Neviditelný pes
První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996Diskuse k článku
EU: Protlačovaným e-autům zazvonil umíráček.
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
J. Prikner 12.3.2024 9:28Že by prohlédli ? Nevěřte tomu, zelení blbci si najdou jinou kravinu, kterou budou oblbovat lidi. Pryč z toho E, včera je pozdě!! |
M. Kocián 12.3.2024 9:18Svět zachraňovat nepotřebuje - svět je prostě takový, jaký je. O co se snažíme je zachovat si svoje životní prostředí vhodné pro život. Do jisté míry to jde a od roku 1989 se i lecos povedlo (a lecos zase ne), ale současná snaha o ovlivňování celosvětového klimatu evropskými aktivisty připomíná představy SF zlatého věku že se jednou všichni sbalíme a odletíme někam jinam. Nezachráníme svět, ale zničíme jeden z mála ostrůvků demokracie a slušnosti, které na Zemi jsou. |
P. Rada 12.3.2024 8:31Výtisk mám a po přečtení jen "chápu", že data nemáte ale rád se chytáte náznaků až spekulujete. |
M. Hoblík 12.3.2024 8:28Zachraňujeme svět, nebo blbneme na kvadrát? Blbneme! |
L. Novák 12.3.2024 7:54Nerudová: Zrušení Green Dealu je úplný nesmysl. Na zelenou transformaci se ale musíme dívat pragmaticky https://euractiv.cz/section/eurovolby-2019/interview/nerudova-zruseni-green-dealu-je-uplny-nesmysl-na-zelenou-transformaci-se-ale-musime-divat-pragmaticky/ Tak se na to musí! EU/EP platí dobře! |
R. Tichý 12.3.2024 7:23Zakon zachovani energie Perpetum mobile neexistuje. OZE je pouze biomasa, nic jineho. Aby biomasa fungovala, muselo by byt radove mene lidi. |
L. Novák 12.3.2024 7:05... a ne 80. ale 50. léta agresívního budování komunismu. Zelení komunisti jedou přesně podle stejné předlohy. K zelené totalitě... |
V. Kolman 12.3.2024 0:57Inu, že zrovna vy nemáte informace o praktickém použití těchto kolmo startujících, dálkově ovládaných e-letedélek, to ještě neznamená, že neexistují a nepoužívají se. Nejsou to hračky a využívají právě ty fyzikální zákony, na které se odvoláváte. Nebudu vám vymlouvat zařazení dronů mezi hračky a prakticky použitelné (a využívané) dálkově ovládané drony, používané pro fotografování tam, kde by provoz jakéhokoliv jiného létaciho stroje (helikoptéry, vírníku, nebo sportovního aeroplánu) vyšlo na částky o několik řádů vyšší, nebo tam, kde lze použít POUZE malá kvadroptéra s elektronickou stabilizací k fotografování fresek na stropech UVNITŘ KOSTELŮ. O praktickém použití těchto "hraček" jste (vzhledem k vašemu suverénnímu tvrzení) asi nevěděl. |
J. Majzlík 11.3.2024 22:50Jenomže v EU se pomocí jejich triků vliv demokraticky zvolených poslanců na chod celého obludného systému účinně a beze stopy likviduje. |
L. Zídek 11.3.2024 22:16A fialoví trotlové tu chtějí stavšt mrgatovárnu na baterie ! Určitě jí i dotovat z peněz nás všech ! |
V. Pitrs 11.3.2024 21:48Jenom co si pamatuji ze školy-parní turbína při nominálním výkonu něco přes 30%, dneska skoro 35. Při částečném výkonu účinnost klesá. Na těch 30% se turbíny dostaly někdy před 100 lety, po zhruba 50 letech vývoje. Ztráty trafa se skládají ze ztrát v železe a ze ztrát v mědi, v závislosti na zatížení, výpočty byly náplní jednoho roku na průmyslovce. Můžete počítat s minimálně 2% v každém trafu cestou, určitě pro Vás není problém najít katalogové údaje traf na cestě a můj odhad opravit. Nějaké ztráty jsou také ve vedení, povolený úbytek U je 10% u NN, pokud nejste u konce linky, bude podstatně menší. I samotná nabíječka se trochu hřeje, dokonce i vlastní baterie. A úplně jsem já trouba zapomněl na vlastní kotel. Drobné ztráty má i regulátor a dokonce i vlastní motor. Rekuperací se ušetří tak 10-15%, při jízdě na slušné silnici nic. |
