověk co nesnáší dogmatiky ale myslím, že elektřina má ve snižování emisí budoucnost. A jako člověk sledující přírodu, vědu a techniku vím, že ekologii včetně snižování CO2 musí brát svět vážně. Vážně je ale bez lží a emotivních výkřiků. Mobily a notebooky na naftu smysl nedávají. Nicméně třeba je lepší řešení než LiIon či LiPol baterie |
P. Rada 11.3.2024 8:50"Konkrétní" omyl: ..."Konkrétně u těch aut: spalovací motory se prosadily spontánně bez dotací,"... Spalovací auta a celá fosilní energetika se doposud dotují nejintenzivněji: https://a2larm.cz/2023/09/staty-g20-nalily-do-fosilniho-prumyslu-v-dotacich-pres-bilion-dolaru-klimatickym-zavazkum-navzdory/ |
J. Ganaur 11.3.2024 8:50
|
J. Ganaur 11.3.2024 8:49Je to starej dědek!Jednou byl v pořadu "Máte slovo", kde tradičně blouznil.... |
J. Ganaur 11.3.2024 8:45I vám.Svítí Slunko, užijte si ho! |
J. Ganaur 11.3.2024 8:44Klimatické změny jsou ryze přírodní!Jsou způsobeny periodicky proměnným tokem geotermální energie.Je pro to dostatek důkazů.A také jsou důkazy, že už se systém bude vracec (po nějaké době/cca 150-200 let/, způsobené zpožděním mezi snížením výkonu zdroje a pomalejším chladnutím) k nižším teplotám.Tedy za nějakých cca 600-800 opět přijde "malá" doba ledová.Je otázkou, jestli bude jenom malá nebo se překlopí do velké doby ledové. |
I. Polák 11.3.2024 8:42Ten člověk nemohl zažít reálný socialismu - nejvýše jako člen komunistické partaje. Ale spíš si myslím, že akronym má navozovat dojem, že je starší než opravdu je. |
V. Církva 11.3.2024 8:41Komunisti nemají co vozit do Evropy auta pod cenou a nemají tu co investovat. Na čínská auta napařit klidně 300% clo a investice z totalit zakázat. Čínu už měli dávno z WHO vykopnout, a teď když mají přebytky je na to nejlepší čas, budou muset ještě chvíli do Evropy vyvážet a Evropa mezitím musí vybudovat zase průmysl. Že se toto nestane? Nestane EU vedou idioti a evropské země pitomci, ale bylo by to správné udělat. |
Z. Lapil 11.3.2024 8:37Proncipalni sobeckost spočívá v tom, že skrze volný trh je zájmem sobců starat se o druhé: poskytnout jim cokoliv si zamanou v nejlepší kvalitě a nejnižší ceně, jakou dokážou. Konkrétně elektromobil je užitkové, cenově i ekologicky problematický. Že ho Musk úspěšně vyrábí a prodává? To je - a dobrý- argument proti mě. Raduje se a zkuste si uvědomit, že je to kapitalista par excellance. |