16.5.2024 | Svátek má Přemysl


Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Brich 11.3.2024 15:03

Skřivánek ovšem trilkuje jiné melodie. Takové moderní, zelené ...:-/

V. Mokrý 11.3.2024 15:09

UŽ SE JASNĚ UKÁZALO,

že elektromobily se hodí v některých segmentech ekonomiky -

zatím však plně nenahradí auta s klasickými motory !

P. Brich 11.3.2024 16:16

Na nádražích rozvážely balíky do vlaků už dávno.

P. Skřivan 11.3.2024 17:17

Ano, mělo to NiFe akumulátory.

P. Diviš 11.3.2024 17:38

Balkancar olověné.

V. Kuhaj 11.3.2024 14:01

Jo, toho jsem se bál. Že progresivisté, pohrdající populismem, před volbami progresivně otočí k populismu. Zmírníme grýndýl, vyhovíme zemědělcům (s výjimkou toho našeho pitomce, který zemědělce vydává za prokremelské dezoláty nebo pomýlence, kteří jim naletěli. A demonstracemi a hnojem před Strakovkou je natolik uražen, že jim nechce dát dotace, o důsledcích nepřejmýšleje, blb jeden blbá!) atd.

Jinak umíráček zřejmě nezvoní jen e-autům, ale i tepelným čerpadlům. Vláda asi třikrát zdražila ceny energií i jejich majitelům, takže očekávaná (tedy ideologicky propagovaná) návratnost během deseti let se nekoná ani náhodou. Taky to o něčem svědčí - nalákat lidi na nízké ceny, a když si to pořídí, tak zdražit. Příznačné. Pakáž mizerná! Fuj!:-/:-(

L. Král 11.3.2024 13:50

Tak velké nadnárodní společnosti mají obrovskou sílu. Především evropské automobilky. A protože je jasné, že nemohou konkurovat Číně, otočili kormidlo.

L. Novák 11.3.2024 14:04

Fyzikální zákony a ekonomické principy nezmění ani Komunistická strana Číny. ;-D

L. Král 11.3.2024 14:44

Tak i ve velkých korporacich vládne progresivní ideologie a ta stejně jako jiné levicové ideologie nezajímají takové bezvýznamné detaily a maličkosti, jakými jsou ekonomické zákony, fyzika a matematika je nakonec vymyšlena s ohledem na upevnění bílého privilegia.

Jenže když zafunguje ztráta v podnikání, jde vše stranou. Kdyby na to nešly dotace, už by se Tak stalo dávno. Ta devastace volného trhu a kapitalismu dosahuje stavu neúnosnosti.

Je to jako za bolševika a to mám někdy dojem, že bolševik byl proti těmto současným, ekonomický génius.

Na ÚV KSČ sice přijali soubor ekonomických opatření, ale protože ekonomika nečetla Rudé Právo, stejně si dělala co chtěla.

L. Král 11.3.2024 14:48

Oni se chtěli v Číně na zelenání Evropy přiživit. Někdy si říkám, že docela jistě finančně podporovali zelené aktivisty a hnutí, co to prosazovaly. Kreml tak učinil. V roce 2014 na to v The Guderian upozornil tehdejší generální tajemník NATO Rasmussen.

R. Langer 11.3.2024 14:55

Na to stačila sama soudružka Merkelová z NDR, Putinova děvenka... ;-)

L. Novák 11.3.2024 15:00

Evropská unie financuje emisní čínskou ekonomiku

https://www.lidovky.cz/nazory/evropska-unie-financovani-emisni-cinska-ekonomika.A240311_094242_ln_nazory_lsva

(placený přístup)

M. Pivoda 11.3.2024 13:45

V dobré novinářské práci by poslední odstaveček článku měl shrnout a zdůraznit autorovy hlavní myšlenky.

Přečetl jsem si tedy pozorně poslední odstavec článku a ujistil jsem se, že autor článku Smutný je zcela mimo realitu. Což je velmi smutné.

L. Novák 11.3.2024 13:53

DEMENTNÍ DEBIL Pyjvoda už má dávno mozek v hajzlu, ale grafomanicky zamořuje prostor, aby se vytáhl, že ještě může smradit, StBák zku;-Ovený...Rv!!

R. Langer 11.3.2024 13:55

A kde jsi ty, ty naše malá hloupoučká UI? ;-D

V. Kuhaj 11.3.2024 14:05

Měl jste si to přečíst celé, pane Pivodo. Poslední odstavec rozhodně nemusí vámi očekávané parametry splňovat.:-)

M. Pivoda 11.3.2024 15:24

Nestíhám sledovat důležitější zahraniční informační zdroje, než je článek nějakého tuzemského skeptika a dogmatika Smutného.

