16.5.2024 | Svátek má Přemysl


Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Šejna 11.3.2024 18:32

To máte jedno. Stejně jsou elektromobily slepou vývojovou větví a zazvonil jim umíráček. ;-D

A kdo si myslí opak, ten je K;-OKOT DEMENTNÍ a Putinova pátá kolona dezinformátorů. ;-D

Ať žije uhlí. Ať žijí nové uhelné doly. Ať žije ropa, ale nesmí být z Ruska. ;-D

L. Novák 11.3.2024 18:38

Speciál pro soudruha Miroslava Šejnu:

KOMUNISMUS ZVÍTĚZÍ! !!;-D

M. Šejna 11.3.2024 18:42

Přesně tak.

Hornící budou zas nejdůležitejší dělnickou třídou, protože vy si uhelné doly rozvracet nenecháte.

Každý, kdo má FVE, je třídní nepřítel, a tvrdá pět horniků a hutníků s nimi zatočí. ;-D

J. Kostelanský 11.3.2024 19:31

Budíček, pane Nováku, spal jste 40 let. Již dávno nejsou 80. léta.

P. Diviš 11.3.2024 21:17

V EU to občas vypadá, že jsou.

L. Novák 12.3.2024 7:05

... a ne 80. ale 50. léta agresívního budování komunismu. ;-) Zelení komunisti jedou přesně podle stejné předlohy. K zelené totalitě...Rv

P. Diviš 11.3.2024 21:16

Já budoucnost nepopírám, hodnotím jen současnou úroveň. Bude-li elektro výhodnější, v běžném použití na něj přejdu. Zatím není, nevyplatí se mi mít jedno auto pro město, druhé pro delší cesty a třetí pro plezír.

M. Pivoda 11.3.2024 17:42

1. Jde teprve o začátek vývojového cyklu elektromobility. Elektromobily, oproti spalovacím motorům, jsou relativně novou technologií.

2. Inovace směrem k elektromobilitě si vyžádá změnu celého stávajícího systému, nikoliv jen začlenění jedné jediné komponenty (technologie, která je teprve v počáteční fázi svého vývoje) do stávajícího systému.

R. Řezníček 11.3.2024 17:18 komentuje:

1. Nejde. Bateriové elektromobily jsou záležitostí 19. století, kdy jich bylo v provozu hromady. Teprve vývoj spalovacího motoru začal postupně elektromobily vytlačovat, a to bez jakýchkoli dotací a nátlaku, na základě svobodné volby účastníků na svobodném trhu (sic!!!). I v obou ropných krizích se zpočátku upnuly naděje mnohých horkých (a méně bystrých) hlav k bateriovým elektromobilům, a to vždy se závěrem "je to pitomost", protože po těch 200 let jaksi stále chybí zázračný zdroj elektrického výkonu.

2: doufejme, že nevyžádá, protože na to prostě nemáme zdroje. Nemáme žádný zázračný zdroj elektrického výkonu (v zásuvce máte při nejlepší vůli max. to, co má malolitrážní automobil se spalovacím motorem na kolech) a nemáme přenosovou soustavu pro jeho přenos ke koncovému spotřebiteli. Nemáme ani prostor, abychom mohli někde bateriová autíčka nabíjet, což by sice šlo technicky vyřešit celkem snadno, kdybychom měli nějaký zdroj el. výkonu (a točíme se ve spirále).

M. Pivoda komentuje komentované

Ad 1. Průběh historie byl jiný, protože dříve se nebraly v úvahu ekologická a klimatická hlediska. Tehdy se ještě neprojevovaly.

Ad2. Situace v USA: The nuclear waste sitting at power plants across the United States contains enough energy to power the country for more than 100 years. But recycling spent uranium fuel was banned in 1977 because President Jimmy Carter feared that nuclear reprocessing could lead to more production of atomic weapons. ...

