6.6.2024 | Svátek má Norbert


Diskuse k článku

EU: Protlačovaným e-autům zazvonil umíráček.

Evropský parlament přijal na návrh Komise usnesení, že elektromobil není automaticky klimaticky neutrální vůz. Protlačovaným e-autům zazvonil v EU umíráček.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Novák 11.3.2024 19:55

Kolikrát je z těch utracených peněz menší užitek? Milionkrát menší? Nebo ještě méně?

Solární energie má ve výsledku zápornou hodnotu. I když máte ostrovní systém tak ve výsledku cenu energie zvýší pro všechny, jenom to zvýšení zaplatí všichni takže dokud to nebude příliš mnoho lidí tak se na ně ostatní složí a jim se to vyplatí. My se ale dostáváme do stavu kdy je solárů a větrníků příliš mnoho a zvýšení začíná likvidovat ekonomiku.

M. Pivoda 11.3.2024 19:53

Každý má svobodu projevu v demokracii. I duševně nemocní.

L. Novák 11.3.2024 19:46

Použij Google, hlupáku.

L. Novák 11.3.2024 19:44

Dementní Pivoda se zase posral... :-P

P. Rada 11.3.2024 19:37

Ve zminovaných článcích mi přes jejich obsáhlost chybí porovnání spalovací a el verze osobní mobility v nejběžnějším případě reálného městském cyklu, kde se uvádí průměrný denní dojezd cca 30km. Tedy 15 tam - pak hodiny odstav - a zas zastudena zpět. Obojí jen dvacet až třicet minut jízdy a mnohdy i méně.

Za tuto dobu se totiž zejména v zimě teprve zahřeje motorový olej na doporučenou pracovní teplotu. Údaje o imisních hodnotách .... by navíc v zimě nejspíš vycházely jinak.

Neví někdo o takovém pojednání?

J. Kostelanský 11.3.2024 19:31

Budíček, pane Nováku, spal jste 40 let. Již dávno nejsou 80. léta.

J. Kostelanský 11.3.2024 19:29

To byste od zdejších "expertů" chtěl moc. Vždyť oni nemají ani páru o těchto věcech...

J. Kostelanský 11.3.2024 19:28

No tak. Snad ještě umíte CTRL+C a CRTL+V. Nebo už i to jste zapomněl?

J. Kostelanský 11.3.2024 19:25

Nějaké rozdíly v emisích jsou ve skutečnosti nepodstatné. Jednak to není ten nejdůležitější význam této technologie. A pak vše se vyvíjí. Spalováky již moc možností na zlepšování svých vlastností nemají. Ale elektrovozy jsou - v moderní době - teprve na začátku svého vývoje s obrovským potenciálem pro zdokonalování.

Žádný přírodní nebo fyzikální zákon nebrání tomu, aby se baterie mohly používat třeba 20 let. Nebo 10 000 cyklů. Žádný přírodní nebo fyzikální zákon nebrání tomu, aby baterie v budoucnu mohly mít kapacitu třeba 1 nebo 2 kWh na 1 kilogram hmotnosti baterie. Rovněž nic nebrání tomu, aby se batérie mohly vyrábět bez niklu, mangánu, dokonce i bez lithia. Samozřejmě ne hned, ne za 5 let, ale např. za 20 nebo 50 let. Co jiného mohou spalováky nabídnout než spalování produktů z ropy a zemního plynu?

Mimochodem výroba syntetického benzinu není nic jiného než forma baterie elektrické energie. Na jeho výrobu je totiž nutná energie. Ta samá energie, která se uvolní při jeho spalování.

V. Petr 11.3.2024 19:20

To je pitomost, nová technologie se vždy prosadí proto, že je výhodnější. U střídaváho proudu to byla možnost transformace napětí!

Horší technologii vnucuje lidem jenom Brusel.

P. Rada 11.3.2024 19:17

Pokud překrucuji holá fakta - proč je zde neuvedete konkrétně a pravdivěji?

"Příznačné" proto pro Vás - jinak velmi talentovaného extrémně aktivního rétora - je prošpikování textů pejorativními afektivitami o "aktivistech"...

