16.5.2024 | Svátek má Přemysl


Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Hlad 11.3.2024 10:41

V. Církva 11.3.2024 8:26

No a Gretě a greténům nechat jejich podporu palestinských teroristů ale v Palestině mimo Evropu.

Obdivuji, co jste dokázal napsat s vypnutým mozkem !

V. Církva 11.3.2024 11:03

Vypnutej mozek mezi půlkama Putina máš ty Šmíde tak si to nepleť. Jasný?!

L. Novák 11.3.2024 9:50

LÉTÁNÍ na baterky.... Když jsme u té ELEKTROdebility, před pár lety byla média plná PROPAGANDY, že létat se v budoucnu bude taky na baterky... "Zkoumali, miliardové podpory a dotace pobrali... Výsledek nula."

Dnes už o přechodu letectva na bateriový pohon ani pes neštěkne... :-P Kdo má fyzikální gramotnost, nepotřeboval k takovému zjištění ani cent dotací.

J. Matuška 11.3.2024 10:28

Ad 9:50 R^

M. Šejna 11.3.2024 10:57

To je přece jasné, že elektrické drony jsou fyzikální nesmysl. ;-D

R. Langer 11.3.2024 11:17

Jo, jako hračka to funguje, stejně jako elektromobil. :-P

V. Kolman 11.3.2024 11:47

O vašem názoru by se pane Langere dalo s úspěchem pochybovat.

Ono "to" skutečně létá a v OJEDINĚLÝCH SPECIFICKÝCH PODMÍNKÁCH!!!!!! to může mít i své opodstatnění.

Napadá mě třeba doprava pitné vody a potravin (případně životně důležitých léků) lidem, kteří se zachránili na střechách domů v oblastech postižených záplavami.

Budoucnost teprve ukáže, zda se jedná o "cimrmanův úkrok stranou", nebo jestli začnou být e-drony použitelné i v jiných oblastech. Rozhodně je blbost, cokoli silou protlačovat a "cpát" to za drahé peníze lidem proti jejich vůli. V tom s vámi souhlasím.

R. Langer 11.3.2024 13:52

O mém názoru pochybovat nemusíte, je tvrdě podložen fyzikálními zákony. A že létá nějaká hračka ještě neznamená, že je to HROMADNĚ použitelné v praxi. A nic jiného, než hračka, TO NENÍ. Operovat nějakými ojedinělými případy je v tomto případě zcela bezpředmětné, bavíme se o využití V LETECTVÍ. :-P

V. Kolman 12.3.2024 0:57

Inu, že zrovna vy nemáte informace o praktickém použití těchto kolmo startujících, dálkově ovládaných e-letedélek, to ještě neznamená, že neexistují a nepoužívají se. Nejsou to hračky a využívají právě ty fyzikální zákony, na které se odvoláváte.

Nebudu vám vymlouvat zařazení dronů mezi hračky a prakticky použitelné (a využívané!) dálkově ovládané drony, používané pro fotografování tam, kde by provoz jakéhokoliv jiného létaciho stroje (helikoptéry, vírníku, nebo sportovního aeroplánu) vyšlo na částky o několik řádů vyšší, nebo tam, kde lze použít POUZE! malá kvadroptéra s elektronickou stabilizací k fotografování fresek na stropech UVNITŘ KOSTELŮ. O praktickém použití těchto "hraček" jste (vzhledem k vašemu suverénnímu tvrzení) asi nevěděl.

P. Brich 11.3.2024 12:32

Dokonce snad i jedno takové letadlo obletělo svět!!:-);-D

R. Langer 11.3.2024 13:59

Ano, i balón obletěl svět. To je teprve ekologie! ;-)

O. M. 11.3.2024 9:45

Obávám se, že závěr toho článku je nemístně optimistický.

P. Diviš 11.3.2024 9:38

Jinak tedy je pan Smutný příliš optimistický. Jedna vlašťovka jaro nedělá (ač potěší) a do celého podfucku už je namočeno příliš mnoho lidí, firem i politických organizací, než aby uznali chybu.

