16.5.2024 | Svátek má Přemysl


Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Ganaur 11.3.2024 8:57

Nejlepší jsou kněží nebo malíři!;-D;-D;-D

https://cs.wikipedia.org/wiki/Vladimir_Ilji%C4%8D_Lenin:-/

https://cs.wikipedia.org/wiki/Josif_Vissarionovi%C4%8D_Stalin:-/

https://cs.wikipedia.org/wiki/Adolf_Hitler:-/

L. Harvánek 11.3.2024 10:15

Ono s těmi vůdci nemáme moc dobré zkušenosti. Stačí si projít 20. století a člověku se z nich ježí všechny chlupy. Vláda by ale měla zasahovat jen tam, kde to nikdo jiný nemůže zvládnout. Pak by nám stačilo mít nanejvýš 10 ministerstev.

J. Ganaur 11.3.2024 8:50

R^R^R^

R. Langer 11.3.2024 6:59

Jaký antizelený fanatik? Reálně uvažující jedinec. To je ovšem každý, kdo nepodporuje ty zelené komoušské kraviny. :-P

R. Tichý 11.3.2024 7:17

Co je v clanku antizelene a zaroven neni podlozeno meritelnymi argumenty?

T. Kubín 11.3.2024 6:12

V pondělí 4.3. ani nikdy jindy si Evropský parlament nic takového neodhlasoval.

J. Novak 11.3.2024 6:02

Doufejme

P. Labaj 11.3.2024 5:37

S fanatiky všeho druhu je to těžké. A tak jako existují zelení fanatici, tak pan Smutný je antizelený fanatik. Ono to s tím koncem BEV nebude v praxi tak horké. Je do toho nainvestováno tolik (celosvětově, nejen v Evropě ale i v Číně nebo USA), že je to už asi nezvratný trend.

Pokud by někdo musel bydlet u nějaké frekventované komunikace: jestli pak by se mu víc líbilo, kdyby po ní jezdily samé BEV, nebo naopak samé spalováky? Já bych tedy rozhodně raději volil ta elektroauta. A nejde mi o nějaké CO2, ale jiné "vonné" složky, co spalováky vyrábějí.

Co je zvláštní, že se u nás BEV cenově stále drží tak vysoko. Výroba baterek (myšleno samotných článků) šla cenově docela dramaticky dolů. Články do menšího auta už mají výrobní cenu někde do 100 tis. Kč. A protože zbytek auta je o něco jednodušší, tak už by tady měla být cenová parita. A až ta parita bude, tak by mě ani nenapadlo si koupit nový spalovák. Zejména pokud se skutečně prosadí nějaká ta syntetická eko-paliva, kde bude cena někde nad 200 Kč/litr (což pan Smutný prezentuje jako nějakou výhru).

R. Langer 11.3.2024 7:03

Žádní "antizelení fanatici" neexistují. Existují pouze rudí, hnědí či zelení fanatici, a proti nim stojí normálně realisticky uvažující jedinci. A u frekventovaných komunikací u nás bydlí velká spousta lidí, a nijak si nestěžují. Co byste volil vy je váš problém, ostatní do toho netahejte. A cena těch elektrokrámů bude jedině VYŠŠÍ, což vám tady píšu už posledních 10 let, a furt to stejně nechápete. :-P

J. Ganaur 11.3.2024 9:03

Investice má smysl, když jsou kupci!:-/

V. Kučer 11.3.2024 9:04

Antizelení fanatici vznikli v roce 1905 když prosadili spalovací motor ačkoliv déle existoval elektromobil.

S. Ševeček 11.3.2024 0:37

„překvapivé“ zjištění Evropské komise (EK), že do emisní bilance čistě elektrických aut (BEV) se musí započítat celý životní cyklus auta včetně velmi emisně šeredné bilanční výroby baterie, ztráty z provozu jako i fakt, že většina elektrických aut má svůj výfuk vlastně v uhelné elektrárně. Totiž že v energetickém mixu většiny evropských zemí převládá výroba elektřiny z uhlí a plynu. Příkladně v takovém Polsku ze 70 %, v Česku z poloviny a v deklarovaně zeleném Německu ze 40 procent. O čem se přitom příliš nemluví, je skutečnost, že zatím neexistuje spolehlivá, efektivní a cenově dostupná recyklace baterií jako typicky nebezpečného odpadu. Přitom Frans Timmermans v roce 2022 za návštěvy v Praze tvrdil, že chudší země EU včetně Česka se „naučí mít elektromobily rády“, až k nim dorazí ze západu Evropy jako ojetiny. Ovšem možná podstatnějším bonusem by bylo, že bohatá část EU nemusí řešit složitou recyklaci baterií...

