Neviditelný pes
První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996Diskuse k článku
EU: Protlačovaným e-autům zazvonil umíráček.
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
J. Ganaur 11.3.2024 8:57Nejlepší jsou kněží nebo malíři! https://cs.wikipedia.org/wiki/Vladimir_Ilji%C4%8D_Lenin https://cs.wikipedia.org/wiki/Josif_Vissarionovi%C4%8D_Stalin https://cs.wikipedia.org/wiki/Adolf_Hitler |
L. Harvánek 11.3.2024 10:15Ono s těmi vůdci nemáme moc dobré zkušenosti. Stačí si projít 20. století a člověku se z nich ježí všechny chlupy. Vláda by ale měla zasahovat jen tam, kde to nikdo jiný nemůže zvládnout. Pak by nám stačilo mít nanejvýš 10 ministerstev. |
J. Ganaur 11.3.2024 8:50
|
R. Langer 11.3.2024 6:59Jaký antizelený fanatik? Reálně uvažující jedinec. To je ovšem každý, kdo nepodporuje ty zelené komoušské kraviny. |
R. Tichý 11.3.2024 7:17Co je v clanku antizelene a zaroven neni podlozeno meritelnymi argumenty? |
T. Kubín 11.3.2024 6:12V pondělí 4.3. ani nikdy jindy si Evropský parlament nic takového neodhlasoval. |
J. Novak 11.3.2024 6:02Doufejme |
P. Labaj 11.3.2024 5:37S fanatiky všeho druhu je to těžké. A tak jako existují zelení fanatici, tak pan Smutný je antizelený fanatik. Ono to s tím koncem BEV nebude v praxi tak horké. Je do toho nainvestováno tolik (celosvětově, nejen v Evropě ale i v Číně nebo USA), že je to už asi nezvratný trend. Pokud by někdo musel bydlet u nějaké frekventované komunikace: jestli pak by se mu víc líbilo, kdyby po ní jezdily samé BEV, nebo naopak samé spalováky? Já bych tedy rozhodně raději volil ta elektroauta. A nejde mi o nějaké CO2, ale jiné "vonné" složky, co spalováky vyrábějí. Co je zvláštní, že se u nás BEV cenově stále drží tak vysoko. Výroba baterek (myšleno samotných článků) šla cenově docela dramaticky dolů. Články do menšího auta už mají výrobní cenu někde do 100 tis. Kč. A protože zbytek auta je o něco jednodušší, tak už by tady měla být cenová parita. A až ta parita bude, tak by mě ani nenapadlo si koupit nový spalovák. Zejména pokud se skutečně prosadí nějaká ta syntetická eko-paliva, kde bude cena někde nad 200 Kč/litr (což pan Smutný prezentuje jako nějakou výhru). |
R. Langer 11.3.2024 7:03Žádní "antizelení fanatici" neexistují. Existují pouze rudí, hnědí či zelení fanatici, a proti nim stojí normálně realisticky uvažující jedinci. A u frekventovaných komunikací u nás bydlí velká spousta lidí, a nijak si nestěžují. Co byste volil vy je váš problém, ostatní do toho netahejte. A cena těch elektrokrámů bude jedině VYŠŠÍ, což vám tady píšu už posledních 10 let, a furt to stejně nechápete. |
J. Ganaur 11.3.2024 9:03Investice má smysl, když jsou kupci! |
V. Kučer 11.3.2024 9:04Antizelení fanatici vznikli v roce 1905 když prosadili spalovací motor ačkoliv déle existoval elektromobil. |