Pokud jde konkrétně o Muska tak ten se i svou uhlíkovou stopu pokoušel mimo sázky na elektromobilitu řešit i vypsáním odměny za technologii vedoucí k eliminaci CO2. Kapitálový tlak se ale zřejmě kýženě neprojevil. Realita růstu celosvětového kapitálu totiž doposud stále jen koreluje s růstem klimaticky rozvratného CO2.

https://www.technickytydenik.cz/rubriky/energetika-teplo/musk-slibuje-miliony-za-redukci-co2-zbytek-sveta-miliardy_53342.html

https://faktaoklimatu.cz/infografiky/cykly-koncentrace-co2

https://gml.noaa.gov/ccgg/trends/weekly.html

J. Kostelanský 11.3.2024 19:16

Druhý příklad: Někteří tak dlouho a intensivně bojovali proti bolševikům, až si osvojili bolševické manýry...

J. Kostelanský 11.3.2024 19:15

Těším na sa na chvíli, kdy napíšete i něco rozumného. Myslíte, že mám šanci to zažít? ;-D ;-D

Já vám dám příklad: když blbci dojdou argumenty, okamžitě přejde na invektivy.

M. Pivoda 11.3.2024 19:10

Svět konečně utrácí více za solární energii než za těžbu ropy. (The world is finally spending more on solar than oil production. )

P. Diviš 11.3.2024 18:49

Přečtěte si ten poslední článek pořádně, je jen ty ideologické.

P. Diviš 11.3.2024 18:48

Máte to výše, když jste línej číst nebo chápat.

P. Diviš 11.3.2024 18:47

Ten poslední článek napsali technici (velmi doporučuji), ty dva první humanitně vzdělaní ideologové. Toť vše.

Citujete, ale neúplně:

CO2 z výroby a provozu, a dokdy tedy elektromobil bude emisně horší než automobil? Velmi záleží na tom, z čeho se elektřina vyrábí. Například v Norsku, kde více než 95 % elektřiny pochází z vodních elektráren, se elektromobil a auto se spalovacím motorem vyrovnají po cca 40 000 ujetých kilometrech. Poměrně dobře je na tom i Francie nebo Slovensko, kde podstatná část elektřiny pochází z jaderných elektráren. V Polsku, kde se většina elektřiny vyrábí

z uhlí, nedojde k vyrovnání při předpokládané životnosti vozidla téměř nikdy. A jak je to v ČR? Výpočty [4] ukazují, že elektromobil překoná benzinové auto po cca 130 000 km a auto s naftovým motorem až po více než 200 000 km.1 O͇v͇š͇e͇m͇ ͇z͇a͇ ͇p͇ř͇e͇d͇p͇o͇k͇l͇a͇d͇u͇,͇ ͇ž͇e͇ ͇s͇e͇ ͇m͇e͇z͇i͇t͇í͇m͇ ͇n͇e͇v͇y͇m͇ě͇n͇í͇ ͇b͇a͇t͇e͇r͇i͇e͇.͇ V Německu, které má emisní faktor podobný jako ČR, je situace obdobná, přestože Německo vyrábí více než polovinu elektřiny z obnovitelných zdrojů. V evropském průměru s uvažovaným budoucím hrubým emisním faktorem výroby elektřiny 282 g CO2 eq/kWh, dosažitelným kolem r. 2030, a s uvažováním výroby baterií v EU, se vyrovnají emise CO2 u vozů s naftovým nebo hybridním pohonem přibližně po 110 000 km, u vozidel s benzinovým pohonem asi po 70 000 km [5] (obr. 1).

L. Novák 11.3.2024 18:44

NADŠENÝCH (a patřičně hloupých) KOMUNISTICKÝCH ;-O AKTIVISTŮ JAKO TY už jsme zažili dostatek, abychom je podle stejných znaků rozpoznali kdykoliv dnes i v budoucnosti...

Za komunistické totality se jim říkalo MlaMoJ - Mladý Moderní Jinoch. A byli všem pro smích. Jako ty... :-P [>-]

M. Šejna 11.3.2024 18:42

Přesně tak.

