17.5.2024 | Svátek má Aneta


Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Ganaur 11.3.2024 8:45

I vám.Svítí Slunko, užijte si ho!:-)

V. Církva 11.3.2024 8:51

Nicméně energetické studie o výrobě a spotřebě elektromobilů bychom si měli nastudovat. Minimálně je asi pravda, že současný evropský energetický mix a fuj suroviny na výrobu baterií i jejich energetická náročnost dnes elekromobily v EU proti spalovákům menší CO2 nepřinášejí. A že začít se musí od energetiky a evropské technologické soběstačnosti, ale i změně způsobu života.

Jako technik a člověk co nesnáší dogmatiky ale myslím, že elektřina má ve snižování emisí budoucnost. A jako člověk sledující přírodu, vědu a techniku vím, že ekologii včetně snižování CO2 musí brát svět vážně. Vážně je ale bez lží a emotivních výkřiků.

Mobily a notebooky na naftu smysl nedávají. Nicméně třeba je lepší řešení než LiIon či LiPol baterie :-)

J. Ganaur 11.3.2024 9:00

Ano, hromadná (hlavně nákladní tranzitní) na koleje a pod troleje!:-)Ale na to "zelení" ser....!;-€

M. Šejna 11.3.2024 9:14

já jsem měl možnost si elektromobil vyzkoušet po dobu 4 dnů a je to výrazný kvalitativní skok oproti spalovákům. Uhlíková stopa mě u automobilů nezajímá. Zajímá mě užitná hodnota.

Ale já nejspíš nejsem standardní český automobilista, protože ten nejspíš denně nejezdí 400 km a víc, a bydlí v paneláku. Těch je tu nejspíš většina a proto musí vlastnit auto, jehož největší užitnou hodnotnou je velká nádrž nafty nebo benzínu. ;-)

P. Dvořák 11.3.2024 9:24

"Uhlíková stopa mě u automobilů nezajímá."

8-o 8-o 8-o

V. Hlad 11.3.2024 10:36

Otázka zní : Když Vás nezajímá "uhlíková stopa", kterou vymyslelo PR oddělení British Petrol, jste vůbec hoden volně se pohybovat po této planetě ?

Váš Timmy.

V. Církva 11.3.2024 11:05

Aha tak ty budeš nějaka ta konspirační ztracená existence. To si teda Chocholoušek mákne!

R. Langer 11.3.2024 11:21

Tak užitná hodnota elektromobilu je kvůli drahému a těžkému akumulátoru rozhodně horší. ;-D

R. Řezníček 12.3.2024 17:58

Zatímco baterie jsou objemově menší než nádrž na benzin či naftu???

Děkuji za Vaši snahu nás pobavit, ale...

V. Kolman 11.3.2024 11:51

R^R^R^

R. Řezníček 12.3.2024 17:55

Jako technik přece víte, že jediný zdroj el. výkonu, který umíme udělat účinnější, než auto na naftu, je paroplynová turbína. Tedy první generace, uzavřená. Protože ta umí dokonce i víc, než lodní písťáky na mazut. Ale protože plyn nemáme a "odstřihli jsme se" od toho, kdo jej má a byl ochoten nám jej za tržní cenu prodat, je nám to k ničemu.

Takže budoucnost elektřiny je v křišťálové kouli.

J. Horáček 11.3.2024 8:58

Mimořádně hloupý příspěvek! I na Vás, pane Šejno.

M. Šejna 11.3.2024 10:59

Zato vy za tento komentář určitě dostanete Nobelovu cenu. ;-D

R. Langer 11.3.2024 11:22

No, smát se vlastní blbosti, to už stojí za to. :-P

P. Pepax 11.3.2024 9:01

;-D mobilní telefón važí několik deka díky miniaturizaci elektroniky a nízkě spotřebě, je optimální zařízení pro napájení baterii, vehikl vážící více jako tunu napájen bateriemi je docela úlet.

S. Pícha 11.3.2024 12:38

No můj vehikl na naftu vazi 2,7t a moje EV 2t.

P. Diviš 11.3.2024 9:27

Slepá vývojová větev jste vy, s touhle hloupou poznámkou.

M. Kocián 11.3.2024 9:28

Již český nešťastný vynálezce Kadeřávek přišel na to, že co dobře funguje v malém , nemusí fungovat ve velkém, a jen proto, že jeho model samoletu českého s mávajícími křídly poháněnými miniaturními elektromagnety skutečně létal, neznamená to, že tudy leží budoucnost letectví. Na velikosti prostě záleží.