P. Diviš 11.3.2024 9:36

Jen tak mimochodem, to je taky z toho Vesmíru: Emise

CO2 při výrobě této baterie jsou srovnatelné s emisemi vzniklými při výrobě celého zbytku vozidla [3]. Elektromobil, který právě vyjíždí z výrobní linky, má za sebou zhruba dvojnásobné emise ve srovnání s podobným automobilem se spalovacím motorem.

Recyklace: Část potřebných materiálů lze získat recyklací po skončení života elektromobilu. Zatímco mechanické části vozidla (karoserie, skla atd.) umíme recyklovat dobře, recyklace baterií je obtížná a drahá. Baterie na konci své životnosti jsou nebezpečným odpadem, s nímž je nutné nakládat v souladu s předpisy. V zásadě není problém recyklovat jednu baterii. Problém je v zajištění hromadné recyklace jejich velkého množství. V současné době existují dva způsoby recyklace: Metoda pyrometalurgická, která využívá vysokých teplot, při kterých se taví baterie a následně separují jednotlivé kovy. Takto se získává kobalt a nikl, případně měď, vše ostatní včetně lithia končí ve strusce nebo na skládce. Tato metoda je vysoce energeticky náročná a drahá. Druhá, tzv. hydrometalurgická metoda využívá rozpouštění kovů kyselinou a jejich následnou extrakci. Tento proces vyžaduje méně energie, ale vyznačuje se s nízkou účinností, vysokou spotřebou chemikálií a nebezpečným odpadem. Recyklace není ekonomicky efektivní. V ČR stále neexistuje firma, která by plně recyklovala lithiové baterie. Nejasnou otázkou je i nakládání se zbývajícím odpadem, který je toxický. Současné snahy o „řešení“ recyklace vývozem ojetých elektromobilů do jiných zemí (včetně ČR) jen zvyšují problém, co s vyřazenými bateriemi, které se v těchto zemích budou hromadit.

P. Labaj 11.3.2024 10:59

V ČR není taková firma, protože není co recyklovat. Baterky buď pořád jezdí v autech, nebo se používají v nějakých úložištích. Když se někde objeví nějaký havarovaný elektromobil, a tak baterka je první, po čem se jenom zapráší.

R. Langer 11.3.2024 11:18

No, to se za pár let rychle změní. ;-)

P. Diviš 11.3.2024 9:21

Podrobný rozbor s čísly a grafy zde, za ty dvě pětky to stojí: https://vesmir.cz/cz/casopis/archiv-casopisu/2024/cislo-3/otazniky-kolem-elektromobilu.html

Autoři jsou technici, ne ideologové.

J. Kalina 11.3.2024 8:30

- V článku se píše, že si hlavní média NEVŠIMLA!!! Tak všimla si, ale mlčí. Tam jsou ti největší blbci a fanatici.

- Nejde o to to se prosazuje nyní a co se třeba bude prosazovat příště. Jde o to samotné prosazování "čehokoliv", hlavně když je to za peníze poplatníků a mimo tržní prostředí. Prostě přísavky na státu, ,potažmo na normálních občanech.

- co je tak k nepochopení, že si zajdete na trh a za své si koupíte co potřebujete? Právě ta možnost volby co uděláte se svými penězi. Místo toho se vám vezmou a pořídí se za ně pro "vás" něco předraženého co ani nepotřebujete a ten u lizu nezaslouženě vydělává.

Konkrétně u těch aut: spalovací motory se prosadily spontánně bez dotací, elektro auta existovala ještě před nimi. To by jednomu mohlo stačit, ale pár maličkostí: můžete mít v kufru 10 litrů v kanystru pro strýčka příhodu, můžete mít někde v kůlně 100l sud a přežijete výpadek v dodávka, s elektro auty při výpadku nenabijete ani mobil natož auťák, představte si jak z paneláku z oken visí prodlužovačky a zda je někdo v noci neuřezává, zda postavíte na noc auto k nabíječce a to uvolníte okamžitě po nabití, aby jste neblokoval dalšího zájemce nebo až ráno?, představte si hromadnou zácpu na D1 v zimě, kdy se vybijí baterie mnoha aut. Kdyby to byly spalovací auta, tak tam zajede nějaký dědek s petkama na 2 l a prodá to za dvojnásobek a všichni dojedou k nejbližší pumpě.