J. Hudec 11.3.2024 1:06

Ono to má ještě další háček.

Nabijete baterii na 80% a necháte stát auto 4 dny v garáži. Zásoba energie v baterii se samozřejmě samovolně sníží (čísla lze dohledat, mně se teď nechce), tudíž část energie se "vypaří".

Což se s benzínem či naftou samozřejmě neděje.

J. Novak 11.3.2024 6:03

pan Smutný je realista a ma pravdu.

J. Novak 11.3.2024 6:03

pan Smutný je realista a ma pravdu.

J. Ganaur 11.3.2024 9:36

U lithiovky moc ne.To že se vybíjí accu v mobilu je tím, že je neustále připojený k (mobilní ne elektrické) síti.:-)Samotná lihiovka bez odběru vydrží nabitá deset let!!! Mám vyzkoušeno.:-)

S. Ševeček 11.3.2024 10:29

budoucnost patří hybridům všeho druhu

P. Labaj 11.3.2024 11:06

Ano, třeba v oblasti rajčat to platí.

Ale v autech je to trochu komplikace, protože pak auto musí obsahovat techniku obou druhů. Se všemi negativy, tj. vyšší cenou a poruchovostí.

V. Pitrs 12.3.2024 22:05

Plus hmotností.

R. Langer 11.3.2024 11:31

Ano, budou obsahovat to špatné z obou řešení. ;-D

J. Nevrkla 11.3.2024 0:17

To nechápou jenom zelení aktivisté a bohaté pseudoelity, normálním lidem se zdravým rozumem to došlo hned na začátku. Arogantní pseudoelity normální lidé nezajímají a na to jednou zákonitě dojedou.

K. Horák 11.3.2024 5:57

No jo, ale kdy už to konečně bude? Bohužel se domnívám, že si tato banda najde nějaký jiný způsob jak opět masívně parazitovat.

V. Kolman 11.3.2024 0:16

E-mobil je JINÉ auto a je nesmyslem ho cpát do krabičky "automobil".

Smysl má třeba na venkově u stavení se střechou pokrytou FV panely a pro kratší cesty "kolem komína".

Ale cestovat s e-mobilem na dovolenou k moři, nebo třeba s ním i "jenom" zůstat stát v zimě na dálnici Praha-Brno při mrazu -20°C bych nechtěl.

R. Langer 11.3.2024 5:36

Nemá smysl ani tam. Z FVE to možná nabijete 10x v létě. ;-€

S. Pícha 11.3.2024 7:40

No z FVE to nabíjím kdy je třeba od března do listopadu. Ročně najedu cca 40000km a proti spalovaku v podstatě zadarmo

J. Matěna 11.3.2024 7:54

V podstatě ;-D

R. Langer 11.3.2024 11:32

A já vám NEVĚŘÍM. :-P

P. Dvořák 11.3.2024 6:44

Auto stojí ve stodole při teplotách kolem nuly (o mrazu raději ani nepíšu, abych vás nevyděsil), čtvrt roku je výrazně krátký den a ještě většinou zamračeno.

Kolikrát smysluplně objedete komín, jak často a kam to vlastně je? Budete jezdit v palčákách a v kulichu nebo si i zatopíte? Po kolika letech za pár set tisíc koupíte novu baterii? . . . .

J. Nevrkla 11.3.2024 7:17

Na venkově je zájem minimální. Panely na střeše a elektroauta nabíjená ve stodole jen zvyšují pojistné domu a rizika požáru, s klimatem lidí nebojují, jednou měsíčně si zajedou na tři minuty k pumpě a mají klid, žádné starosti.