P. Diviš 11.3.2024 21:21Jak to souvisí se současným ideologickým zvýhodňováním? Jak to souvisí s tím, co jsem napsal? |
P. Diviš 11.3.2024 21:19Vím. Který byl dotovaný, vy "historiku"? |
P. Diviš 11.3.2024 21:18Pětiletky (něco podobného, jako snahy EU) proti zaostávání nepomohly, naopak, zesílily ho. |
P. Diviš 11.3.2024 21:17V EU to občas vypadá, že jsou. |
P. Diviš 11.3.2024 21:16Já budoucnost nepopírám, hodnotím jen současnou úroveň. Bude-li elektro výhodnější, v běžném použití na něj přejdu. Zatím není, nevyplatí se mi mít jedno auto pro město, druhé pro delší cesty a třetí pro plezír. |
P. Diviš 11.3.2024 21:14Hustota energie v médiu není dána způsobem jejího využití. Vaší stupiditu netřeba popisovat. Budoucnost je naprogramována, ale to byla ta "vědecky komunistická" také. Ve vás to nějak zakořenilo. |
P. Diviš 11.3.2024 21:12Zvláště ti "zelení". |
P. Diviš 11.3.2024 21:10Je to tam, jen musíte umět číst a chápat. |
P. Diviš 11.3.2024 21:09Dobrá, klidně uznávám, že dokonalé už těžko zdokonalovat (klasická auta se spalovacím motorem), dosud nedokonalé se časem bude zlepšovat (momentálně vynechávám všechny překážky, na které to narazí, v tom článku z Vesmíru jich je uvedeno dost). Žádný fyzikální zákon (snad) nebrání, ale prostě to teď není.To podstatné je dnes (ne)způsob prosazování elektromobility. Příkazy a zákazy nejsou ta správníá cesta. Syntetický benzin bez použití fosilních materiálů je další slepá ulička, zdůvodněná opět ideologicky. |
P. Diviš 11.3.2024 21:04Měl byste pravdu, kdyby kromě prozíravosti a rozvíjení nových technologií v EU nevládla ideologie. I ti Číňani by nevyráběli tolik elektromobilů, kdyby nebyly v EU i v USA uměle protežovány. |
P. Diviš 11.3.2024 21:01No ale je to zajímavé, zvlášť kdyby to bylo porovnáno s množstvím a spolehlivostí získaného produktu. |
P. Diviš 11.3.2024 21:00Co jsou "miliardy EU"? Má EU nějaké vlastní peníze? |
J. Černý 11.3.2024 20:24L.Novak to olizal |
M. Novák 11.3.2024 20:24On za to nemůže, on je Zelený. Tj. číst umí s potížemi a chápat vůbec. Jediné co umí je opakovat úderná hesla a demonstrovat za cokoliv co se mu řekne :-) |
J. Černý 11.3.2024 20:23Kolik miliard EU se vyhodilo ? Kdo za to může a kdo to nahradí ? |
M. Novák 11.3.2024 20:21Dobře jste to napsal :-) Na začátku přepisujete historii, elektromobily jsou STARŠÍ než spalovací auta. Pokračujete něčím na čem se neúspěšně pracuje sto let. Všechny tři podmínky jsou dosažitelné, jenom ne současně :-) A zakončujete ve velkém stylu návrhem perpetua mobile. Není to ta samá energie která se uvolní při spalování syntetického paliva, je to tak max. jedna desetina. A při použití přebytku energie z OZE se bude vyrábět v zařízení které pojede 200-300 HODIN ROČNĚ. Dovedete si představit jak gigantické zařízení by to muselo být aby při tak krátkém provozu vyrobilo nějaké nezanedbatelné množství paliva? Já myslím že za ty 2-4 hodiny denně (a jenom ve dnech kdy je hezky) by se nestihla výroba ani rozjet. |
L. Novák 11.3.2024 20:13I DEMENTNÍ DEBIL Pivoda... |
L. Novák 11.3.2024 20:12Na těch tvých blábolech je vidět, jak o fyzice a souvisejících oborech nemáš ponětí... |
M. Pivoda 11.3.2024 20:09... The nuclear waste sitting at power plants across the United States contains enough energy to power the country for more than 100 years. But recycling spent uranium fuel was banned in 1977 because President Jimmy Carter feared that nuclear reprocessing could lead to more production of atomic weapons. ... https://www.msn.com/en-us/news/politics/jimmy-carter-killed-this-technology-50-years-ago-congress-is-about-to-fund-its-revival/ar-BB1jw7Kq?ocid=nl_article_link |