Hornící budou zas nejdůležitejší dělnickou třídou, protože vy si uhelné doly rozvracet nenecháte.

Každý, kdo má FVE, je třídní nepřítel, a tvrdá pět horniků a hutníků s nimi zatočí. ;-D

M. Šejna 11.3.2024 18:40

září a říjen 2023 byly nejteplejší v historii měření, tedy za posledních 250 let. Ale samozřejmě jen v levicových novinách a levicovém ČHMÚ.

Naproti tomu v podle pravicových medíí se už od loňského srpna všude lyžuje a Skandinávský ledovec už dorazil až k Ještědu. ;-D

Letošní unor byl znovu nejteplejší v historii, ale jen v levicových novinách. Podle pravicových novin byla na Sněžce naměřena absolutní nula. ;-D

J. Kostelanský 11.3.2024 18:39

Pane Tichý, proč vykopáváte otevřené dveře? Kdo kdy zde zpochybňoval zákon zachování energie?

Naopak, lidé jako vy nikdy nepředložili jediný fyzikální zákon nebo princip, který by znemožňoval existenci obnovitelných zdrojů energie a elektrovozů. Lidé jako vy totiž často o tom nemají ani páru, jen papouškují, co četli a slyšeli jinde. Aniž by tomu vůbec rozuměli.

Aby bylo jasno, já v žádném případě neobhajuji Green Deal. Rovněž to považuji za pitomost. Ale to, že někdo pitomě něco chápe, ještě neznamená, že to něco nemůže fungovat.

Můžu vám napsat hned několik exaktních, lehce ověřitelných čísel, proč to možné je. Zkuste ale nejdřív napsat jediný důvod, proč to možné není...

L. Novák 11.3.2024 18:38

Speciál pro soudruha Miroslava Šejnu:

KOMUNISMUS ZVÍTĚZÍ! !!;-D

L. Novák 11.3.2024 18:36

Už jsme ti je stokrát předkládali, hlupáku! !!:-P

L. Novák 11.3.2024 18:33

:-) R^ Zelené IDIOTY je nutno z vlády a hlavně EP defenestrovat!!! ;-)

M. Šejna 11.3.2024 18:32

To máte jedno. Stejně jsou elektromobily slepou vývojovou větví a zazvonil jim umíráček. ;-D

A kdo si myslí opak, ten je K;-OKOT DEMENTNÍ a Putinova pátá kolona dezinformátorů. ;-D

Ať žije uhlí. Ať žijí nové uhelné doly. Ať žije ropa, ale nesmí být z Ruska. ;-D

J. Kostelanský 11.3.2024 18:31

Poprosil bych zdroj vašeho tvrzení. Pro experta vašich kvalit to jistě nebude žádný problém... ;-D

L. Novák 11.3.2024 18:31

To všechno v těch článcích, co jste nečetl a komentujete, je. I s přehlednými grafy!

Spěte dál, soudruhu Zelený!

L. Novák 11.3.2024 18:29

DEMENTNÍ K;-OKOTE, CELÝ DEN tady dáváme na 3. číslo VESMÍRU odkazy, citace, a ty se večer probereš a místo abys je četl, tak sem sereš jeden nesmysl za druhým!!!Rv 8-o

J. Kostelanský 11.3.2024 18:29

Zkuste si zjistit, jak George Bush mladší několika zákony na počátku svého funkčního období "zařízl" slibně se rozvíjejí trh s elektrovozy v Kalifornii a tím i v celých Spojených státech. Automobilky raději odkoupily všechny prodané elektrovozy, i když zákazníci si je chtěli nechat.

L. Novák 11.3.2024 18:26

;-D Jasně, REKLAMNÍ MARGETIGOVÝ ;-O KRETÉNE, vývoj se neustále zrychluje exponenciálně, až dosáhne rychlosti světla a nebudeme jej schopni dále sledovat...

Urááá! Pak se konečně ocitneme v ZELENÉM KOMUNISMU! !!:-P