P. Rada 11.3.2024 8:50

"Konkrétní" omyl: ..."Konkrétně u těch aut: spalovací motory se prosadily spontánně bez dotací,"...

Spalovací auta a celá fosilní energetika se doposud dotují nejintenzivněji:

https://a2larm.cz/2023/09/staty-g20-nalily-do-fosilniho-prumyslu-v-dotacich-pres-bilion-dolaru-klimatickym-zavazkum-navzdory/

V. Církva 11.3.2024 8:59

Když, tak se dotuje energie na všechna auta, a elektromobily víc, protože to vám tu přeci autor článku napsal, že elektromobily spotřebují té energie z uhlí a plynu nejvíc.

No a dík že jste tím vlastně upozornil, že emisní povolenky a další šílenosti jsou nesmysl, protože vytvořily drahé energie které pak státy musí masívně dotovat.

Jinak podporovat snižování CO2 je naprosto vpořádku, ale jak i váš odkaz ukazuje, ekoteroristi dotlačili podobně hloupé a zbabělé vlády k naprosto kontraproduktivním řešením.

Ono soláry a třeba offshoarové větrníky by taky smysl dávali ale jen se změnou chování lidstva, taky po určitém vývoji skladování energie a pak určitě ne, když vozíme ty námi dotované z komunistické Číny.

P. Diviš 11.3.2024 9:25

Hlavní je to skladování energie. Dokud nebude vyřešeno, jsou všechny ty Občasné Zdroje Energie (kromě řídkých situací ostrovních režimů) zelená vyžírka.

J. Ticháček 11.3.2024 16:26

Skladování energie je to nejjednodušší.

Stačí kýbl. To uhlí v něm drží, nafta také. I přes noc. Světlem ten kbelík také náplním lehce. Horší je to se skladováním. Vždy mi unikne pod špatně těsnicím deklem, takže když se setmí, je kýbl prázdný. S elektřinou mám podobné zkušenosti. Zkoušel jsem i skleněný džbán a alobal, ale výsledek byl v podstatě k nepoužití.

Takže jsem si z alobalu udělal čepičku. A do džbánu nalil ocet a postavil ho na balkón. Jistota mne jistota.

M. Kocián 11.3.2024 9:20

Nyní možná, ale když se prosazovala (Benz, Ford, Rockefeller,) bylo to bez dotací a spontánně - lidé je chtěli a tak je kupovali.

P. Diviš 11.3.2024 9:23

Nechte už toho zeleného lhaní. Když se spalovací motory a auta s nimi prosazovaly, byly tvrdě daněny. Pohonné hmoty jsou zatíženy spotřebkou dodnes, a není to jediná daň, na automobilní dopravu uvalená.

Článek pro zelené Khmery.

R. Řezníček 12.3.2024 17:51

Co byly, jsou tučně daněny! A nejen auta, ale hlavně benzin a nafta! Umíte sipředstavit spotřební daň na elektriku a poté vypočtenou daň z daně (DPH)?

A pokud si skutečně necháme vnutit bateriová autíčka, tohle všechno nás čeká, protože jinak by se státní ekonomika zřítila.

J. Jurax 11.3.2024 10:56

Aha, a2larm ... 👎

R. Langer 11.3.2024 11:19

Nelži zase, prolhaný Zelený bolševiku. Lžeš, jako když Rudé právo tiskne! ;-€

M. Šejna 11.3.2024 8:30

Nevíte, kde se dají koupit mobilní telefony na naftu? já v něm mám baterií, což je prý slepá vývojová větev a zvoní jí umirácek. ;-)

J. Ganaur 11.3.2024 8:33

Níže jsem napsal, že jste hňup.Tak to odvolávám!Vy jste totiž debil!;-D;-D;-D

M. Šejna 11.3.2024 8:36

Děkuji za milý diskuzní příspěvek.

Taky vám přeji hezký den.