J. Chalupnik 11.3.2024 10:39

Vy jezdíte na mobilu?

J. Jurax 11.3.2024 10:58

Zhola pošetile, neřkuli blbě provokujete ... 👎

A. Nový 11.3.2024 11:18

Nedávno jsem viděl v nemocnici U Svaté Anny magnetickou rezonanci na petrolej. Nechte si tam prozkoumat hlavu. Možná vám to pomůže. :-)

R. Langer 11.3.2024 11:24

A kolik jste toho na tom mobilu najezdil? To je stejně blbá otázka jako ten váš blbý příklad. :-P

V. Kolman 11.3.2024 11:32

Chápu pane Šejno vaší ironii. ALE!

Někdy v letech kolem roku 1950, kdy tranzistory si teprve dobývaly své místo v elektronice, tehdy vlastně pouze v přenosných rozhlasových přijímačích, začali v SSSR (pozor, nepropaguji - pouze konstatuji) vyrábět termočlánkovou baterii na cylindr petrolejové lampy, která měla 2 sekce. Jedna sekce žhavila vlákna elektronek (cca 1,5V), druhá sekce pomocí vibračního měniče zvyšovala nízké napětí z termočlánku na potřebné anodové napětí a ......rádio hrálo v šíré neelektrifikované sibiřské tundře vlastně na petrolej!!!!!!

Ale tahat sebou kvůli mobilu petrolejku s baňatou baterií termočlánků........???;-D;-D;-D

R. Řezníček 12.3.2024 18:00

No, v SSSR... proč ne? ;-D

J. Ganaur 11.3.2024 8:28

R^Píšu to už dlouho, že elektrodebilita nebude!:-)Přišlo to dříve než jsem očekával.;-D

P. Dvořák 11.3.2024 9:21

... ale mnohem později, než bylo třeba, aby nevznikly nedozírné škody.

A současný vrchní elektrodebil jakási neúspěšná gynekoložka Leyenová se chystá na dalších pět let, dokud tu Evropu nezničí úplně.

J. Ganaur 11.3.2024 9:26

Problémem demokracie (teď EP) je, že na výběr jsou buď pitomci nebo darebáci!:-(Ovšem obojí chamtiví.:-(

P. Dvořák 11.3.2024 10:57

Výběr kandidátů do EP, to je fakt čirá zoufalost ;-€ ;-(

V. Církva 11.3.2024 8:26

No ono to tak horké nebude, realita eurokomisi nezajímá, bude elektromobily podporovat míň ale bude. Přesné výpočty celkových emisí elektromobilů jsem neštudoval, ale ony se elektromobily kupovat budou. Jen samozřejmě zákaz spalovacích motorů kravina je.

No a co se týká, jak se budou clít elektromobily z čínské lidové komunistické republiky "EU v rozporu s pravidly Světové obchodní organizace (WTO)". Tak ona Čína dávno zneužívá WTO přičemž sama zásady těchto přiblblých dogmatiků z pochopitelných důvodů nerespektuje.

Baterkárnu u Ostarvy určitě stavte, baterie potřeba budou.

Jinak každému rozumnému člověku je jasné, že EU měla dávno podpořit především vývoj výrobu a distribuci moderních zdrojů a přeměny elektřiny, kde bych se ani solárům a bateriím nevyhýbal, jen si je neglorifikoval. Patří sem samozřejmě vývoj a stavba jaderných elektráren, výroba solárů a větrníků v Evropě, ne Číně i za cenu cel a hrůzou vstalých vlasů na hlavě WTO dogmatiků. Pak samozřejmě vyvíjet a zvažovat reálnost akumulace energie do vodíku a syntetických paliv. No a urychlovat vývoj nových technologií včetně jaderné fůze.

No a Gretě a greténům nechat jejich podporu palestinských teroristů ale v Palestině mimo Evropu.

Zjkrátka když bude dost levné ekologické elektřiny, přípojek, můžeme jít dál. Dotace EU pro Čínu a nákup jejich elektromobilů vyrobených z uhlí na energii vyrobenou z ruského plynu je jasná idiocie.

J. Ganaur 11.3.2024 8:30

Žádnou baterkárnu!!!;-€Vyhazování peněz a devastace krajiny!!!;-€