L. Novák 11.3.2024 15:42

Pak jsi JEŠTĚ VĚTŠÍ KRETÉN, když k němu píšeš takové nesmysly!!!Rv

L. Peleška 11.3.2024 13:39

To není konec! Němci bojovali týden po smrti zločinného malíře, protože byli ideologicky vymytí! On jsou k ideologii náchylní. Dokud nebude provedena dezeleninizace, pokání desítek miliónů Němců, vysídlení ideologů ze škol, bude Green Deal i naším údělem! Největší podvod, který dokonce předhonil i Velkou covidovou loupež, obohatil Muska a milióny majitelů firem vyrábějících zařízení na OZE, ale vytáhnul poslední drobné všem ovládaným Němci, rozuměj Bruselem? A dobře nám tak! Staré Římské právo jasně říká: Zákon nechrání hlupáky!

M. Pivoda 11.3.2024 13:29

Umíráček smutně zvoní jen autorovi Smutnému.

Cituji z jeho článku:

" ... To je začátek konce slepé sázky na elektromobilitu, která byla, je a bude ovšem spojena s obrovskými zmatky a zejména s astronomickými náklady... Nyní tedy v elektromobilitě obrací šéfka EK Ursula von der Leyenová ostře kurs opačným směrem. Už 21. února zdůraznila, že zákaz spalovacích aut se v roce 2026 dle rozhodnutí Komise přezkoumá a zreviduje ... "

Komentář

1. Jde teprve o začátek vývojového cyklu elektromobility. Elektromobily, oproti spalovacím motorům, jsou relativně novou technologií.

2. Inovace směrem k elektromobilitě si vyžádá změnu celého stávajícího systému, nikoliv jen začlenění jedné jediné komponenty (technologie, která je teprve v počáteční fázi svého vývoje) do stávajícího systému.

3. Politici, i v EU, zřejmě už revidují své původní předpoklady, že se "přihřejí" na vývoji a uplatnění této relativně nové technologie. Čas politický je totiž typicky kratší, než je čas technologický.

P. Skřivan 11.3.2024 13:36

Jojo, taky se nemohu srovnat s tím, že spalovací turbína má nižší účinnost než pístový motor a ten má nižší účinnost než palivový článek. A jelikož dneska jsou mnohem lepší baterie a zejména pulzní řízení, k tomu elektro to všechno vede. Stejně jako zahynul klasický rozdělovač nebo karburátor, aneb kdo dnes ví, co je palec rozdělovače. :-)

R. Langer 11.3.2024 13:47

Žádné "mnohem lepší baterie" nejsou. Za posledních 30 let nenastala prakticky žádná větší inovace, či nová technologie. A to pulzní řízení je staré možná už sto let. Jenom se to dnes trochu miniaturizovalo. :-P

P. Skřivan 11.3.2024 17:14

Jojo. Pulzní řízení je staré, to jistě. Teoreticky. Měl jsem pulzně řízený mixér z roku 60 něco. Polovodič tam ale vážně nebyl. :-))) Prakticky je rozdíl např. jedné generace tramvají. Samozřejmě: pro vás první a druhá generace je to samé stejně, jako řízení nabíjení baterií prosté a sofistikované. :-)))

Články stále nové jsou, ne že ne. Proto je také taková halda typů. Samozřejmě: princip byl objeven už dávno. Jenže od principu k praktické aplikaci, bývá někdy cesta hodně hodně dlouhá.

R. Řezníček 11.3.2024 17:19

Problém není v bateriích, ale ve zdojích el. výkonu!!!

L. Peleška 11.3.2024 13:48

Achjo! Elektro jedno, možná, bude pohánět automobily. A kdy to bude? Až výhody elektromobilu budou větší než jaké má spalovací motor. Zatím to není.

V. Kuhaj 11.3.2024 14:07

Tohle není v době vlády nepraktických ideologií žádný argument. Prostě se rozhodne že tady budou, a basta. Jako jsme měli centrálně řízené hospodářství a vedoucí úlohu strany, byť to nebylo z ekonomického hlediska výhodné nijak.

L. Novák 11.3.2024 13:51

Dementní kretén Rada si přizvukuje se zeleným magorem Skřivanem... ;-D

Tak tedy k tomu masově šířenému bludu technicky negramotných zelených fanatiků, "... že spalovací turbína má nižší účinnost než pístový motor a ten má nižší účinnost než palivový článek. ..."

Palivový článek (palivem je vodík a kyslík) sice má relativně vysokou účinnost při výrobě el. energie, ale jen bez souvislostí, odkud se bere vodík a jako dobu života ten palivový článek dokáže fungovat bez poklesu účinnosti spalování. Podobně jako elektromotor sám o sobě bez souvislosti, jak a kde se vyrobí a dodá elektřina k napájení a pohonu elektromobilu.