S. Ševeček 11.3.2024 0:37„překvapivé“ zjištění Evropské komise (EK), že do emisní bilance čistě elektrických aut (BEV) se musí započítat celý životní cyklus auta včetně velmi emisně šeredné bilanční výroby baterie, ztráty z provozu jako i fakt, že většina elektrických aut má svůj výfuk vlastně v uhelné elektrárně. Totiž že v energetickém mixu většiny evropských zemí převládá výroba elektřiny z uhlí a plynu. Příkladně v takovém Polsku ze 70 %, v Česku z poloviny a v deklarovaně zeleném Německu ze 40 procent. O čem se přitom příliš nemluví, je skutečnost, že zatím neexistuje spolehlivá, efektivní a cenově dostupná recyklace baterií jako typicky nebezpečného odpadu. Přitom Frans Timmermans v roce 2022 za návštěvy v Praze tvrdil, že chudší země EU včetně Česka se „naučí mít elektromobily rády“, až k nim dorazí ze západu Evropy jako ojetiny. Ovšem možná podstatnějším bonusem by bylo, že bohatá část EU nemusí řešit složitou recyklaci baterií... |
J. Hudec 11.3.2024 1:06Ono to má ještě další háček. Nabijete baterii na 80% a necháte stát auto 4 dny v garáži. Zásoba energie v baterii se samozřejmě samovolně sníží (čísla lze dohledat, mně se teď nechce), tudíž část energie se "vypaří". Což se s benzínem či naftou samozřejmě neděje. |
J. Novak 11.3.2024 6:03pan Smutný je realista a ma pravdu. |
J. Novak 11.3.2024 6:03pan Smutný je realista a ma pravdu. |
J. Ganaur 11.3.2024 9:36U lithiovky moc ne.To že se vybíjí accu v mobilu je tím, že je neustále připojený k (mobilní ne elektrické) síti.Samotná lihiovka bez odběru vydrží nabitá deset let!!! Mám vyzkoušeno. |
S. Ševeček 11.3.2024 10:29budoucnost patří hybridům všeho druhu |
P. Labaj 11.3.2024 11:06Ano, třeba v oblasti rajčat to platí. Ale v autech je to trochu komplikace, protože pak auto musí obsahovat techniku obou druhů. Se všemi negativy, tj. vyšší cenou a poruchovostí. |
V. Pitrs 12.3.2024 22:05Plus hmotností. |
R. Langer 11.3.2024 11:31Ano, budou obsahovat to špatné z obou řešení. |
J. Nevrkla 11.3.2024 0:17To nechápou jenom zelení aktivisté a bohaté pseudoelity, normálním lidem se zdravým rozumem to došlo hned na začátku. Arogantní pseudoelity normální lidé nezajímají a na to jednou zákonitě dojedou. |
K. Horák 11.3.2024 5:57No jo, ale kdy už to konečně bude? Bohužel se domnívám, že si tato banda najde nějaký jiný způsob jak opět masívně parazitovat. |
V. Kolman 11.3.2024 0:16E-mobil je JINÉ auto a je nesmyslem ho cpát do krabičky "automobil". Smysl má třeba na venkově u stavení se střechou pokrytou FV panely a pro kratší cesty "kolem komína". Ale cestovat s e-mobilem na dovolenou k moři, nebo třeba s ním i "jenom" zůstat stát v zimě na dálnici Praha-Brno při mrazu -20°C bych nechtěl. |
R. Langer 11.3.2024 5:36Nemá smysl ani tam. Z FVE to možná nabijete 10x v létě. |
S. Pícha 11.3.2024 7:40No z FVE to nabíjím kdy je třeba od března do listopadu. Ročně najedu cca 40000km a proti spalovaku v podstatě zadarmo |
J. Matěna 11.3.2024 7:54V podstatě |
R. Langer 11.3.2024 11:32A já vám NEVĚŘÍM. |
P. Dvořák 11.3.2024 6:44Auto stojí ve stodole při teplotách kolem nuly (o mrazu raději ani nepíšu, abych vás nevyděsil), čtvrt roku je výrazně krátký den a ještě většinou zamračeno. Kolikrát smysluplně objedete komín, jak často a kam to vlastně je? Budete jezdit v palčákách a v kulichu nebo si i zatopíte? Po kolika letech za pár set tisíc koupíte novu baterii? . . . . |
J. Nevrkla 11.3.2024 7:17Na venkově je zájem minimální. Panely na střeše a elektroauta nabíjená ve stodole jen zvyšují pojistné domu a rizika požáru, s klimatem lidí nebojují, jednou měsíčně si zajedou na tři minuty k pumpě a mají klid, žádné starosti. |