R. Řezníček 12.3.2024 17:20

1. globální ekologický přínos nabíjecích elektromobilů je nulový, můžeme o něm hovořit pouze lokálně a v ČR nemá význam (viz. výše či níže asi 100x). V době covidových uzávěrek se celosvětově ukázal nulový vliv snížení cca 80 % individuální dopravy na měřené emise ve všech parametrech.

2. s využitím jaderného odpadu k dalšímu zdroji el. výkonu se již opakovaně experimentovalo, ale z bezpečnostních a ekologických důvodů byly prozatím (doufejme, že ne navždy) tyto experimenty odloženy ad acta.

S. Outrata 11.3.2024 17:31

Pozitivnímu vývoji v téhle, ale i žádné jiné oblasti moc nevěřím. Jakmile po volbách soudruzi usadí své zadky zpět do Bruselských židli, tak začnou opět okamžitě utahovat šrouby.

P. Diviš 11.3.2024 17:33

V takovém případě bychom měli volit tak, aby tihle zelenorudí soudruzi a soudružky usedli u sebe doma a ne v Bruseli. Já určitě nezaváhám.

L. Novák 11.3.2024 18:33

:-) R^ Zelené IDIOTY je nutno z vlády a hlavně EP defenestrovat!!! ;-)

J. Majzlík 11.3.2024 22:50

Jenomže v EU se pomocí jejich triků vliv demokraticky zvolených poslanců na chod celého obludného systému účinně a beze stopy likviduje.

P. Skřivan 11.3.2024 17:50

Budou, protože musí. Jinak by EU zaostala proti zbytku světa.

P. Diviš 11.3.2024 21:18

Pětiletky (něco podobného, jako snahy EU) proti zaostávání nepomohly, naopak, zesílily ho.

R. Řezníček 11.3.2024 16:47

Zní to jako dobrá zpráva, ale trochu se obávám, že to tak optimistické nebude. Předvolební bluf, který se po volbách změní na "tak nebudete jezdit ničím a basta!". EU

Jediným pozitivním přínosem covidismu byla totiž statistika, která ukázala, že emise se omezením individuální dopravy o cca 80 % VŮBEC nesnížily. Současná auta se spalovacími motory s trapným vratným pohybem pístů jsou prostě natolik čistá, že produkují emise v řádu chyby měření celkových emisí. Takže není třeba cokoli měnit, spíš řešit infrastrukturu, aby tato auta více jela a méně stála v zácpách.

P. Skřivan 11.3.2024 17:19

Je to naprostá hloupost. Elektromobilita není politický úkol, jak to někteří prezentují, ale důsledek technického pokroku. Tak to prostě je. Kdo chápe technickou podstatu, chápe, že elektroauto musí vyhrát, protože je podstatně levnější.

R. Řezníček 11.3.2024 17:25

Zkusme zapojit mozek: kdyby byla bateriová autíčka produktem technologického pokroku, tak by na volném trhu vytlačila auta se spalovacími motory. Jenomže ono to bylo naopak, auta se spalovacími motory na konci 19. století začala vytlačovat bateriové elektromobily. Proč? Auta se spalovacími motory jsou prostě efektivnější.

EU tlačila bateriová autíčka silou, na jedné straně terorem vůči autům se spalovacím motorem a na druhé mohutnými dotacemi (krádeží) bateriových autíček a občasných zdrojů el. výkonu (OZE). Technický pokrok se neprojevuje násilím a už vůbec ne nutností něco někomu ukrást. Tomu se říká politika, nikoli technický pokrok!