No a když se to od elektrolytické výroby "zeleného" vodíku spočítá všechno dohromady, tak snadno zjistíme, že je účinnější a levnější jezdit na benzín a naftu.

Tihle technicky negramotní IDIOTI nečtou, nemyslí, jenom nestydatě ;-O vytrubují ZELENÉ KRAVINY... Rv

A pořád dokola. EU

R. Řezníček 11.3.2024 17:18

1. Nejde. Bateriové elektromobily jsou záležitostí 19. století, kdy jich bylo v provozu hromady. Teprve vývoj spalovacího motoru začal postupně elektromobily vytlačovat, a to bez jakýchkoli dotací a nátlaku, na základě svobodné volby účastníků na svobodném trhu (sic!!!). I v obou ropných krizích se zpočátku upnuly naděje mnohých horkých (a méně bystrých) hlav k bateriovým elektromobilům, a to vždy se závěrem "je to pitomost", protože po těch 200 let jaksi stále chybí zázračný zdroj elektrického výkonu.

2: doufejme, že nevyžádá, protože na to prostě nemáme zdroje. Nemáme žádný zázračný zdroj elektrického výkonu (v zásuvce máte při nejlepší vůli max. to, co má malolitrážní automobil se spalovacím motorem na kolech) a nemáme přenosovou soustavu pro jeho přenos ke koncovému spotřebiteli. Nemáme ani prostor, abychom mohli někde bateriová autíčka nabíjet, což by sice šlo technicky vyřešit celkem snadno, kdybychom měli nějaký zdroj el. výkonu (a točíme se ve spirále).

3. Je tomu přesně naopak, zaměňujete příčinu za důsledek. Bateriová autíčka prosazuje EU silou, terorem stávajících individuálních prostředků dopravy a obrovskými dotacemi (krádeží) ve prospěch bateriových autíček a občasných zdrojů el. výkonu k jejich nakrmení. Ani jedno na volném trhu nemá šanci na úspěch, protože to je zoufale nerentabilní a fyzikálně nesmyslné. Europolitici pouze přestávají střílet, přiznávají prohru v bitvě, ale válku proti lidem a fyzice ještě EU zdaleka neodpískala. Jenže EU vyhrát nemůže, protože jejím největším nepřítelem je fyzika, která není porazitelná!

J. Kostelanský 11.3.2024 12:57

Řekl bych, že umíráček zvoní evropským výrobcům aut. Nejméně 15 let říkají, jak je myšlenka elektrických vozů nesmyslná. S neskrývanou škodolibostí upozorňovali ne částkové neúspěchy při vývoji.

Tesla a Číňané15-20 let pracovali usilovně jako včelky na vývoji této nové technologie a mysleli dlouho dopředu. Smlouvami si zajistili dostatek surovin pro její výrobu. Evropané ani v tomhle směru nedělali nic. Abyste totiž podnikali takovéto dlouhodobé a do značné míry i riskantní kroky, tak myšlence elektrovozů musíte věřit. Ale to nebyl případ Evropy. Evropští výrobci aut elektromobilům nevěřili a pořád nevěří, proto je samozřejmé, že si do budoucna nezajistili nic. Na druhé straně Tesla a Čínu to muselo být požehnání přímo z nebe.

Začíná být zřejmé, proč si evropští výrobci aut byly tak jistí v kramflecích. Velmi dobře totiž věděli, že když bude nejhůř, dočkají se z Bruselu podpory a hlavně ochrany. To se právě teď děje. Ale jelikož teď je v Bruselu rozum nedostatkové zboží, tak úředníkům vůbec nedochází, co celními bariérami na čínské elektrovozy způsobí. Případná obchodní válka mezi EU a Čínou by měla podobný průběh i výsledky jako proxy válka Západu proti Rusku na Ukrajině.

P. Skřivan 11.3.2024 13:27

Nepochopil jste, že Číňan moc žádnou technologii nevyvíjí. Spíš kopíruje, kupuje. Ale nevyvíjí, což jeho činnost nijak nesnižuje. To je dělba práce, kde prostý spotřebitel vidí jen produkt z Číny. Pokud vyvíjí, tak třeba nový mobil založený na nových čipech, které jsou ale odjinud. Např, z Tchajwanu, kde byly vyrobeny, ale vymyšleny a vyvinuty byly na západě. Třeba v Anglii.

Alternativa k elektroautům jsou auta klasická. Pokud eauta neuspějí, klasika to jistí. Leč tak to nebude a už není, protože i hybrid je fakticky e-auto. Spíš hrozí razantní zjednodušení a zlevnění e-aut. Ta stará je už vyčerpaná a není moc co zlepšovat a zlevňovat.