P. Skřivan 11.3.2024 17:48

Pane Řezníčku: ale to se děje. Dotace jsou na to jen proto, aby to bylo rychleji. V tržní ekonomice je normální používat dotace, např. k soutěži s ostatními zeměmi. Jiná podpora je totiž nedovolená. Chápete to ? :-)))

R. Řezníček 12.3.2024 17:26

Dotace jsou státem posvěcená trestná činnost (loupež, vydírání) a v tržní ekonomice nic takového samozřejmě neexistuje, jinak by nebyla tržní, ale dotační (viz. např. v korporativistický fašismus). V tržní ekonomice rozhoduje trh, tedy poptávka a nabídka, a o bateriové elektromobily není na volném vůbec žádný zájem (on o ně není ani na tom fašistickém, i když z toho koukají různé výhody, jako např. parkování pro elektromobily zdarma tam, kde bývalo zdarma pro všechny apod.).

Ekonomika pro základní školy.

P. Rada 11.3.2024 17:48

Ano zkusme "zapojit mozek". Předně mu dejme k dispozici relevantní data. Proto zvažme, že devatenácté oproti jenadvacátému je technologicky o nesrovnatelném. To dopravně stěžejní doposud spočívá v parametrech měrné akumulace energie do objemu/hmotnosti a v parametrech účinnosti přeměny energie na pohyb případně naopak.

Mě osobně experimentálně v příměstském provozu (2x dojezd 15km během dne) vychází s elektro-autem opakovaně spotřeba 14kWh/100km. Toto v 19století možné rozhodně nebylo. Oproti spalováku (který se sotva na tuto vzdálenost stihne dobře ohřát) tak dnes jezdím za čtvrtinu nákladů. Zvažme, že polovina populace dnes už žije ve městech kde se denní nájezd uvádí v průměru 30km.

Pokud už jste nadnesl okrádání, tak započítejte o kolik zdraví až života jsou spalinami "okrádáni" obyvatelé zejména okolí rušných městských křižovatek atd.

R. Řezníček 12.3.2024 17:34

Technologicky jsme se bohužel v energetice od 19. století posunuli pouze v jaderných zdojích el. výkonu, ostatní již lidstvo používalo tehdy (tedy počítejme konec 19, století). Největší vývoj po století dvacáté představoval právě automobil se spalovacím motorem, a to bez násilí formou dotací, zákazů, pokut a omezování. Právě vývoj spalovacích motorů vytlačil bateriové elektromobily do propadliště dějin (opakovaně, občas je chtěl někdo rozdýchat v ropných krizích, ale každý přišel na to, že to nevyjde).

P. Rada 11.3.2024 17:57

https://www.veronica.cz/ucinky-vyfukovych-plynu-z-automobilu-na-lidske-zdravi

P. Diviš 11.3.2024 17:29

Důsledky technologického pokroku není nutno dotovat, ani omezovat a zakazovat jejich konkurenci.

Elektroauto prostě je levnější, ale bez baterie. Pokud ho chcete tlačit.

S baterií je dražší a má horší dlouhodobé užitné vlastnosti, kromě toho, že z hlediska tvorby CO2 vychází hůře, než nafta i benzin.

Technická podstata věci je vám evidentně cizí.

P. Skřivan 11.3.2024 17:49

Není to pravda a ignorujete prostý fakt, že novější technologie je vždy v počátku dražší a horší, než předchozí. Nebo nevíte, že soutěžil třeba stejnosměrný proud a střídavý ? :-)))

V. Petr 11.3.2024 19:20

To je pitomost, nová technologie se vždy prosadí proto, že je výhodnější. U střídaváho proudu to byla možnost transformace napětí!

Horší technologii vnucuje lidem jenom Brusel.

P. Diviš 11.3.2024 21:19

Vím. Který byl dotovaný, vy "historiku"?

V. Pitrs 12.3.2024 21:53

A oba si našly své místo. On Teslovo motor s kotvou nakrátko je geniálně jednoduchý, ale těžko se u něj regulují otáčky.

V. Petr 11.3.2024 18:23

Zatím je podstatně dražší!

P. Diviš 11.3.2024 17:26

" ... "tak nebudete jezdit ničím a basta!" To je dávný zelený sen melounů. Jen se bojí to říci na plnou hubu, takže dlouhý pochod institucemi a salámová taktika.